Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Blik

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

De Blik

Ongelezen bericht door Paisley »

Kennen jullie De Blik?? De blik waarmee een hond zonder 1 tegenwerping een andere hond van zijn plaats kan sturen, om zelf op het beste plekje te kunnen gaan liggen?

Nou, de Blik heeft Mayke dus niet. Ze oefent, dat wel :LOL: Ik zit me te bescheuren hier. Kiwi ligt naast me op de bank, en Mayke vind dat meer wat voor haar. Dus Mayke komt een beetje stijfjes aanlopen, staart wat hoog met haar staart rustig heen en weer te zwaaien.
Respons van Kiwi? Die kijkt het nog effe an.

Dus Mayke zet de volgende fase in. Ze klimt met hoge houding op de bank, tis veel te krap, en probeert zo Kiwi van dr plek te krijgen.
Respons van Kiwi - die kijkt me vragend aan, om te kijken of Mayke bijval van mij krijgt.

Mayke begint wat moedeloos te worden. Als laatste redmiddel besluit ze bovenop Kiwi te gaan zitten :LOL:
En Kiwi draait zich op dr rug alsof ze geen betere behandeling kon wensen

Maar dat zit niet zo lekker, vind Mayke :blauwoog: Dus die ligt me nu vanaf de andere bank een beetje ontevreden aan te staren.

Beheerst jou hond De Blik, of faalt ie ook wel eens? :engel:
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: De Blik

Ongelezen bericht door teckeltoos »

zo doen teckels dat
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Paisley schreef:Beheerst jou hond De Blik,
Tot in de perfectie :lol1:

Alleen, Cayuga heeft een oplossing gevonden. Als hij een speeltje oid heeft wat ze probeert te laten lossen met De Blik, komt hij gauw bij mij staan met het speeltje. Dan durft ze hem niet meer lastig te vallen :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco beheerst die blik ook. Geen gezicht, zo'n kleine opdonder die zo'n grote hond op het hondenstrand met de blik benadert. Maar de stok wordt vaak toch wel snel afgegeven... Aan de andere kant laat Elco zich ook wel afbluffen door andere honden. Ik hou wel van dergelijke subtiele communicatie
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib heeft De Blik alleen tegenover de kat.

Tegenover andere honden kan hij het vergeten, maar de kat heeft er heilig ontzag voor :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ja Mies is ook een voortreffelijk beheerser van De Blik. Ze krijgt er honden 5x zo zwaar mee aan de kant :lol1:

Ze probeert hem ook wel eens op mij uit :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom luistert er wel naar, in een huiselijke setting dan (niet op een hondenbijeenkomst want dan is ze veel te drukdrukdruk). Charlie is nogal onnozel, kan ie ook niets aan doen :D Die beheerst de blik sowieso niet, en of ie er naar luistert durf ik ook niet te zeggen. Ze vinden hier andere dingen belangrijk, dus eigenlijk blikken ze nooit naar elkaar. Zijn sowieso niet zulke meesterlijke communicators hoor, ze zijn weinig subtiel
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tay heeft hem ook, alleen gebruikt hij hem niet vaak om een andere hond weg te krijgen, wel om ze te waarschuwen uit de buurt te blijven. Dat zorgt ervoor dat zowel Tessa als Winni soms niet naar de woonkamer durven, omdat hij in het midden ligt te kijken. Dan zeg ik er wel wat van, ik bepaal graag zelf of een hond erbij mag of niet. ;) Tessa probeert het wel met de blik, maar die wordt niet serieus genomen. Winni gaat gewoon bovenop Tessa zetten, dan vliegt Tessa boos weg. Bij Tay durft die kleine dat niet. :LOL:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco en Isa wedijverden volgens mij wie er het beste in was. En ik accepteerde het van geen van beide ;) Dus binnen twee dagen deden ze het niet meer om de bank of andermans snack op te eisen. Eigen eten verdedigen vond ik wel prima, maar verder geen gezeur. En IK bepaal wie er bij mij op de bank mag en waar en wanneer
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

pioenroos schreef:Ze probeert hem ook wel eens op mij uit :hmmm:
Afbeelding
hier ook
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu is net Mayke :LOL:

Gisteren nog, Manu heeft de bullenpees, Uma niks.
Uma begint zich uit te rekken met een hoge piep, begint te kwispelen en draaft naar de keuken. Manu springt op en huppelt erachteraan, spelen! :cheer:
Uma rent als een bezetene terug, springt óp de bullenpees en parkeert haar dikke lichaam er bovenop. Waarop Manu naast zijn mand gaat liggen waar nu Uma op ligt en mij stomverbaasd aan blijft kijken.
Ze kan hem ook weg staren bij zijn voerbak. Manu wordt dan echt 20 cm kleiner.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ja, Luna en Doran hebben die blik :F:
Luna gebruikt hem alleen buiten bij drukke opdringerige honden, dat werkt perfect :8):
Doran gebruikt hem heel soms binnen ook, als hij vindt dat de dames te druk doen, vooral als ze dat vlak bij mij doen, dat mag niet :neenee: dan komt hij aanlopen en kijkt alleen een keer :hmmm: weg zijn de dames en hij kijkt dan zeer tevreden en ploft weer ergens neer :LOL:
Zinzi heeft dat niet, heeftze ook niet nodig, die is met haar 3,5 nog steeds een pup, stuiterd gewoon blij op de rest af en pikt wat ze pikken wil, of het nou een speeltje of een slaapplek is, ze ploft er gewoon bij of bovenop en ze komt nog steeds overal mee weg :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Onze berner had De Blaf. Een woef was voldoende om de hele roedel weer in het gareel te krijgen.
Frank doet zijn best om de dingen te regelen maar niemand neemt hem serieus :mrgreen:
Hier kennen ze alleen de heel arrogante blik:
Afbeelding

En de bedelblik:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa was er goed in als ik met haar bij een vriendin was en Tirsa en de hond van mijn vriendin krijgen een snoepje, Tirsa naar haar hond liep en er net zolang bleef staan, totdat de hond het snoepje weer uitspuugde zodat Tirsa het kon opeten. Zonder een grom of wat, ze stond er alleen te kijken.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila heeft de blik zo ongeveer tot een kunstvorm verheven :mrgreen:
Die krijgt er alles mee wat ze wil. Dat een andere hond niet in de weg loopt, dat hij naar links gaat of naar rechts, dat hij haar met rust laat of zich direct uit de voeten maak. Wat zij wil hebben, krijgt zij gewoon overhandigd van andere honden, daar komt geen grommetje of wat dan ook aan te pas. Alleen de blik :schrik:

Hier is de blik in actie (op ca. 1 minuut), alleen jammer genoeg van achteren gefilmd zodat je alleen het resultaat ziet en niet de blik zelf: https://www.youtube.com/watch?v=HOLeT2dy74Y
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

DeDiana schreef:Mila heeft de blik zo ongeveer tot een kunstvorm verheven :mrgreen:
Mayke weet daar alles van :LOL: Ik moet nog steeds lachen om deze foto. Een seconde hiervoor liep Mayke nog blij te wezen, met Mila's balletje in dr bek.

Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Paisley schreef:
DeDiana schreef:Mila heeft de blik zo ongeveer tot een kunstvorm verheven :mrgreen:
Mayke weet daar alles van :LOL: Ik moet nog steeds lachen om deze foto. Een seconde hiervoor liep Mayke nog blij te wezen, met Mila's balletje in dr bek.

Afbeelding
O ja hahaha - ik zat me net te bedenken dat ik toch vast wel betere filmpjes of foto's had... :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief

pioenroos schreef:Ja Mies is ook een voortreffelijk beheerser van De Blik. Ze krijgt er honden 5x zo zwaar mee aan de kant :lol1:

Ze probeert hem ook wel eens op mij uit :hmmm:
Afbeelding
Fantastisch! :ok:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie had "de blik" als we ergens op bezoek waren.
" ik wil NU naar huis." dan bleef ze me echt rustig een uur aan staren. Af en toe tikkend met een pootje op de grond.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”