Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Manu al 2x aangevallen om een zogenaamd tuinhek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Manu al 2x aangevallen om een zogenaamd tuinhek

Ongelezen bericht door Gollum »

Belachelijk, wat de trigger ook is voor die hond, de baas moet hem gewoon onder controle hebben en bij zich houden.
Gol heeft ook zo'n hekel aan 1 hond, het kan me niet schelen waarom maar ze gaat aan de lijn wanneer ik die hond zie. En zomaar wegrennen mag ze sowieso niet, als ze dat zou doen ging ze standaard aan de lijn.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Mijn ervaring met aangifte is helaas niet al te best. Je zit lang op het bureau, ze doen een hoop typwerk en dat was het zo'n beetje. Als er geen flinke verwondingen zijn gebeurd er vaak verder niks. Gebeurd het dan nog een keer, geven zij wellicht mevrouw een belletje of gaan zij langs. Maar dan blijft het ook daarbij. Er is namelijk geen sprake van het aanzetten van de hond door baas. Er is ( gelukkig!) geen sprake van dierenarts kosten door verwondingen. Daarnaast zal zij haar eigen verhaal er wel van maken en blijft het dan jullie verhaal tegen hun verhaal.

Zolang er niks ernstigs gebeurd ( in de zin van verwondingen, bedreigingen etc) zal de politie er naar mijn ervaring bar weinig aan doen.

Natuurlijk hartstikke rot en scheef.. Want het is wel echt een gevaarlijke situatie elke keer zo..

Ik zou dus wel proberen een gesprek aan te gaan met mevrouw. Hopen dat je er dan uitkomt ofzo.. Pff..
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Daarom zou ik de wijkagent vragen. Hier bij ons hoef je dan enkel een mailtje te sturen met je vraag/klacht en krijg je een telefoontje om er nader over te praten. Niets typewerk of bureaucratisch gedoe. En zo'n wijkagent maakt toch net wat meer indruk dan als je er zelf langsgaat, bij zo iemand.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

heel naar zeg :ugh: dat van dat tuinhek is gewoon flauwekul natuurlijk; het kan inderdaad prima zo zijn dat de lab jouw Manu niet moet, gewoon zomaar.
Je kunt natuurlijk aangifte doen, maar ik zie niet in hoe dat de situatie direct zou kunnen verbeteren, behalve dat je dan ook even je tanden laat zien :S:
Eerst toch maar eens langsgaan lijkt mij toch wel het beste, en toegeven hoef je niks :neenee: alleen maar zoeken naar een oplossing.

Ik heb hier, in dat enorme bos waar je nooit iemand tegenkomt, toch 1 mevrouw met drie bakbeesten van OudDuitse herders. Deze vinden het altijd nodig om boven op mijn honden te springen, met al heel wat gaten tot gevolg. Woest en laaiend ben ik er om geworden, vooral omdat zij niks deed. De beesten hadden nog geen halsband om...
Toch gun ik het die honden om los te lopen :oeps: en zijn we uiteindelijk een gesprek aangegaan waarin we hebben afgesproken dat zij 2x per dag op vaste tijden in dat bos aanwezig is/kan zijn. Ik zorg dat ik er dan niet ben. Eigenlijk van de zotte natuurlijk dat ik mij aan moet passen omdat zij haar honden niet onder contrôle heeft, maar op deze manier kan ik in ieder geval daar weer rustig lopen.

Loop jij daar op min of meer vaste tijden? Dan zou je misschien iets dergelijks af kunnen spreken. Zij zorgt dat haar hond onder geen beding op die tijden jullie kan lastig vallen. Ook in het belang van haar hond, die nu dus blijkbaar zo de straat oversteekt :80:
Succes in ieder geval!
Het belangrijkste is natuurlijk dat je honden zich veilig (blijven) voelen :ok:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

