Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moet dat nou hier?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Moet dat nou hier?

Ongelezen bericht door Tineke »

Shiloh86 schreef:
Tineke schreef:
Shiloh86 schreef:Voor wie trouwens alsmaar blijft zeggen, gemiste kans, nee hoor, ik oefen altijd met Duke, dus ook in deze situatie. Maar het blijft gewoon ontzettend irritant.

Er werd al heel snel geroepen "kun je je hond aanlijnen?" en niet alleen naar mij, ook naar andere honden eigenaren die ik tegen kwam. Dus ze verwachten wel dat terwijl zij met zijn allen een uur lang een heel gebied bezetten, dat ik mijn hond ook aangelijnd houdt, terwijl hij daar nou net los mag.
Dat herken ik helemaal niet , als wij in Zandvoort op het pad lopen komen we regelmatig hardlopers tegen ,even aan de kant met de honden en 9 van de 10 zegt bedankt en loopt door.
Hier werd het nu letterlijk geroepen.
Nou als ik mijn hond bij me houd dan heb ik daar dan gewoon maling aan zou dat geroepen worden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Shiloh86 schreef:
Heavy schreef:Je kan voor jou gevoel misschien nergens anders heen maar je had natuurlijk ook een uur later terug kunnen gaan. Ik denk niet dat ze de hele dag blijven lopen toch?

Het bos is voor iedereen :wink:
Ik kwam laatst aan in het losloopgebied ( het enige waar ik terecht kan ) en daar waren mountainbikers bezig . Ik dacht ik wacht wel even en stond wat te dromen . Maar ze bleven maar komen :80: ik dacht nog jee wat veel :mann: totdat er eentje riep we komen nog 10 keer voorbij hoor , waren ze rondjes aan het rijden :oeps:
Mjah, ook voor mountainbikers heb je aparte paden. Als dat dus geen mountainbike bos was, had ik dat ook asociaal gevonden. Als dat wel een mountainbike bos is, dan vind ik het ongelofelijk slechte planning van de gemeente en vragen om problemen.

Ja, hardlopers mogen daar ook komen, maar hardlopers mogen overal. Je kunt als hardloop groepje organisator, dan toch wel een beetje rekening houden met de medemens en een bos 5 minuten verder op opzoeken en niet een geheel bos bezetten zodat in feite honden eigenaren niet meer terecht kunnen.
Onzin dat hondeneigenaren er niet meer terecht kunnen. JIJ hebt er last van, want jouw hond reageert er op. Dat kan je niet bij een ander neer leggen. Evenzoveel honden die het niks doet.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tsja, ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt. Maar de situatie is nu eenmaal zo, dus waarom er niet het beste van maken? Dus of zelf een andere plek opzoeken, of de situatie omdraaien naar een trainingsmoment.
Als ik eerlijk ben: elke wandeling met Elco is meteen ook training. Natuurlijk is er veel ruimte voor ontspanning: rennen, snuffelen, spelen, onderzoeken, zwemmen etc. Maar als er fietsers, wandelaars, honden, konijnen, vogels in zicht komen, dan zijn dat trainingsmomentjes. En natuurlijk doen we ook tussendoor wat oefeningetjes. Bijvoorbeeld een 'wacht' als hij op afstand aan het snuffelen is, komen terwijl hij iets heerlijks ruikt, een zit op afstand terwijl hij gewoon wat aan het lopen is etc. Dus een oefening betekent niet: er is iets interessants in de buurt. Maar iets interessants in de buurt betekent wel: oefeningetjes!
En als er voortdurend iets is waardoor hij niet los kan, nou, dan maar een aangelijnde wandeling, hoor.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Zoals ik al eerder zei, heb ik dat ook echt wel gedaan.

