Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond heeft chorizoworst met touwtje opgegeten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Hond heeft chorizoworst met touwtje opgegeten

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Hallo allen

Ik kwam thuis en was meteen de hond gaan uitlaten en daarna gaan koken en opruimen. Plots zie ik in de woonkamer een aangevreten boterhamzakje waar blijkbaar chorizoworst in heeft gezeten en wat op de keukentafel lag (wat ik daarvoor dus helemaal had opgeruimd).
Dat ze dat chorizoworstding heeft opgegeven vind ik niet zo erg, maar er zat een touwtje aan wat ik nergens meer kan terugvinden (of dus in de prullenbak heb gegooid maar dat is haast onvindbaar nu).

Is dat heel erg? Ik las iets met extra olie door het eten doen... Ze heeft nergens last van en heeft net gewoon nog gepoept en gegeten. De dierenarts is net dicht en morgen zijn ze wel weer open.

Ze jat trouwens nooit, echt nooit, op een enkele keer na dus (nou ja, dit is geloof ik de tweede keer in 7 jaar tijd dat we haar hebben en de vorige keer had ze stiekem een broodje van tafel gepakt waar ook worst op zat :p)

Groetjes Danielle
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hond heeft chorizoworst met touwtje opgegeten

Ongelezen bericht door Maeve »

Zo'n touwtje komt er ook wel weer hoor :wink: Ik zou me er niet te druk om maken.
Daantje_
Zeer actief

Oke super bedankt, ik zat echt al te stressen! Ik geloof dat ze het wel erg lekker heeft gevonden...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik geloof niet dat dat zo'n vaart loopt. Gewoon goed in de gaten houden en de drollen van de komende tijd bekijken.

Hier met die jatmozen heb ik al vaker dingen in drollen terug gevonden die ik in de eerste plaats nooit kwijt was :oeps:
Heb de paar keer dat ze totaal onverwacht iets raars te pakken hadden en ik het wist ook wel met geknepen billen gestaan hoor, maar het is er allemaal weer probleemloos uit gekomen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

touwtje komt er wel weer uit, no worries ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Da's balen want nu heb jij niets.
AfbeeldingAfbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

bram en thijs schreef:Da's balen want nu heb jij niets.
Haha, zo zou ik ook denken :-)
Dat touwtje is katoen, komt er prima verteerd weer uit denk ik. Geen zorgen!
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Dat word touwtje trekken :Q: Komt er gerust uit hoor! Geen zorgen.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

mim schreef:Dat word touwtje trekken :Q: Komt er gerust uit hoor! Geen zorgen.
Ja haha dat dacht ik dus ook. :lol1:
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb ook al eens een touwtje van de droge worst uit een zekere zwartbehaarde kont moeten plukken, ik wist niet eens dat hij erin was gegaan. Komt er wel weer uit :ok:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Het komt er ongetwijfeld wel weer uit maar ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar het komt vast goed allemaal! Een touwtje kan er wel weer uit zonder schade aan te richten.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Zo'n touwtje is erg kort toch?

Als hij lang is, kan hij de darmen gaan 'opstropen' en dan kan t vervelend worden, lees ik wel eens. Maar dat gezegd hebbende vraag ik me af waarom een koord van in elkaar gestrengeld opgevreten gras dan altijd goed gaat ;)

Nee maag je geen zorgen. Gelukkig heeft hij het plastic laten liggen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Paisley schreef:Zo'n touwtje is erg kort toch?

Als hij lang is, kan hij de darmen gaan 'opstropen' en dan kan t vervelend worden, lees ik wel eens. Maar dat gezegd hebbende vraag ik me af waarom een koord van in elkaar gestrengeld opgevreten gras dan altijd goed gaat ;)

Nee maak je geen zorgen. Gelukkig heeft hij het plastic laten liggen.
Gras verteert een klein beetje en breekt als er spanning op komt te staan? Ik weet het ook niet eigenlijk, maar er komen hier ook hele slierten gras weer uit, soms hangt er een drol aan een grastouwtje uit en vooral Toto raakt dan lichtelijk in paniek en dan moet er geholpen worden. :roll:

Maar volgens mij komen de meeste vreemde voorwerpen er zonder problemen langs de natuurlijke weg weer uit. Zeker een kort touwtje, dat komt wel goed. Lilo heeft een keer een oranje vlaggetje uitgepoept en er ook niks aan over gehouden. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Daantje_
Zeer actief

Jullie willen niet weten hoe erg jullie mij hebben gerustgesteld! Ik was zo erg aan het stressen, dat zal vast komen omdat ze nog nooit zoiets raars heeft gegeten (ze jat echt nooit). De geur van chorizo was waarschijnlijk te heerlijk om te weerstaan want we eten bijna nooit vlees en dit lag toevallig buiten de koelkast. Ze wordt uiteraard in de gaten gehouden ;) ik ben net thuis van een avondje even naar de stad en ze ligt voldaan naast mij te slapen en gaat zo mee naar bed om zogenaamd extra in de gaten te houden, haha.

Dat van het gras komt wel eens voor, daar ben ik bekend mee. Dus kom maar op met touwtje trekken ;)
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Je moest eens weten wat er bij een van onze honden allemaal maar binnen is gegaan tijdens de verbouwing. En het is er allemaal weer uit gekomen gelukkig.

Overigens snap ik je hond wel, chorizo is ook heerlijk!
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

En was er al wat in zicht vanochtend? Moest je helpen trekken?
dagmar88 schreef:Ik geloof niet dat dat zo'n vaart loopt. Gewoon goed in de gaten houden en de drollen van de komende tijd bekijken.

Hier met die jatmozen heb ik al vaker dingen in drollen terug gevonden die ik in de eerste plaats nooit kwijt was :oeps:
Heb de paar keer dat ze totaal onverwacht iets raars te pakken hadden en ik het wist ook wel met geknepen billen gestaan hoor, maar het is er allemaal weer probleemloos uit gekomen.
Een hond voelt de baas aan en neemt gedrag over hè. Gewoon diep zuchten en de boel lekker ontspannen houden lijkt me daarom beter in dit geval. :mann:
Hanneke2 schreef:
Gras verteert een klein beetje en breekt als er spanning op komt te staan? Ik weet het ook niet eigenlijk, maar er komen hier ook hele slierten gras weer uit, soms hangt er een drol aan een grastouwtje uit en vooral Toto raakt dan lichtelijk in paniek en dan moet er geholpen worden. :roll:
Och ja, die paniek! Die blik in de ogen!
En dan snel ergens een stokkie zoeken om -al draaiende- die bungeldrol eruit te halen. Nergens een stokkie te vinden natuurlijk, graven naar een kakzak in je jaszak, want geen haar (ja, die zitten ook wel eens in een drol) op je hoofd die eraan denkt om die drol aan te raken. Geen kakzak te vinden natuurlijk. Tissues dan? Een kassabonnetje? IETS?!
Hondjelief in de tussentijd maar rondhobbelen op de hurken en persen..
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Dat touwtje komt er wel weer uit hoor. Tarak heeft een keer een stuk leverworst te pakken gekregen waar nog zo'n loodje aan zat.....is ook goed gegaan. Kwam er gewoon weer uit. Ik kneep hem wel even, want lood is giftig, Maar dit was maar een klein dingetje gelukkig.

Soms kan het ook wel leuk zijn: hij heeft eens met kerst een servet opgegeten. De volgende dag kwam er een mooie rode drol uit met glittertjes. :mrgreen: Dat stond heel feestelijk!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”