Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies gevraagd over hondenuitlaatdienst
Moderator: moderatorteam
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Re: Advies gevraagd over hondenuitlaatdienst
Hoi melody.
Je hebt een goede keuze gemaakt. Ikzelf hen nu 8 jaar een hondenuitlaatservice in het oosten met een enorme lap omheinde grond. Ik wil dat alle hondjes veilig zijn als ik ze uitlaat. Er is genoeg te doen en ontdekken. Zwemmen, we spelen met ballen, zand om te graven en zoveel ruimte om te rennen. Mijn bus (Let erop dat honden niet los in de bus verblijven zonder extra beveiligingsdeur of eigen kennel, check of er brandblusser, antislipmatten en airco en/of goede electronic dakventilatie aanwezig is) zet ik binnen de hekken van het terrein. De honden kunnen nooit weg. Een hond achterlaten en verderrijden zou ik echt niet accepteren.
Je hebt een goede keuze gemaakt. Ikzelf hen nu 8 jaar een hondenuitlaatservice in het oosten met een enorme lap omheinde grond. Ik wil dat alle hondjes veilig zijn als ik ze uitlaat. Er is genoeg te doen en ontdekken. Zwemmen, we spelen met ballen, zand om te graven en zoveel ruimte om te rennen. Mijn bus (Let erop dat honden niet los in de bus verblijven zonder extra beveiligingsdeur of eigen kennel, check of er brandblusser, antislipmatten en airco en/of goede electronic dakventilatie aanwezig is) zet ik binnen de hekken van het terrein. De honden kunnen nooit weg. Een hond achterlaten en verderrijden zou ik echt niet accepteren.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Misschien dat je via facebook groepen een betrouwbaar persoon kan vinden, daar staan heel veel honden oppassen aangeboden.

- Puma
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
- Aantal honden: 1
Jammer dat je niet iets meer richting Hillegom woont. Ik heb een hus met omheind terrein en dat is ideaal voor mijn Podenco, die ook weleens wegloopt. Overigens steekt dat in de herfst altijd weer meer de kop op.

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik heb zelf een uitlaatservice dus reageer vanuit dat oogpunt.
Ik was een paar weken geleden een hond kwijt, op het laatste stukje naar de bus bedacht hij dat hij nog geen zin had en maakte er in eerste instantie een spelletje van. Maar al heel snel zag ik zijn blik veranderen, niet meer bereikbaar maar gelukkig ook niet in paniek.
Gelijk hulp van een collega ingeschakeld en eerst samen gezocht. Helaas niet direct kunnen vinden en toen met collega afgesproken dat hij zijn honden zou thuisbrengen en zodra hij terug zou zijn zou ik snel gaan wisselen. Ondertussen extra hulp ingeschakeld in de vorm van een andere klant die bij de bewuste hond om de hoek woont en de hond ook kent en nog vakantie had.
Een andere collega kwam ook gelijk helpen zoeken. Uiteindelijk is de hond naar huis gelopen en hebben we hem daar gevonden. 'S avonds bij de klant op bezoek geweest en toen bleek dat de hond van de zomer uit logeren is geweest en daarna ander gedrag vertoont. Zodra er ook maar iets spannends is gaat hij het vrouwtje zoeken als hij met andere van het gezin loopt. Maar ook bij het vrouwtje neemt hij soms de benen en gaat dan rustig oo zoek naar eten.
Deze hond loopt nu met een sleeplijntje zodat ik van een afstand oo de lijn kan gaan staan als hij bedenkt dat hij wel alleen naar huis kan. Met de eigenaar nu afgesproken dat het tuinhekje open blijft staan en mocht de hond toch de benen nemen dan stuur ik haar een sms en ga dan eerst de rest naar huis brengen en de volgende groep ophalen en dan kijken of hij al thuis is. Ik weet alleen niet of ik dat wel kan, weggaan en niet weten waar de hond is.
Mocht ik nog een keer een hond kwijt zijn ga ik dus pas weg om de rest naar huis te brengen en andere op te halen zodra er iemand anders is om op de parkeerplaats te blijven. Ofwel de eigenaar of een collega of andere bekende.
