Henk wil vaak ook niet en dat is ok. Hij heeft als kleinste hond de best getrainde blaas.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De laatste ronde
Moderator: moderatorteam
-
JBK
Re: De laatste ronde
Truus is niet te beroerd om binnen te plassen dus die moet altijd! Ook als ze echt niet wil.
Henk wil vaak ook niet en dat is ok. Hij heeft als kleinste hond de best getrainde blaas.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
TS in jouw geval zou ik het er lekker bij laten zitten, zeker omdat je hebt geconstateerd dat ze wel gaat plassen bij brok. Dat wil zeggen dat ze gewoon echt niet hoeft als ze niet wil. Merk je dat ze toch regelmatig op het matje gaat, kun je altijd weer gaan dwingen
Lizzy hier kan het ook eindeloos lang ophouden, maar Amber staat onder plascontrole want die kan het 's nachts nog wel eens laten lopen.
En de trucendoos van de nepplasjes kennen we
dus daar hoeft ze niet mee aan te komen...
Lizzy hier kan het ook eindeloos lang ophouden, maar Amber staat onder plascontrole want die kan het 's nachts nog wel eens laten lopen.
En de trucendoos van de nepplasjes kennen we
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Mowgli is in het donker niet naar buiten te krijgen, het morgen donker is anders want dan komt ze wel. Balou mag het zelf weten wil hij niet dan maar niet.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Wat grappig dat er zo veel verschil is, Nap wil altijd uit! het weer boeit hem niets. Je wordt ook vrolijk van hem buiten omdat hij het zo naar zijn zin heeft:)

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Zelfs vanmorgen hoefde mevrouw niet heel nodig. Ze ging eerst op zoek naar mijn vader en eenmaal buiten plaste ze pas halverwege de ronde. Dus ik laat het er inderdaad wel bij zitten, kan altijd de middagronde nog een uurtje opschuiven, dat scheelt weer iets.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als ik jou was zou ik het ook laten gaan. Als ze niet willen en ze plassen toch niet binnen is het eigen keuze toch.
Wel grappig om al jullie verhalen te lezen. Ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Skye wilt altijd lopen. Al is hij doodmoe en ligt hij in diepe slaap. Als ik al tegen mijn man zeg; Ga je mee... even naar zolder de was ophangen (ik zeg maar wat). Springt Skye op en is hij er klaar voor. Wind, regen, storm, onweer, sneeuw of zelfs vuurwerk. Het maakt hem niet uit. Hij wilt altijd mee en wel 10x op een dag even enthousiast. Dat doen wel niet
maar toch... Als het aan Skye zou liggen...
Wel grappig om al jullie verhalen te lezen. Ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Skye wilt altijd lopen. Al is hij doodmoe en ligt hij in diepe slaap. Als ik al tegen mijn man zeg; Ga je mee... even naar zolder de was ophangen (ik zeg maar wat). Springt Skye op en is hij er klaar voor. Wind, regen, storm, onweer, sneeuw of zelfs vuurwerk. Het maakt hem niet uit. Hij wilt altijd mee en wel 10x op een dag even enthousiast. Dat doen wel niet
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Apple schreef:Kan je niet iets meenemen op wandeling wat ze leuk vind (bal/eten)?
Of even los mee op de arm en hup neerzetten op het gras?
de vraag is vooral: waarom?
ik heb de avondwandeling jaren geleden al opgegeven. 's avonds vraag ik sam "moet je nog plassen?" en dan staat hij op, of niet. en allebei is goed.

- Mit
- Zeer actief
Bal vindt ze ook niet leuk en de lekkerste hapjes laat ze staan als ze iets stom vindt.
En als ik haar los meeneem staat ze zo weer terug voor de deur
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Mit schreef:Bal vindt ze ook niet leuk en de lekkerste hapjes laat ze staan als ze iets stom vindt.
ze wil gewoon niet.
ik wandel ook niet meer als het regent. ik heb mij jarenlang af lopen vragen waarom ik al vloekend 2 honden voortsleep door de regen wat zo heurt het nu eenmaal
hondje blij, wij blij en volgens mij gaat het daarom.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Gewoon lekker laten gaan. Zolang ze 's ochtends niet op knappen staat is het toch prima?
