Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennismakingcursus mantrailing voor instructeurs
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Kennismakingcursus mantrailing voor instructeurs
Esthers hondenschool organiseert i.s.m. Dogsigns een kennismakingscursus mantrailing voor instructeurs. Deze wordt gehouden in Opeinde (Friesland) op de dagen 30-04/01-05/02-05.
Zeg je ‘hond’ dan zeg je ook ‘geur’ of ‘snuffelen’. Dat is namelijk wat honden het liefst doen. Hun reukvermogen is voor ons mensen onvoorstelbaar sterk. Dit wetende kun je je voorstellen dat het voor een hond erg plezierig is om met zijn neus te werken.
Mantrailen is dan ook een zeer leuke sport om samen met je hond te beoefenen.
Je bent een team samen; je hond heeft de neus, jij het inzicht in wat de hond bedoelt en waar hij heen wil.
Dat hierin dan ook meteen de uitdaging ligt mag duidelijk zijn. Dit inzicht; het ‘lezen’ van je hond groeit naarmate jullie als team steeds meer gevorderd raken.
Na het leggen van de basis; leren van juiste lijnvoering, leren uitwerken van relatief korte sporen en richting kiezen op kruispunten of splitsingen kunnen er stukje bij beetje alle denkbare uitdagingen toegevoegd worden. Hierbij valt te denken aan mantrailen in een dorpskern of industrieterrein in plaats van in een bosgebied, meerdere slachtoffers, slachtoffers die zich per auto of fiets verplaatst hebben etc.
Zeker is dat je nooit uitgeleerd raakt en dat maakt deze sport zo vreselijk leuk om te doen.
Mantrailen is geschikt voor elke hond van elke leeftijd en vindt steeds plaats op wisselende locaties.
In de kennismakingscursus mantrailen voor instructeurs gaan we de eerste dag de theorie bespreken. Dag 2 en 3 bestaat uit praktijk, waarin we de aanleerfase gaan uitwerken. We gaan bespreken tegen welke problemen je aan kunt lopen, waar je op moet letten als je trails uitlegt en we gaan dieper in op componententraining.
De kosten voor de gehele 3 daagse training is: € 225,00 en dit incl. lunch op de dagen, koffie/thee.
Inschrijven kan via: emzwaagstra@zonnet.nl
Zeg je ‘hond’ dan zeg je ook ‘geur’ of ‘snuffelen’. Dat is namelijk wat honden het liefst doen. Hun reukvermogen is voor ons mensen onvoorstelbaar sterk. Dit wetende kun je je voorstellen dat het voor een hond erg plezierig is om met zijn neus te werken.
Mantrailen is dan ook een zeer leuke sport om samen met je hond te beoefenen.
Je bent een team samen; je hond heeft de neus, jij het inzicht in wat de hond bedoelt en waar hij heen wil.
Dat hierin dan ook meteen de uitdaging ligt mag duidelijk zijn. Dit inzicht; het ‘lezen’ van je hond groeit naarmate jullie als team steeds meer gevorderd raken.
Na het leggen van de basis; leren van juiste lijnvoering, leren uitwerken van relatief korte sporen en richting kiezen op kruispunten of splitsingen kunnen er stukje bij beetje alle denkbare uitdagingen toegevoegd worden. Hierbij valt te denken aan mantrailen in een dorpskern of industrieterrein in plaats van in een bosgebied, meerdere slachtoffers, slachtoffers die zich per auto of fiets verplaatst hebben etc.
Zeker is dat je nooit uitgeleerd raakt en dat maakt deze sport zo vreselijk leuk om te doen.
Mantrailen is geschikt voor elke hond van elke leeftijd en vindt steeds plaats op wisselende locaties.
In de kennismakingscursus mantrailen voor instructeurs gaan we de eerste dag de theorie bespreken. Dag 2 en 3 bestaat uit praktijk, waarin we de aanleerfase gaan uitwerken. We gaan bespreken tegen welke problemen je aan kunt lopen, waar je op moet letten als je trails uitlegt en we gaan dieper in op componententraining.
De kosten voor de gehele 3 daagse training is: € 225,00 en dit incl. lunch op de dagen, koffie/thee.
Inschrijven kan via: emzwaagstra@zonnet.nl
Laatst gewijzigd door Dinah op 23 feb 2016 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Re: Kennismakingcursus mantrailing voor instructeurs
Aaaargh, lijkt me zó interessant, en exact waar ik naar op zoek ben, maar dat weekend staat al helemaal volgeboekt. 

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Gaan we de eerst volgende keer samen. Ik kan dat weekend ook niet en vind het zeker interessantPerle schreef:Aaaargh, lijkt me zó interessant, en exact waar ik naar op zoek ben, maar dat weekend staat al helemaal volgeboekt.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Oh, dat is echt leuk Esther. Ga je het nog eens herhalen? Het is ook wel wat voor mijn collega en mij, maar wij hebben dat weekend een workshop met onze eigen honden gepland staan 

- Perle
- Zeer actief
Jaaa, fijncrutz schreef:Gaan we de eerst volgende keer samen. Ik kan dat weekend ook niet en vind het zeker interessantPerle schreef:Aaaargh, lijkt me zó interessant, en exact waar ik naar op zoek ben, maar dat weekend staat al helemaal volgeboekt.

Dus als er nog een herhaling wordt gepland, hoor ik het graag! (Wat meer op voorhand, maar dat ligt aan mijn agenda

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze komt nu speciaal naar Friesland en dit kunnen we helaas niet gaan herhalen. Misschien dat we het gaan verplaatsen. Is er animo voor om het in het voorjaar 2016 te doen? Dan hoor ik het graag!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Jazeker dat is nog goed in te plannen nuDinah schreef:Ze komt nu speciaal naar Friesland en dit kunnen we helaas niet gaan herhalen. Misschien dat we het gaan verplaatsen. Is er animo voor om het in het voorjaar 2016 te doen? Dan hoor ik het graag!
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
-
- Zeer actief
Wat ik me steeds afvraag bij dit soort activiteiten waarbij er in bos gespeurd wordt: gaat dat in speciale gebieden en in overleg met bijvoorbeeld boswachters, of doet men gewoon maar wat en wordt er gespeurd waar je maar zin hebt?
- Perle
- Zeer actief
Sorry, had deze even gemist.
Ik heb zeker nog interesse! Enige nadeel qua planning voor mij, is dat ik één op twee weekends niet beschikbaar ben.Dinah schreef:Ze komt nu speciaal naar Friesland en dit kunnen we helaas niet gaan herhalen. Misschien dat we het gaan verplaatsen. Is er animo voor om het in het voorjaar 2016 te doen? Dan hoor ik het graag!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Even omhoog halen, de nieuwe data zijn: 30 april, 1 mei en 2 mei
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Even omhoog halen, nieuwe data bekend.
- Perle
- Zeer actief
Dus als ik het juist heb: zaterdag, zondag, maandag? Dan moet ik eerst onderhandelen of ik die maandag 2/5 vrij kan nemen.
Wel zin in.
Wel zin in.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt idd wat je zegt, het is zaterdag, zondag en maandag.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas de 30ste al afspraken staan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Zin in!
Ik denk dat ik naar een B.b in de buurt op zoek ga.
Ik denk dat ik naar een B.b in de buurt op zoek ga.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is bijna zover! Wie gaat er nog meedoen? Er is nog beperkt plek beschikbaar!