Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies gevraagd over hondenuitlaatdienst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Aantal honden: 1

Advies gevraagd over hondenuitlaatdienst

Ongelezen bericht door Melody »

Vanochtend om 11.15 werd ik op werk gebeld door mijn hondenuitlaatdienst. Ze stond met de rest van de honden bij de bus en Ivy (mijn podenco kruising) kwam niet op haar geroep. Ze was toen ongeveer een kwartier aan het wachten/ roepen. Ivy is nog nooit zo lang weggeweest. Ik heb haar gevraagd toch nog te wachten en nog te roepen. Na 5 minuten belt ze weer met de mededeling dat ze in de bus terug zit, de andere honden wegbrengt en met de volgende groep rond 13.00 weer in dat duingebied is. Ik moet hem zelf aar zoeken.
Ik ben snel naar huis gelopen om een lijn te halen, de bus ingesprongen en de duinen ingerend. Binnen 5 minuten en een paar keer roepen hoorde ik hem al blaffen en had ik hem gevonden en kom hem prima aanlijnen. Ik denk dat hij toen hij haar hoorde roepen helemaal nog geen zin had om naar de bus te gaan en vervolgens een konijnenspoor heeft gevonden. Misschien dat hij ze ook wel heeft gezocht, want hij was echt op een andere plek als waar zij hem voor het laatst had gezien. Hij is niet de makkelijkste met loslopen, maar ik weet eigenlijk zeker dat als ze had gewacht, hij snel was gekomen.

Is dit normaal onder hondenuitlaatdiensten? Dat als het te lang duurt dat je een hond dan maar achterlaat? En zijn er hier mensen met een uitlaatdienst? Hoe zou jij dit oplossen?

Mijn hond gaat al 1,5 jaar met haar mee en ze zijn best gek op elkaar en hij luistert meestal uitstekend.
Lemuria

Re: Advies gevraagd over hondenuitlaatdienst

Ongelezen bericht door Lemuria »

Kan eens gebeuren, maar ik zou er niet blij mee zijn dat-ie achtergelaten werd. Voor hetzelfde geld was hij bij afwezigheid van bekende mensen gaan lopen dolen en op een weg terechtgekomen. Het gebeurt volgens mij wel eens vaker dat een hus een hond achter laat en de volgende ronde terug gaat zoeken. Het is en blijft een bedrijf en ze verdienen er geen rooie stuiver aan om te wachten op een hond die niet terugkomt, hard maar waar.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ik heb het een keer meegemaakt met mijn teckel die mee was. Die was al 3 uur kwijt in de drunense duinen toen zij mij belde. Ze is toen mij komen halen en toen zijn we samen terug gegaan en toen was hij gelukkig inmiddels gevonden , maar zij was zelf uren blijven zoeken maar zij had gevoel dat hij voor haar niet zou komen dus belde mij toen.
En de teckel van een vriendin was ook kwijt bij hondenuitlaat, zij was weggegaan en had toen eigenaar gebeld dat hij kwijt was, echt ongelooflijk vond ik dat. Ik ben toen met haar gaan zoeken en hondenuitlaat kwam niet mee zoeken. Gelukkig kwam hij heel snel toen hij ons hoorde roepen maar wat een nachtmerrie zeg .
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Lemuria schreef:Het gebeurt volgens mij wel eens vaker dat een hus een hond achter laat en de volgende ronde terug gaat zoeken. Het is en blijft een bedrijf en ze verdienen er geen rooie stuiver aan om te wachten op een hond die niet terugkomt, hard maar waar.
Ja sorry, maar ik vind dat dus echt belachelijk. Dat is het risico van het vak. Je geeft je hond in vertrouwen met iemand mee, je werkt met dieren, dan moet je er ook op vertrouwen dat die er alles aan doet je hond weer veilig thuis af te leveren.

Tja, soms lopen de dingen niet zoals ze moeten en moet je (onbetaald) overwerken. Dat geldt in heel veel banen ook. Ik krijg nooit over uren uitbetaald, maar als mijn experiment niet loopt zoals die moet, zit ik makkelijk een paar uur langer op mijn werk hoor.

