Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondendief actief in brabant
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Hondendief actief in brabant
Hoogerheide - Een onbekende man heeft in de Monsigneur Ariënsstraat en in de Antwerpsestraatweg geprobeerd om een hond te stelen. De man weet zonder de honden te ontkomen.
1ste incident
Het eerste incident speelt zich af op maandag 28 september jl. Daar wordt een bruine labrador meegenomen vanuit een achtererf in de Monsigneur Ariënsstraat. De vrouw des huizes zit omstreeks 12.00 uur aan tafel te eten als zij de poortdeur hoort opengaan. Als de vrouw opkijkt ziet zij dat haar hond, die kort daarvoor nog op het achtererf loopt, verdwenen is. Haar net gearriveerde echtgenoot rent vervolgens de brandgang in en slaat alarm richting zijn buren. Plotseling ziet hij in de brandgang, die uitkomt op de Frenckenstraat, een Pools uitziende man staan die zijn hond in zijn nekvel vasthoudt. De ontvoerder voelt zich kennelijk betrapt, laat de hond los en kiest het hazenpad.
Signalement
De dader wordt omschreven als een Pools uitziende man met een normaal postuur en een lengte van ongeveer 1.70 m. Zijn leeftijd wordt geschat op 30 jaar. Hij heeft kort donkerblond stekelhaar en blauwe ogen. Op dat moment draagt de ontvoerder een blauwe spijkerbroek en een blauwe bodywarmer met daaronder een grijze trui en witte schoenen.
2de incident
Het tweede incident speelt zich af op donderdag 8 oktober jl. Een vrouw laat tussen 12.00 en 13.00 uur op een grasveld langs de Antwerpsestraatweg haar hond uit. Haar Border Collie is niet aangelijnd en speelt met een balletje. Op een gegeven moment stopt er een zwarte bestelbus van het merk Mecedes, type Sprinter naast de hond. De bestuurder stapt uit en pakt de hond vast. Doordat de vrouw haar hond roept wrikt deze zich uit de handen van de man en rent naar haar toe. Vervolgens stapt de man weer in zijn auto en rijdt weg.
Signalement
De vrouw beschrijft de verdachte als een Pools uitziende man met een stevig postuur en blond stekelhaar. Zij schat dat de verdachte tussen de 30 en 40 jaar oud is. Over zijn kleding weet zij alleen te vertellen dat hij schoenen met felle kleuren (neonstrepen) draagt.
Getuigen gezocht
Gezien de overeenkomsten in de opgegeven signalementen is het mogelijk dat het om dezelfde persoon gaat. Herkent u deze man aan de hand van het opgegeven signalement of weet u waar hij op dit moment verblijft? Deel uw informatie dan via 0900 8844.
Bron
1ste incident
Het eerste incident speelt zich af op maandag 28 september jl. Daar wordt een bruine labrador meegenomen vanuit een achtererf in de Monsigneur Ariënsstraat. De vrouw des huizes zit omstreeks 12.00 uur aan tafel te eten als zij de poortdeur hoort opengaan. Als de vrouw opkijkt ziet zij dat haar hond, die kort daarvoor nog op het achtererf loopt, verdwenen is. Haar net gearriveerde echtgenoot rent vervolgens de brandgang in en slaat alarm richting zijn buren. Plotseling ziet hij in de brandgang, die uitkomt op de Frenckenstraat, een Pools uitziende man staan die zijn hond in zijn nekvel vasthoudt. De ontvoerder voelt zich kennelijk betrapt, laat de hond los en kiest het hazenpad.
Signalement
De dader wordt omschreven als een Pools uitziende man met een normaal postuur en een lengte van ongeveer 1.70 m. Zijn leeftijd wordt geschat op 30 jaar. Hij heeft kort donkerblond stekelhaar en blauwe ogen. Op dat moment draagt de ontvoerder een blauwe spijkerbroek en een blauwe bodywarmer met daaronder een grijze trui en witte schoenen.
