Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De laatste ronde
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
De laatste ronde
Tja, voor Io hoeft dat eigenlijk niet. Ze vindt het al vrij matig om überhaupt naar buiten te gaan, maar de laatste ronde is waanzin, vindt ze. Ze kronkelt zich in 20 bochten, tijgert op haar buikje over het kleed alsof ze elk uur in mekaar wordt getrapt en kijkt me aan alsof ze naar het schavot wordt gebracht wanneer ik haar aanlijn.
Maar ja. Ik vind dan weer dat ze moet plassen. Van 18.00 tot de volgende ochtend ophouden is ook niks. Nu komt het weleens voor dat ze zo diep slaapt dat ik het oversla. Er ligt altijd een matje op de grond voor als ze in de nacht heel nodig moet. Maar niks hoor, ook dan is het gewoon droog tot gerust een uur of 9 de volgende dag.
Dat is toch vreemd? Ze moet toch gewoon normaal doen en mee voor die laatste ronde, of hou ik mezelf dat maar voor?
Maar ja. Ik vind dan weer dat ze moet plassen. Van 18.00 tot de volgende ochtend ophouden is ook niks. Nu komt het weleens voor dat ze zo diep slaapt dat ik het oversla. Er ligt altijd een matje op de grond voor als ze in de nacht heel nodig moet. Maar niks hoor, ook dan is het gewoon droog tot gerust een uur of 9 de volgende dag.
Dat is toch vreemd? Ze moet toch gewoon normaal doen en mee voor die laatste ronde, of hou ik mezelf dat maar voor?
-
Ikke93
- Zeer actief
Re: De laatste ronde
Wij hebben er ook zo een in de winter dan vooral, soms tilt hij zelfs na 2 seconden buiten zijn poot op en rent weer naar binnen.. maar dan kwam er dus niks uit 
Smorgens is hij ook niet naar buiten te krijgen. Hij slaapt rustig tot half 9 uit en komt dan gezellig bij de ontbijttafel liggen..
Tja, mij lijkt het ook vervelend maar als ze niks binnen doen en ze geven totaal niet aan dat ze moeten dan zal het wel goed zijn lijkt me!
Ik let er wel altijd op dat Ties wel genoeg drinkt!
Smorgens is hij ook niet naar buiten te krijgen. Hij slaapt rustig tot half 9 uit en komt dan gezellig bij de ontbijttafel liggen..
Tja, mij lijkt het ook vervelend maar als ze niks binnen doen en ze geven totaal niet aan dat ze moeten dan zal het wel goed zijn lijkt me!
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Ben daar heel makkelijk in. Als Kira niet mee wil, gaan we niet dan heeft ze blijkbaar geen behoefte aan een laatste rondje. Ze heeft het ook weleens 's morgens. Sta ik helemaal kant en klaar om te gaan en zij draait zich nog eens lekker om.
Zou de uk als ze geen zin heeft, lekker laten slapen zeker als ze niets doet in de nacht.
Zou de uk als ze geen zin heeft, lekker laten slapen zeker als ze niets doet in de nacht.
Groetjes, Terry
- Mit
- Zeer actief
Io drinkt niet veel, maar krijgt vers vlees en daar zit op zich ook voldoende vocht in. Ik merk het wel als ze eens brok krijgt, dan moet ze wel 's avonds echt.Ikke93 schreef:Wij hebben er ook zo een in de winter dan vooral, soms tilt hij zelfs na 2 seconden buiten zijn poot op en rent weer naar binnen.. maar dan kwam er dus niks uit
- Mit
- Zeer actief
Nee daar neig ik nu dus ook steeds meer naar. Als ze echt nodig moet dan ligt het matje klaar, maar daar maakt ze tot op heden geen gebruik van. Ze lijkt heel tevreden, ligt nu ook al lekker op bed naast me. Als ik haar nu mee moet nemen naar buiten dan vindt ze dat echt niet tof.Terry schreef:Ben daar heel makkelijk in. Als Kira niet mee wil, gaan we niet dan heeft ze blijkbaar geen behoefte aan een laatste rondje. Ze heeft het ook weleens 's morgens. Sta ik helemaal kant en klaar om te gaan en zij draait zich nog eens lekker om.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik zou daar ook geen vrede mee kunnen hebben zelf hoor. Heb er hier die wel graag mee gaan.
