Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moet dat nou hier?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Moet dat nou hier?

Ongelezen bericht door Tineke »

gonnie schreef:Als ik in losloopgebied loop ga ik mijn hond echt niet aanlijnen voor joggers of fietsers, ik lijn ze aan als ik iemand met kleine kinderen zie of een hondenbezitster met een hond waar mijn honden een hekel aan hebben, maar als ik ze voor fietsers en joggers aan moet lijnen kan ik wel aan de gang blijven.
Ik lijn ze nergens voor aan maar laat ze gewoon even volgen en dat gaat prima.
Hier loop je op sommige plekken op een fiets/voetpad en daar roep ik de honden gewoon even bij me als er fietsers komen.
Nooit geen problemen ,nooit geen getok gewoon goedemorgen en soms ook nog even een bedankje dat je dat doet en ieder gaat verder.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

gonnie schreef:Als ik in losloopgebied loop ga ik mijn hond echt niet aanlijnen voor joggers of fietsers, ik lijn ze aan als ik iemand met kleine kinderen zie of een hondenbezitster met een hond waar mijn honden een hekel aan hebben, maar als ik ze voor fietsers en joggers aan moet lijnen kan ik wel aan de gang blijven.

Hier hebben ze geloof ik een of twee keer per jaar een schollebosloop in het bos, alleen gaat diezelfde loop dan ook door het Hitlandbos maar goed daar is ruimte zat.
Maar jouw honden gaan dan niet krijsend achter die joggers en fietsers aan neem ik aan? :mrgreen: Coda heeft daar ook een handje van dus die roep ik wel bij me als dat nodig is. Vaak zie ik aan haar houding al of ze gaat negeren of niet, haha. De andere twee negeren sowieso dus die ga ik inderdaad ook niet aanlijnen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Maeve schreef:

Hier hebben ze geloof ik een of twee keer per jaar een schollebosloop in het bos, alleen gaat diezelfde loop dan ook door het Hitlandbos maar goed daar is ruimte zat.
Maar jouw honden gaan dan niet krijsend achter die joggers en fietsers aan neem ik aan? :mrgreen: Coda heeft daar ook een handje van dus die roep ik wel bij me als dat nodig is. Vaak zie ik aan haar houding al of ze gaat negeren of niet, haha. De andere twee negeren sowieso dus die ga ik inderdaad ook niet aanlijnen.
Nee, gelukkig niet.

Nou loop ik al vanaf dat ze pup zijn in dat bos en ik heb daar ook getraind met ze dus ze zijn overal aan gewend, aan joggers, fietsers en paardrijders.
Het enige waar ze krijsend achteraan gaan zijn de konijnen en hazen, maar dat is al een paar jaar niet echt meer aan de orde. Of er moet er een ineens het pad oversteken maar tegenwoordig zijn ze dan binnen een paar tellen weer terug.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Lothian schreef:Dit soort dingen zijn wel irritant ja. Laatst was er een hardloopwedstrijd op het ruiterpad. Onhandig, want ik moest of terug (wat onhandig was qua rondje maken) of via niet-ruiterpaden er omheen. Dan denk ik ook wel: 'kon dit niet op het parallelle wandelpad?'.

Aan de andere kant heb ik maar een of twee keer per jaar zoiets aan de hand, dus toe maar, dat valt wel te overzien.

Marjoleine, ik mocht willen dat ik zo adrem was, in zo'n situatie sta ik trillend op mijn benen iets te stamelen terwijl de fietsers aan de horizon verdwijnen. :silent:
Op het ruiterpad?! Serieus?
Wat ontzettend dom en gevaarlijk.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Shiloh86 schreef:Tuurlijk moet je op blijven letten, dat zeg ik ook helemaal niet dat dat niet moet.

Wat ik wel zeg, is dat ik het gewoon asociaal vind, om een stukje honden bos in te claimen in zijn geheel met een groep hardlopers, terwijl 5 minuten verder precies zo'n bos ligt waar honden niet eens mogen komen.

