Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mojo's agilitytopic *upd 16-4 KC Zoys 2 U'tjes en promotie!

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Mojo's agilitytopic *upd 29-6 met filmpje

Ongelezen bericht door LongFields »

Weer eens een filmpje van de training: https://youtu.be/ZfRciKOGaA8

Het is echt leuk met hem te trainen, hoewel ik zelf soms nog moeite heb met het feit dat hij nog geen Tapas is en daarom ook nog veel meer begeleiding nodig heeft. Waar hij voorheen de sprongen nog niet zo heel erg leuk vond doet hij ze nu ze op 55 cm staan een heel stuk beter en lijkt hij daar steeds meer lol in te hebben. De raakvlakken zijn nog steeds erg aantrekkelijk voor hem, hoewel hij vandaag de kattenloop wat lastiger vond. De schutting (op lagere stand) voor de eerse keer helemaal gedaan en dat ging goed, hoewel hij met gemak boven het raakvlak van de oploop springt als we daar niets aan doen. Maar met een latje voor de schutting ging het veel beter.
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door KarinW »

Ziet er goed uit hoor!
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ziet er goed uit!!!
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hij gaat goed!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank jullie wel!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Leuk filmpje! Wat kan ie al veel :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

sirene schreef:Leuk filmpje! Wat kan ie al veel :ok:
Sinds gisteren heeft hij alle toestellen gehad, we hebben dat rustig opgebouwd met de wip eerst laag en met veel begeleiding bij het omslagpunt, en de andere raakvlakken pas helemaal sinds een paar weken. We doen alleen nog maar korte series van een aantal sprongen en tunnels, meestal iets van 5 in totaal hooguit. De spronghoogte is vorige week van 40 naar 55 gegaan. Ik vind de opbouw zo wel prettig. En Mojo heeft er veel plezier in, maar dat zie je wel terug op het filmpje denk ik. :wink:
suzan25
Zeer actief

En volgend jaar loop je al een heel parcours :ok: Abbey is precies een jaar ouder dan Mojo, en ze kon vorig jaar evenveel als Mojo nu kan. Ga je in de winter ook nog door met trainen in de manege bij Michèle?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat gaat hij al goed! :D
Grappig dat hij het springen op 55 cm leuker vindt dan lager. Dat zag ik bij Joris ook, die vond medium springen veel leuker dan small, dan was hij ook sneller.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Mojo's agilitytopic *upd workshop Hoogeveen 1-8

Gisteren hadden Mo en ik onverwachts een workshop agility in Hoogeveen. Van "mijn eigen" vertrouwde trainster Michèle en van Pim die waarvan ik de wintertrainingen met Tapas de afgelopen jaren heb gehad.
De eerste les was van Pim, en bij hem hebben we eerst een parcours van 15 sprongen (met wip en band, zonder andere raakvlakken of paaltjes) gedaan. Toen hebben we het parcours in stukken geknipt en die aparte stukken getraind. Als laatste deden we allemaal nog een keer het hele parcours.
Was echt leerzaam! Mo deed het hartstikke netjes, de voor hem onbekende wip was geen enkel probleem en ook de band ging in 1x goed. Het parcours aan het einde ging boven verwachting, alleen 1 handlersfoutje van mij wat tot een weigering leidde.

De tweede les kregen we van Michèle, en die kent Mojo heel erg goed en hij vindt haar ook erg leuk, omdat ze hem altijd beloont met snoepjes. Dus toen hij haar stem herkende was hij meer in haar geïnteresseerd dan in mij. Een mooie uitdaging voor mij dus, om hem bij de les te houden. Deze tweede les ging niet zo lekker als de eerste daardoor, maar het is me toch gelukt hem de oefeningen door te krijgen zonder dat hij steeds bij Michèle ging buurten.

Al met al een hele leerzame workshop en een goede ervaring voor Mojo om op een vreemd terrein tussen allemaal onbekende honden te trainen. Daar heeft hij geen enkele moeite mee. Lekker ding is het!

Paar kiekjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Re: Mojo's agilitytopic *upd 1-8 workshop Hoogeveen

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ziet er goed uit :ok:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Gave foto's! En knap dat hij op vreemd terrein gewoon liep.

Is er een filmpje gemaakt? Ben erg benieuwd naar z'n parcours :ok:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Eilfy schreef: Is er een filmpje gemaakt? Ben erg benieuwd naar z'n parcours :ok:
Nee, helaas geen filmpje, er waren geen bekenden die dat konden doen tijdens dit trainingsuur.
Laatst gewijzigd door LongFields op 07 okt 2015 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
KarinW
Zeer actief

Leuke foto's! Altijd erg leerzaam zo'n workshop
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Al weer even geleden dat ik hier voor het laatst schreef, maar in de tussentijd heb ik ook geen training meer gehad vanwege vakantie en andere verplichtingen van de trainster, en mijn eigen vakantie en slechte weerscondities daarna.

