Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mila is boos

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Mila is boos

Ongelezen bericht door DeDiana »

Paisley schreef:Driftig gezelschap, die Mila :mrgreen: En best verwend! Bullepezen laten ze hier niet zomaar liggen. Meestal moeten ze het doen met 'saaie' runderhuid botjes.

Hier is ook een heel ritueel met kluifjes. Als ik wat uit de doos pak, staat Mayke me met hypnotiserende ogen aan te kijken en maakt Kiwi zich direct uit de voeten. Ze doet alsof ze heel wat bombarie verwacht als ze Mayke voor dr voeten loopt wanneer er eten in het spel is, maar dat is flauwekul want Mayke maakt er nooit een punt van.
Dan geef ik Mayke iets en probeer Kiwi iets aan te geven, maar die gaat dan op 2 m afstand nerveus heen en weer dribbelen, barstend van de stresssignalen, en durft niet bij me in de buurt te komen. Dan gooi ik het botje de kamer door, stuift Mayke op Kiwi's bot af en als die eenmaal ligt te kauwen, voelt Kiwi zich vrij genoeg om Mayke dr botje te pakken die weer is blijven liggen.
Als het eenmaal verdeeld is, is de spanning bij Kiwi helemaal weg en ruilen de honden ook wel eens van botje of er blijft wat liggen.

Met eten gaat het ook zo. Zonder het rondsmijten dan, maar Kiwi durft pas te gaan eten als Mayke en ik niet meer bij haar bak in de buurt staan.
Sneu vind ik dat maar t is al minder geworden.
Ik dacht ook niet dat ik ooit van mijn levensdagen mee zou maken dat Mila een snack niet meteen op zou eten, dat is letterlijk voor het eerst in haar 4,5 jarig leven. :mrgreen: Maar het ding dan ook nog naar mijn hoofd gaan smijten... :schrik:
Ik vind het heel erg leuk om al die verschillende eet- en kluifritueeltjes te lezen. Vooral met meerdere honden blijkt het toch vaak een echt ritueel te worden.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Het valt met de 4 die we nu hebben wel mee, die zijn blij met wat ze krijgen.

Lara, onze vorige hond daarentegen, was toch wel verwend. Die kreeg na het eten altijd een klein beetje yoghurt of vla met een toefje slagroom. Tot mijn vader een keer vergat om er slagroom op te doen. Mevrouw keek in haar schaaltje, keek naar ons, stapte uit de mand en ging naast de mand helemaal beledigd om en om naar ons en dat schaaltje zitten kijken :O: . Hoe we het in ons hoofd haalden om madam geen slagroom te geven :zweep: :schrik: :evil:

Later, toen we haar op dieet moesten zetten ( :engel: ) en ze structureel minder kreeg, toen at ze wel alles. Tot sla aan toe :mann:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Eilfy schreef:Lara, onze vorige hond daarentegen, was toch wel verwend. Die kreeg na het eten altijd een klein beetje yoghurt of vla met een toefje slagroom. Tot mijn vader een keer vergat om er slagroom op te doen. Mevrouw keek in haar schaaltje, keek naar ons, stapte uit de mand en ging naast de mand helemaal beledigd om en om naar ons en dat schaaltje zitten kijken :O: . Hoe we het in ons hoofd haalden om madam geen slagroom te geven :zweep: :schrik: :evil:

Later, toen we haar op dieet moesten zetten ( :engel: ) en ze structureel minder kreeg, toen at ze wel alles. Tot sla aan toe :mann:
Hahaha :LOL:
Was niet toevallig ook een collie, die Lara? :mrgreen:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Nee een onherleidbare kruising, zat wel herder in vermoeden ze. En een scheutje terriër [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”