Als je dat risico niet wilt lopen, moet je geen hus beginnen.
Afbeelding
Lemuria

Ik ben het er ook niet mee eens hoor ;) Egnie. Maar als je het bekijkt vanuit het bedrijf, is het logisch. Daarom geef ik m'n hond ook niet met een hus mee, ik heb er gewoon te weinig vertrouwen in dat Izzy luistert naar een ander als ze los loopt.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Voor de uitlaatservice is het waarschijnlijk redelijk normaal. Als ze nog een groep klanten in de middag heeft kost het haar zo een euro of 10 per hond als ze die groep niet kan ophalen. Ik zou er wel meteen klaar mee zijn denk ik. Wat nou als je niet de mogelijkheid had om te zoeken? :80:

Ik ben blij dat mijn uitlaatservice alleen een ochtend groep heeft en een omheind terrein!
Melody
Zeer actief

Dank jullie wel voor je reacties!
Ik vind het ook echt onverantwoordelijk en ben er niet blij mee. Als hij dit nou wekelijks zou doen, snap ik dat je geïrriteerd bent en het geduld op is (en dan nog hoor je dat te melden en te zeggen dat het zo niet gaat), maar dat doet 'ie niet.
Melody
Zeer actief

Maar dit gebeurd dus wel vaker bij Hus-sen?
Shiloh86
Zeer actief

Lemuria schreef: Maar als je het bekijkt vanuit het bedrijf, is het logisch.
Ik vind het vanuit het bedrijf helemaal niet logisch. Het is logisch dat je klanten verliest als je zo met andermans honden om gaat. Als je blijft zoeken verlies je misschien een paar uur van je vrije tijd. Als je vertrekt verlies je een klant die je wellicht nog jaren had betaald om je hond uit te laten.

Het is gewoon onderdeel van je vak, zie daar zelf maar mee om te gaan. Ik zie het niet anders dan een loodgieter die een opdracht komt doen voor een vaste prijs en er langer over doet dan hij gedacht had. Ja, dat is zijn eigen risico om een vast bedrag af te spreken, die laat je dan toch ook niet met een halve klus zitten.
Afbeelding
Lemuria

Ja dat kan. Gelukkig heb ik ook al 2x aangegeven dat ik het er persóonlijk ook niet mee eens bent. Dus dat zal ik niet nog eens zeggen.
Shiloh86
Zeer actief

Mag jij mij aanwijzen waar ik zeg dat jij het er wel mee eens bent :? , dat zeg ik namelijk niet, en dat is ook niet waar ik op in ga. Ik ga erop in dat je zegt dat je het logisch vind vanuit het bedrijf. Ik vind het dus helemaal niet logisch, ook niet bedrijfsmatig gezien en ik leg uit waarom ik dat niet vind. Een goed succesvol bedrijf investeerd tijd in zijn bedrijf en klanten, soms meer dan je geanticipeerd had, maar zo werkt het nu eenmaal.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Shiloh86 schreef:
Lemuria schreef: Maar als je het bekijkt vanuit het bedrijf, is het logisch.
Ik vind het vanuit het bedrijf helemaal niet logisch. Het is logisch dat je klanten verliest als je zo met andermans honden om gaat. Als je blijft zoeken verlies je misschien een paar uur van je vrije tijd. Als je vertrekt verlies je een klant die je wellicht nog jaren had betaald om je hond uit te laten.

Het is gewoon onderdeel van je vak, zie daar zelf maar mee om te gaan. Ik zie het niet anders dan een loodgieter die een opdracht komt doen voor een vaste prijs en er langer over doet dan hij gedacht had. Ja, dat is zijn eigen risico om een vast bedrag af te spreken, die laat je dan toch ook niet met een halve klus zitten.
Dat vind ik te simpel gesteld. Ze heeft op dat moment nog 6 - 10 andere honden mee waar ze ook voor moet zorgen. Daarnaast zullen ook 6-10 honden thuis wachten met hun pootjes gekruist. Je kunt geen 20 honden aan de kant schuiven voor 1 hond.
Honden die niet genoeg luisteren kunnen gewoon niet mee.
Ik zou zelf dus alleen kiezen voor een opvang met omheind veld.
Shiloh86
Zeer actief

Klopt, vind ik ook, honden die niet goed genoeg luisteren kunnen ook niet mee. Maar als je een hond hebt die eigenlijk altijd goed bij de groep blijft, en een keertje niet luisterd, of niet komt, daar valt niet op te anticiperen, dat is het risico van werken met levende wezens. Ik vind het dan echt not-done om te gaan en later maar terug te komen, wie weet wat er in de tussentijd allemaal kan gebeuren. Eerst zorgen dat die hond terug komt, dan kun je later nog wel overleggen hoe dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.

Ja, je schuift dan 6-10 honden tijdelijk even aan de kant, die veilig zijn en best even kunnen wachten, voor 1 hond die niet veilig is.