En zouden ze dat niet willen dan zouden ze toch moeten. Misschien alleen voor mijn eigen gemoedsrust, haha.
En zouden ze dat niet willen dan zouden ze toch moeten. Misschien alleen voor mijn eigen gemoedsrust, haha.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Zou jij het leuk vinden als je net lekker warm ligt de kou en nattigheid in te moeten omdat de baas het zegt? Dat denk ik altijd als Kira me aankijkt met die reebruine kijkers van haar en laat haar lekker liggen.
Groetjes, Terry
- Mit
- Zeer actief
Nou dat is het dus een beetje. Daarom leg ik dat matje ook neer, dan kan ze altijd. En ze maakt wel gebruik van de matjes als het echt nodig is, dat weet ik.Daisy@ schreef:Ik zou daar ook geen vrede mee kunnen hebben zelf hoor. Heb er hier die wel graag mee gaan.
Maar als het aan haar zou liggen zou ze binnen wonen en altijd op matjes gaan
Dát kan ik dan niet over mijn hart verkrijgen, maar een compromis is misschien niet zo slecht; gewoon 3 keer per dag en de laatste ronde in het donker niet.
- Mit
- Zeer actief
Zeer zeker niet, maar ik denk dan ook 'jij hebt met die halve hersencel geen idee dat je misschien moet plassen en dat je de hele nacht nog door moet, dus we gaan maar'Terry schreef:Zou jij het leuk vinden als je net lekker warm ligt de kou en nattigheid in te moeten omdat de baas het zegt? Dat denk ik altijd als Kira me aankijkt met die reebruine kijkers van haar en laat haar lekker liggen.
- Mit
- Zeer actief
Nou! Dat ook! Gister ben ik dus niet geweest, ze is om half 7 uit geweest en toen vanmorgen om half 8 weer. Maar echt niet dat ze meteen gaat plassen hoor.Cleva schreef:Ik wandel één keer per dag. Meestal best een eind.
De rest van de dag krijgt Hein 5-6-10 keer de kans om te gaan pissen maar als hij het niet meteen doet is de kans voorbij.
Ik ga echt niet staan wachten. Hij redt het er prima mee.
Hij slaapt rustig met me uit tot een uur of 10 en zelfs dan is hij drukker met zijn ontbijt dan een plas te doen.
Einden wandelen doe ik trouwens nu ook niet, nu Uutje uit logeren is. Io vindt dat gewoon echt niet leuk, dat zie je aan alles. Die wordt pas weer blij als we richting huis gaan
- Mit
- Zeer actief
In de regen plassen is inderdaad een zeer onoverkomelijk obstakel.Cleva schreef:Hein ook niet.Mit schreef: Nou! Dat ook! Gister ben ik dus niet geweest, ze is om half 7 uit geweest en toen vanmorgen om half 8 weer. Maar echt niet dat ze meteen gaat plassen hoor.
Die staat me aan te kijken alsof ik hem vraag een dubbele flik-flak te doen.
Hij moet of hij moet niet en hij moet pas als hij moet.
Hij gaat dan een beetje dom om zich heen staan ruiken. Kan rustig 10 minuten duren. Geen zin in. Dan zien we het over een uurtje wel weer.
In de regen plassen is sowieso niet aan de orde.
Nou, ik doe het gewoon lekker niet. Mijn moeder gaf me al groot gelijk, die zit elke avond weer met gefronste wenkbrauwen naar De Strijd te kijken.
- Lucia
- Zeer actief
Milo zou het ook best wel kunnen en willen.
Peer niet, die moet minimaal 20 minuten lopen, anders plast hij 's nachts in huis.
