Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vermist: Amy van Diana! Edit: En weer thuis!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Re: Vermist: Amy van Diana

Ongelezen bericht door sonj@ »

Ppppfffffffff....gelukkig!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat fijn dat ze weer thuis is. :ok:
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Wat een opluchting dat ze zo naar huis is gelopen!
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Gelukkig

:cheer: :cheer:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat een opluchting dat ze weer thuis is, nu hopen dat ze niets overgehouden heeft aan haar avontuur!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Fijn dat ze weer thuis is! :D
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Bizar genoeg was ik gister om 2300 vlak bij de Graafse weg. Ik stond buiten op zeilspullen te passen omdat de auto gehaald moest worden en ineens kwam er een bruine hond de weg op lopen. De hond liep met de staart heel laag en had een stijf gangwerk als een terrier. Ik stond doodstil op de stoep en de hond stak dus zo voor mijn neus een straat over en liep langs de huizen weg. Nu denk ik dat het Amy niet was want deze hond was zo groot als een bullterrier. Dus geen grote hond maar een middelmaatje. Wel heb ik me afgevraagd hoe het kan dat een dergelijk hondje gewoon wat rond lijkt te lopen in zo'n buurt. Hondje was ook erg angstig en leek op de vlucht.

Zou dus erg sterk zijn als ik Amy gezien heb. Maar nogmaals, volgens mij is Amy groter dan een bullterrier of flinke Boston terrier. Want dat maatje had die hond. Maar waar die hond dan vandaan kwam en waarom die zo laat op de avond ineens opdook is mij wel een raadsel. Hartstikke druk daar met auto's en gedoe en die hond leek echt een zwerver in gedrag. Geen hondje dat even een plasje mocht doen maar een hondje dat zichzelf echt low profile door de straten probeerde te begeven... :ugh:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Vermist: Amy van Diana! Edit: En weer thuis!

Ongelezen bericht door Hilde »

Gelukkig dat ze weer thuis is! Ik heb de OP aangepast :)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat zal jij je machteloos hebben gevoeld Diana, gelukkig is het goed afgelopen en is ze weer thuis. Ik duim dat ze niets zal overhouden aan dit avontuur!
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Jemig zeg!! Dat was schrikken! Fijn dat ze weer thuis is!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

DeDiana schreef:Ze is thuis! Ze is zelf naar huis gelopen en stond ineens in de achtertuin. :cheer: :cheer: :cheer:
:cheer: wauw!
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Slimme meid die Amy!
Blij dat ze weer veilig thuis is!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Slimme tante! En een ongelooflijke fijne afloop!
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Knappe Amy!
Godzijdank is ze weer veilig binnen. Wat zal jij geschrokken zijn :flower:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Oeffff en dan zit je zo ver van huis en kunt niks, wat een nachtmerrie.
Knappe Amy om linea recta naar huis te lopen, braaf meiske. :cheer:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik ben zo opgelucht en blij! Amy is vanmorgen bij de dierenarts geweest en die heeft niets zorgwekkends gevonden. Op wat schaafwondjes na is ze helemaal ongedeerd uit het avontuur gekomen. Ik ben natuurlijk extra blij als ik haar woensdag weer in mijn armen kan sluiten...

