Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rood in oorflap en rood om oog
Moderator: moderatorteam
-
Keanu 1903
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
- Aantal honden: 2
Rood in oorflap en rood om oog
Gisteren deed ik bij Keanu zijn haarstrikje goed en zag ik ineens dat het rondom(niet oog zelf) rood was.
Ik moest even in Nieuw Lekkerland wat ophalen en daar vlakbij was een bos,aks Keanu rent slaan zijn oren dubbel en toen zag ik ook ineens een vuurrood oor( flap).
Wat zou dit ineens kunnen zijn?
BTW hij krabt af en toe sinds 3 dagen aan zijn oor.
Het is zijn rechteroor en linkeroog.
Morgen om 11.00uur naar de DA maar hoop of jullie misschien ook weten wat het kan zijn?
Ik moest even in Nieuw Lekkerland wat ophalen en daar vlakbij was een bos,aks Keanu rent slaan zijn oren dubbel en toen zag ik ook ineens een vuurrood oor( flap).
Wat zou dit ineens kunnen zijn?
BTW hij krabt af en toe sinds 3 dagen aan zijn oor.
Het is zijn rechteroor en linkeroog.
Morgen om 11.00uur naar de DA maar hoop of jullie misschien ook weten wat het kan zijn?
- TheLovelyBitch
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Rood in oorflap en rood om oog
Is het ook kaal? Anders denk ik vrij snel aan schurft/mijt.
In andere gevallen kan hij ook ergens mee in aanraking zijn geweest waar hij allergisch voor is (grassoorten ofzo)
Succes morgen! Laat je weten wat het was?
In andere gevallen kan hij ook ergens mee in aanraking zijn geweest waar hij allergisch voor is (grassoorten ofzo)

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Lijkt wel wat op een bacteriele infectie. Ik ben benieuwd wat de da zegt. Beterschap!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Keanu 1903
- Zeer actief
Nee het is niet kaal,ook geen grassoortenallergieTheLovelyBitch schreef:Is het ook kaal? Anders denk ik vrij snel aan schurft/mijt.
-
Keanu 1903
- Zeer actief
De Da heeft hem nagekeken en zei dat het hoort bij zijn voedselallergie wat zich tot een week geleden alleen maar uitte in het bijten van zijn acherpoten(voetjes)ik heb geen medicatiemeegekregen hij moet nog zijn zak voer opmaken en daarna verder een een goede hypiallergene brok.
Bedankt voor jullie reacties.
-
Keanu 1903
- Zeer actief
De Da heeft hem nagekeken en zei dat het hoort bij zijn voedselallergie wat zich tot een week geleden alleen maar uitte in het bijten van zijn acherpoten(voetjes)ik heb geen medicatiemeegekregen hij moet nog zijn zak voer opmaken en daarna verder een een goede hypiallergene brok.
- freskin
- Zeer actief
Ik zou hem eigenlijk gelijk op een hypoallergene brok zetten en niet zijn huidige brokken op maken. Dan kan zijn lichaam alvast wat tot rust komen en heeft hij wat minder jeuk.Keanu 1903 schreef:...... hij moet nog zijn zak voer opmaken en daarna verder een een goede hypiallergene brok.
Ik neem aan dat hij van zijn huidige soort brokken deze uitslag krijgt?
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Hypoallergene brok van de dierenarts?Keanu 1903 schreef:De Da heeft hem nagekeken en zei dat het hoort bij zijn voedselallergie wat zich tot een week geleden alleen maar uitte in het bijten van zijn acherpoten(voetjes)ik heb geen medicatiemeegekregen hij moet nog zijn zak voer opmaken en daarna verder een een goede hypiallergene brok.
En pas als deze zak brokken op is?
Weet je hoe erg jeuk is? Ik vind dat een raar advies van de dierenarts.
Ik zou me als ik jou was eens goed gaan inlezen over voedselallergie. Zo helpen de brokken van de dierenarts vaak niet, omdat de allergische reactie vaak komt van bijproducten in brokken, die ook in de (peperdure) brokken van de dierenarts zitten.
-
Keanu 1903
- Zeer actief
Nee,sorry beetje onduidelijk hij zit nu op anallergenic brok al 11 weken als dit op is mag hij naar hypoallergene brok.freskin schreef:Ik zou hem eigenlijk gelijk op een hypoallergene brok zetten en niet zijn huidige brokken op maken. Dan kan zijn lichaam alvast wat tot rust komen en heeft hij wat minder jeuk.Keanu 1903 schreef:...... hij moet nog zijn zak voer opmaken en daarna verder een een goede hypiallergene brok.