Vind het nog steeds vreemd dat er zo veel mensen het normaal/fatsoenlijk vinden om met een groep verspreid door een losloop bos te lopen en te verwachten dat elke honden eigenaar zijn hond aanlijnt. Begrijp dat gewoon echt niet.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Heavy schreef:
Serieus bestaan er echt mountainbike bossen? Hier niet hoor we hebben een wandelgebied waar wordt gefietst en gewandeld met of zonder honden en hardgelopen en paardgereden enz. Ohja en er staan ook nog schapen
Ja hoor, er zijn apart mountainbike routes. Vrijwel alle bossen hebben een bordje bij binnenkomst waarop staat wat wel en niet mag, als er geen mountainbike route loopt staat er eigenlijk altijd dat mountainbikers niet toegestaan zijn. Dat wordt vaak zat genegeerd, maar om dat te negeren en ook nog eens door een hondenlosloop bos te gaan, of bijvoorbeeld over een ruiterpad, dat vind ik onfatsoenlijk.

In een bos waar honden los mogen ook mountainbikers toestaan vind ik dus echt vragen om problemen.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 10 okt 2015 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Ik ben het met jou eens hoor, ik erger me ook enorm aan dat soort invasies. Omdat ze met een groepje zijn, moet jij je als individu maar aanpassen :hmmm:
Ik zal dan wel heel asociaal zijn, maar als ik een stukje losloopbos loop, moet men dus niet gaan zeiken over mijn honden die loslopen (en die niemand lastig vallen he, dat lijkt me duidelijk). Aan de riem gaan ze alleen als dat vriendelijk gevraagd wordt of er een echte reden voor is. Niet voor trimmers, fietsers of wat dan ook :neenee:
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Heavy schreef:
Shiloh86 schreef:Zoals ik al eerder zei, heb ik dat ook echt wel gedaan.

Vind het nog steeds vreemd dat er zo veel mensen het normaal/fatsoenlijk vinden om met een groep verspreid door een losloop bos te lopen en te verwachten dat elke honden eigenaar zijn hond aanlijnt. Begrijp dat gewoon echt niet.
Ik denk dat ze niks hadden geroepen als je hond naast je liep :wink:
Duke liep op dat moment nog niet eens in de buurt en die had mij ook nog niet eerder gezien, en ook de andere 3 eigenaren met honden die ik sprak zeiden ook dat het hun gevraagd was voor de hond ook maar enig sinds in de buurt was.

Ik heb me verder voorbeeldig gedragen hoor, heb Duke bij ze weggehouden en met hem geoefenend op negeren, zoals ik altijd doe als er iets langs komt wat hij interessant vind en ben verder beleefd gebleven. Ik heb die vrouw super beleefd aangesproken om te vragen of ze op de hoogte was dat het een losloopgebied was, en dat hier dus wellicht niet zo handig was. Ik werd toen al heel snel afgesnauwd dat ik niet zo moest zeiken en mijn hond gewoon aangelijnd moest houden. Het is ook gewoon de combinatie van dat alles dat ik er gewoon echt super geïrriteerd over ben en het echt asociaal vind.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 10 okt 2015 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Cleva schreef:Over een paar weken is het overal weer een half jaar doodstil.
Heerlijk! :cheer:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jezus lijn je dat beest gewoon aan en wandelt verder , word je niets verboden hoor.Of ga je verderop in dat andere bos lopen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jezus lijn je dat beest gewoon aan en wandelt verder , word je niets verboden hoor.Of ga je verderop in dat andere bos lopen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Lighten up!
Het is weekend, het is mooi weer, je gaat lekker op pad met je jonge hond.

Ik heb wel eens vissers in ons losloopgebied. Zeg maar, omheinde hondenpark. Ik begin dan met 5x "shit" en begin te lachen. De mannen waren altijd dezelfde. Ik heb een keer gezegd dat het niet zo handig was dat ze daar zaten en vlak daarna jatte Manu het broodje uit zijn hand. We hebben met zijn drieën zowat in ons broek staan zeiken. Daarna geoefend met hen en inmiddels laat hij vissers met rust.

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed dat losloopgebied direct gestempeld wordt als uitsluitend hondengebied. Men vindt dat stuk zonder hond misschien ook wel prima lopen.
Wat een irritaties zo op de zaterdagmorgen. En dan zo erg dat je een topic moet starten. Wat naar voor je.

Ik zou me daar echt niet zo druk om maken.
Shit happens. Volgende keer rond etenstijd gaan, dan is het het rustigste ;)
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nog nooit aan de orde gehad maar ik was waarschijnlijk later terug gegaan of ergens anders heen. Ongeacht of het losloop gebied voor honden is of niet.