Heb alleen afgelopen donderdag een half uurtje privéles gehad, omdat ik de zaterdag erna had ingeschreven voor een debutantenwedstrijd, Mojo's eerste wedstrijd. Dat te doen na 2 maanden geen training gehad te hebben leek me niet zo'n prettig idee.
De privéles ging niet echt heel lekker, Mojo was traag en snel afgeleid, maar in ieder geval had hij weer eens wat agilitysprongen en toestellen gezien.

Hoe het op de wedstrijd ging heb ik in de fotohoek bij het fototopic gezet, dus kijk daar maar even voor het verslag, anders staat het hier dubbel:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=303827
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Mojo's agilitytopic *upd 7-10, na eerste debutantenwedst

Ik reageer toch lekker hier :pffff:

Foto's zien er goed uit en überhaupt een rondje enigszins kunnen lopen na 2 maanden niet getraind te hebben met een jonge hond is echt heel knap! Als je straks weer lekker kan gaan trainen en Mojo snapt dat hij zijn Peruaanse genen niet altijd volledig eer aan hoeft te doen :clown: gaat het helemaal goed komen :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Eilfy schreef:Ik reageer toch lekker hier :pffff:

Foto's zien er goed uit en überhaupt een rondje enigszins kunnen lopen na 2 maanden niet getraind te hebben met een jonge hond is echt heel knap! Als je straks weer lekker kan gaan trainen en Mojo snapt dat hij zijn Peruaanse genen niet altijd volledig eer aan hoeft te doen :clown: gaat het helemaal goed komen :ok:
Maakt mij niet uit waar je reageert hoor. :wink:
Vind het al leuk dát je het doet.

Vanaf volgende week woensdag gaan we de manegetrainingen in, die zijn weer wekelijks en ik vermoed dat we dan wel weer lekker vooruit zullen gaan en ergens begin volgend jaar wel klaar zouden moeten zijn voor onze eerste A-wedstrijd.
Voor nu was ook alleen het doel om te kijken hoe hij de wedstrijdambiance zou ervaren, of hij er op wat voor manier dan ook hinder van zou hebben, of hij zijn focus tijdens de rondjes bij mij zou kunnen houden en of hij überhaupt een heel rondje van 18 tot 20 sprongen geconcentreerd zou kunnen blijven, want een heel parcours van zo veel sprongen hebben we nog niet eerder gelopen. Alleen tijdens de workshop in Hoogeveen hebben we een klein parcoursje gedaan van 15 sprongen.
Maar hij is nergens van onder de indruk, blijft in principe gewoon in de ring en gaat niet echt buurten (okay, behalve in het derde parcours even bij de keurmeester om hem te begroeten), en hij blijft bereikbaar voor aanwijzingen en let al vrij goed op voor zo'n onervaren en jonge hond. Hij is nog niet de snelste van het veld maar zeker ook niet de langzaamste. Dat snelheid later nog wel komt heb ik aan Tapas gezien, en ik verwacht dat Mojo als hij eenmaal meer ervaring heeft ook nog een stuk sneller kan.
Ik ben gewoon erg blij met hoe hij het doet en hoe leuk hij het vindt, de rest komt allemaal vanzelf.
suzan25
Zeer actief

Wat fijn dat hij het zo goed gedaan heeft!!
Dat hij helemaal niet onder de indruk was van het wedstrijd gebeuren en gewoon lekker liep, zou ik ook heel blij mee zijn. Lekker verder trainen, de snelheid komt dan vanzelf :ok:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Super mooi debuut van de jonge man! Nu lekker gaan trainen en de wintercompetitie gebruiken om nog meer ervaring op te doen. Kunnen jullie volgend seizoen fluitend door die A :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Mojo's agilitytopic *upd 21-10 filmpje training

Gisteren was Mojo precies 18 maanden oud, en "vierden" we zijn anderhalve verjaardag door een hele fijne training bij de schapen in de ochtend, en 's avonds nog een agilitytraining.
Sinds vorige week trainen we indoor in een manegebak en dat was nieuw voor Mojo. Vorige week deed hij het al behoorlijk goed dus ik hoopte dat die trend zich zou voortzetten.
Er was een vriendin van me mee dus die heeft wat stukjes gefilmd.
We moesten eerst een heel parcours lopen, wat we daarna in 3 losse stukken getraind hebben en aan het einde van de les liepen we nog een keer het hele parcours.
Ik zit met Mojo in een groep waar alle honden (flink) meer ervaren zijn dan hij, maar eigenlijk doet hij het daar hartstikke goed tussen. Natuurlijk is er nog heel veel te verbeteren qua snelheid, zelfstandig voor me uit werken en vloeiende lijnen lopen, maar ik ben nu al heel erg tevreden over zijn focus en concentratie en zijn motivatie. De rest kunnen we de komende winter mooi uit gaan bouwen.
De paaltjes had hij hiervoor alleen nog maar in een straatje gedaan en met wires, maar we hebben nu alleen de beschikking over een vaste palenset dus vorige week hebben we die voor het eerst gedaan, toen met de wires er om.
Gisteravond deden we ze voor het eerst zonder de wires. Ik moet nog wel dichtbij zijn en hem met mijn hand geleiden om het ritme vast te houden, maar hij doet ze gewoon alle 12 al, snelheid gaat nog wel komen de komende trainingen als ik zie hoe snel hij dit al opgepakt heeft.

