Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zooooo dom maar zoooo trots

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Crystalclear
Actief
Mijn ras(sen): Poolse herderin
Aantal honden: 1

zooooo dom maar zoooo trots

Ongelezen bericht door Crystalclear »

Juno is nu iets meer dan een weekje bij ons en ze is echt alles wat we ons maar konden wensen.
Ze blijft altijd naast me lopen aan de lijn, trekt niet, bijt niet op de lijn en als er iets is wat ze eng vindt (en dat is nogal wat) dan komt ze naar me toe en zoekt ze steun bij mij. Samen trotseren we dan al het 'gevaar' en dit gaat super goed. Ze gromt niet, ze blaft niet en reageert al heel aardig op haar naam als ik haar roep.

Omdat het zo goed gaat leek het me een goed idee om een flexilijn aan te schaffen. Dan heeft ze iets meer vrijheid en zit ze toch vast. Zo gedacht, zo gedaan. Flexilijn voor grote honden gekocht en daar gingen we vanmiddag mee op pad.
Juno vond het vanaf het begin maar niks.... er staat steeds spanning op de lijn en dat vind ze helemaal niet fijn. Dus vlakbij het bos draait ze zich om en doet 'hap'... 1x en de lijn is door..... :eek: en ik ben natuurlijk zooooooo dom geweest om geen andere lijn mee te nemen.
Daar sta ik dan bij het bos met een buitenlandse hond die net een week in nederland is, zonder reservelijn, of touw of iets anders om haar vast te houden. En om nou de hele tijd aan haar tuig te hangen, dat was voor ons allebei niet prettig. Dan maar los......

En geweldig dat Juno het vond. Ze kon lekker snuffelen, hield me goed in de gaten en als ik te ver was (zo'n 10 a 15 meter ) kwam ze weer aandraven en ik haar elke keer uitvoerig belonen. Een paar keer was ze aan het snuffelen en had ze niet direct door dat ik verder liep, toen heb ik haar geroepen. Haar kop kwam dan omhoog en je kon haar bijna horen denken 'heeee baas.... niet zo ver weglopen' en dan kwam ze keihard aangalopperen :I:

Als er iets engs aan kwam liep ze er zelf met een wijde boog omheen, kortom helemaal top. Ik ben zoooooo trots op haar.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: zooooo dom maar zoooo trots

Ongelezen bericht door Lothian »

Ha, gewoon even een gedwongen vuurdoop, heel goed!

Mijn moeder had Zorro ooit mee in de trein. Hij lag braaf op de grond, zij las een boek, en toen ze opstond op Utrecht Centraal had ze een bungelend lijntje in de hand en stond Zorro blij met nog een klein restje lijn nog aan de halsband naar haar te kijken. Had hij het ding tijdens de reis doorgeknaagd. Dus toen moest ze met stuiterbal Zorro over Hoog Catherijne, op zoek naar een schoenmaker die de helften weer aan elkaar kon maken :LOL:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat fijn dat het toch goed heeft uitgepakt, ik zou er ook niet zomaar vanuit gaan dat ze een flexi doorbijten ;-)
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Woooow super zeg! Ik zou ook een Hartverlaming hebben gehad maar het maakt het dubbel fijn omdat ze het zo goed deed.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Wat goed!
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

super goed
Crystalclear
Actief

Het was inderdaad een echte vuurdoop, ik zou haar echt nog lang niet hebben losgelaten. Dus wel fijn voor Juno dat ze even het recht in eigen hand heeft genomen :mrgreen:

Ik heb er wel even een mailtje uitgegooid naar de mensen van de flexilijn... ik verwacht er niks van, maar ik vind het toch wel erg jammer dat als je een lijn koopt speciaal voor grote honden, ze gelijk stuk zijn na 1 knauw van de tanden.....
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

wat een gebit moet ze hebben zeg :O:

in een keer de flexlijn door? vind ik meer dan knap

je had hem ook om haar nek kunnen knopen ipv los maar dit vindt ze leuker en nu maar hopen dat ze zo lief blijft komen :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Nee dat verwacht je niet, in één keer de lijn door! Sommige honden vinden de spanning op de lijn idd niks, Doran vind een flex ook vreselijk.
Wat super dat het zo goed ging :cheer: ga je het nu vaker durven?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

niet dom hoor, dat bedenk je toch niet? Lizzy vindt lopen aan de flexi nog tot daarantoe, maar als er geplast wordt dien ik wel de spanning er af te halen :D
maar super dat het zo goed ging :cheer: lekker doorgaan zo :ok: ik heb eerlijk gezegd al mijn opvangertjes meteen de eerste of tweede dag losgelaten en dit is altijd goed gegaan. maar als ze erg angstig zijn weet je het natuurlijk nooit.
veel plezier samen verder!
Afbeelding
Crystalclear
Actief

fenneke schreef:
je had hem ook om haar nek kunnen knopen ipv los maar dit vindt ze leuker en nu maar hopen dat ze zo lief blijft komen :ok:
nee dat lukte niet want de flexlijn was helemaal in de houder geschoten.

ik ga juno op veilige plekken wel los laten. In bebouwd gebied gaat ze gewoon aan de lijn. Zoals het hoort :engel:
Afbeelding
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Wauw helemaal geweldig!
Zoveel fijner wandelen als de hond lekker los mee kan drentelen.

Beetje jammer wel van de lijn, die van ons gaat al jaren mee maar die van ons bijt gelukkig ook nergens in.
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jeetje dat heb ik ook nog nooit meegemaakt, dat een lijn zo werd doorgebeten. Wel superfijn dat ze zo goed bij je bleef!
Ik heb het idee dat de herderachtige types veel beter bij je blijven dan andere honden dat doen. Rani was ook direct erg op mij gericht en bleef erg goed bij me. Omdat ze ook erg goed op haar naam reageerde liep Rani ook al erg snel los. Pas nu na ruim twee maanden gaat ze wat verder en soms ook uit zicht maar ze vind het geweldig om me weer in te halen :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef:Jeetje dat heb ik ook nog nooit meegemaakt, dat een lijn zo werd doorgebeten. Wel superfijn dat ze zo goed bij je bleef!
Ik heb het idee dat de herderachtige types veel beter bij je blijven dan andere honden dat doen. Rani was ook direct erg op mij gericht en bleef erg goed bij me. Omdat ze ook erg goed op haar naam reageerde liep Rani ook al erg snel los. Pas nu na ruim twee maanden gaat ze wat verder en soms ook uit zicht maar ze vind het geweldig om me weer in te halen :D

Pjotr zou volgens de vorige baas niet los kunnen wegens weglopen. En hardlopers bijten :oeps:
Er heeft nog een tijdje een sleeplijn aan gehangen omdat hij niet van mij was, maar compleet voor de sier hoor.
Andere mensen komt hij niet eens bij in de buurt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”