Ik was dan ook geen verhaal gaan halen eerlijk gezegd. Ik loop dan wel dagelijks op plekken waar er veel honden loslopen maar eigenlijk niet mogen. Roep ze altijd bij me of ze lopen netjes aan de kant, niks aan het handje.

Soms fietsen er wel eens van die mensen voorbij die ik een sneer terug geef, dan is er niks aan de hand ze hoeven maar 30 cm om ons heen te fietsen(is breed genoeg omdat met 4 man naast elkaar te doen) en dan heb je van die ouwe zeikerds die eigenlijk achter de geraniums horen die gaan zeggen nog net op hoorbare afstand dat die honden aangelijnd dienen te worden en dat ze het niet vinden kunnen. Krijgen ze altijd nog even een sneer van me dat ze niet zo moeten zeuren zolang er niks aan het handje is. Dat doe ik dan weer wel.

Gewoon een beetje rekening houden met elkaar, ik kan me heel goed voorstellen dat die hardlopers waarschijnlijk niet beter wisten. Waarom dan moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Onze bossen zijn van iedereen en daar heeft iedereen zich ook maar te gedragen.
Dat we het met anderen moeten delen lijkt me ook duidelijk, net zoals dat iedereen geacht wordt de regels in het desbetreffende bos te kennen.
Bij de ingangen van de meeste bossen staan ook borden waar e.e.a. op aangegeven wordt maar het lijkt wel of die borden en de erop staande regels alleen door hondenbezitters goed in het hoofd geprent moeten worden want oh oh er mocht eens een hond overlast bezorgen.
Als ik dus in een losloopgebied loop met mijn hond zorg ik ervoor dat die geen overlast bezorgt. Aan niemand. En dus hou ik haar bij me als mensen me dat vragen enzovoort enzovoort, maar is het nou écht teveel gevraagd om van anderen ook te verwachten dat ze de bij de ingangen staande borden te lezen en te snappen dat honden geen robots zijn die met een druk op een knop luisteren en dat je het bos niet moet claimen omdat jij daar even met een groep wat wilt doen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wees blij dat het geen mountainbikers waren :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Jullie maken me echt niet wijs dat jullie nooit denken in zo'n situatie "moet dat nou hier?" ... en het niet irritant vinden en er van balen en met een net zo vrolijke kop 20 minuten een andere kant op gaan rijden.

@Manu, ik zeg helemaal niet dat hondenlosloopgebied uitsluitend honden gebied is, mag jij mij aanwijzen waar ik dat zeg. Maar met een groep een bos gaan bezetten en verwachten dat mensen hun hond aangelijnd houden in hun buurt is het andere uiterste.

En verhaal gaan halen is een beetje overdreven he? Ik heb gewoon vriendelijke gevraagd of ze bewust waren dat het een losloop bos was, want inderdaad, veel mensen weten dat niet. Ik werd toen gelijk afgesnauwd.
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Nanna schreef:
Shiloh86 schreef:
Tineke schreef:
Dat herken ik helemaal niet , als wij in Zandvoort op het pad lopen komen we regelmatig hardlopers tegen ,even aan de kant met de honden en 9 van de 10 zegt bedankt en loopt door.
O, maar daar trek ik mij nooit iets van aan. Als ze me moeten hebben zeggen ze maar mevrouw en vragen ze het netjes. Op gegil reageer ik per definitie niet. :pffff:
Ben altijd bereid mijn medewerking te verlenen en als het moet even mijn honden aan de kant te roepen. Maar niet als het vanuit de verte op hoge toon gesommeerd wordt. Donder dan maar de stront in.
:ok: Ik ben vaak gewoon blij als het weer gaat regenen of zo. Hier kom je als het mooi weer is veel mensen tegen die je anders nooit tegen komt. Hardlopers, mountainbikers en bejaarden die ineens de geest krijgen en "sportief " gaan doen, de die-hards daargelaten.
Ik vermijd dan meestal de gebieden waar het druk is, en loop een andere route waar haast niemand wil zijn. Lekker rustig, en niemand heeft dan last van mij en mijn honden. :pffff: Maar daar moet natuurlijk ook wel de mogelijkheid voor zijn. :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