Ik heb nog een hond in de groep met wegloop risico, een buitenlander die bij de vorige uitlaatservice en bij de eigenaar wel eens 3 dagen weg is geweest. Vooraf goed doorgesproken met de eigenaar van hoe te handelen. Deze hond neemt regelmatig de benen als hij weet dat zijn vorige uitlaatservice ook op de hei loopt, ik stuur haar dan een appje van Teddy is onderweg. Teddy liep eerst bij haar mee maar woont sinds een jaar bij mij in de straat en kwam hier logeren en is in de vakantie van de vorige uitlaatservice met mij mee geweest. Na de eerste keer logeren liep hij bij de vorige uitlaatservice weg zodra hij wist dat ik op de hei was. In goed overleg loopt hij nu met mij mee maar we maken hem het gelukkigst als we een stuk samen oplopen.
Communicatie met de eigenaren is heel belangrijk, hoe vaak ik niet merk dat een hond net even anders is dan anders en dan blijkt er thuis iets te zijn veranderd of gebeurd. Als de eigenaar dat even door geeft kan ik hier rekening mee houden. Bij een vermiste hond altijd overleggen met de eigenaar van hoe en wat te doen op dat moment.
Het lijkt vaak alsof er alleen honden bij uitlaatservices weglopen maar hoe vaak ik geen hond zoek of tegen kom die bij de eigenaar de benen heeft genomen wil ik eigenlijk niet weten. Ik heb wel het idee dat ik de honden die ik mee heb beter ken dan de gemiddelde eigenaar die hier op de hei loopt zijn eigen hond. Regelmatig loopt er iemand een stuk mee die dan opeens zijn eigen hond kwijt is, uhm die loopt 100 meter links van je. Als HUS loop je toch op een andere manier, onbewust tel je je honden en weet je precies wie waar loopt of wat van plan is.
Ik was een paar weken geleden een hond kwijt, op het laatste stukje naar de bus bedacht hij dat hij nog geen zin had en maakte er in eerste instantie een spelletje van. Maar al heel snel zag ik zijn blik veranderen, niet meer bereikbaar maar gelukkig ook niet in paniek.
Gelijk hulp van een collega ingeschakeld en eerst samen gezocht. Helaas niet direct kunnen vinden en toen met collega afgesproken dat hij zijn honden zou thuisbrengen en zodra hij terug zou zijn zou ik snel gaan wisselen. Ondertussen extra hulp ingeschakeld in de vorm van een andere klant die bij de bewuste hond om de hoek woont en de hond ook kent en nog vakantie had.
Een andere collega kwam ook gelijk helpen zoeken. Uiteindelijk is de hond naar huis gelopen en hebben we hem daar gevonden. 'S avonds bij de klant op bezoek geweest en toen bleek dat de hond van de zomer uit logeren is geweest en daarna ander gedrag vertoont. Zodra er ook maar iets spannends is gaat hij het vrouwtje zoeken als hij met andere van het gezin loopt. Maar ook bij het vrouwtje neemt hij soms de benen en gaat dan rustig oo zoek naar eten.
Deze hond loopt nu met een sleeplijntje zodat ik van een afstand oo de lijn kan gaan staan als hij bedenkt dat hij wel alleen naar huis kan. Met de eigenaar nu afgesproken dat het tuinhekje open blijft staan en mocht de hond toch de benen nemen dan stuur ik haar een sms en ga dan eerst de rest naar huis brengen en de volgende groep ophalen en dan kijken of hij al thuis is. Ik weet alleen niet of ik dat wel kan, weggaan en niet weten waar de hond is.
Mocht ik nog een keer een hond kwijt zijn ga ik dus pas weg om de rest naar huis te brengen en andere op te halen zodra er iemand anders is om op de parkeerplaats te blijven. Ofwel de eigenaar of een collega of andere bekende.
Ik heb nog een hond in de groep met wegloop risico, een buitenlander die bij de vorige uitlaatservice en bij de eigenaar wel eens 3 dagen weg is geweest. Vooraf goed doorgesproken met de eigenaar van hoe te handelen. Deze hond neemt regelmatig de benen als hij weet dat zijn vorige uitlaatservice ook op de hei loopt, ik stuur haar dan een appje van Teddy is onderweg. Teddy liep eerst bij haar mee maar woont sinds een jaar bij mij in de straat en kwam hier logeren en is in de vakantie van de vorige uitlaatservice met mij mee geweest. Na de eerste keer logeren liep hij bij de vorige uitlaatservice weg zodra hij wist dat ik op de hei was. In goed overleg loopt hij nu met mij mee maar we maken hem het gelukkigst als we een stuk samen oplopen.