Ik ga ook niet altijd nog eens, hangt ervan af hoe laat ik na mijn werk ben gegaan en hoe druk hij zich gemaakt heeft die avond.
Ik ga ook niet altijd nog eens, hangt ervan af hoe laat ik na mijn werk ben gegaan en hoe druk hij zich gemaakt heeft die avond.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Hahaha, jalucie schreef:En de trucendoos van de nepplasjes kennen we![]()
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou het ook laten gaan als ze het zo makkelijk op kan houden.
Puchu is ook heel makkelijk, maar moet van mij dus wel die laatste plas doen. Ik laat hem uit ergens tussen 19.00 en 20.00 uur en dan rond 23.00 uur nog even snel een plas. Daar heeft hij ook weinig zin, maar een koekje doet wonderen: koekje Puch! en hij springt lenig overeind 'yesss', hij krijgt een koekje en het andere koekje blijft bij mij totdat hij geplast heeft
Plasje doen! en 9 van de 10 keer doet hij meteen een plas en komt snel zijn andere koekje halen.
Behalve als het regent, dat is het einde van de wereld voor Puchu, dat haat hij. Oké, dan niet het laatste plasje en moeiteloos houdt hij het op en hij staat dan echt niet op klappen de volgende ochtend
Het lang wandelen in de regen, heb ik ook opgegeven. Kaya vond regen totaal niet erg, dus dan ging ik nog steeds aan de uitgebreide wandel met de 2 honden, waarbij Puchu erbij liep als een geslagen doodongelukkige hond
Hij doet hooguit een plasje, maar poepen in de regen?
vergeet het maar. Hij poept rustig een hele dag niet als het regent, hij verrot het gewoon. Eerder bleef ik dan maar lopen, want hij moest poepen, maar inmiddels heb ik wel begrepen dat hij iets echt niet doet als hij het niet wil
en blijf ik niet doorlopen als een zeiknatte idioot.
Puchu is ook heel makkelijk, maar moet van mij dus wel die laatste plas doen. Ik laat hem uit ergens tussen 19.00 en 20.00 uur en dan rond 23.00 uur nog even snel een plas. Daar heeft hij ook weinig zin, maar een koekje doet wonderen: koekje Puch! en hij springt lenig overeind 'yesss', hij krijgt een koekje en het andere koekje blijft bij mij totdat hij geplast heeft
Plasje doen! en 9 van de 10 keer doet hij meteen een plas en komt snel zijn andere koekje halen.
Behalve als het regent, dat is het einde van de wereld voor Puchu, dat haat hij. Oké, dan niet het laatste plasje en moeiteloos houdt hij het op en hij staat dan echt niet op klappen de volgende ochtend
Het lang wandelen in de regen, heb ik ook opgegeven. Kaya vond regen totaal niet erg, dus dan ging ik nog steeds aan de uitgebreide wandel met de 2 honden, waarbij Puchu erbij liep als een geslagen doodongelukkige hond
Hij doet hooguit een plasje, maar poepen in de regen?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Haha, ja daar was Kaya ook goed in... even hurken jaaaaa plasje gedaan vrouwtjeMiranda schreef:Hahaha, jalucie schreef:En de trucendoos van de nepplasjes kennen we![]()
ehh, dat kan nooit in die halve seconde dat je op je hurken gezeten hebt hoor
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Heel herkenbaar! Max moet de laatste ronde echt wel plassen anders houd hij het niet vol tot half negen 's morgens. Gizmo daarentegen kijkt me savonds vaak aan alsof ik gek ben en als ik hem dan al mee naar buiten heb gehesen loopt hij echt met een beetje een nietszeggende blik in de verte te staren.... En ik me maar zorgen maken dat hij nu hij ouder word(hij is 13) hij vast wat vaker zal moeten plassen. Echt niet dus. Als ik hem maar twee keer per dag uit zou laten, zo rond half negen en dan weer net na het avondeten , dan zou hij hetprima vinden!
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Onze Tatra's deden en doen ook een plas op commando maar Pepe niet.