Hier het filmpje van het rondje aan het einde van de les:
http://youtu.be/bYvADKJPljE
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Mooi rondje! Hij gaat al lekker :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank je!
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Maar jij traint nu dus bij een andere vereniging in een manege?
Krijg je dan geen andere methode aangeleerd?
Ik zou met Dana het liefst ook doorgaan in de winter, omdat ik het zo ontzettend leuk vind om te doen (ik kan iedere week niet wachten tot het donderdag is :oeps: )
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik train bij een kleine agilitytrainingsclub die vanaf het voorjaar tot de herfst buiten traint en in de winterperiode in de manege. In het voorjaar ben ik daar met Mojo begonnen in de jonge hondengroep en nu is er een nieuwe jonge hondengroep begonnen maar daar is Mojo dan weer te ervaren voor, vandaar dat we in een groep met meer ervaren honden zitten nu. De mensen en honden kende ik al van mijn trainingen met Tapas, met wie ik voorheen in deze groep zat.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Hij doet t goed :)
Zijn snelheid zal overall nog wel omhoog gaan als hij meer vertrouwen krijgt!
Ik vind alleen de oploop kat wel wat ongelukkig staan, kan ook zo tonen hoor maar het lijkt een meter of 2 a 3?

Mojo doet iig goed zn best en de rest komt wel :)
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Netjes!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef:Hij doet t goed :)
Zijn snelheid zal overall nog wel omhoog gaan als hij meer vertrouwen krijgt!
Ik vind alleen de oploop kat wel wat ongelukkig staan, kan ook zo tonen hoor maar het lijkt een meter of 2 a 3?

Mojo doet iig goed zn best en de rest komt wel :)

Je hebt gelijk wat betreft de oploop kat, die was minder geschikt voor de grotere honden dan voor de kleintjes in de groepen.
Bedankt voor je reactie, ik denk ook dat zijn snelheid nog beter gaat worden als hij meer zelfvrtrouwen krijgt. Hij is zich toch nog niet zo bewust van wat hij aan snelheid kan maken volgens mij, ook in het dagelijks leven huppelt hij vaker dan dat hij echt vol doortrekt in de sprint. Dat moet hij nog gaan ontdekken heb ik het idee.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mojo's allereerste clear round rozet, trots!

Vandaag hadden we de tweede wedstrijd van de wintercompetitie in Bunschoten. Het Vast Parcours heb ik gelopen met als doel alle raakvlakken goed te laten doen door Mojo, aangezien hij nogal graag boven het raakvlak de oplopen van kattenloop en schutting neemt. En dat lukte, weliswaar met het nodige kunst- en vliegwerk, maar goed. We redden het niet om binnen de 10 seconden van de uiteindelijke winnaar te finishen, dus we waren wel foutloos maar kregen strafpunten voor de tijdsoverschrijding.,dat maakte me niets uit want we hadden een fijn rondje gelopen samen, Mojo had lol maar bleef wel gefocust en goed op mij letten.
De jumping liepen we ook foutloos en dit keer netjes binnen de tijd, dus dat leverde me zijn eerste clear round rozet op. Bij de estafette waren zowel zijn als mijn kaarsje een beetje opgebrand, maar ook hier kwamen we zonder disk rond.
Uiteindelijk werd ik 33ste op het VP en 35ste op de Jumping. En dat van in totaal meer dan 150 honden waarvan het gros veel meer ervaren zijn dan Mojo.

Ons team werd 8ste op het VP, 7e op de Jumping en 9e op de esttafette, waardoor we vandaag overall 7e geworden zijn. In de tussenstand na 2 van de 4 wedstrijden zijn we van de 15e naar de 12e plaats gestegen.
Overall ben ik vandaag op de 22ste plaats geëindigd van de 153 deelnemers in onze groep.
Het was al met al een gezellige en geslaagde dag vandaag!
KarinW
Zeer actief

Re: Mojo's agilitytopic *upd 6-12 TWC 2

Super gelopen! Heb jullie wel gezien vandaag
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Re: Mojo's agilitytopic *upd 6-12 TWC 2

Ongelezen bericht door Machie »

153 :O: Ik dacht dat een TWC wedstrijd uit 120 deelnemers bestond?

Maar hoe dan ook, totaal niet belangrijk! Van harte gefeliciteerd! Knap gedaan!
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”