Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Vuilnisbak Tip van de week.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

De Vuilnisbak Tip van de week.

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn allerliefste Rani heeft de onhebbelijke gewoonte de vuilnisbak te plunderen wanneer ik wegga. Hup vuilnisbak uit zicht, klaar zou je denken. Nee, bij gebrek aan afleiding ging mevrouw zitten joelen, ondanks de rustgevende CD (ik kon het proberen).
De buurvrouw merkte gisteren op dat Rani wel stil was toen ze de vuilnisbak had geplunderd.

:idea:

Vandaag heb ik de vuilnisbak niet weggezet maar schoongemaakt, gevuld met hersenspelletjes en in de keuken laten staan :mrgreen:
Ik heb verschillende plastic bekertjes in elkaar geschoven met brokjes ertussen, kleine kartonnen dozen gevuld met lekkers en dichtgevouwen, wat kluifjes erbij en alles in de vuilnisbak gedeponeerd.

Rani stond al klaar toen ik de deur uitging, stinkert :LOL:
Ik heb ze niet horen blaffen toen ik de deur uit ging en ik hoorde ze ook niet toen ik terug kwam. Alle hondjes lagen braaf in hun mandje op wat te kluiven :cheer:
De plastic bekertjes waren heel gemakkelijk op te ruimen en de dozen waren nog goed genoeg voor hergebruik.

Dus nu ga ik maar lege verpakkingen verzamelen, schoonmaken en gebruiken voor het vuilnisbakspel :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: De Vuilnisbak Tip van de week.

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat een briljant idee.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Slim bedacht en als dit werkt, super toch? :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gollum
Zeer actief

Ja ik dacht verpest is ze toch al want de vuilnisbak plunderen is zo zelfbelonend dat je dat er toch haast niet uit krijgt. En Rani verspreid zo enthousiast de zooi over de hele kamer dat de andere honden ook de kans krijgen om er wat tussenuit te pikken :mrgreen:
Zo lag Gol met de grootste doos in haar mand, ik wist het! :LOL:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Gollum schreef: Vandaag heb ik de vuilnisbak niet weggezet maar schoongemaakt, gevuld met hersenspelletjes en in de keuken laten staan :mrgreen:
Dus je hebt het plan om ergens in Rani verdere leven de fascinatie voor vuilnisbakken af te leren voorgoed opgegeven? :LOL:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Paisley schreef:
Gollum schreef: Vandaag heb ik de vuilnisbak niet weggezet maar schoongemaakt, gevuld met hersenspelletjes en in de keuken laten staan :mrgreen:
Dus je hebt het plan om ergens in Rani verdere leven de fascinatie voor vuilnisbakken af te leren voorgoed opgegeven? :LOL:
Dat was toch al een onmogelijke taak omdat Mika ook een vuilnisbakkenmonster is. En Rani kijkt alles af, ze is alleen wat lomper in de uitvoering. Dus in plaats van erg moeilijk te doen en twee honden intensief te gaan trainen koos ik voor de makkelijkere weg. Zij lol, ik lol.

Maar ik ben gek hoor dus van mij moet je niet zomaar alles aannemen :mrgreen:
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Haha briljant :LOL:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hahaha goede oplossing! Hier geen vuilnisbak problemen. Maar wel de kussenproblemen. Ik durf het nog steeds niet uit te proberen met de "goede" kussens. De hartjes kussentjes in de mand laat hij met rust. Paar weken geleden heeft hij wel weer een hondenkussen uit de bench gesloopt.
Sinds kort staat de hoekbank weer binnen, met allemaal losse kussendelen :roll: begin dit jaar stond dat ding ook binnen en na een hele tijd er vanaf te zijn gebleven heeft hij destijds tóch 3 kussens gesloopt, twee rugdelen en een zitgedeelte.
Nu stapelen we die bankkussens op en er gaat een deken overheen, op hoop van zegen.
Meneer ligt nu heel hoog op die kussens te pitten en kijkt af en toe wat naar buiten :mrgreen:
Vooralsnog blijft hij dus van de kussens af overdag. 's nachts ligt alles gewoon op zijn plek en doet hij er niets mee :19:
Gollum
Zeer actief

Ik vond het wel leuk dat Gol nu ook eindelijk wat had :mrgreen:
Ze is veel te braaf om uit zichzelf wat te pakken, ook al maken de anderen een puinhoop. Het enige waar Gol echt voor gaat zijn kartonnen dozen. En die gooi ik nooit in de vuilnisbak, die gaan in de papierbak.