Communicatie met de eigenaren is heel belangrijk, hoe vaak ik niet merk dat een hond net even anders is dan anders en dan blijkt er thuis iets te zijn veranderd of gebeurd. Als de eigenaar dat even door geeft kan ik hier rekening mee houden. Bij een vermiste hond altijd overleggen met de eigenaar van hoe en wat te doen op dat moment.
Het lijkt vaak alsof er alleen honden bij uitlaatservices weglopen maar hoe vaak ik geen hond zoek of tegen kom die bij de eigenaar de benen heeft genomen wil ik eigenlijk niet weten. Ik heb wel het idee dat ik de honden die ik mee heb beter ken dan de gemiddelde eigenaar die hier op de hei loopt zijn eigen hond. Regelmatig loopt er iemand een stuk mee die dan opeens zijn eigen hond kwijt is, uhm die loopt 100 meter links van je. Als HUS loop je toch op een andere manier, onbewust tel je je honden en weet je precies wie waar loopt of wat van plan is.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Wat ik raar vind is dat de uitlaat service weg gaat zonder de hond.
En zonder dat ze de eigenaar laat komen en daar op te wachten, Het zou begrijpelijker zijn als de eigenaar zou laten beslissen de hond alleen laten of wachten tot de eigenaar er is en daar zou best een tijd voor afgesproken kunnen worden dat ze iemand bellen en dan nog 30 minuten wachten tot de eigenaar ter plaatsen is.
Dat een hondje een keer niet luistert kan echt gebeuren. Ik zou zelf echt heel kwaad worden op die uitlaat dame en dan druk ik me nog zacht uit, je laat een hond niet alleen achter in een gebied iemand die dat wel doet vertrouw ik gewoon geen hond toe. En met die 30 minuten of 60 minuten kan ze rekening houden als ze zo,n afspraak maakt met eigenaren dat ze de tweede ronde niet gelijk na de eerste ronde doet. En als de eigenaar niet te bereiken is dan nog zou ze moeten wachten tot de hond terecht is desnoods met hulp van derden een schooljuf die in een pretpark een kind kwijt is gaat ook niet weg zonder dat kind.
Je gaat weg met zoveel honden en die moeten allemaal weer mee terug en volgens afspraak weer veilig thuis komen.
Kun je dat niet dan moet je ander werk zoeken.
En zonder dat ze de eigenaar laat komen en daar op te wachten, Het zou begrijpelijker zijn als de eigenaar zou laten beslissen de hond alleen laten of wachten tot de eigenaar er is en daar zou best een tijd voor afgesproken kunnen worden dat ze iemand bellen en dan nog 30 minuten wachten tot de eigenaar ter plaatsen is.
Dat een hondje een keer niet luistert kan echt gebeuren. Ik zou zelf echt heel kwaad worden op die uitlaat dame en dan druk ik me nog zacht uit, je laat een hond niet alleen achter in een gebied iemand die dat wel doet vertrouw ik gewoon geen hond toe. En met die 30 minuten of 60 minuten kan ze rekening houden als ze zo,n afspraak maakt met eigenaren dat ze de tweede ronde niet gelijk na de eerste ronde doet. En als de eigenaar niet te bereiken is dan nog zou ze moeten wachten tot de hond terecht is desnoods met hulp van derden een schooljuf die in een pretpark een kind kwijt is gaat ook niet weg zonder dat kind.
Je gaat weg met zoveel honden en die moeten allemaal weer mee terug en volgens afspraak weer veilig thuis komen.
Kun je dat niet dan moet je ander werk zoeken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Dank jullie wel allemaal! Ik vind de reacties van de verschillende HUS-sen ook heel waardevol. Dit is mijn eerste hond en dit was de eerste uitlaatservice, dus ik vind het fijn om te weten wat 'normaal' is.
Ik ben nu druk opzoek en heb met 1 iemand een heel prettig gesprek gehad. Ik weet nu veel beter waar op te letten en wat ik belangrijk vind. Ik ga nog meer vergelijksmateriaal zoeken en eens bij een paar adressen langs.