2de incident
Het tweede incident speelt zich af op donderdag 8 oktober jl. Een vrouw laat tussen 12.00 en 13.00 uur op een grasveld langs de Antwerpsestraatweg haar hond uit. Haar Border Collie is niet aangelijnd en speelt met een balletje. Op een gegeven moment stopt er een zwarte bestelbus van het merk Mecedes, type Sprinter naast de hond. De bestuurder stapt uit en pakt de hond vast. Doordat de vrouw haar hond roept wrikt deze zich uit de handen van de man en rent naar haar toe. Vervolgens stapt de man weer in zijn auto en rijdt weg.
Signalement
De vrouw beschrijft de verdachte als een Pools uitziende man met een stevig postuur en blond stekelhaar. Zij schat dat de verdachte tussen de 30 en 40 jaar oud is. Over zijn kleding weet zij alleen te vertellen dat hij schoenen met felle kleuren (neonstrepen) draagt.
Getuigen gezocht
Gezien de overeenkomsten in de opgegeven signalementen is het mogelijk dat het om dezelfde persoon gaat. Herkent u deze man aan de hand van het opgegeven signalement of weet u waar hij op dit moment verblijft? Deel uw informatie dan via 0900 8844.
Bron
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
- Valerie
- Zeer actief
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Re: Hondendief actief in brabant
Ik las het, is hier in de buurt:/
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oh dat is toch je grootste schrik?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Of een hater. Anders zou die moeten weten dat de hondjes intact zijn aangezien die tweede in een park was. Lijkt het mij geen voorbereide poging zeg maar waar informatie gezocht is over de hond in kwestie.Valerie schreef:Zou het voor de broodfok zijn?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Het is hier ook vrij dicht bij en we gaan ook wel eens richting Bergen op Zoom wat ook weer dichterbij ligt. Je moet er toch niet aan denken. Nu moet ik zeggen dat ik Skye altijd wel bij mensen en auto's weg hou. Ik hoop maar dat het nooit gaat gebeuren bij mij en dat het ze niet gaat lukken een hond mee te krijgen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Denk het wel.Valerie schreef:Zou het voor de broodfok zijn?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Bah wat verschrikkelijk eng.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nouja zeg
!
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
gelukkig is het goed afgelopen
Maar moet er niet aan denken zeg
Verschrikkelijk
Maar moet er niet aan denken zeg
Verschrikkelijk
-
S@ndr@
- Zeer actief
misschien verkoopt hij ze wel voor consumptie- je weer maar nooit, lekker dan zo`n honden jatter
er is ook helemaal niets meer veilig
-
laeken
- Zeer actief
Nee, verkoop.
Broodfokkers hebben niks aan de gemiddelde Nederlandse huishond. Bijna alles is gecastreerd en de dieren zijn verder niet geschikt. Wil je de broodfok in dan koop je je honden bij een broodfokker. 3 teven en een reutje van 1 ras kost je max 150 euro in Oost Europa. Hup de schuur in en na 10 maanden ligt daar je eerste nest. Een huishond daarvoor stelen is kansloos.
Dus of verkoop. Je kan toch zomaar 250 euro voor een mooie chocolab vragen als het een lief dier is. En een bordercollie wil ook best. Of ze vragen losgeld. Dat is eerder gebeurd. Maar dan steel je alleen honden uit tuinen want je moet de baasjes wel kunnen vinden. Ik denk dus verkoop. En misschien toch ook broodfok als het een ongecastreerd dier blijkt te zijn. Misschien mooie bijkomstigheid. Maar Poolse broodfuckers hebben zelf honden zat. Ladingen om precies te zijn. Dus die hoeven niet in Nederland een chocolabje te stelen op hoop van zegen dat die intact is.
Broodfokkers hebben niks aan de gemiddelde Nederlandse huishond. Bijna alles is gecastreerd en de dieren zijn verder niet geschikt. Wil je de broodfok in dan koop je je honden bij een broodfokker. 3 teven en een reutje van 1 ras kost je max 150 euro in Oost Europa. Hup de schuur in en na 10 maanden ligt daar je eerste nest. Een huishond daarvoor stelen is kansloos.