Als ze nou gezegd had dat ze het niet wist en dat ze de volgende keer een stuk verder gingen, maar nee, ik was een zeikerd, moest mijn hond maar gewoon aanlijnen en niet zeuren.
Dat het losloopgebied is wil niet zeggen dat anderen er op hun manier niet van mogen genieten
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Een hondenlosloop gebied betekend dat je honden daar los mogen, niet moeten en ook niet dat het alleen een bos is voor honden. Maar voor iedereen en daar heb je dus rekening mee te houden. Toots gaat ook een stukje achter hardlopers aan al blaffend dus die roep ik bij me als ik ze zie. Zo simpel is dat. En ja als je 40 hardlopers tegen komt is dat niet leuk natuurlijk maar het is ook niet zo dat ze dan maar ergens anders moeten lopen omdat jou hond er op af gaat.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Manu

Ik ga zo weer naar het hondenstrand met vissers, hardlopers, mountainbikers en kitesurfers die ook van hun weekend op het strand genieten ;)

Laat je plezier er niet door verpesten Shiloh. Tuurlijk snap ik dat je even zucht en misschien een opmerking maakt dat ze nog wel meer loslopende honden tegen gaan komen in dergelijk gebied. Maar het gelijk asociaal vinden en je erover opwinden op een hondenforum is het naar mijn mening echt niet waard.

Toen ik nog geen hond had had ik geen flauw benul van losloopgebieden. Een hond luistert toch gewoon altijd naar zijn baas? Dus ik reed met mijn pony door losloopparken en als iemand dan boos deed vond ik het een chagrijnige aansteller. We zitten nou eenmaal krap op elkaar en iedereen houdt wel van wat frisse lucht tussen de bomen.

Oh en mijn hond is ook een niet altijd luisterende draak die wel eens andere mensen irriteert. Dan kun je maar beter sorry zeggen en wat grinniken en proberen het volgende keer te voorkomen. Dat werkt bij de medemens vaak wat beter dan geïrriteerd gaan lopen zuchten en steunen. Een glimlach doet vaak wonderen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik denk dat je je ook moet realiseren dan anderen er niet eens bij nadenken dat honden los mogen lopen in zo`n gebied en dat honden eigenaren misschien niet op ze rekenen.... :wink: beetje onhandig en niet goed vooronderzoek gedaan...
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier ook alles door elkaar in het bos, wielrenners, mountainbikers, joggers, wandelaars zonder hond, mensen met aangelijnde honden, ruiters en vissers.
Ik roep mijn honden altijd even aan de voet en word daar meestal vriendelijk voor bedankt :ok: Vissers was met Max een ramp, dat was echt een vreetzak en had altijd sneller door dan ik dat er vissers zaten, stond hij weer brood of aas te bietsen/jatten :LOL:
Als er echt grote groepen joggers of fietsers zijn dan ga ik weg en ergens anders lopen, elke minuut mijn honden onder appèl zetten is niet de bedoeling van een losloop wandeling.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik snap je wel hoor. Waar ik meestal loop is er maar een klein stuk losloopbos terwijl de rest aangelijnd is. Als mensen dan met fietsen, paarden, bange kinderen of weet ik veel wat in het kleine rotstukkie gaan lopen waar de honden loslopen kan ik me daar ook aan ergeren. Er is zoveel bos waar ze kunnen lopen en dan gaan ze in mijn weg lopen. En natuurlijk hebben ze net zoveel recht daarop als ik heb, maar dan is het nog wel irritant. Het is ook nog eens een superlelijk bos dus ik snap het ook gewoon niet. De rest van het bos is veel mooier. Dat ik me erger merken die mensen dan totaal niet hoor, maar stom is het wel :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dit bord staat bij een ingang van het Rozendaalse veld. Duidelijk lijkt me.Afbeelding
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tineke schreef:
Ik lijn ze nergens voor aan maar laat ze gewoon even volgen en dat gaat prima.
Hier loop je op sommige plekken op een fiets/voetpad en daar roep ik de honden gewoon even bij me als er fietsers komen.
Nooit geen problemen ,nooit geen getok gewoon goedemorgen en soms ook nog even een bedankje dat je dat doet en ieder gaat verder.
Nou, getok is er bij ons in het bos wel, zelfs als je met je honden los op het voetpad loopt en er rijden fietsers op het voetpad dan krijg ik toch geregeld naar mijn hoofd gegooid dat ik de teringhonden aan de lijn moet houden en als ik dan zeg dat het losloopgebied is kan ik nog een paar scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd krijgen.