Hier het verhaal van de oppas:
Pfffffff wat een avond en wat een nacht. Mijn ergste nachtmerrie en iets waarvan ik dacht dat het mij nooit zou kunnen overkomen, al was ik er altijd wel bang voor. We hadden sinds zaterdagavond een hond van een vriendin te logeren. Gisterenavond om 20.15 uur kwamen we terug van de wandeling en haalden we de honden weer uit de auto. En met mijn stomme kop klik ik bij Amy de lijn los inplaats van de veiligheidsgordel. Ik had het niet eens door, had het handvat van de lijn in mijn hand en zei 'toe maar', waarna ze uit de auto sprong, de straat overstak naar onze voordeur en door een auto werd aangereden. Gelukkig niet zo hard maar ze was wel geraakt en schrok zich rot en rende in een noodvaart de straat uit. De auto stopte netjes maar die heb ik gewoon laten staan, en Walter en ik zijn met onze honden gelijk achter Amy aangerend. Maar ze was zo snel... De eerste minuten kregen we een stuk of 5 meldingen van mensen die haar hadden gezien maar daarna was ze spoorloos.
Ik hoopte zo dat ze elk moment terug zou komen rennen, maar toen dat maar niet gebeurde moest ik haar baasje inlichten. En dan begint het hele circus van zoeken, posten, aanmelden op vermissingssites, bellen en appen met mensen die helpen (En dat waren er veel! Zo ontzettend fijn!), en ondertussen proberen niet gek te worden van bezorgdheid en schuld.
Het huisje van haar baasje is twee wijken verder, en Amy was nog nooit van dat huis naar ons huis gelopen, maar ze was het laatst gezien terwijl ze die richting op liep, en ik hoopte heel erg dat ze gewoon naar haar oude huisje aan het lopen was. En iets na middernacht krijgen we een telefoontje dat ze in de achtertuin van haar huis staat!!!
Ik kon het niet geloven, maar toen ik aankwam was het echt zo! Ze zat verscholen in een hoekje en liet zich na enige overreding aanlijnen! En ze leek zelfs niet gewond, op wat schrammen op haar kop na. Ik was zo ontzettend opgelucht!!!
Na overleg met het baasje besloten dat Amy gewoon in haar eigen huisje zou blijven bij de andere oppas en haar andere honden. Dat is toch meer vertrouwd voor haar, en dan halen ik en een andere vriendin haar elke dag op voor een flinke wandeling.
En dat hebben we net gedaan. Ze gedraagt zich alsof er niks is gebeurd. Begroet ons enthousiast, springt gewoon weer in de auto, loert weer naar de nijnen en barst van de levenslust.
De dierenarts kon vanmorgen niks geks vinden, op wat schrammen na, en ze eet, poept en plast prima.
En hier ligt ze dan weer even op mijn bankje voordat ik haar zo weer terugbreng en ik blijf maar naar haar kijken. Gek Apie toch...
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Pfoe, schrikken voor de oppas! Gelukkig is Amy weer haar vrolijke zelf :D
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat een verhaal en wat een fijne ontwikkeling :cheer:

Gelukkig weer thuis, knap ding :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

laeken schreef:Bizar genoeg was ik gister om 2300 vlak bij de Graafse weg. Ik stond buiten op zeilspullen te passen omdat de auto gehaald moest worden en ineens kwam er een bruine hond de weg op lopen. De hond liep met de staart heel laag en had een stijf gangwerk als een terrier. Ik stond doodstil op de stoep en de hond stak dus zo voor mijn neus een straat over en liep langs de huizen weg. Nu denk ik dat het Amy niet was want deze hond was zo groot als een bullterrier. Dus geen grote hond maar een middelmaatje. Wel heb ik me afgevraagd hoe het kan dat een dergelijk hondje gewoon wat rond lijkt te lopen in zo'n buurt. Hondje was ook erg angstig en leek op de vlucht.

Zou dus erg sterk zijn als ik Amy gezien heb. Maar nogmaals, volgens mij is Amy groter dan een bullterrier of flinke Boston terrier. Want dat maatje had die hond. Maar waar die hond dan vandaan kwam en waarom die zo laat op de avond ineens opdook is mij wel een raadsel. Hartstikke druk daar met auto's en gedoe en die hond leek echt een zwerver in gedrag. Geen hondje dat even een plasje mocht doen maar een hondje dat zichzelf echt low profile door de straten probeerde te begeven... :ugh:
Dit is wel heel apart. Amy is ca. 48 cm, dus echt niet zo groot. En ze is daar zeker in de buurt geweest, want voor het laatst gezien terwijl ze die richting op liep. Wat je verder beschrijft qua gedrag zou zeker Amy geweest kunnen zijn. Kan het zijn dat ze door haar lage houding kleiner heeft geleken?
laeken
Zeer actief