*Wolf* schreef:Daarom zou ik de wijkagent vragen. Hier bij ons hoef je dan enkel een mailtje te sturen met je vraag/klacht en krijg je een telefoontje om er nader over te praten. Niets typewerk of bureaucratisch gedoe. En zo'n wijkagent maakt toch net wat meer indruk dan als je er zelf langsgaat, bij zo iemand.
Ja, of je maakt ze boos. Als het zo'n echte tok is ( wat ik niet weet hoor) zou ik liever zelf een keer proberen langs te gaan, dan "gelijk" de wijkagent. Ik zou er namelijk ook niet van op kijken, dat er na die wijkagent een soort boze tiran met labrador rondloopt. Die mij even gaat uitschelden waarom ik de politie erbij haal.
Ik zou dat echt niet willen en dus toch nog een kans geven, om er samen uit te komen.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Sulluna schreef:
*Wolf* schreef:Daarom zou ik de wijkagent vragen. Hier bij ons hoef je dan enkel een mailtje te sturen met je vraag/klacht en krijg je een telefoontje om er nader over te praten. Niets typewerk of bureaucratisch gedoe. En zo'n wijkagent maakt toch net wat meer indruk dan als je er zelf langsgaat, bij zo iemand.
Ja, of je maakt ze boos. Als het zo'n echte tok is ( wat ik niet weet hoor) zou ik liever zelf een keer proberen langs te gaan, dan "gelijk" de wijkagent. Ik zou er namelijk ook niet van op kijken, dat er na die wijkagent een soort boze tiran met labrador rondloopt. Die mij even gaat uitschelden waarom ik de politie erbij haal.
Ik zou dat echt niet willen en dus toch nog een kans geven, om er samen uit te komen.
Dat is natuurlijk ook een optie, helemaal afhankelijk van hoe je er zelf in staat en hoe je tegen die persoon aankijkt. Maar ik bedoelde het eigenlijk als alternatief voor aangifte doen, wat zoveel rompslomp geeft.
Sulluna
Zeer actief

Ja klopt, is ook een goede optie hoor!
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Goldylocks schreef:Ik zou zeggen: Donder op gek wijf ,met je tuinhekje,ik ga aangifte doen,je hoort nog van ons! Hallo zeg,waar gaat het over!
Dat dus. Is ze helemaal belazerd. Al had Manu dat hele hek ondergepist en gescheten, dan hoeft zij haar hond nog niet zo zijn gang te laten gaan.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Ik zou persoonlijk ook zelf even langs gaan zonder hond en kijken of een normaal gesprek mogelijk is. Als dat niet het gewenste effect heeft kan je altijd nog naar de wijkagent. Ik zou het zelf ook fijner vinden als mensen een probleem met mij of mijn hond hadden.

Maar over los gaan als honden een bepaalde geur ruiken, dat hebben de heren hier ook. Als ze een bepaalde bruine lab en stabij alleen al ruiken zijn ze a helemaal opgefokt als ik ze hun gang laat gaan. We lopen dan aangelijnd een rondje door de wijk. We kwamen laatst de labrador in het bos tegen en alles liep los en ze hebben gewoon gesnuffeld en we liepen elk weer verder zonder een ongetogen woord... Dus tot zover kan ik me de reactie van de lab wel voorstellen, maar als baas heb je hier natuurlijk ook nog een grote rol in en dáár moet het baasje natuurlijk iets doen. Je kan Manu niet verwijten dat hij gewoon ergens rondloopt.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je weet toch zelf ook wel dat elke verklaring lariekoek is. Ze moet haar hond bij zich houden en als ik je vriend was had ik hem ook een lel verkocht.

Ik denk dat de oplossing zit in die hond bang maken. Neem iets mee en geef hem een flinke tik voor hij Manu pakt. Beter, grijp die hond bij zijn halsband en brul dat hij helemaal betoeterd is. Dat werkt het beste ben ik bang.

Want dit gaat fout. Manu grijpt hem binnenkort ook, raakt gestrest en kan er zelfs agressief van worden.

