Maar zijn er de honden. We willen ze deze drukke dag niet heen en weer slepen en we zoeken dus een oplossing voor ze.
De bedoeling is dat ze op donderdag 31 maart uit logeren gaan voor 1 nachtje.
Op de vrijdag gaan wij 's ochtends vroeg foto's maken, trouwen, lunchen met daggasten, foto's met de gasten en vervolgens willen we graag de honden ophalen en doorrijden voor een lang weekend Texel.
Als overbezorgde hondenbezitter zijn er een paar dingen.
Peer kan niet alleen thuis zijn en kan slecht zonder mij, vooral als hij mij weg ziet gaan. Zelfs als mijn vriend thuis is en ik ga weg, wordt hij flink onrustig tot ik weer thuis ben.
Peer jaagt, ik wil dat ze beiden aangelijnd blijven of gewoon in een tuin wat kunnen doen.
Naast dat Peer jaagt is hij een meester ontsnapper, hij klom hier 1 van de eerste dagen over de schutting om naar de buurkatten te gaan. Er moet dus een goede omheining zijn en geen mogelijkheden om ergens op te klimmen en er dan alsnog overheen te gaan.
Milo is makkelijk, als die ergens kan liggen is het prima, alleen drukke honden vinden ze allebei in huis niet echt leuk, in huis slapen ze eigenlijk het liefst.
Nu heb ik zitten denken en denk ik dat ik verschillende opties heb. Ze zijn verder nooit uit logeren behalve bij mijn ouders, dus alles zal denk ik een x op proef gaan om te testen.
- Pension (nadeel voor mij is dat ze alle entingen moeten)
- Ik breng ze weg naar iemand
- Iemand komt ze ophalen of neemt ze vanaf een wandeling over mee naar huis (ik dénk dat Peer dan het rustigst blijft)
Info over de honden:
- Beide gecastreerd
- Middelgroot, Peer 11 kg, Milo 8 kg
- Kunnen samen, maar denk ook wel apart
- Peer kan absoluut niet bij andere huisdieren dan honden
- Ze zijn sociaal, maar een kennismaking met eventuele andere honden is wel gewenst.
Het gaat om de omgeving van Nunspeet. Het mag een stukje rijden zijn, maar het liefst dan op de route naar Texel, anders kost dat teveel tijd. (we gaan via Lelystad naar de boot rijden).
Wie heeft er ideeën, opties, mogelijkheden voor pensions of andere adressen?
(eventuele vergoeding is natuurlijk logisch)