Dat kan. Ik vond het heel gek. Die hond had de staart recht omlaag en had een hele schuchtere gang. Rug recht en dan sluipende pootjes. Was erg donker en de hond was ongemerkt op me af gelopen. Stak over en liep langs de huizen in zuidelijke richting. Als ik Amy gezien heb zou dat wel echt bijzonder toevallig zijn. Ik sluit zeker niet uit dat ze kleiner leek. Opvallend was die staart recht omlaag. En die schuwe waggelende gang.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

laeken schreef:Dat kan. Ik vond het heel gek. Die hond had de staart recht omlaag en had een hele schuchtere gang. Rug recht en dan sluipende pootjes. Was erg donker en de hond was ongemerkt op me af gelopen. Stak over en liep langs de huizen in zuidelijke richting. Als ik Amy gezien heb zou dat wel echt bijzonder toevallig zijn. Ik sluit zeker niet uit dat ze kleiner leek. Opvallend was die staart recht omlaag. En die schuwe waggelende gang.
Nou, dat zou wel echt enorm toevallig zijn, maar het zou zeker kunnen. Die schuwe, waggelende gang die je van haar beschrijft ken ik ook van haar toen ze hier nog in Spanje in de boomgaard zat en erg bang was.
Was je ergens ten hoogte van de Wolfkuilseweg?
laeken
Zeer actief

Iets meer richting de stad. Maar ze rende wel zuidelijke richting in. Ik zei nog tegen mijn partner dat ik een hele bizarre ervaring had doordat ik een soort zwerfhond in Nijmegen zag. Hij zei, zal wel van iemand zijn.
Gelukkig is ze terug zeg! En het zou bizar zijn als ik haar gezien heb. Wat ik ook zag is dat de betreffende hond onbenaderbaar was. Daarom ook dat ik alleen keek om de hond niet verder te stressen. Als ik wat gezegd had was de hond zeker de weg op gerend maar dan zonder zelf op te letten. Hond was licht bruin en de kleur klopt dus wel. Bizar vind ik dit. Als dat Amy was kan ik je zeggen dat niemand haar kan vangen als ze weer weg is. Vreemde mensen in elk geval nooit. Veel te wild en schuw. Dat zag ik meteen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Denk dus nu dat ik haar stomtoevallig voorbij heb zien komen. Hoe bizar is dat...
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Goed afgelopen gelukkig :E:
Dit is overigens precies waarom wij niemand op de honden durven laten passen :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat knap dat ze instinctief haar huis weer heeft gevonden, én dat ze daar ook naar op zoek ging toen ze zo geschrokken was. Zegt toch ook wat over de band die jij met haar hebt opgebouwd! Fijn dat ze ongedeerd is en je haar straks weer lekker kunt knuffelen :lief:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

DeDiana schreef:Ze is thuis! Ze is zelf naar huis gelopen en stond ineens in de achtertuin. :cheer: :cheer: :cheer:
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Geweldig!!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
DeDiana
Zeer actief

laeken schreef:Iets meer richting de stad. Maar ze rende wel zuidelijke richting in. Ik zei nog tegen mijn partner dat ik een hele bizarre ervaring had doordat ik een soort zwerfhond in Nijmegen zag. Hij zei, zal wel van iemand zijn.
Gelukkig is ze terug zeg! En het zou bizar zijn als ik haar gezien heb. Wat ik ook zag is dat de betreffende hond onbenaderbaar was. Daarom ook dat ik alleen keek om de hond niet verder te stressen. Als ik wat gezegd had was de hond zeker de weg op gerend maar dan zonder zelf op te letten. Hond was licht bruin en de kleur klopt dus wel. Bizar vind ik dit. Als dat Amy was kan ik je zeggen dat niemand haar kan vangen als ze weer weg is. Vreemde mensen in elk geval nooit. Veel te wild en schuw. Dat zag ik meteen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er nog een hond van dezelfde kleur daar verwilderd heeft rondgelopen. Ik woon ter hoogte van de Graafsebrug, dus inderdaad iets meer richting centrum vanaf de Wolfskuilseweg.
laeken schreef:Als dat Amy was kan ik je zeggen dat niemand haar kan vangen als ze weer weg is. Vreemde mensen in elk geval nooit. Veel te wild en schuw. Dat zag ik meteen.
Dat klopt. Het gaat natuurlijk nooit meer gebeuren dat ze weer weg is. Ik denk wel zeker te weten dat ze naar mij direct toe zou komen, ook als ze in zo'n staat van totaal verwilderde paniek is, maar ik denk niet dat ze bij mensen, ook mensen die ze goed kent, in de buurt zou komen. Vandaar dat ik ook mensen met honden die ze kent heb gevraagd te zoeken, want er was nog wel een kans dat ze op een bekende hond af zou gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”