Als ik een hus zou hebben en die zou mij vertellen dat mijn hond een uur later heeft gelopen omdat hij in een vorige ronde een hond had die weggelopen was, dan zou ik echt niet pissig zijn. Dan zou ik blij zijn dat die hus de veiligheid van de honden voorop stelt en als dat betekend dat mijn hond dan een keer wat meer geduld moet hebben. So be it. Ik zou het echt raar vinden als een honden eigenaar dat niet begrijpt.

Kijk als een hond na een half uur a drie kwartier nog steeds niet terecht is, dan kun je de baas overleggen en kijken of er wat geregeld kan worden dat er iemand anders komt voor de hus zelf weggaat. Maar na een kwartier al weg gaan, zonder dat er iemand anders is, vind ik echt idioot.
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Bij de hus die ik had stond het gewoon in het contract vermeld. Ik vind het ook eigenlijk wel terecht. Het is niet leuk nee, maar vind hun reactie wel begrijpelijk.

Het was ook niet zo dat het de eigenaresse niks kon schelen als er een hond wegliep...Integendeel, zodra ze kon, zocht ze weer mee en trommelde meer mensen op om mee te zoeken.

Hetzelfde als honden ziek werden. Je werd gelijk gebeld en als ze kon dan bleef ze thuis bij de hond om hem in de gaten te houden. Zonder extra kosten...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou zelf geen hond meegeven die niet heel makkelijk is met loslopen eigenlijk.
Maar vind het ook niet helemaal normaal dat de HUS zo snel weg gaat. Voor hetzelfde geldt raakt een hond in paniek en gaat rennen.
Melody
Zeer actief

Dank voor jullie reacties!

Ik heb in de algemene voorwaarden gekeken, maar er is daar niks over terug te vinden en we hebben er inderdaad geen afspraken over gemaakt. Da's niet handig.

Hij luistert normaal echt heel goed (ook bij haar) en houdt de groep goed in de gaten. Ja, hij is meer een 'risico-factor' dan het gemiddelde gezelschapshondje, dat wel.

Ik moet even goed gaan nadenken of ik met haar hier afspraken over wil maken (of we dat nog aandurven) of dat ik iets anders ga verzinnen. Ik heb wel eens eerder naar een dagopvang gekeken, maar daar werd ik niet heel enthousiast van. Het kwam niet professioneel over. Maar daar ga ik verder naar kijken.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Melody schreef:Ik heb wel eens eerder naar een dagopvang gekeken, maar daar werd ik niet heel enthousiast van. Het kwam niet professioneel over. Maar daar ga ik verder naar kijken.

Waarom zoek je dan geen particuliere opvang bij iemand die je vertrouwt en jouw hond als enige hond opvangt?
Ik zou hem niet meer met een hus mee durven geven zolang hij niet héél erg goed luistert. Lijkt me voor de hus ook geen doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Melody
Zeer actief

Ik heb zitten kijken naar een omheinde plek, maar dat vind ik hier in de buurt niet. Toen ik hem net had heb ik ook naar een aantal particulieren gekeken en ook mee afgesproken, maar daar had ik geen goed gevoel bij. De zoektocht gaat door! Ik ga eens in mijn vriendennetwerk vragen voor referenties.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Ik vind dat belachelijk van zo`n hus. Een paar jaar geleden is in Eindhoven ook een hond, een toller in dit geval, niet terug gekomen naar de eigenaar van de hus. 3 Weken later nadat heel veel mensen hadden gezocht naar de hond, kreeg de honden eigenaar bericht dat zijn hond eigenlijk dezelfde dag al was aangereden op de rijksweg. Echter de heren van rijkswaterstaat controleren geen chip.
Je geeft je hond in vertrouwen aan een hus mee en die heeft dan de verantwoordelijkheid over jou hond. Daarom gaan mijn honden nooit met een hus mee.
Ellen
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Melody schreef:Ik heb zitten kijken naar een omheinde plek, maar dat vind ik hier in de buurt niet. Toen ik hem net had heb ik ook naar een aantal particulieren gekeken en ook mee afgesproken, maar daar had ik geen goed gevoel bij. De zoektocht gaat door! Ik ga eens in mijn vriendennetwerk vragen voor referenties.
Er zitten er wel enkele bij je in de buurt hoor. Amsterdam zitten er 2, Santpoort - Zuid, IJmuiden, Twiske.
Perry en Noah

Afbeelding
Melody
Zeer actief

Hm, dan heb ik niet goed gezocht. Dat is ook al wel even geleden. Zou je me de namen (bv in pb kunnen geven)?
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Wat ik me afvraag is of ze dan pas aan het eind merkt dat de hond weg is?

