Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meedenken opties 31 maart / 1 april

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Meedenken opties 31 maart / 1 april

Ongelezen bericht door Lucia »

Nou het is zover, ik ben heus ten huwelijk gevraagd en 1 april 2016 gaan we trouwen :D

Maar zijn er de honden. We willen ze deze drukke dag niet heen en weer slepen en we zoeken dus een oplossing voor ze.
De bedoeling is dat ze op donderdag 31 maart uit logeren gaan voor 1 nachtje.
Op de vrijdag gaan wij 's ochtends vroeg foto's maken, trouwen, lunchen met daggasten, foto's met de gasten en vervolgens willen we graag de honden ophalen en doorrijden voor een lang weekend Texel.

Als overbezorgde hondenbezitter zijn er een paar dingen.
Peer kan niet alleen thuis zijn en kan slecht zonder mij, vooral als hij mij weg ziet gaan. Zelfs als mijn vriend thuis is en ik ga weg, wordt hij flink onrustig tot ik weer thuis ben.
Peer jaagt, ik wil dat ze beiden aangelijnd blijven of gewoon in een tuin wat kunnen doen.
Naast dat Peer jaagt is hij een meester ontsnapper, hij klom hier 1 van de eerste dagen over de schutting om naar de buurkatten te gaan. Er moet dus een goede omheining zijn en geen mogelijkheden om ergens op te klimmen en er dan alsnog overheen te gaan.
Milo is makkelijk, als die ergens kan liggen is het prima, alleen drukke honden vinden ze allebei in huis niet echt leuk, in huis slapen ze eigenlijk het liefst.

Nu heb ik zitten denken en denk ik dat ik verschillende opties heb. Ze zijn verder nooit uit logeren behalve bij mijn ouders, dus alles zal denk ik een x op proef gaan om te testen.
- Pension (nadeel voor mij is dat ze alle entingen moeten)
- Ik breng ze weg naar iemand
- Iemand komt ze ophalen of neemt ze vanaf een wandeling over mee naar huis (ik dénk dat Peer dan het rustigst blijft)

Info over de honden:
- Beide gecastreerd
- Middelgroot, Peer 11 kg, Milo 8 kg
- Kunnen samen, maar denk ook wel apart
- Peer kan absoluut niet bij andere huisdieren dan honden
- Ze zijn sociaal, maar een kennismaking met eventuele andere honden is wel gewenst.

Het gaat om de omgeving van Nunspeet. Het mag een stukje rijden zijn, maar het liefst dan op de route naar Texel, anders kost dat teveel tijd. (we gaan via Lelystad naar de boot rijden).

Wie heeft er ideeën, opties, mogelijkheden voor pensions of andere adressen?
(eventuele vergoeding is natuurlijk logisch)
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Re: Meedenken opties 31 maart / 1 april

Ongelezen bericht door Habibi »

Voor gemak en veiligheid zou ik denk ik kiezen voor een pension in dit specifieke geval.
Ben er normaal niet zo fan van, maar 1 nacht, en dan in een goede kennel, lijkt me het veiligst ivm jagen en ontsnappen.
Er zijn ongetwijfeld ook wel pensions die titerbepalingen accepteren.

Edit, en gefeliciteerd uiteraard!!
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Habibi schreef:Voor gemak en veiligheid zou ik denk ik kiezen voor een pension in dit specifieke geval.
Ben er normaal niet zo fan van, maar 1 nacht, en dan in een goede kennel, lijkt me het veiligst ivm jagen en ontsnappen.
Er zijn ongetwijfeld ook wel pensions die titerbepalingen accepteren.

Edit, en gefeliciteerd uiteraard!!
Eerlijk gezegd neig ik daar ook naar hoor, met name door Peer ja en het zal dan vast mogelijk zijn dat ze bij elkaar zitten.
Maar ook daar hoor ik dan graag opties van.

En dankjewel :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gefeliciteerd!
Peertje zou voor 1 dag en nacht prima hier kunnen. Milo op zich ook, maar dat wordt met al drie honden dan voor mij te druk. Vier kan prima, dan laat ik ze twee aan twee uit.
Het is echter natuurlijk helemaal niet op de route en ik heb wel katten :engel:
Ergens halverwege afspreken en eerst samen wandelen zou ik prima vinden.

