Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Otterhound (bijna uitgestorven)
Moderator: moderatorteam
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Otterhound (bijna uitgestorven)
22 pups is ook niet veel en blijkbaar te weinig vraag om een ras in stand te kunnen houden dus vaarwel ajuu.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Nou dat gebrek aan belangstellende zal ook niet van gisteren zijn , dus bespaar je de moeite.Nanna schreef:Ja, maar als je zo redeneert verdwijnen op een gegeven moment álle rassen in het afvoerputje.bouvierpoedel schreef:22 pups is ook niet veel en blijkbaar te weinig vraag om een ras in stand te kunnen houden dus vaarwel ajuu.
Dat is nu eenmaal het gevolg van gesloten stamboeken.
Ik denk dat er best vraag is, maar als jij een Otterhound hebt gehad die stijf staat van de incest-ellende bedenkt je je een tweede keer wel. Als het weg is, is het weg. Ik zou dat echt jammer vinden terwijl het relatief makkelijk is om een Otterhound met veel genetische diversiteit terug te fokken.

-
- Zeer actief
Maak er otterdoodle van en je loopt binnen.Nanna schreef:Nee, dat geloof ik niet. Aan het uiterlijk van de hond zal het niet liggen; een vrolijke grote ruige baal. Dat trekt toch mensen aan.bouvierpoedel schreef: Nou dat gebrek aan belangstellende zal ook niet van gisteren zijn , dus bespaar je de moeite.

Kan niet van de riem, kwijlt, maakt kleine harige beestjes af en zijn rete-zeldzaam
Klinkt niet als een hond voor Sjon en Anita. Had er zelf nog nooit van gehoord. Ziet er leuk uit hoor.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik vind het wel zonde, het zou best een hond voor mij zijn. Ik heb tenslotte zijn 'neefje' en die bevalt prima 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou dat dacht ik ook meteen, geef ze het PR team dat achter de doodle zit en ze komen er wel
Ik weet niet of het de inteelt is of de populariteit dat het ras zo zeldzaam maakt. Ik denk eerder het laatste. We hebben immers ook allerlei molossers met verrotte heupen en hoge inteeltpercentages waar wel een markt voor is. Maar een rashond met enigszins de uitstraling van een bastaard, groot, veel vachtonderhoud en een niet alledaags of makkelijk karakter - dat heeft een groep echte liefhebbers maar het grote publiek heeft er niet zoveel mee.
Ergens is het wel zonde, maar zo zijn wel meer rassen verdwenen natuurlijk. Als de oorspronkelijke taak niet meer van toepassing is moet je geluk hebben dat je ras zich kan aanpassen aan de huidige maatschappij, anders houdt het toch vroeg of laat op denk ik.