Sinds Peer er is loopt Milo eigenlijk ook vanzelf alle rondes mee, dat wil hij ook. Daarvoor bleef hij wel eens liggen en ik vond dat ook wel lastig. Ik heb er wel eens aan toegegeven, we hadden toen een mega-tuin met bomen/struiken etc. en dan deed ik even de schuifdeur open en kreeg hij de kans om wat te doen. Niet? Nou dan niet.
Hij was er nooit onzindelijk van en moest echt niet nodig plassen weer in de ochtend. Maar gevoelsmatig is het raar en zielig
Peer niet, die moet minimaal 20 minuten lopen, anders plast hij 's nachts in huis.
Sinds Peer er is loopt Milo eigenlijk ook vanzelf alle rondes mee, dat wil hij ook. Daarvoor bleef hij wel eens liggen en ik vond dat ook wel lastig. Ik heb er wel eens aan toegegeven, we hadden toen een mega-tuin met bomen/struiken etc. en dan deed ik even de schuifdeur open en kreeg hij de kans om wat te doen. Niet? Nou dan niet.
Hij was er nooit onzindelijk van en moest echt niet nodig plassen weer in de ochtend. Maar gevoelsmatig is het raar en zielig
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Izzie is dol op wandelen. Los. Niet van die lullige stukjes aan de riem. Ik wandel dus 1, soms 2 keer per dag een best eind. Die p&p rondjes vlak voor ik naar bed ga of vlak nadat ik ben opgestaan hoeven echt echt echt niet voor haar. Het komt echt vaak voor dat ze gewoon niet piest 's ochtends. Ijzeren blaas, het meiske.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Cleva schreef:"Hein. Serieus."
"...."
"Ga plassen!""
*Ruikt interessant kijkend aan een van de tienduizend stukje grind*
"HEIN! NU!"
*Testbeeld*
"Kom maar binnen. We hebben koek!"
*Huppelt vrolijk naar binnen*
Het heeft totaal geen zin. Hij moet als hij moet en het is aan hem om te regelen dat hij doet. Hij heeft echt genoeg kansen.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik dacht dat het een bullen dingetje was, Maylo doet namelijk bij elke wandeling alsof hij verlamd is (kan niet opstaan, gaat erg moeizaam) of dat hij slaapt(knijpt ogen dicht en blijft strak liggen). Vandaag heb ik uitgeslapen(was vrij en heb me wekker uitgedrukt) 12.00 uur stond ik beneden, Izzy kwam nog geen halve minuut later. Maylo heb ik nog een paar keer moeten roepen 12.20 kwam hij beneden, en ging weer verder slapen op de bank. Ze maken hier allebei geen aanstalten dat ze naar buiten willen maar als ik het vraag staat Izzy wel altijd klaar ongeacht welke tijden, Maylo wil vrijwel nooit.
Stomme is we eenmaal buiten kan Izzy rustig eerst een stuk lopen voor iets te doen en Maylo leegt gelijk zijn blaas als hij buiten is. Er is dan ook niks meer aan de hand, kan 10 minuten wandelen of 1,5. Terug weg is Maylo weer van mening dat hij ook niet naar huis hoeft dus is soms van mening nog een rondje te gaan doen, ergens te gaan liggen of gewoon heel langzaam te lopen en van alles afgeleid te raken.
Ik denk ook dat als ik Maylo straks laat liggen hij het niet erg zal vinden om morgen ochtend pas weer te gaan.
Overigens regen maakt hem niks uit, vind hij heerlijk dat is één groot feest. Izzy vind het pas goed als ze al doorweekt is, zolang ze denkt enigszins droog over te kunnen komen gaat ze zeuren bij de eerste spetters maar eenmaal zeiknat gaat ze rustig door.
Stomme is we eenmaal buiten kan Izzy rustig eerst een stuk lopen voor iets te doen en Maylo leegt gelijk zijn blaas als hij buiten is. Er is dan ook niks meer aan de hand, kan 10 minuten wandelen of 1,5. Terug weg is Maylo weer van mening dat hij ook niet naar huis hoeft dus is soms van mening nog een rondje te gaan doen, ergens te gaan liggen of gewoon heel langzaam te lopen en van alles afgeleid te raken.