Er is geen verklaring voor en die hoeft er ook niet te zijn. Loslopende hond klapt constant op aangelijnde hond. Als die vrouw dat goed gaat praten is er met haar sowieso niet te praten. Maak je geen illusies want je loopt daar verslagen en stom van verbazing de deur uit.
Afbeelding
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Als haar hond de volgende keer de weg oversteekt en aangereden wordt is het natuurlijk ook jullie schuld. Ja, dáháág. Al is het vijf keer losloopgebied met twintig tuinhekken, haar hond mag niet aanvallen, klaar.

Er zijn veel van dit soort types die maar keihard gaan schreeuwen in de hoop dat het indruk maakt en hun lulkoek als waarheid wordt aangenomen. Maar het is wel lulkoek en dat weet je. Dit type kan nog verzinnen dat haar hond aanvalt omdat Manu's haar raar wapperde in de wind.
Tara schreef:Het doet er helemaal geen ruk toe waarom die hond Manu moet hebben. Zij heeft gewoon te zorgen dat het niet gebeurt, en wat ze er allemaal voor kulsmoezen voor verzint doet totaal niet ter zake. Kap dat geblaat maar gewoon af met: "Mevrouw, kort en goed, mijn hond is aangelijnd en die van u doet nogal wat moeite om bij ons te komen om míjn hond aan te vliegen. Wat u daar ook voor excuses of aanleidingen voor verzint doet er niet toe, het is uw verantwoordelijkheid om te zorgen dat er geen ongelukken gebeuren. Ik sommeer u dan ook om er voor te zorgen dat dit de laatste keer is geweest, anders doe ik aangifte bij de politie."
"Nou, dan doe ik aangifte voor mijn hekje"
"Doet u dat mevrouw, als u nogmaals maar gewoon zorgt dat uw hond bij de mijne wegblijft. Fijne dag nog."

Zo zou ik dat aanpakken geloof ik. Op hautaine toon en vergezeld van De Blik. :hmmm:
Ik denk dat ik De Blik maar ga patenteren trouwens. :lol1:
*heftig knikt*

Dit gesprekje moet je instuderen, Manu! Het is assertief, kort, duidelijk en netjes. Laat haar maar zien hoe het ook kan. :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja en hond kan geur herkennen en pislink worden. Heb t hier ook bij 2 honden uit de buurt maar das dan jammer ik zeg dat hij dat toch echt niet in zn kop moet halen... ik zou melding maken als ze miet voor rede vatbaar is
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ga helemaal mee met Tara.
Is ze van de ratten besnuffeld?
Ze zorgt maar dat die hond Manu niet aanvalt.

Haat op het eerste gezicht kan.
Heb ik met een van mijn honden ook meegemaakt en zij hadden geen contact gehad zelfs niet via een tuinhekje :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Heavy schreef:
Manu schreef:
Heavy schreef:Liep Uma er ook bij? Kan het om Uma gaan?
Uma liep er inderdaad bij beide keren, maar hoe zie je voor je dat het om Uma gaat?
Ik kan niks bedenken namelijk.
Twee reuen en een teef . Er zijn reuen die gewoon wel een potje willen knokken voor een lekkere teef hoor :wink: niet dat ik het goedpraat want natuurlijk hoor je als baasje te zorgen dat jouw hond niet op een andere hond klapt om wat voor reden dan ook.

Maar hormonen klinkt voor mij logischer dan een tuinhek.
Mij ook :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oh wat zijn jullie ook lieve mensen :F: Bewonderenswaardig, maar vaak niet echt doeltreffend. Zeker niet met dit soort onredelijkheid tegenover je. Bij onredelijkheid ben ik ook niet meer redelijk; ik staar je aan tot je niet meer terugstaart.