Ik roep ze ook op het voetpad aan de kant dus ze hoeven niet te schelden, alleen gaat dat soms niet altijd even snel, heb geen ogen in mijn achterhoofd, en als er nou geen fietspad was maar dat ligt er een paar meter naast en dan moeten ze wel twee meter omfietsen.

Moet wel zeggen dat het meestal ouderen zijn die mopperen, een heel enkele keer een paar opgeschoten jongens.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik snap je overigens wel hoor, ook ik heb zo mijn momenten dat ik denk, waarom hier en waarom nú?
Mijn vriend vorige week zondag had dat op strand, bleek er een doggy date te zijn en dat is allemaal prima, maar met een hond die toch best hyper is en toch nog wel eens bananen in de oren kan hebben ga je niet (hij en ik althans niet) een groep in van een stuk of 20 honden die dolenthousiast zijn :tongue:
En op strand werd ik ook wel eens moedeloos van twee kinderen op druk trippelende shetlandertjes die maar heen en weer bleven gaan, telkens als we de jonge draak weer los wilden doen kwamen ze weer onze kant op :8):
Ook oefenmomentje overigens, maar ik durfde op dat moment gewoon echt de gok niet te nemen om hem los te laten.
Anderzijds wordt nu ook al gezegd dat je op drukke momenten niet op strand moet lopen want.. en daar heb ik ook een beetje tabak van. Maar ik probeer me in te houden, en de honden zo goed mogelijk aan te leren geen vreemde mensen lastig te vallen. Want ik ben toch altijd een beetje huiverig dat klagers die wél met recht klagen omdat ze omver worden gesprongen of in de kuiten worden gehapt er voor gaan zorgen dat bepaalde plekken ook weer verboden voor honden gaan worden in alle jaargetijden :o
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door storm666 »

waar woon je in nijmegen?
er zijn toch wel een aantal losloopgebieden daar toch?
Beerendonck, staddijk park, stuk van haterse vennen en heumensoord.
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Shiloh86 schreef:Tuurlijk moet je op blijven letten, dat zeg ik ook helemaal niet dat dat niet moet.

Wat ik wel zeg, is dat ik het gewoon asociaal vind, om een stukje honden bos in te claimen in zijn geheel met een groep hardlopers, terwijl 5 minuten verder precies zo'n bos ligt waar honden niet eens mogen komen.

Als ze nou gezegd had dat ze het niet wist en dat ze de volgende keer een stuk verder gingen, maar nee, ik was een zeikerd, moest mijn hond maar gewoon aanlijnen en niet zeuren.
Waarom gebruik je die hardlopers niet?
Maak van de nood een deugd :ok:

Je kunt de pest in krijgen en gaan klagen, maar je kunt je hond ook gemakkelijker trainen op het niet achterna rennen en niet aanblaffen van hardlopers.
Lijn er aan (lange van 10 of 20 meter) en bij elke hardloper die je ziet op de lijn gaan staan en je hond laten zitten.
En daarvoor belonen natuurlijk :8):

Ik heb dat indertijd zo getraind met Rana.
Dat was dan een hardloper die het zelf aanbood toen zij zag dat ik dat met Rana wilde oefenen.
Zij kwam steeds van een andere kant weer aanlopen tijdens haar rondjes.