Ik denk ook dat als ik Maylo straks laat liggen hij het niet erg zal vinden om morgen ochtend pas weer te gaan.
Overigens regen maakt hem niks uit, vind hij heerlijk dat is één groot feest. Izzy vind het pas goed als ze al doorweekt is, zolang ze denkt enigszins droog over te kunnen komen gaat ze zeuren bij de eerste spetters maar eenmaal zeiknat gaat ze rustig door.
- Mit
- Zeer actief
Io heeft geloof ik door dat we niet gaan, dus die ligt dóltevreden op schoot.
Ze is sowieso erg kalm en tevree nu Uutje weg is. Ze vindt het allemaal wel goed zo.
En ze mag elke nacht op bed, wat een hemel.
Ze is sowieso erg kalm en tevree nu Uutje weg is. Ze vindt het allemaal wel goed zo.
En ze mag elke nacht op bed, wat een hemel.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Als ze het op een matje doet indien nodig zou ik me totaal niet druk maken.Mit schreef:Nou dat is het dus een beetje. Daarom leg ik dat matje ook neer, dan kan ze altijd. En ze maakt wel gebruik van de matjes als het echt nodig is, dat weet ik.Daisy@ schreef:Ik zou daar ook geen vrede mee kunnen hebben zelf hoor. Heb er hier die wel graag mee gaan.
Maar als het aan haar zou liggen zou ze binnen wonen en altijd op matjes gaan![]()
Dát kan ik dan niet over mijn hart verkrijgen, maar een compromis is misschien niet zo slecht; gewoon 3 keer per dag en de laatste ronde in het donker niet.
Ik weet dat ik niet lekker zou slapen als Indy niet plast het laatste rondje, haha. Terwijl ze het vreselijk lang op kan houden. Ze plast op commando, kan ook erg handig zijn. Al houdt ze me daar ook wel weer eens mee voor de gek, dan laat ze alleen haar kont zakken... uitgekookt, dat dan weer wel.
De heren pissen áltijd. Mike doet het ook met het grootste gemak in zijn kennel. Remy liever niet, maar dat hoeft ook niet, krijgen 4x per dag de kans.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Dol heeft er echt een hekel aan..die gaat om zeven uur voor het laatst en ik gooi de tuindeur nog ooen voordat ik ga slapen..vlo maakt daar gebruik van dol niet.

-
Neeltje
Bij Lotje heb ik het ook opgegeven. Tirsa ging altijd braaf de tuin in en ging op commando zitten plassen en hup weer naar binnen. In het begin ging Lotje nog wel mee naar buiten en stond ik daar buiten te kou kleumen en het enigste dat madam deed was aan de plantjes snuffelen en door de tuin heen struinen. Ik maak haar dus niet meer wakker. Ze gaat zelf vroeg op de avond nog een paar keer naar buiten, maar zo rond half 9, 9 uur gaat ze voor pampus en hoor of zie ik haar niet meer tot morgenochtend. Hier hebben we een ochtendwandeling voor het ontbijt en halverwege de dag een lange wandeling en dan ligt het er maar aan wat we de rest van de dag doen, soms eind van de middag nog een half uurtjel, maar dat ligt er aan wat we de rest van de middag hebben gedaan of als ik weg ben geweest gaan we altijd nog even een rondje Achtse Loop.
-
laeken
- Zeer actief
Bas vindt het ook niks. Dus we hebben het veranderd en.nu moet het. Hup, plasje doen! En dan doet ze dat trouw en braaf om door te stormen naar de keuken. Daar krijgt ze een strip eendenborst en daar doet ze het dan voor. Zonder plas geen eendenborst en zonder plas niet naar binnen. Dus ze piest op commando en met liefde. Tegenwoordig zeggen we slapen! En dan loopt ze naar de achterdeur. Dan plasje doen en daarna lekkers.