Speciaal voor Gol had ik er wat kartonnen dozen tussen gedaan en ze had de grootste :I:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik deed dat ook met luca, mijn witte reu.
zette wel de vuilnisbak weg, maar vulde een prullenbak met kartonnetjes van het wc- en het keukenpapier.
luca moest gewoon wat te stelen hebben als ik niet thuis was en kartonsnippers zijn stukken makkelijker op te ruimen dan koffiefilters en aanverwante zooi ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Gollum schreef:Mijn allerliefste Rani heeft de onhebbelijke gewoonte de vuilnisbak te plunderen wanneer ik wegga. Hup vuilnisbak uit zicht, klaar zou je denken. Nee, bij gebrek aan afleiding ging mevrouw zitten joelen, ondanks de rustgevende CD (ik kon het proberen).
De buurvrouw merkte gisteren op dat Rani wel stil was toen ze de vuilnisbak had geplunderd.

:idea:

Vandaag heb ik de vuilnisbak niet weggezet maar schoongemaakt, gevuld met hersenspelletjes en in de keuken laten staan :mrgreen:
Ik heb verschillende plastic bekertjes in elkaar geschoven met brokjes ertussen, kleine kartonnen dozen gevuld met lekkers en dichtgevouwen, wat kluifjes erbij en alles in de vuilnisbak gedeponeerd.

Rani stond al klaar toen ik de deur uitging, stinkert :LOL:
Ik heb ze niet horen blaffen toen ik de deur uit ging en ik hoorde ze ook niet toen ik terug kwam. Alle hondjes lagen braaf in hun mandje op wat te kluiven :cheer:
De plastic bekertjes waren heel gemakkelijk op te ruimen en de dozen waren nog goed genoeg voor hergebruik.

Dus nu ga ik maar lege verpakkingen verzamelen, schoonmaken en gebruiken voor het vuilnisbakspel :mrgreen:

Ik vind je geweldig :J:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Gollum
Zeer actief

blondie schreef:Hahaha goede oplossing! Hier geen vuilnisbak problemen. Maar wel de kussenproblemen. Ik durf het nog steeds niet uit te proberen met de "goede" kussens. De hartjes kussentjes in de mand laat hij met rust. Paar weken geleden heeft hij wel weer een hondenkussen uit de bench gesloopt.
Sinds kort staat de hoekbank weer binnen, met allemaal losse kussendelen :roll: begin dit jaar stond dat ding ook binnen en na een hele tijd er vanaf te zijn gebleven heeft hij destijds tóch 3 kussens gesloopt, twee rugdelen en een zitgedeelte.
Nu stapelen we die bankkussens op en er gaat een deken overheen, op hoop van zegen.
Meneer ligt nu heel hoog op die kussens te pitten en kijkt af en toe wat naar buiten :mrgreen:
Vooralsnog blijft hij dus van de kussens af overdag. 's nachts ligt alles gewoon op zijn plek en doet hij er niets mee :19:
Met kussens zou ik mijn idee niet uitvoeren :schrik: :LOL:
Hier hebben ze dat nooit gesloopt gelukkig. Rani heeft wel wat aan de rieten mand geknaagd maar dat is niet zo heel erg.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Anja schreef:Ik vind je geweldig :J:
Ik ook!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gollum
Zeer actief

renee-uk schreef:ik deed dat ook met luca, mijn witte reu.
zette wel de vuilnisbak weg, maar vulde een prullenbak met kartonnetjes van het wc- en het keukenpapier.
luca moest gewoon wat te stelen hebben als ik niet thuis was en kartonsnippers zijn stukken makkelijker op te ruimen dan koffiefilters en aanverwante zooi ;)
Oh zo gek ben ik dus niet!
Mika jatte altijd heel netjes dus dat vond ik niet zo erg. Het is gewoon haar ding. En Rani heeft hetzelfde, alleen grootschaliger en minder elegant :F:
Het was inderdaad stukken makkelijker opruimen en ze hebben lol gehad :D
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gollum schreef:
Mika jatte altijd heel netjes dus dat vond ik niet zo erg. Het is gewoon haar ding. En Rani heeft hetzelfde, alleen grootschaliger en minder elegant :F:
nee hoor je bent niet gek ;)
je hebt het gewoon hartstikke goed opgelost :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gollum
Zeer actief