Maarrrrr, ik zou ook eerst een gesprek voeren. Ik zou niet met z'n 2-en gaan want dat kan bedreigend overkomen (2 tegen 1 - en ja ik snap de ironie in 'bedreigend overkomen'), maar gewoon even een dames-onderonsje met een bak koffie erbij. Neem jij de roze koeken mee. Aangezien dit een beschaafd land is en je met een gesprek echt wel tot een oplossing kunt komen in 95% van de situaties.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Wat makkelijk zeg, lekker Manu de schuld geven terwijl haar hond ergens uit het niets komt om zich even lekker te laten gaan op Manu.
Niet goed praten hoor, het valt gewoon niet goed te praten!
En als ze nu al beide keren zo gereageerd heeft, vraag ik me af of een gesprekje nut heeft, ik vind je wel heel lief hoor.

Ik zou het wel melden bij de wijkagent, wellicht wordt er niet veel mee gedaan, maar mocht het toch vaker gebeuren kunnen ze dit ook terugvinden in het bestand.
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Wat een onzinverhaal van de mevrouw. Denk dan zomaar dat haar hond met heel veel honden ruzie heeft omdat ze aan het hekje geroken hebben.
Ik zou niet naar haar toe gaan maar omdat het de tweede keer is naar de buurtagent gaan en het even melden. Mocht er weer iets gebeuren is het bekend.

En ja, honden kunnen elkaar haten van alleen voorbij lopen. Twee keer per dag komt hier een Jack husseltje voorbij. Kira heeft hem alleen door het hek gezien maar kan hem wel wat doen. En waarom? Het is een heel bedeesd, rustig typetje dat nog niet naar haar kijkt.
Groetjes, Terry
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Mijn ervaring is dat mensen altijd wel een reden verzinnen waarom niet hun hond fout is, maar die van jou. De hond keek te lang of keek niet, kwispelde of kwispelde niet, was los of juist aan de lijn. Ik had zeker aangifte gedaan, en een normaal gesprek voeren met zulke mensen is onbegonnen werk.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik kan geen gaten vinden..
Ik stelde net voor om toch even ons verhaal te gaan doen en naar die van haar te luisteren maar vriend vertelde dat ze na de aanval gelijk door wilde lopen en toen hij haar terug riep is ze gelijk gaan tetteren.
Dus laat maar.
We hebben een melding gemaakt bij de wijkagent.

Manu heeft een uur onder het bed gelegen, dus hij is echt wel geschrokken. Vriend zei dat hij de hond wel vaker tegen komt als hij aangelijnd is en ook dan hangt hij grommend in de riem.

We mijden nu toch dat gebied totdat we wat horen van de wijkagent. Dan maar even wat verder lopen maar we hebben er geen zin in dat hij wel een keer iets aan Manu stuk maakt en Manu misschien wel onzeker wordt aan de riem en zelf een agressor wordt.

Vriend vertelde dat Manu gewoon aan het snuffelen was en zo tegen de grond klapte. Hij heeft eerst liggen gillen en probeerde daarna grommend overeind te komen maar de lab had hem zo tegen de grond gepind dat het hem niet lukte. Manu is zelf echt groot en sterk dus hij had hem goed vast denk ik.
Het schoppen hielp niet, het brullen wel.
Toen ze "in gesprek" waren zat de hond gewoon rustig om zich heen te kijken en leek er geen vuiltje aan de lucht.
Hij heeft blijkbaar dus een enorme hekel aan Manu.

Zelf ben ik hem nog nooit tegen gekomen. Vriend doet de kleinere rondes en ik de grote, in ander gebied..
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Mensen zijn gestoord. En iemand die meteen begint te krijsen dat het niet aan haar fikkie ligt, geloof ik per direct niet. Natúúrlijk ligt het aan haar fikkie.

Ik denk dat een gesprek weinig gaat opleveren en ga dus voor Tara's oplossing: ijzig beleefd het mens van repliek dienen. En je verder niet zoveel van haar aantrekken, ze kán niks.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Manu schreef:Ik kan geen gaten vinden..
Ik stelde net voor om toch even ons verhaal te gaan doen en naar die van haar te luisteren maar vriend vertelde dat ze na de aanval gelijk door wilde lopen en toen hij haar terug riep is ze gelijk gaan tetteren.
Dus laat maar.
We hebben een melding gemaakt bij de wijkagent.