Moet zeggen werkt perfect. Bas plast gewoon ergens binnen als ze moet dus we zorgen dat ze niet hoeft. Werkt het beste bij haar.
Moet zeggen werkt perfect. Bas plast gewoon ergens binnen als ze moet dus we zorgen dat ze niet hoeft. Werkt het beste bij haar.
-
Neeltje
Zo deed Tirsa het ook, maar Lotje trapt er niet in. Ik heb soms wel 10 minuten buiten gestaan en geprobeerd haar naar buiten te lokken, stond ze daar vanuit de keuken naar buiten te kijken.laeken schreef:Bas vindt het ook niks. Dus we hebben het veranderd en.nu moet het. Hup, plasje doen! En dan doet ze dat trouw en braaf om door te stormen naar de keuken. Daar krijgt ze een strip eendenborst en daar doet ze het dan voor. Zonder plas geen eendenborst en zonder plas niet naar binnen. Dus ze piest op commando en met liefde. Tegenwoordig zeggen we slapen! En dan loopt ze naar de achterdeur. Dan plasje doen en daarna lekkers.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
hier moeten ze per se mee, maar ze maken er nooit zo'n punt van. zal schelen dat ze iets hoger boven de grond staan
Pom vindt het ook allemaal maar matigjes, die wil eiigenlijk niet op het gras als het nat is (*rolt met ogen*) maar ze moet. Charlie doet een plas en dan gaan we weer naar binnen. VOor Pom zou ik het niet hoeven doen, die houdt het gerust op, Charlie is nogal een zeikerdje.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jigzy's laatste ronde is ook buiten plassen en dan weer naar binnen. Daarna loop ik met Kiyoshi een stukje.
Ze perst er maar wat uit maar ik wil dat ze plast. Mijn vorige teef was ook zo. Ze had het wel snel door dat ze sneller weer naar binnen mocht als ze meteen plaste.
Ze perst er maar wat uit maar ik wil dat ze plast. Mijn vorige teef was ook zo. Ze had het wel snel door dat ze sneller weer naar binnen mocht als ze meteen plaste.
- Mit
- Zeer actief
Het scheelt ook wel dat ik dat matje hebt. Een hondje van 2 kilo piest ook maar een klein stipje op zo'n matje. Maar vooralsnog heeft ze dat maar 1 keer gedaan. Toen was ze nog wel gewoon wezen plassen, maar geloof dat ze brok ophad.
-
blondie
- Zeer actief
Zeker nu het weer winderig en snel donker is buiten wil Jol liever niet mee, maar dat is dan in de ochtend ook
Dus die moet gewoon mee. Tenzij ze om een uur of 8 in de avond ook zijn geweest en ze heeft geen zin. Dan laten we het maar.
Maar van zes tot de andere ochtend 6/7 uur vind ik te lang voor haar.
Meestal als ze eenmaal buiten is en het valt buiten mee, dan huppelt ze weer vrolijk mee
Of ze doet heel snel een plas en wil weer oversteken naar huis.
Aki wil altijd naar buiten dat is geen hond die een ronde over wil slaan
Dus die moet gewoon mee. Tenzij ze om een uur of 8 in de avond ook zijn geweest en ze heeft geen zin. Dan laten we het maar.
Maar van zes tot de andere ochtend 6/7 uur vind ik te lang voor haar.
Meestal als ze eenmaal buiten is en het valt buiten mee, dan huppelt ze weer vrolijk mee
Of ze doet heel snel een plas en wil weer oversteken naar huis.
Aki wil altijd naar buiten dat is geen hond die een ronde over wil slaan
- Hylos
- Zeer actief
Xavi houdt van markeren dus die plast altijd wel. Ik ga alleen niet wachten tot ie helemaal uitgeplast is want dan lopen we minstens een uur. Dus 's avonds meestal een klein rondje, hij wil altijd wel mee.