Dus of verkoop. Je kan toch zomaar 250 euro voor een mooie chocolab vragen als het een lief dier is. En een bordercollie wil ook best. Of ze vragen losgeld. Dat is eerder gebeurd. Maar dan steel je alleen honden uit tuinen want je moet de baasjes wel kunnen vinden. Ik denk dus verkoop. En misschien toch ook broodfok als het een ongecastreerd dier blijkt te zijn. Misschien mooie bijkomstigheid. Maar Poolse broodfuckers hebben zelf honden zat. Ladingen om precies te zijn. Dus die hoeven niet in Nederland een chocolabje te stelen op hoop van zegen dat die intact is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je zult maar honger hebben met dat schijtloontje wat je hier verdiendt.S@ndr@ schreef:misschien verkoopt hij ze wel voor consumptie- je weer maar nooit, lekker dan zo`n honden jatterer is ook helemaal niets meer veilig
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
dat bedoel ik je moet wat he- zijn meer landen waar een hond gewoon gegeten wordt hebouvierpoedel schreef:Je zult maar honger hebben met dat schijtloontje wat je hier verdiendt.S@ndr@ schreef:misschien verkoopt hij ze wel voor consumptie- je weer maar nooit, lekker dan zo`n honden jatterer is ook helemaal niets meer veilig
-
Neeltje
Oh, maar dit gebeurt al jaren. Mensen vinden het dan ook raar als je zegt dat je je hond niet in de tuin moet laten als je niet thuis bent omdat deze dan gestolen kan worden. Dan staan ze te lachen, ja lach maar totdat het jouw hond is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik moet er niet aan denken 
- iones
- Zeer actief
Voor de broodfok of misschien als dummy om op te oefenen voor vechthonden. Gruwelijk! Ik zou geen rust meer kennen. Pietertje is ook zo´n stom hondje dat zich mee laat nemen maar die andere drie van mij niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat eng! Het zal je maar gebeuren, hopelijk hebben ze de man snel met zo'n redelijk duidelijk signalement.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Dat vroeg ik mij eigenlijk ook afIris123 schreef:Wat een flutsignalement, wat betekent "er pools uitzien" ? Heel raar.

-
Lemuria
In dit geval ben ik toch blij met m'n autistje hoor. Als er een vreemde man op haar af zou stappen die haar wilde beetpakken, zou ze over de zeik gaan, hard blaffen en wegrennen. Maarrrrr aan de andere kant hoeven ze maar de deur van het busje open te laten en ze is er in voor ik 'Ey!" kan zeggen
Het zou je maar gebeuren.
Het zou je maar gebeuren.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Maar Pools uitziend hoeft geen pool te zijn.laeken schreef:Nee, verkoop.
Ik denk zelf ook niet voor broodfok hoor
Maar ik las iets over een dummy voor vechthonden dat zou zomaar kunnen natuurlijk.
Verkoop lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk de meeste honden zijn gechipt dus dat is toch al lastiger.
Ik blijf bij een hater of iemand die iets gruwelijks uithaald met honden voor de kick of idd voor de gevechten.
-
Lemuria
Baitdogs denk ik ook inderdaad. Nóg erger. Daarom laat ik m'n honden (en logeerhonden) nooit buiten een winkel wachten. Toch zie ik dat nog zóveel gebeuren, er staat altijd wel een scharminkeltje te krijsen bij de deur van de AH hier.
- Valerie
- Zeer actief
Er staan genoeg gratis of bijna gratis staffordachtigen op marktplaats. Dat mensen honden voor de ogen van hun eigenaar jatten voor hondengevechten geloof ik niet. Overigens kun je helemaal geen hond leren om te vechten door door een labrador voor hun neus te gooien.
Rashonden die gejat worden lijkt mij eerder voor handel of broodfok. Een chip is zo verwijderd.