Normaal gesproken liep ik altijd een ronde tussen 18.00 en 19.00 u. omdat er toch nog even snel geplast werd voor het slapen. Nu loop ik later, namelijk tussen 20.00 en 21.00 u.. Dan heb ik er zelf iets minder moeite mee dat die kleine niet pist 's avonds laat.
Normaal gesproken liep ik altijd een ronde tussen 18.00 en 19.00 u. omdat er toch nog even snel geplast werd voor het slapen. Nu loop ik later, namelijk tussen 20.00 en 21.00 u.. Dan heb ik er zelf iets minder moeite mee dat die kleine niet pist 's avonds laat.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- iones
- Zeer actief
Als het wat kouder wordt, blijven mijn honden liever ook binnen. Maar er is één ding dat ze naar buiten lokt, en dat is allerlei krupuul wat hier tevoorschijn komt als het donker wordt of is. En dan willen ze toch wel even op jacht.
Maar Peppie wil absoluut niet. En juist die heeft het nodig. Ze krijgt vochtafdrijvingsmiddelen, waardoor ze veel drinkt en plast. Ze wordt buiten gezet, en daar krijgt ze echt wel tijd, maar ze gaat rondhangen of op één plek zitten en weigert te plassen. Dus vind ik de volgende dag weer binnen een plas.
Maar Peppie wil absoluut niet. En juist die heeft het nodig. Ze krijgt vochtafdrijvingsmiddelen, waardoor ze veel drinkt en plast. Ze wordt buiten gezet, en daar krijgt ze echt wel tijd, maar ze gaat rondhangen of op één plek zitten en weigert te plassen. Dus vind ik de volgende dag weer binnen een plas.
Laatst gewijzigd door iones op 08 okt 2015 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik wou dat ik dat had zo even voor het naar bed gaan in de tuin een plas. Maar ik word hier vanaf kwart voor elf indringend door 4 ogen aangekeken of ik al klaar ben voor het laatste plasrondje. Slecht weer of niet

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als ik toevallig een keer na het avondeten nog ben wezen lopen met Elco en hij maakt voor het slapen gaan geen aanstalten om mee naar buiten te gaan, dan mag hij het ophouden tot de volgende ochtend. Zelfs als ik rekening hou met extra vroeg, is het dan meestal de normale tijd dat hij aangeeft naar buiten te willen.
Normaal gesproken hebben we 's middags een lange wandeling gehad en dan vind ik dat hij voor het slapen gaan toch echt even die blaas moet legen. Dat doet hij dan ook braaf op het grasveld aan het eind van de straat, draait dan om en wandelt weer naar huis. Maar dat is alleen maar een verplichting omdat ik niet wil dat hij de boel moet ophouden van drie uur 's middags tot een uur of 8 de volgende ochtend... Hij zou het volgens mij nog makkelijk redden ook
Normaal gesproken hebben we 's middags een lange wandeling gehad en dan vind ik dat hij voor het slapen gaan toch echt even die blaas moet legen. Dat doet hij dan ook braaf op het grasveld aan het eind van de straat, draait dan om en wandelt weer naar huis. Maar dat is alleen maar een verplichting omdat ik niet wil dat hij de boel moet ophouden van drie uur 's middags tot een uur of 8 de volgende ochtend... Hij zou het volgens mij nog makkelijk redden ook
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hier willen ze altijd wel mee naar buiten. Of het nu midden in de nacht is of regent of stormt dat maakt ze niks uit. Zodra ik maar denk dat ik naar buiten wil gaan dan staan ze alle drie al bij de deur te wachten. Ze gaan altijd nog even mee naar de paarden als ik die voor de nacht nog even controleer en eten geef. En soms als ik niet kan slapen loop in de nacht ook wel eens buiten met ze door de weilanden. Vinden ze altijd leuk.