Met een groep van 40 man is er altijd wel een die langs komt dus dan hoef je geen hulp te vragen :engel:
Je zou het eventueel kunnen aankondigen als je ze ziet lopen :D

Gewoon een beetje omdenken :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Shit, waar moet ik dan heen als ik wil hardlopen of mountainbiken met mijn honden :schrik:
Dat kan hier gewoon, en ik krijg nooit vervelende reacties. Als je op een mountainbike pad een tegenligger krijgt, moet je ook remmen. En mijn groepje bestaat dus uit 3 tegenliggers.

Als ik tegenliggers aan zie komen, roep ik Mayke nog wel eens bij me en laat dr volgen. In veel gevallen ook maar irritant, want dan loopt ze naast me en zijn we dus breder om te passeren. Kiwi zoekt uit zichzelf de berm op als ze iets tegen komt. Als ik zie dat er een hele club aan het trainen is, dan pak ik de ruiterpaden wel.
Die mountainbike paden zijn overigens ook hartstikke leuk om te lopen, als je laarzen aan hebt. Verharde wandelpaden loop ik meestal niet. Die vind ik saai.

Het bos is van ons allemaal. Dat bepaalde paden toegewezen zijn voor een bepaalde gebruiker (ruiter/fietser etc) betekent niet dat de rest er moet opflikkeren.
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Ook hier in losloopgebied komen we hardlopers tegen, wandelaars zonder honden, en wielrenners.
Eigenlijk gaat alles altijd prima, al heb ik ogen van voren en van achteren soms. Vooral op zondagen :wink:
Wielrenners houden zelden rekening mét, dus hou ik Nick bij me wanneer ze eraan komen racen.
Heerlijk lopen hier hoor! :D
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dit topic doet me denken aan de schaapsherder in leeuwarden. Die heeft het losloopgebied ook in beheer. Het is geen heide maar lijkt meer op een groot park. De schapen worden in kleine omheiningen gezet en worden elke dag verplaatst. Daar gebruiken ze kelpies bij, zo heb ik ze leren kennen.

Die schapen lopen dus in groepjes ook los door het gebied heen, met hun honden eromheen om ze te verweiden. En als ik andere mensen in het park sprak, bliezen ze altijd hoog van de toren "dat moet toch niet kunnen in een LOSLOOPGEBIED?!"
Maar datzelfde losloopgebied moet onderhouden worden en de gemeente heeft gekozen voor begrazing. Ik vind dat fantastisch.
Ik heb een keer gezien hoe een jackrussel op de schapen afrende, waarbij 1 schaap de omheining in is gerend en met zijn kop in 1 van die vakken bleef hangen van het schapennet (de stroom stond er af, want ze waren de omheining aan het weghalen). Het siert beide partijen dat daar geen boos woord is gevallen. En eigenlijk zit je als eigenaren dan in het zelfde schuitje "onze beide dieren lopen los en dat ging even niet goed samen". De eigenaar van de Jack hield t schaap vast, de herder heeft het net van zijn kop gehaald. Fijne dag nog! :ok:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tineke schreef:
Marjoleine schreef: Ik kan er slecht tegen als zwakkeren ergens de dupe van zijn.
Maar dat was in dit geval toch niet zo :denken:
Er is geen geweld gebruikt in deze kwestie , er is gezegd tegen iemand die haar hond nog niet onder controle heeft(wat overigens echt geen schande is en ons allemaal weleens overkomt) de hond dan aan te lijnen.
Wel in mijn voorbeeld, daar refereerde ik aan. Je hebt geen pup de struiken in te schoppen in een losloopgebied waar je zelf niet eens mag komen met je fiets.

Overigens heb i hier nooit problemen, hier loopt alles door elkaar. Maar goed, hier doen mensen ook normaal ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mensen kunnen tegenwoordig het bos niet meer delen. Iedereen zit elkaar in de weg. Dat komt omdat niemand met elkaar rekening wil houden. Een fietser wil niet hoeven te remmen, een hardloper wil geen hond hoeven te zien, etc etc.