Laat het maar weten als het nodig is.
Maar voor één dag en nacht een goed pension, lijkt me ook prima, en misschien het minste gedoe. Er zijn steeds meer pensionnen die ook gewoon een titerbepaling accepteren.
Lucia
Zeer actief

Bedankt voor je aanbod Diana, maar het is wel een béétje uit de route :F: , maar ik hou het in gedachten, mocht het toch niet gaan bij een pension als we een x proefdraaien.

En katten, tja ik weet het zelf in huis in goede banen te leiden met het konijn hier en bij jou ging het goed, als hij erbij kan snuffelen denk ik dat het goed gaat hoor, maar ik zou iemand anders het risico niet willen laten lopen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lucia schreef:Bedankt voor je aanbod Diana, maar het is wel een béétje uit de route :F: , maar ik hou het in gedachten, mocht het toch niet gaan bij een pension als we een x proefdraaien.

En katten, tja ik weet het zelf in huis in goede banen te leiden met het konijn hier en bij jou ging het goed, als hij erbij kan snuffelen denk ik dat het goed gaat hoor, maar ik zou iemand anders het risico niet willen laten lopen.
Peer ging hier buitengewoon goed om met de katten, maar ik snap dat je het risico niet wilt nemen als je weet dat het een probleem zou kunnen zijn. Wegrennende of bange katten en Peertje is waarschijnlijk geen goede combi.

Mocht het nodig zijn, laat het maar weten, hij kan hier in ieder geval terecht als je echt omhoog zit.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Misschien kan ik je helpen? Ik woon in de buurt van Drachten. Dat klinkt ver weg maar als je over Heerenveen naar de boot rijd, kunnen we daar afspreken.

Hondjes met ontsnappingsgevaar heb ik geen problemen mee - dat is met mijn opvanghondjes ook altijd goed gegaan. Mijn tuin is niet omheind maar ik houd met bezoek de deuren in een sluis dicht.

Ik heb geen andere huisdieren en heb een auto. Tegen onkosten vergoeding zou ik je honden kunnen komen halen uit Nunspeet en ze in Heerenveen in een schimmige carpool date weer brengen ;)

Ik heb twee teven. Drukke typetjes, vooral als er bezoek is, maar erg sociaal en zachtaardig van aard.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Hier gaan de honden voor een nachtje in pension.
Een vriendin komt overdag op ze passen terwijl wij de hele dag druk bezig zijn met trouwdingen.

Ze brengt ze 's avonds om 1800 uur weg. Ze komen samen in een kennel en ik haal ze 's morgens weer op.
Entingen heb ik uitgesteld, dus ze krijgen komend voorjaar recente entingen beiden. Maar als je daar op tegen bent zou ik op zoek gaan naar een pension waar ze titerverklaringen goedkeuren.

Ik heb bewust gekozen voor niet ergens onderbrengen. De 2 vaste oppassen zijn oogde grote dag aanwezig en ik wil met een gerust hart die dag kunnen beleven. Van een nachtje in pension zullen ze niks krijgen al ben ik geen fan.
Lucia
Zeer actief

Ik was niet meer uitgegaan van veel nieuwe reacties en had hem niet meer langs zien komen, vandaar mijn late reactie.

Paisley: ik ga even uitpluizen of dat een optie is, bedankt voor je aanbod!

Flamme: voor nu is het misschien een optie dat ik ze uit logeren doe naar mijn ouders en rond 10 uur/ half 11 verzamelen we met bezoek, dat ze dan kort daarvoor een flinke ronde gehad hebben en dan zou het misschien tot 3 uur zijn dat ze alleen zitten.
Ik gok dat dat het minste stress voor ze op zal leveren.
Maar een pension blijft een optie, en als ze het kunnen is het altijd eens handig als het in nood eens moet, dus ik blijf wel rondkijken.

Dus als iemand daar nog ideeën voor heeft in een niet al te wijde omtrek, hoor ik dat ook graag.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”