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Voor Luna hoeft het ook niet altijd, zeker niet in de winter of bij guur en nat weer. Ze mag dus zelf kiezen of ze nog wil. Het komt regelmatig voor dat mijn vriend me 's avonds belt en vraagt of ik de deur alvast voor Luna open wil doen omdat ze halverwege de laatste ronde rechtsomkeert heeft gemaakt en eerder thuis is dan mijn vriend
Soms plast ze alleen even aan de zijkant en soms wil ze helemaal niet. Ook goed. Ze kan het heel goed ophouden, maar bij hoge nood kan ze het ook goed aangeven, dus ik vind het wel best zo.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
En ik dacht een actief hondenras te hebben, maar ik heb een luie border collie. Van hem hoeft de avondronde ook niet en meneer blieft ook niet om te vroeg gewekt te worden voor een wandeling. Was eigenlijk al vrij snel al pup/jonge hond zo. Lekker scheuren en gek doen overdag vind hij geweldig, maar gewoon even plassen is vaak echt niet nodig. De avondronde is voor hem ook echt geen meerwaarde. Hij gaat tot nu toe meestal wel mee, wil toch niet helemaal achterblijven bij Norah, maar je ziet hem gewoon echt als een oude kerel mee sukkelen.
Norah daar en tegen moet altijd en wil altijd. Vraagt er ook continue om. En dan dacht ik dat teven makkelijker qua plassen zouden zijn. Mijn reu kreeg dus een streng beleid en markeert nauwelijks, maar hoeft ook nauwelijks te plassen. En mijn teef moet altijd en overal en markeert maar al te graag. De avondronde kunnen we voor haar ook echt niet overslaan en we hoeven 's ochtends ook niet te lang te wachten.
Norah daar en tegen moet altijd en wil altijd. Vraagt er ook continue om. En dan dacht ik dat teven makkelijker qua plassen zouden zijn. Mijn reu kreeg dus een streng beleid en markeert nauwelijks, maar hoeft ook nauwelijks te plassen. En mijn teef moet altijd en overal en markeert maar al te graag. De avondronde kunnen we voor haar ook echt niet overslaan en we hoeven 's ochtends ook niet te lang te wachten.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila wil altijd wel wandelen, weer of geen weer, maar plast zelden tijdens de laatste ronde als ik 's avonds nog een kort plasrondje maak. Meestal ga ik rond 20 uur 's avonds nog lang weg, ruim een uur, en dan plast ze wel. Maar tijdens een kort plasrondje voordat ik ga slapen dus niet. Wandelen wil ze altijd wel, maar plassen hoeft ze dan niet.
Amy en Amoz plassen wel altijd als we gaan wandelen. Of we nou 2 of 5 keer per dag gaan. Maar ook als we de laatste ronde al rond 20 uur hebben gemaakt, hoeven ze echt niet 's ochtends meteen te plassen. Ze kunnen dan wel naar buiten in de tuin, maar vooral Amy blijft dan meestal liever nog dutten op de bank.
Van mij mogen ze dus zelf kiezen. Ze willen hier altijd allemaal mee wandelen, en krijgen voldoende gelegenheid om te plassen. Als ze niet mee zouden willen gaan wandelen, zou ik dat ook prima vinden. Maar dat komt hier dus niet voor.
Amy en Amoz plassen wel altijd als we gaan wandelen. Of we nou 2 of 5 keer per dag gaan. Maar ook als we de laatste ronde al rond 20 uur hebben gemaakt, hoeven ze echt niet 's ochtends meteen te plassen. Ze kunnen dan wel naar buiten in de tuin, maar vooral Amy blijft dan meestal liever nog dutten op de bank.
Van mij mogen ze dus zelf kiezen. Ze willen hier altijd allemaal mee wandelen, en krijgen voldoende gelegenheid om te plassen. Als ze niet mee zouden willen gaan wandelen, zou ik dat ook prima vinden. Maar dat komt hier dus niet voor.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Pukie is de hele dag buiten dus als ze in de avond niet wil is dat prima
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ayleen wil ook nooit. 's Ochtends ook niet.
's Avonds neem ik tegenwoordig wat heel erg lekkers mee en dan plast ze direct, al kwam ik er laatst achter dat ze best vaak gewoon nep zit te plassen. Echt. Die hond heeft mij getraind.
's Avonds neem ik tegenwoordig wat heel erg lekkers mee en dan plast ze direct, al kwam ik er laatst achter dat ze best vaak gewoon nep zit te plassen. Echt. Die hond heeft mij getraind.