Als dat het geval is, houdt hij/zij de honden dus niet voldoende in de gaten (naar mijn maatstaven dan) en zou ik hier níet blij van worden.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het probleem is dat elke simpele ziel een HUS kan beginnen, daarvoor hoef je geen diploma's of enkele kennis van zaken te hebben.
Ik zou hier echt niet blij mee zijn. Zij is op dat moment verantwoordelijk voor jouw hond. Dat zij de hond de kans gaf om uit het zicht te verdwenen is dus ook haar eigen fout. En dan vervolgens maar weggaan want ze heeft nog meer werk te doen? Lekker dan :scratch: Het is gelukkig goed afgelopen maar ik ben benieuwd wat de reactie was geweest als je hond was doodgereden op een nabij gelegen weg.
Melody
Zeer actief

Nee, hij piepte ervandoor toen ze naar de bus wilde gaan en wilde aanlijnen. Ze was m dus niet al kwijt.
Natuurlijk ben ik boos en ik moet er niet aan denken dat er wat was gebeurd. Uiteraard was mn reactie dan anders geweest.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

En daarom ben ik zo blij met een HUS waar met twee personen gewerkt wordt. Dan gaat de een de honden thuis brengen (je moet je immers ook aan die afspraken houden en honden houd je het liefst zo kort mogelijk in de bus). De ander blijft dan in het gebied om naar de wegloper te zoeken of te wachten tot hij/zij komt opdagen.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Melody schreef:Nee, hij piepte ervandoor toen ze naar de bus wilde gaan en wilde aanlijnen. Ze was m dus niet al kwijt.
Natuurlijk ben ik boos en ik moet er niet aan denken dat er wat was gebeurd. Uiteraard was mn reactie dan anders geweest.
De slimmerd.
Dan zou ik wel melden dat je dit echt niet oké vindt. Ik snap dat het een bedrijf is, maar dit is ook een risico.
Doet hij het in de toekomst vaker, dan zou hij eerder aangelijnd moeten worden.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

hier in het dorp lopen ook 2 hussen waar ik nooit mijn hond aan zou toe vertrouwen :jank:
laatst ook nog weer .alle 7 honden los en overal.
1 is een vriendin van buster dus die liep maar met ons mee, een andere hond liep voor ons uit luid blaffend en erg bang .
en rende dus hard de andere kant uit :ugh:

laatst hadden haar honden een pup over de zeik gejaagd die daardoor een drukke weg was overgestoken , gelukkig goed afgelopen.
maar mw was ook zelf een hond kwijt , moest mijn telefoon gebruiken want zij had geen beltegoed meer om de eigenaar te bellen en ik moest haar uit leggen waar ze eigenlijk liep zodat ze dat de eigenaar kon uitleggen want die moest komen zoeken :piew:
hoezo verantwoordelijk bezig zijn.

nee nooit een hus hier voor buster
Fenneke en Baloe
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als ik die hus was dan was die hond eerste terecht voordat ik verder ging met de andere klantjes. Die zitten allemaal veilig , dan kakken of pissen ze maar een keer in huis. Je hebt als hus de zorgplicht op je genomen en dat betekend dat je zo'n beest ook weer veilig binnen hebt .Als je ze allemaal los laat banjeren moet je ook de verantwoordelijkheid op je nemen als het even niet goed gaat.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als ik die hus was dan was die hond eerste terecht voordat ik verder ging met de andere klantjes. Die zitten allemaal veilig , dan kakken of pissen ze maar een keer in huis. Je hebt als hus de zorgplicht op je genomen en dat betekend dat je zo'n beest ook weer veilig binnen hebt .Als je ze allemaal los laat banjeren moet je ook de verantwoordelijkheid op je nemen als het even niet goed gaat.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Melody
Zeer actief

Dank je wel voor je antwoord!

Vandaag heb ik een goed, eerlijk gesprek met haar gehad en besloten niet met elkaar verder te gaan (dat klinkt dramatisch. .) Ik vind het echt niet fijn dat een hond alleen wordt achtergelaten zonder dat er iemand anders 'op wacht' staat. En zij kan dat niet bieden.
Ga dus zoeken naar een andere goede optie! Wellicht een opvang met omheind terrein.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”