Met poepen is het lastiger. Ik zie dan dat hij moet maar dan is hij weer te druk bezig met andere dingen. Jammer dan, ga niet 10 rondjes lopen om te wachten tot jij tijd hebt voor een keutel.
Vaak bedenkt hij zich vlak bij huis ineens en gaat dan toch maar daar even poepen
Bij mijn ouders wil hij soms ook echt niet gaan plassen 's avonds.. nou dan niet hoor. Hij houdt het makkelijk 12 uren op blijkbaar
Met poepen is het lastiger. Ik zie dan dat hij moet maar dan is hij weer te druk bezig met andere dingen. Jammer dan, ga niet 10 rondjes lopen om te wachten tot jij tijd hebt voor een keutel.
Vaak bedenkt hij zich vlak bij huis ineens en gaat dan toch maar daar even poepen
Bij mijn ouders wil hij soms ook echt niet gaan plassen 's avonds.. nou dan niet hoor. Hij houdt het makkelijk 12 uren op blijkbaar

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Hier is het gewoon plascommando en huppa. Als je het wílt kan je er ook drie drupjes uitpersen bij die struik op de hoek na een lange ronde, dus even een plasje op commando is niet teveel gevraagd.
De heren hebben er niet altijd zin in en soms is er aanmoediging nodig voor die laatste plas. Maar het gaat wel even gebeuren.
Hier kwam het plas (en poep) commando er trouwens in wegens eindeloos zeveren.
Ik heb een hekel aan gedoe en gedraal als ik eens haast heb. Rhodi is van nature soms al een beetje een treuzelaar, dus daar heb ik dat commando al héél jong aangeleerd. Branco was dat nooit, tot de verlamming; toen maakte hij toen hij vollop revalideerde zelfs schaamteloos misbruik door uitsluitend te plassen als ik hem ver genoeg tilde, wat mij dan weer mijn rug kostte, want het werd elke dag verder... Dus toen heb ik hem het ook aangeleerd.
En als je maar iets heel lekkers bied, hebben ze zo'n trucje héél snel door...
De heren hebben er niet altijd zin in en soms is er aanmoediging nodig voor die laatste plas. Maar het gaat wel even gebeuren.
Hier kwam het plas (en poep) commando er trouwens in wegens eindeloos zeveren.
En als je maar iets heel lekkers bied, hebben ze zo'n trucje héél snel door...

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Kan je niet iets meenemen op wandeling wat ze leuk vind (bal/eten)?
Of even los mee op de arm en hup neerzetten op het gras?
Of even los mee op de arm en hup neerzetten op het gras?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, dat dus. Je zúlt pissen, anders wordt er niet geslapenNakisha schreef:Hier is het gewoon plascommando en huppa. Als je het wílt kan je er ook drie drupjes uitpersen bij die struik op de hoek na een lange ronde, dus even een plasje op commando is niet teveel gevraagd.![]()
Héél soms weigert Skadi. Dan vertel ik haar dat ze me écht niet wakker hoeft te maken midden in de nacht. Dat weet ze.
Dat deed ze eerder soms wel, en dan stond ik zéér ontstemd Ska te laten pissen. Ze weet nu dat dát niet wenselijk is
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
laeken
- Zeer actief
Oh, maar ik help gewoon. Als ze niet zou lopen dan draag ik haar wel naar het gras.Neeltje schreef:Zo deed Tirsa het ook, maar Lotje trapt er niet in. Ik heb soms wel 10 minuten buiten gestaan en geprobeerd haar naar buiten te lokken, stond ze daar vanuit de keuken naar buiten te kijken.laeken schreef:Bas vindt het ook niks. Dus we hebben het veranderd en.nu moet het. Hup, plasje doen! En dan doet ze dat trouw en braaf om door te stormen naar de keuken. Daar krijgt ze een strip eendenborst en daar doet ze het dan voor. Zonder plas geen eendenborst en zonder plas niet naar binnen. Dus ze piest op commando en met liefde. Tegenwoordig zeggen we slapen! En dan loopt ze naar de achterdeur. Dan plasje doen en daarna lekkers.