Rashonden die gejat worden lijkt mij eerder voor handel of broodfok. Een chip is zo verwijderd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het ging hier niet om een specifiek ras. En de hondjes die voor een prikkie te koop worden aangeboden zijn ook prima broodfok materiaal en dan weet men of het dier niet meer intact is lijkt me iets logischer.
Ik denk dat de meneer een zieke geest heeft.
Ik denk dat de meneer een zieke geest heeft.
-
laeken
- Zeer actief
Precies. Niemand gaat een bordercollie als baitdog gebruiken want die rent weg en gedraagt zich totaal anders als een stafford of pitbull. Als je je pitbull wil leren vechten dan moet dat met een andere pitbull die bv de bek dicht getaped heeft oid. Met een gillend labje kan dat niet. Erger nog, kans dat een pitbull gaat vechten met een kwispelend labradorteefje is klein. Kans is nl erg groot dat hij gaat spelen. Zeker honden die nog getraind moeten worden. Dus nee, baitdog is inderdaad echt te ver gezocht.Valerie schreef:Er staan genoeg gratis of bijna gratis staffordachtigen op marktplaats. Dat mensen honden voor de ogen van hun eigenaar jatten voor hondengevechten geloof ik niet. Overigens kun je helemaal geen hond leren om te vechten door door een labrador voor hun neus te gooien.
Ik denk toch ook echt handel. En evt voor de fok als ze er achter komen dat de hond intact is. Een chip is er zo uit. Bij Bas en ook bv Eva kon je hem zo met je vingers opsporen en met een heel klein sneetje is hij eruit.
-
Lemuria
Spelen? Het is toch de algemene waarheid hier dat Pitbulls niet spelen maar gelijk prooidrift krijgen als ze andere honden zien? Af en toe vind ik dit forum echt super-verwarrendlaeken schreef:Erger nog, kans dat een pitbull gaat vechten met een kwispelend labradorteefje is klein. Kans is nl erg groot dat hij gaat spelen. Zeker honden die nog getraind moeten worden.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Misschien worden zulke hondjes wel gewoon in een ring o.i.d gegooid waar de vechthondjes hun gang kunnen gaan.
Ik weet niet of zulke zieke geesten bestaan hoor.
Maar als ze kicken op zulke dingen en dat gaat steeds gekker.
- Valerie
- Zeer actief
Misschien? Nee, gewoon niet. Geen rare verhalen de wereld in helpen.toots schreef:Misschien worden zulke hondjes wel gewoon in een ring o.i.d gegooid waar de vechthondjes hun gang kunnen gaan.
-
laeken
- Zeer actief
Heb je het nu tegen mij? Ik vind pitbulls ware takkebeesten maar ik dicht ze wel nog hondse eigenschappen toe. Vanmorgen stond er ineens een filmpje in mijn mail van een pitbull die een pony aan het verscheuren was. Toen ze hem na god weet hoeveel wrikwerk los hadden greep hij meteen een omstander....Werkelijk, wat mij betreft weer lekker verbieden die handel.Lemuria schreef:Spelen? Het is toch de algemene waarheid hier dat Pitbulls niet spelen maar gelijk prooidrift krijgen als ze andere honden zien? Af en toe vind ik dit forum echt super-verwarrendlaeken schreef:Erger nog, kans dat een pitbull gaat vechten met een kwispelend labradorteefje is klein. Kans is nl erg groot dat hij gaat spelen. Zeker honden die nog getraind moeten worden.
Maar ik geloof niet dat ik ergens heb laten doorschemeren dat ik denk dat pitbulls onhonds zijn en dus niet zouden spelen
En van geen pups krijgen is nog nooit een teef zielig geworden en van niet geboren worden is ook nog nooit een pitbull de dupe geweest. Juist van fokken en op de wereld komen worden deze honden zelf en hun omgeving de dupe. Dus daar moeten ze maar weer lekker mee ophouden.
Laatst gewijzigd door laeken op 14 okt 2015 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.