Manu heeft een uur onder het bed gelegen, dus hij is echt wel geschrokken. Vriend zei dat hij de hond wel vaker tegen komt als hij aangelijnd is en ook dan hangt hij grommend in de riem.

We mijden nu toch dat gebied totdat we wat horen van de wijkagent. Dan maar even wat verder lopen maar we hebben er geen zin in dat hij wel een keer iets aan Manu stuk maakt en Manu misschien wel onzeker wordt aan de riem en zelf een agressor wordt.

Vriend vertelde dat Manu gewoon aan het snuffelen was en zo tegen de grond klapte. Hij heeft eerst liggen gillen en probeerde daarna grommend overeind te komen maar de lab had hem zo tegen de grond gepind dat het hem niet lukte. Manu is zelf echt groot en sterk dus hij had hem goed vast denk ik.
Het schoppen hielp niet, het brullen wel.
Toen ze "in gesprek" waren zat de hond gewoon rustig om zich heen te kijken en leek er geen vuiltje aan de lucht.
Hij heeft blijkbaar dus een enorme hekel aan Manu.

Zelf ben ik hem nog nooit tegen gekomen. Vriend doet de kleinere rondes en ik de grote, in ander gebied..
Berichten hebben elkaar gekruist. Ik begrijp dat je het gebied mijdt omwille van Manu. Wel de omgekeerde wereld natuurlijk :devil:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Maar wel verstandig. Op het eind van de rit heb je er zelf namelijk geen zak aan als je hond aan gort wordt gebeten door zo'n bullebak. Dan sla je jezelf voor de kop ("Was ik maar tijdelijk ergens anders gaan lopen"). Dus niks mis mee. Maar het klópt niet nee,
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Dat een hond prima met sommige honden kan maar andere honden aanvliegt, al dan niet opgefokt door het feit dat de betreffende hond het 'durft' door zijn of haar territorium te lopen, geloof ik gelijk. Ik heb hier namelijk zo'n exemplaar lopen :wink:
Die loopt al te briesen volgens mij als een 'aartsvijand' een uur eerder door een straat liep. Laat staan idd de honden die wel eens tegen mijn of buurmans voortuin aan pissen of naar 'zijn' teefje kijken.
Hij komt dus niet los en ik loop zelf om. Zou toch mooi zijn als mijn hond als de agressor opeens het slachtoffer zou zijn :Q: Iets met omgekeerde wereld enzo :wink:

Overigens zou ze als ze haar hond een beetje in de gaten houdt, kan lezen én netjes onder appèl heeft prima zo'n aanval kunnen voorkomen hoor. Ik zie het prima aan Diem als hij iets in de neus krijgt of hoort. Dan gaat hij kort aan de voet en let op goed op waar zijn doelwit is zodat ík die hond uit de weg kan gaan.

Ik zou zelf inderdaad bij haar langsgaan en aangeven dat het natuurlijk vervelend is dat haar hond kennelijk een bloedhekel heeft gekregen aan jouw hond. Een discussie over dat hekje zou ik vermijden door aan te geven dat het hoe dan ook voor beiden partijen ongewenst is dat haar hond bij jouw hond schade maakt en dat je graag afspraken met haar maakt hoe dat te voorkomen. Uiteraard ga je niet op eventuele belachelijke eisen van haar in door te zeggen dat jij net als haar het volle recht hebt in de openbare ruimte te wandelen.
Als ze niet voor reden vatbaar blijkt geef je rustig aan dat je je dan nu genoodzaakt ziet contact op te nemen met de wijkagent. De veiligheid van je hond gaat je immers aan het hart.

Ik denk trouwens niet dat haar hond met álle honden goed op kan schieten hoor. Ik denk maar zo dat hij dit al vaker heeft gedaan. Anders zou ze niet direct alle schuld bij de ander leggen en een pasklaar maar belachelijke smoes hebben :wink:
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Vervelende situatie :(. Ik hoop dat de wijkagent iets kan betekenen.