Ik neem aan dat hij van zijn huidige soort brokken deze uitslag krijgt?
Hiervoor at hij vers vlees al vanaf pup.
-
Keanu 1903
- Zeer actief
Ja dat weet ik en ben al helemaal niet voor Royal Canine en ook niet voor brok,hij kreeg al van pup af vers vlees.ZaZa schreef:Hypoallergene brok van de dierenarts?Keanu 1903 schreef:De Da heeft hem nagekeken en zei dat het hoort bij zijn voedselallergie wat zich tot een week geleden alleen maar uitte in het bijten van zijn acherpoten(voetjes)ik heb geen medicatiemeegekregen hij moet nog zijn zak voer opmaken en daarna verder een een goede hypiallergene brok.
Ik zou me als ik jou was eens goed gaan inlezen over voedselallergie. Zo helpen de brokken van de dierenarts vaak niet, omdat de allergische reactie vaak komt van bijproducten in brokken, die ook in de (peperdure) brokken van de dierenarts zitten.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Laat dan testen waar de hond precies een allergie voor heeft, vaak is dat rund en kip, als je dit weet kan je gewoon vlees voeren op de dingen na waar hij allergisch voor is, zo doe ik het bij Luna ook, geen rund en kip en dat gaat primaKeanu 1903 schreef:Ja dat weet ik en ben al helemaal niet voor Royal Canine en ook niet voor brok,hij kreeg al van pup af vers vlees.ZaZa schreef:Hypoallergene brok van de dierenarts?Keanu 1903 schreef:De Da heeft hem nagekeken en zei dat het hoort bij zijn voedselallergie wat zich tot een week geleden alleen maar uitte in het bijten van zijn acherpoten(voetjes)ik heb geen medicatiemeegekregen hij moet nog zijn zak voer opmaken en daarna verder een een goede hypiallergene brok.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- freskin
- Zeer actief
Wat voor soort vers vlees kreeg hij? Voordat ik (dure) brokken van de da zou gaan kopen, zou ik proberen of hij het goed zou doen op een bepaald soort vers vlees, bijvoorbeeld lam/rijst (lotgering of ander merk)
Zoals Lunatic al schreef, is het vaak rund, kip en granen waar een hond allergisch op kan reageren. In brokken zitten meestal ook granen. Het duurt meestal wel een paar weken voor je resultaat ziet.
Hopelijk is je hond snel van de jeuk af. Sterkte!
Zoals Lunatic al schreef, is het vaak rund, kip en granen waar een hond allergisch op kan reageren. In brokken zitten meestal ook granen. Het duurt meestal wel een paar weken voor je resultaat ziet.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Keanu 1903
- Zeer actief
Hij heeft heel veel verschiillende merken gehad,Haaksbarf,Shaweca,Bandit,Carnivoer,Tinlo,Naturis en nog wat merken waar ik nu ff niet op kom.freskin schreef:Wat voor soort vers vlees kreeg hij? Voordat ik (dure) brokken van de da zou gaan kopen, zou ik proberen of hij het goed zou doen op een bepaald soort vers vlees, bijvoorbeeld lam/rijst (lotgering of ander merk)
Ik weet dat de meest voorkomende rund,kip en granen zijn.
Ik heb een allergie(bloedtest)bij de da laten doen en daar kwam voedselallergie uit.
Ik weet alleen niet voor welk eiwit(ten)hij allergisch is.
-
Keanu 1903
- Zeer actief
Lunatic hoe heet deze specifieke test?
Dan kan ik die laten doen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Bij Luna kwam er ook alleen voedselallergie uit, ik ben toen een eliminatiedieet gaan doen, eerst paard en toen ze het daar goed op deed ben ik andere dingen als wild e.d gaan toevoegen, ik heb de dingen die in de meeste voeding zitten zoals rund en kip dus achterwegen gelaten en toen ging ze met sprongen vooruitKeanu 1903 schreef:Lunatic hoe heet deze specifieke test?
Ook botjes e.d. moet je dan aanpassen, de meeste zijn ook van rund.
Succes, hopelijk is je hond snel van de problemen af!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!