Fabiola17 schreef:
Anja schreef:Ik vind je geweldig :J:
Ik ook!
Aw lief :love:
renee-uk schreef:
Gollum schreef:
nee hoor je bent niet gek ;)
je hebt het gewoon hartstikke goed opgelost :ok:
Dankje!
Ik vind andere dingen wat belangrijker om op te trainen, zoals gedrag naar kinderen en andere honden.
Maar dat is weer een ander topic :mrgreen:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Zou ze ook niet gewoon stil zijn met een gevulde kong, evt uit de vriezer? Minder origineel, wel makkelijker voor jou (voor de afwisseling).
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Whahahaha, schitterend :LOL: ! Goed bedacht :E: :Q: .
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Fantastisch, wat ben jij een leuke hondenmama :cheer:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als je ze niet kunt verslaan dan moet je iets verzinnen waar je wel iets mee kunt, briljant plan :ok:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Supergoed bedacht! :ok:
Zo staan je ze straks nog aan te kijken of je alsjeblieft weg wilt gaan, kunnen zij weer het prullenbakkenspel doen ;-)
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Gollum schreef: Nee, bij gebrek aan afleiding ging mevrouw zitten joelen, ondanks de rustgevende CD (ik kon het proberen).
Nu ben ik toch benieuwd wat voor een cd het was. Harpmuziek, natuurgeluiden, didgeridoos of wat mindfulness met Eckhart Tolle?

Maar goed, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan inderdaad! Misschien dat je over een tijd zelfs de vuilnisbak kunt laten voor wat het is en zijn de dozen en bekers al genoeg om haar tevreden te houden.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik hou van 'out of the box' oplossingen :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gollum
Zeer actief

Marloes1 schreef:
Gollum schreef: Nee, bij gebrek aan afleiding ging mevrouw zitten joelen, ondanks de rustgevende CD (ik kon het proberen).
Nu ben ik toch benieuwd wat voor een cd het was. Harpmuziek, natuurgeluiden, didgeridoos of wat mindfulness met Eckhart Tolle?

Maar goed, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan inderdaad! Misschien dat je over een tijd zelfs de vuilnisbak kunt laten voor wat het is en zijn de dozen en bekers al genoeg om haar tevreden te houden.
Ik heb de CD via AIN besteld, Radio Dog van Pomi Ramirez. In het asiel werden ze er rustig van dus ik dacht het te proberen. Ik word er zelf wel lekker rustig van maar de honden dus niet :lol1:
*Wolf* schreef:Zou ze ook niet gewoon stil zijn met een gevulde kong, evt uit de vriezer? Minder origineel, wel makkelijker voor jou (voor de afwisseling).
Ik durfde het niet goed om ze daarmee alleen te laten ivm met jatgedrag. Ik heb er ook maar 1 op het moment dus ik zou er dan twee bij moeten kopen. Maar dan ga ik ze eerst een kong geven als ik erbij ben om te kijken wat ze doen, en om het minder bijzonder te maken.
Zo'n prullenbak zit vol met voor ieder wat wils en de vorige keren waren alle hondjes nog heel toen de vuilnisbak was geplunderd :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:Supergoed bedacht! :ok:
Zo staan je ze straks nog aan te kijken of je alsjeblieft weg wilt gaan, kunnen zij weer het prullenbakkenspel doen ;-)
hahaha Rani had iets te vaak succes gehad door mijn onnadenkendheid (ik kan vast wel 2 minuten de deur uit om sigaretten te halen :mann: ) dus die stond al klaar. Met Mika in haar kielzog. Stelletje relteven :LOL:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Marloes1 schreef:
:LOL:

Wat enorm slim en leuk opgelost Gollum!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind het een supertip :ok:

Soms blijkt het helemaal niet zo moeilijk te zijn om een oplossing te verzinnen :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, dit is mijn manier van honden houden. Ik vind het leuk :D
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik zou dat eigenlijk wel eens op video willen zien :F: Wat leuk bedacht van je, en inderdaad leuker voor jullie allemaal in plaats van moeite steken in iets vrijwel onmogelijks af te leren.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

:LOL: leuk opgelost!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”