Triest.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Kells schreef:
Tara schreef:
Marjoleine schreef:Je hebt geen pup de struiken in te schoppen in een losloopgebied waar je zelf niet eens mag komen met je fiets.
Je hebt helemaal nergens een pup waar dan ook in te schoppen.
Wie ik dát zie doen gaat wat meemaken.
Nou van dattum dus. Kom aan mijn honden en je komt aan mij!
Is een jaar of wat geleden hier nog gebeurt in het Hulsbeek in Oldenzaal. Een hardloper die een puppie doodschopte. De rotzak!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik kan me je frustratie zeker wel voorstellen. Je wilt even lekker ontspannen met je hond lopen en dat hij lekker los rond kan hobbelen zonder dat hij steeds aangelijnt moet zijn. Maar begrijp al dat je weer een oefening heb gedaan met hem om de hardlopers te negeren. Zodat je over een tijd er geen last meer van heb ookal lopen ze daar.

Ik heb nu 8 weken Jantje en heb laatst ook zoiets meegemaakt. Jantje is heel onzeker en reageerd daardoor heel heftig op andere honden. Dat train ik elke dag en het gaat al zoveel malen beter. Maar had even een dag behoefte aan geen geblaf aan mijn hoofd en lekker even genieten van mijn beestjes. Kom ik bij een losloopgebied waar ik weet dat het altijd rustig en zeker in de ochtend. Zie ik wat vissers zitten. Ik dacht oke dat kan. Maar vervolgens kom ik er na een paar kilometer en nog zo’n 20 vissers achter. Dat er een viswedstrijd is en daar baalde ik ook wel van moet ik zeggen. Had even behoefte aan rust en dat was ver te zoeken.

Achteraf kan ik er wel om lachen dat al die vissers wakker werden gemaakt door mijn blije duo. Maar het was niet wat ik die ochtend verwachten en hoopte.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Waar ik hiervoor woonde, in Drenthe, kwam er achter mij een groep joggers aan. Ik had drie honden mee, dus was wel even bezig met bij me halen. Dat vind ik op zich normaal om even te doen. Het bos is van iedereen etc. Maar deze heren duurde dat te lang en wilden niet in hun tempo onderbroken worden. Dus liep er eentje met opzet gewoon tegen Jorla aan, de enige die nog los was in die halve minuut. En niet voor niets. Had hij tegen mijn andere hond aangelopen dan had hij een gat in zijn kuit kunnen oplopen.

Dat beeld is me lang bij gebleven, met de verwondering dat iemand dat gewoon maar doet. :piew:

Hier, In Rotterdam, loop ik in het losloopgebied achter onze huizen. Daar mag niet worden gefietst, maar natuurlijk gebeurt dat toch. Evengoed gaat dat in alle gemoedelijkheid. Honden worden aan de kant gehaald en fietsers bedanken beleefd, groet en klaar. Ik snap best dat ze liever door dat mooie gebied fietsen dan op het fietspad erlangs.

Ik begrijp jouw irritatie wel, je gaat er speciaal voor op pad. En als je dan zo'n mevrouw er beleefd op wijst dat het losloopgebied is en er elders ook plek is, begrijp ik de boosheid van die mevrouw niet zo. Ze blijven het recht houden daar te lopen natuurlijk, maar men is al gauw een zeikerd in de ogen van anderen, zelfs als je op de redelijkheid van iets wijst.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Moet dat nou hier?

Ongelezen bericht door marian* »

Tara schreef:
Sinds oudje Max eens zowat doormidden werd gefietst door de mannelijke helft van een echtpaar weet ik waartoe ik in staat ben. Degene die mijn hond een trap geeft heeft geen geweldige dag meer zeg maar. Ik verander ter plekke in een helleveeg.Afbeelding
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jam aar lieve schat. je woont in nijmegen staat er. je woont in de hemel van de losloopplaatsen zo'n beetje. ik snap het drama niet dat je geen plekken in de buurt hebt.. ik kan nergens lopen met mijn terroristen OMDAT zo'n beetje alles hier losloop is. en hier is dezelfde hier als bij jou.