De komende weken komt het wel goed me vrienden en werk, dus ik heb geen haast gelukkig. Een nadeel van een poultje van mensen die elkaar helpen met uitlaten van elkaars honden lijkt me dat je er minder van op aan kan. Iemand betalen voor wie het bij het werkende leven hoort, voelt betrouwbaarder.
Ik ben nu druk opzoek en heb met 1 iemand een heel prettig gesprek gehad. Ik weet nu veel beter waar op te letten en wat ik belangrijk vind. Ik ga nog meer vergelijksmateriaal zoeken en eens bij een paar adressen langs.
De komende weken komt het wel goed me vrienden en werk, dus ik heb geen haast gelukkig. Een nadeel van een poultje van mensen die elkaar helpen met uitlaten van elkaars honden lijkt me dat je er minder van op aan kan. Iemand betalen voor wie het bij het werkende leven hoort, voelt betrouwbaarder.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Melody schreef:Dank jullie wel allemaal! Ik vind de reacties van de verschillende HUS-sen ook heel waardevol. Dit is mijn eerste hond en dit was de eerste uitlaatservice, dus ik vind het fijn om te weten wat 'normaal' is.
Minder van op aan kan in de zin dat men een keer overslaat vind ik persoonlijk minder erg dan dat de hond achter gelaten wordt.
Maar het is niet fijn om van vrienden gebruik te blijven maken als het tijdelijk is is dat niet erg.
Mijn schoonmoeder past nu op mijn katten en als zij op vakantie gaat pas ik op haar hond en laat ik die uit zo kun je elkaar helpen, maar dat moet geen verplichting worden vind ik
-
Lemuria
Nou als het een poultje is waarbij je om de beurten elkaars honden uitlaat, is dat toch geen belasting voor je vrienden
? Je helpt elkaar. Ik zou dat ook graag zo zien hoor, lijkt me enig om met zo'n gelegenheidsroedeltje te lopen.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Ik heb podencos, ik laat ze waar het kan loslopen, ze luisteren slecht naar vreemden en zijn regelmatig een 10 minuten tot een kwartier weg. ( En dat is voor dit type hond nog heel beschaafd )
Want dat doen ze nou eenmaal als ze wat ruiken of zien of gewoon "nog niet klaar zijn " als ik "op tijd" loop, laat ik ze dus al niet los want dan gaan ze er geheid een poosje van tussen.
Ik vind dat je dergelijke honden uberhaupt niet in de verantwoordelijkheid van een HUS moet geven. De kans dat ze niet willen luisteren of rustig een kwartier wegblijven is te groot. Niet leuk voor jezelf maar ook niet prettig voor de HUS.
dat geschreven hebbende, vind ik het wel belachelijk dat die persoon niet op de hond gewacht heeft.
Want dat doen ze nou eenmaal als ze wat ruiken of zien of gewoon "nog niet klaar zijn " als ik "op tijd" loop, laat ik ze dus al niet los want dan gaan ze er geheid een poosje van tussen.
Ik vind dat je dergelijke honden uberhaupt niet in de verantwoordelijkheid van een HUS moet geven. De kans dat ze niet willen luisteren of rustig een kwartier wegblijven is te groot. Niet leuk voor jezelf maar ook niet prettig voor de HUS.
dat geschreven hebbende, vind ik het wel belachelijk dat die persoon niet op de hond gewacht heeft.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Inne
- Zeer actief
Oei... je hebt m.i. een goede keuze gemaakt. Madison is een keer weggelopen bij de HUS. Toen ze na ongeveer een half uur zoeken nog niet terug was heeft ze mij en ex gebeld en zijn we alledrie gaan zoeken. Mijn HUS was net als ik in tranen toen ik Madison terug vond. Ik denk dat het niet eens in haar opgekomen is om weg te gaan.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou mijn hond niet meer meegeven aan een hus waarbij de honden los lopen. Je hond heeft er een potje van gemaakt. Hij moet dr maar geen gewoonte van maken.
Mayke zou zoiets ook kunnen doen. Ze loopt wel los bij de oppas, maar 1 keer weglopen is voor mij genoeg om te beslissen dat ze voorlopig niet los kan bij 'vreemden'.
Een aangelijnd rondje is toch ook oké?