- Mit
- Zeer actief
Nou, ik doe het nu al een paar dagen zo en het gaat prima. Ze is dolblij dat ze niet meer naar buiten hoeft en doet niks binnen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mooi!Mit schreef:Nou, ik doe het nu al een paar dagen zo en het gaat prima. Ze is dolblij dat ze niet meer naar buiten hoeft en doet niks binnen.
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
- Aantal honden: 3
Heel herkenbaar, Mila doet standaard de act van mishandelde hond gevolgd door boze peuter in een hoekje inclusief boze staar als ik d'r tuigje aan wil doen.. (Halsband, ander tuigje, lijn.. Allemaal even erg) en zeker savonds laat hoeft ze niet mee vind ze zelf.. Duco en Ninthe gaan graag nog een klein rondje en Mila doet na afloop een plasje in de tuin en dan gauw weer naar binnen lol
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
sookie houdt het op maar die doet het omdat ze nog niet naar binnen wil want eenmaal binnen laat ze het ergens stromen in huis......maar ja die laatste ronde is echt geen uitgebreide wandeling hoor, in donker en kou doe je maar gewoon snel je ding en overdag gaan we lekker lang wandelen.....
Dus ook bij mij het commando plassen of poepen of gvd doe je ding hahahaha.
Soms lukt het, soms niet.....
Als ik van die ukkies had gehad zou ik me er ook niet druk over maken geloof ik.
Dus ook bij mij het commando plassen of poepen of gvd doe je ding hahahaha.
Soms lukt het, soms niet.....
Als ik van die ukkies had gehad zou ik me er ook niet druk over maken geloof ik.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Kyra wilde het laatste jaar ook geen avondronde meer. Zat ze me aan te kijken met zo'n blik van 'ben je gék geworden?'
Nou, dan niet. De anderen wilden wel en zij draaide vol genot nog een extra rondje op haar kleed en ging verder maffen.
Tegenwoordig wil Lyndie het ook niet meer. Héél soms hobbelt ze mee naar het grasveld voor het huis, doet snel een plas en hobbelt even snel weer terug naar binnen.
Mag ook. Mazzel voor de anderen want die kunnen lekker doorlopen in plaats van het slakketempo volgen van die ouwe.
En mocht ze 's nachts per ongeluk een plasje laten lopen, nou, dan ruim ik het de volgende dag op.
Privilege van oude honden. Die staan vér boven de wet.
Nou, dan niet. De anderen wilden wel en zij draaide vol genot nog een extra rondje op haar kleed en ging verder maffen.
Tegenwoordig wil Lyndie het ook niet meer. Héél soms hobbelt ze mee naar het grasveld voor het huis, doet snel een plas en hobbelt even snel weer terug naar binnen.
Mag ook. Mazzel voor de anderen want die kunnen lekker doorlopen in plaats van het slakketempo volgen van die ouwe.
En mocht ze 's nachts per ongeluk een plasje laten lopen, nou, dan ruim ik het de volgende dag op.
Privilege van oude honden. Die staan vér boven de wet.

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Van Dux hoeft het ook niet zo, maar bij hem is helaas het probleem dat hij last heeft van het dalmaten probleem met zijn blaas. Dus hij moet vaker plassen en meer drinken.
Althans hij moet van ons vaker een plas doen, en dat betekend dat hij 's ochtends vroeg met mij mee moet om een plas te doen. En als je hem vanmorgen had zien liggen, met beide poten over zijn ogen, zo van "mens donder op ik slaap nog"
Maar ja hij moet van mij
Dana die kan ik nog midden in de nacht wakker maken om te plassen, die vind alles prima, die kan het ook behoorlijke tijd op houden en zal ook niet snel zeuren
Althans hij moet van ons vaker een plas doen, en dat betekend dat hij 's ochtends vroeg met mij mee moet om een plas te doen. En als je hem vanmorgen had zien liggen, met beide poten over zijn ogen, zo van "mens donder op ik slaap nog"
Dana die kan ik nog midden in de nacht wakker maken om te plassen, die vind alles prima, die kan het ook behoorlijke tijd op houden en zal ook niet snel zeuren