In het weekend gewoon weg blijven uit de bossen want die hardloopclubjes zijn er de hele dag en lopen overal [WINKING FACE]
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Ik kan me voorstellen, dat je je teleurgesteld voelt omdat je wandeling niet was wat je verwacht had, dat gebeurt gewoon wel eens. Het is wel handig om dan een keuze te maken hoe je er het beste mee kan dealen. Die andere mensen hebben gewoon niks te maken met jouw teleurstelling, die zijn gewoon lekker bezig met wat zij leuk vinden, soms best leuk om naar te kijken samen met je hond.
Het idee dat dat stukje bos voor jou en je hond bedoeld is, kan ik ook nog navoelen, soms hakken ze bomen om en dan kan ik ook het gevoel hebben, dat ze mijn bos kappen, maar ja , het is mijn bos niet.
Als ik dan ergens lekker denk te gaan lopen en ik zie de ravage, schieten mij ook wel eens de tranen in de ogen.
De laatste tijd is het heel erg in om buitenaktiviteiten te doen, liefst in de natuur en vooral in de weekenden is het zeer druk en iedereen zoekt zich zijn plekje.
Het is niet handig, om lelijk te gaan doen over andere gebruikers van deze ruimtes, voordat je het weet mag de hond er niet meer komen, vanwege overlast.
Natuurorganisaties hebben liever de sporters en wandelaars en fietsers zonder honden. Ik merk dat er en meer vreethuisjes neergezet worden en meer paden voor de diverse gebruikersgroepen.
Ik heb echt gemerkt de laatste maanden, dat de controle op honden is toegenomen.
De berichtjes, die je hier plaatst geven aan dat het handig zou zijn als je er toch eens wat ruimer naar zou kunnen kijken, iedereen kan in elk bosje rondrennen enz. Een bordje met verboden voor honden is snel geplaatst. De plekken waar mijn hond nog kan zwemmen zijn bijv allemaal verboden gebied.
Tineke
Zeer actief

freskin schreef:
Nanna schreef:
Shiloh86 schreef:
Tineke schreef:
O, maar daar trek ik mij nooit iets van aan. Als ze me moeten hebben zeggen ze maar mevrouw en vragen ze het netjes. Op gegil reageer ik per definitie niet. :pffff:
Ben altijd bereid mijn medewerking te verlenen en als het moet even mijn honden aan de kant te roepen. Maar niet als het vanuit de verte op hoge toon gesommeerd wordt. Donder dan maar de stront in.
:ok: Ik ben vaak gewoon blij als het weer gaat regenen of zo. Hier kom je als het mooi weer is veel mensen tegen die je anders nooit tegen komt. Hardlopers, mountainbikers en bejaarden die ineens de geest krijgen en "sportief " gaan doen, de die-hards daargelaten.
Ik vermijd dan meestal de gebieden waar het druk is, en loop een andere route waar haast niemand wil zijn. Lekker rustig, en niemand heeft dan last van mij en mijn honden. :pffff: Maar daar moet natuurlijk ook wel de mogelijkheid voor zijn. :wink:
Wij lopen in de regel heel vroeg dat is ook lekker rustig , zeker in de winter. Op de terugweg komen we dan vaak pas andere mensen tegen. Heerlijk die rust.
Afbeelding

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als het officieel echt een honden bos zou zijn zou ik je irritatie begrijpen, maar die hebben we in Nederland bij mij weten niet alleen gebieden waar loslopen is toegestaan.
En het is misschien ook omdat ik niet beter weet maar het losloop gebied voor honden waar ik aan woon daar zit een wandelclub , ijsbaan er loopt een paardenroute door en er is een stuk waar IJsbrand Chardon met zijn paard en wagen rond crost,voetbalclub , zwembad enz enz dus ja we weten niet beter
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik snap ook wel dat het irritant was hoor. Zeker in combinatie met het welbekende groepsgedrag: Ze waren een groep dus dan geldt opeens automatisch dat de belangen van de groep ver boven de belangen van het individu komen en 'mogen' ze zich bijbehorend asociaal gedragen :hmmm:
Ik snap ook goed dat je de organisator heb gevraagd of een ander gebied wellicht niet handiger was geweest, in jouw ogen een kleine moeite immers.
Maarja, zo werkt het helaas nu eenmaal niet en daar zou ik me toch sneller bij neerleggen, al was maar omdat het verspilde energie is. In de ogen van de groep zijn ze met 40 man iets belangrijks aan het doen. Dat ene uurtje dat ze kennelijk voor een paar mensen een wandeling verpesten valt daarbij in het niets :19:

Ik heb het trouwens ook een keer gehad. Groot natuurgebied met paaltjes wandelingen. Ik kende het niet dus volgde braaf 1 kleur paaltje voor een wandeling van een paar uur. Gebied is groot genoeg om flink te verdwalen.
Kom ik opeens in een hardloopwedstrijd terecht :schrik: De wedstrijd was op een andere parkeerplaats begonnen en ik was niet bekend daar dus wist het echt niet. Dezelfde route terug ging niet meer: ik had al paar uur gelopen, ik en hond moe, water op en mijn parkeerkaartje was niet lang meer geldig en de boete had ik zó geen zin in. Ik dacht ook dat het vast mee zou vallen en we klein stukje zelfde pad zouden gaan of dat hardlopers op zouden raken. Niet dus. Ik wist ook de weg niet, heb een belabberd richtingsgevoel dus kon ook niet omlopen/uitwijken.
Ik heb toen ook heel wat verbale agressie mijn richting op gekregen op plekken waar ik ze 'dwong' achter elkaar te gaan lopen of 1 kant van het smalle pad. Op de echt smalle stukken en bochten liet ik ze uiteraard allemaal voor gaan en ik liep als mogelijk in het bos parallel aan het pad. Ik ben daar nooit meer in het weekend gaan wandelen en krijg nog een rotgevoel als ik er aan terugdenk :oeps:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Heavy schreef:
Ik denk nooit : moet dat nou hier ? Want het is toch zeker niet mijn prive grond?
Nou ik denk het soms wel hoor :mrgreen: , zal het enkel niet uitspreken omdat het inderdaad niet mijn prive terrein is.
Afbeelding

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Nou ja, ipv moe worden van loslopen is je hond nu moe geworden van leren hardlopers negeren. Kan best toch? Niet ideaal, helemaal mee eens, maar was het nou zo'n drama?

Ik heb het af en toe in de uiterwaarden. Lola gek gemaakt met het vooruitzicht op een rondje rauzen en racen en dan zit er elke acht meter een visser. Tja, dan wordt het dus een rondje volgen ipv rauzen. Balen, maar we wandelen gelukkig drie keer per dag dus ze doet het er maar mee ;)

Het was niet heel handig van die hardlopers, maar je kan het ze moeilijk verbieden. Doe er je voordeel mee, in het vervolg niet meer op zaterdagochtend naar het bos. Tadaa!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zou me daar ook enorm aan ergeren. En ik zou er ook op wijzen dat het losloopgebied is, omdat mensen dat dus niet altijd weten.
En als iemand zou roepen: Kun je je hond aanlijnen? zou ik gewoon "nee" zeggen.
Ze mogen daar los, klaar.
Mijn honden hebben totaal geen last met hardlopers, maar andersom vaak wel. Als ze dat willen voorkomen moeten ze in die vele hectaren gaan lopen waar ik niet mag komen en zij wel.

Dus nee, je bent niet de enige.
Hier zijn de meeste losloopgebieden tegelijk óók voor "chillen" en hebben vaak ook mountainbikeroutes.
Ik heb met die laatste lieden wel eens een gesprekje, die willen mij dan weghebben. Tja, dat is dan vervelend. Ik wijs ze dan op het bordje, waarvan ik overigens ook een foto in mijn mobiel heb. Voor de zekerheid ;)

Laatst was er een groepje wielrenners die naar elkaar riepen dat ze "die honden van het pad gingen trappen".
Die heb ik staande gehouden. Laat ik het zo zeggen: we zijn er uit gekomen :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Dit soort dingen zijn wel irritant ja. Laatst was er een hardloopwedstrijd op het ruiterpad. Onhandig, want ik moest of terug (wat onhandig was qua rondje maken) of via niet-ruiterpaden er omheen. Dan denk ik ook wel: 'kon dit niet op het parallelle wandelpad?'.