Mayke zou zoiets ook kunnen doen. Ze loopt wel los bij de oppas, maar 1 keer weglopen is voor mij genoeg om te beslissen dat ze voorlopig niet los kan bij 'vreemden'.
Een aangelijnd rondje is toch ook oké?

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Heeft je nieuwe hus een omheind terrein? Daar zou ik nu zeker voor kiezen als die mogelijkheid er is.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Podenji schreef:Ik heb podencos, ik laat ze waar het kan loslopen, ze luisteren slecht naar vreemden en zijn regelmatig een 10 minuten tot een kwartier weg. ( En dat is voor dit type hond nog heel beschaafd )
Een HUS zou ook kunnen bedenken om deze hond aangelijnd te houden. Je gaat er van uit dat een HUS weet wat ze mee neemt. Of op omheinde plekken bezoeken. Ik vind dat als je je hond aan een HUS toevertrouwd iemand die ervaring heeft met honden uitlaten dat je echt kunt verwachten dat ze er verantwoordelijk mee omgaan. De meesten lopen niet met staff achtigen om een goede reden mochten ze moeite hebben met windhonden kunnen ze die ook uitsluiten dan zoek je een ander.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Mijn honden zou ik echt niet meer meegeven ik vind het slordig
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Een aantal geven aan dat jullie helemaal geen podenco of specifiek deze hond mee zouden geven. Ook als dit al dik 1.5 jaar (in hetzelfde duingebied ) goed gaat?
Ik ben in gesprek met een vrouw die inderdaad ook beschikking heeft over een omheind terrein en waarbij de uitlaatdienst niet haar core-bussiness is. Daardoor is er meer ruimte voor overleg en individuele wensen (aan de lijn of in meer veilig gebied). Ik vrees dat een echte dagopvang buiten mijn budget ligt. Of ik moet zorgen dat ik minder dagen per week opvang nodig heb. Ik puzzel dus nog even rustig verder
Ik ben in gesprek met een vrouw die inderdaad ook beschikking heeft over een omheind terrein en waarbij de uitlaatdienst niet haar core-bussiness is. Daardoor is er meer ruimte voor overleg en individuele wensen (aan de lijn of in meer veilig gebied). Ik vrees dat een echte dagopvang buiten mijn budget ligt. Of ik moet zorgen dat ik minder dagen per week opvang nodig heb. Ik puzzel dus nog even rustig verder
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Melody schreef:Een aantal geven aan dat jullie helemaal geen podenco of specifiek deze hond mee zouden geven. Ook als dit al dik 1.5 jaar (in hetzelfde duingebied ) goed gaat?
Wat voor hond je ook hebt. Je maakt afspraken en daar hebben ze zich gewoon aan te houden
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
met dit soort type honden is het eerder uitzondering dan regel dat het überhaupt al zo lang goed gaat. Veelal, zodra ze het gebied echt goed kennen ( dus pas na verloop van tijd ) gaan ze hun eigen gebied dus uitbreiden , en kan je er op wachten dat dit een keer gebeurt, en waarschijnlijk ook wel vaker.Melody schreef:Een aantal geven aan dat jullie helemaal geen podenco of specifiek deze hond mee zouden geven. Ook als dit al dik 1.5 jaar (in hetzelfde duingebied ) goed gaat?
Ik heb ruim voldoende ervaring met dit soort honden om dit, in elk geval , uit eigen hand dus te vertellen.
Garuda bv bleef nooit langer dan een kwartier weg, laatst vond ze het ook nodig om 2 uur weg te blijven.
Astro is tot hij een jaar of 2 was, ook nooit langer dan een minuut uit zicht geweest, dat is inmiddels ook wel anders in de bekende gebieden.
In onbekend gebied blijven ze veel beter bij je, tot ze dus dat gebied ook leren kennen.
Het kan een uitzondering zijn uiteraard, maar je moet dit wel in je achterhoofd houden. Ik zie dat je een podenco x galgo hebt.
Wij hebben ook een galgo gehad en met hem was het precies hetzelfde verhaal.
Als je de geschiedenis van het gebruik van de rassen weet, dan zal je dit ook niets verbazen.
Hierbij wil ik nogmaals wel benadrukken dat ik het absoluut afkeur wat de HUS heeft gedaan.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.