Wij hebben helaas een soortgelijk probleem met een hond bij ons in de straat. In ons geval heeft Wilma het de eerste keer wel uitgelokt door te blaffen naar die hond. Nu wordt die hond woest als hij Wilma ziet en hij heeft haar al verschillende keren aangevallen. Ik probeer hem nu steeds weg te jagen door te schreeuwen en schopbewegingen te maken. We vragen steeds of ze hun hond willen aanlijnen en dan doen ze alsof we heel wat van ze vragen. Terwijl honden niet eens los mogen hier in de straat. Hun hond liep altijd al los en dat ging altijd goed. Hij kan met alle andere honden. Het ligt aan onze hond want die lokt het steeds uit.En dat terwijl Wilma altijd aangelijnd is en hun hond los loopt. Ze is ook een paar keer van achteren aangevallen toen ze die hond nog niet eens aan had zien komen. Of we lopen nietsvermoedend uit de voordeur van onze flat en worden gelijk aangevallen. Die mensen hebben nu gezegd dat ze hun hond aanlijnen als ze ons zien. Dat doen ze ook wel, maar hun hond ziet Wilma vaak eerder dan zij. De kinderen laten hem ook uit en die kunnen hem niet houden.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Maar wat voor aangifte wil ze over t hekje doen? Dat hij gesnuffeld heeft aan haar hek?
Is ze niet meer bezorgd over dat een hond die zo oversteekt ofwel aangereden kan worden ofwel een zwaar ongeluk kan veroorzaken waar zij verantwoordelijk voor is
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Goldylocks schreef:Ik zou zeggen: Donder op gek wijf ,met je tuinhekje,ik ga aangifte doen,je hoort nog van ons! Hallo zeg,waar gaat het over!
Ik zou met een ploegje forse kerels tegen dat hekje gaan piesen. Dan haal je Manu's luchtje even weg.

Nee serieus, dat mens is gestoord, hop aangifte doen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik vind het toch heel bijzonder. De opmerkingen van de mensen. Het is de schuld van jou hond want mijn hond kan met iedere andere hond.

Sorry hoor maar ongeacht of dat waar is als hij blijkbaar dus een hond aanvalt moet je hem vastlijnen. Mooi verhaal het is de schuld van jullie hond dus jammer dat hij dan steeds aanvalt. Echt verbaas me soms echt over de normen en waarde van sommige mensen.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Vind ik ook.

Toen Manu een hond had gebeten, ik was daar zelf niet bij, heb ik ook gezocht naar verklaringen maar nooit de schuld bij de ander gelegd. Ik heb die man meerdere keren gebeld hoe het met zijn hond was, en ook na een paar weken even gecheckt of hij nu helemaal oké was.
Omdat ik zo begaan was, kreeg ik van hem ook veel meer begrip en hij heeft ook nog eens gevraagd hoe het met Manu ging. Die was toen hard in zijn poot gebeten en heeft daar een tijd mank van gelopen.
ranetje
Zeer actief

crutz schreef:Maar wat voor aangifte wil ze over t hekje doen? Dat hij gesnuffeld heeft aan haar hek?
Is ze niet meer bezorgd over dat een hond die zo oversteekt ofwel aangereden kan worden ofwel een zwaar ongeluk kan veroorzaken waar zij verantwoordelijk voor is
Ik denk het :mrgreen:

Als verklaring is het niet zo heel vreemd hoor, maar daarom die andere hond (Manu in dit geval) de schuld geven is te gek :Q:
Als die hond wordt aangereden of een ongeluk veroorzaakt bij het oversteken zal Manu ook wel de schuld krijgen :F:

En nee, natuurlijk is dat niet de schuld van Manu.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Heavy schreef: Van het plassen kan ze natuurlijk geen aangifte doen maar ik weet niet hoe het zit met uitlokken alhoewel ik zelf niet vind dat dit onder uitlokken valt hoor :wink:
dan moet manu maar een bordje om zijn nek met 'sorry dat ik besta' erop.
problem solved, next!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”