Aan de andere kant heb ik maar een of twee keer per jaar zoiets aan de hand, dus toe maar, dat valt wel te overzien.

Marjoleine, ik mocht willen dat ik zo adrem was, in zo'n situatie sta ik trillend op mijn benen iets te stamelen terwijl de fietsers aan de horizon verdwijnen. :silent:
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik zou het ook vervelend vinden hoor. Er zijn vaak al zo weinig plekken waar een hond fatsoenlijk los kan.. laat dat dan ook gewoon voor honden bedoeld zijn.
Met Xavi had ik dat ook hoor. 1 losloopgebied waar het nooit erg druk was qua honden. Maar wel vissers en wandelaars. Tsja er staat met 3 palen aangegeven dat honden los mogen in dat kleine rondje.. dan ga je maar 100 meter verderop vissen, fietsen en lopen. Als Xavi komt buurten heb je maar pech.

Sommige honden kunnen nu eenmaal niet overal los en dan is het vervelend dat die ene optie je ook nog eens lastig gemaakt wordt.
Afbeelding
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lothian schreef:Marjoleine, ik mocht willen dat ik zo adrem was, in zo'n situatie sta ik trillend op mijn benen iets te stamelen terwijl de fietsers aan de horizon verdwijnen. :silent:
Ik kan er slecht tegen als zwakkeren ergens de dupe van zijn.
Ooit was onze Rinne Roos een pupje van 10 weken. We liepen in een losloopbos waar het strikt verboden was voor fietsers.
En er kwam een meute mountainbikers aan, van die 50-ers, aangevuurd door zo'n raar militair type, die ons met veel geschreeuw zo goed als de bosjes in rosten.
Rinne Roos huppelde voor ons, bij een van de stabijs. Die dook de bosjes in maar Rinne Roos had nog nooit zoiets gezien, die schrok en was helemaal in paniek. Ze werd links er rechts ingehaald en uiteindelijk schopte een van die lui haar van het pad.
Aan een kant goed want ze reden haast over haar heen, aan de andere kant was de hele situatie bezopen. Ik geloof niet dat ik ooit kwaaier ben geweest, zo klein wurm en je als volwassen kerel dan zo gedragen!
Ze waren al voorbij voor ik iets kon doen maar later kwamen we ze elders tegen en toen heb ik ze wel verteld wat ik ervan dacht. En ik heb bij SBB geklaagd, dat ook.
Ik laat mezelf van de weg rijden hoor, maar van schuldelozen blijven ze af.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb laatst staan viswijven tegen een hardloper die meende Bizzy opzij te moeten schoppen. In een losloopgebied met enorm ruime paden want het is tevens en ruiterpad, maar hij moest en zou recht vooruit en daarvoor moest Biz maar incasseren :piew: Dan word ik wel woest, je loopt godsamme in een losloopgebied, terwijl driekwart van datzelfde bos wel een aanlijnplicht kent. Blijf dan met je chagrijnige bek binnen dát gebied, dan hoor je me niet.
Tineke
Zeer actief

Marjoleine schreef: Ik kan er slecht tegen als zwakkeren ergens de dupe van zijn.
Maar dat was in dit geval toch niet zo :denken:
Er is geen geweld gebruikt in deze kwestie , er is gezegd tegen iemand die haar hond nog niet onder controle heeft(wat overigens echt geen schande is en ons allemaal weleens overkomt) de hond dan aan te lijnen.
Afbeelding

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Als ik in losloopgebied loop ga ik mijn hond echt niet aanlijnen voor joggers of fietsers, ik lijn ze aan als ik iemand met kleine kinderen zie of een hondenbezitster met een hond waar mijn honden een hekel aan hebben, maar als ik ze voor fietsers en joggers aan moet lijnen kan ik wel aan de gang blijven.

Hier hebben ze geloof ik een of twee keer per jaar een schollebosloop in het bos, alleen gaat diezelfde loop dan ook door het Hitlandbos maar goed daar is ruimte zat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”