heb je sam al weleens gevraagd? die kent de hele omgeving als haar eigen achtertuin
Afbeelding
iones
Zeer actief

marian* schreef:
Tara schreef:
Sinds oudje Max eens zowat doormidden werd gefietst door de mannelijke helft van een echtpaar weet ik waartoe ik in staat ben. Degene die mijn hond een trap geeft heeft geen geweldige dag meer zeg maar. Ik verander ter plekke in een helleveeg.Afbeelding
Geldt ook voor mij hoor! Kom aan mijn honden en je komt aan mij. Hoewel ik om mijn honden nog kwader zou worden dan wanneer het om mezelf ging.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tara schreef:Je hebt helemaal nergens een pup waar dan ook in te schoppen.
Ik heb ze er ook op aangesproken, later. Op het moment zelf dus niet want ten eerste moesten we Rinne Roos uit de struiken vissen en kalmeren, die was zich half dood geschrokken en ten tweede, ik weet niet hoe jullie conditie is, maar ik haal een fiets niet in.
Zelfs niet als er een penopauzerende heer op zit.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Manu

Nikkielvis schreef:Ik kan me je frustratie zeker wel voorstellen. Je wilt even lekker ontspannen met je hond lopen en dat hij lekker los rond kan hobbelen zonder dat hij steeds aangelijnt moet zijn. Maar begrijp al dat je weer een oefening heb gedaan met hem om de hardlopers te negeren. Zodat je over een tijd er geen last meer van heb ookal lopen ze daar.

Ik heb nu 8 weken Jantje en heb laatst ook zoiets meegemaakt. Jantje is heel onzeker en reageerd daardoor heel heftig op andere honden. Dat train ik elke dag en het gaat al zoveel malen beter. Maar had even een dag behoefte aan geen geblaf aan mijn hoofd en lekker even genieten van mijn beestjes. Kom ik bij een losloopgebied waar ik weet dat het altijd rustig en zeker in de ochtend. Zie ik wat vissers zitten. Ik dacht oke dat kan. Maar vervolgens kom ik er na een paar kilometer en nog zo’n 20 vissers achter. Dat er een viswedstrijd is en daar baalde ik ook wel van moet ik zeggen. Had even behoefte aan rust en dat was ver te zoeken.

Achteraf kan ik er wel om lachen dat al die vissers wakker werden gemaakt door mijn blije duo. Maar het was niet wat ik die ochtend verwachten en hoopte.
Vissers vind ik nou altijd rustig.
Ik heb nog nooit een visser een geluid horen maken nu ik erover nadenk. Wel als je hond hun brood jat, dan wel. Oops.
Maar ze houden eigenlijk altijd hun kop. Ideaal.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Manu schreef:
Nikkielvis schreef:Ik kan me je frustratie zeker wel voorstellen. Je wilt even lekker ontspannen met je hond lopen en dat hij lekker los rond kan hobbelen zonder dat hij steeds aangelijnt moet zijn. Maar begrijp al dat je weer een oefening heb gedaan met hem om de hardlopers te negeren. Zodat je over een tijd er geen last meer van heb ookal lopen ze daar.

Vissers vind ik nou altijd rustig.
Ik heb nog nooit een visser een geluid horen maken nu ik erover nadenk. Wel als je hond hun brood jat, dan wel. Oops.
Maar ze houden eigenlijk altijd hun kop. Ideaal.
Ik vond het ook wel eens irritant hoor als ik het park in liep en er zaten allemaal vissers. Ik liet ze vaak lekker spelen en zwemmen in de sloot en dat kon dan weer niet :engel: want zo lullig was ik dan ook weer niet om ze er toch in te laten gaan :8):
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Oh ik heb ze weleens laten drinken naast een visser hoor. Het is openbaar gebied en als ze in een van de weinige inhammen in het losloopgebied gaan vissen dan heb ik weinig keuze. Kiyoshi moet zeker als het warm is gewoon drinken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”