Ik weet niet of het de inteelt is of de populariteit dat het ras zo zeldzaam maakt. Ik denk eerder het laatste. We hebben immers ook allerlei molossers met verrotte heupen en hoge inteeltpercentages waar wel een markt voor is. Maar een rashond met enigszins de uitstraling van een bastaard, groot, veel vachtonderhoud en een niet alledaags of makkelijk karakter - dat heeft een groep echte liefhebbers maar het grote publiek heeft er niet zoveel mee.
Ergens is het wel zonde, maar zo zijn wel meer rassen verdwenen natuurlijk. Als de oorspronkelijke taak niet meer van toepassing is moet je geluk hebben dat je ras zich kan aanpassen aan de huidige maatschappij, anders houdt het toch vroeg of laat op denk ik.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Een lerares bij mij op school had er 2, in een roedel leefde die. Zij zei dat je ze amper in huis kan houden, omdat ze zo'n verschrikkelijke lijflucht hebben.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik vond ze op plaatjes altijd ontzettend leuk om te zien, maar jammer genoeg nooit in het echt gezien.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit is dus een perfect ras om op te pakken en mee aan de haal te gaan. Wat de rasvereniging er ook van vindt, ze komen hoe dan ook bij jouw honden uit als je nu kruising otterhounds gaat fokken en gaat terugkruisen met rashonden. Uiteindelijk komen de pupkopers ook bij jou uit aangezien er geen otterhounds meer bestaan die gezond zijn.
Ik vind het leuke honden om te zien maar hounds zijn niks voor mij. Dat wegrennen vind ik echt niks. Ik vind alles best maar een hond moet wel goed los kunnen wandelen. Ik vind aangelijnd wandelen gewoon minder. Of het moet een ras zijn dat lekker rent en goed naast de fiets kan. Een husky bv. Dan kun je er mee sporten en daarbij wandelen.
Maar liever los, veel prettiger.
Ik vind het leuke honden om te zien maar hounds zijn niks voor mij. Dat wegrennen vind ik echt niks. Ik vind alles best maar een hond moet wel goed los kunnen wandelen. Ik vind aangelijnd wandelen gewoon minder. Of het moet een ras zijn dat lekker rent en goed naast de fiets kan. Een husky bv. Dan kun je er mee sporten en daarbij wandelen.
Maar liever los, veel prettiger.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb in het verleden ook iemand gekend die er 1 had en inderdaad blijken ze behoorlijk te ruiken.nathalie schreef:Een lerares bij mij op school had er 2, in een roedel leefde die. Zij zei dat je ze amper in huis kan houden, omdat ze zo'n verschrikkelijke lijflucht hebben.
De meeste houden ze ook niet in huis maar in roedels buiten.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
Hij is behoorlijk groot enne...... behoorlijk vocaal. Er zat er een op training bij Martin Gaus toen ik er de instructeurscursus deed. Leuke hond, maar wat een geluid komt eruit......Nanna schreef:Nee, dat geloof ik niet. Aan het uiterlijk van de hond zal het niet liggen; een vrolijke grote ruige baal. Dat trekt toch mensen aan.bouvierpoedel schreef: Nou dat gebrek aan belangstellende zal ook niet van gisteren zijn , dus bespaar je de moeite.
Het is natuurlijk nooit leuk als er rassen uitsterven, maar als de fokkers er niets aan doen, dan is het jammer. Zo zullen er inderdaad wel meer rassen uitsterven. Ik wil even niet denken aan wat er voor nieuwe 'rassen' allemaal komen. Dat zal denk ik wel iets meer moeten worden dan van allerlei verzonnen kruisingen van nu bestaande rashonden waar goud geld voor wordt gevraagd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat gek eigenlijk.Frolic schreef:Ik heb er ook één gekend die stonk ook echt vreselijk.noekie schreef:Ik heb in het verleden ook iemand gekend die er 1 had en inderdaad blijken ze behoorlijk te ruiken.nathalie schreef:Een lerares bij mij op school had er 2, in een roedel leefde die. Zij zei dat je ze amper in huis kan houden, omdat ze zo'n verschrikkelijke lijflucht hebben.
De meeste houden ze ook niet in huis maar in roedels buiten.
Wetters hebben die naam ook maar laatst was iemand hier en die vroeg hoe we dat nou deden, met die honden.
Ehm, wat precies?
Nou, zei ze, ik ruik ze dus helemaal niet maar ze hebben wel een sterke lucht, toch? Dus hoe doe je dat dan?
Nou, ik doe helemaal niks. Ik geef ze eten dat goed is (volgens mij) en ze lopen lekker los in het bos en zo, en ze snurken op de bank.
Dat gezegd hebbende realiseerde ik me dat ze dat inderdaad zeggen, van die lucht. Ik meende dat het wel gewenning zou zijn omdat ik niks ruik.
Maar blijkbaar valt het dus wel mee.
Waarna ik me afvroeg waarom een ras als de Otterhound dan wél zo sterk ruikt. Hoe komt dat dan? En is het echt zo?
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik heb laatst een bracco italiano ontmoet, die zou volgens de baasjes ook de naam hebben te stinken. Uit voorzorg kreeg de hond alleen vers vlees te eten, dat zou helpen. Ik rook niks iig, dus wellicht helpt goed voer?
Er was ook een bloedhond, die kreeg brokken en zou daardoor meer ruiken? Ik heb niet geaaid maar ik heb niks geroken. Maar goed, gezien te hoeveelheid kwijl die de bloedhond verspreide zou geur persoonlijk mijn minste zorg zijn
Er was ook een bloedhond, die kreeg brokken en zou daardoor meer ruiken? Ik heb niet geaaid maar ik heb niks geroken. Maar goed, gezien te hoeveelheid kwijl die de bloedhond verspreide zou geur persoonlijk mijn minste zorg zijn

- Hamilton
- Zeer actief
Er bestaat al sinds jaren 'n meute Otterhounds in Nederland.Zijn/waren vaak bij hondse evenementen te bewonderen.
http://www.otterhound.nl/

http://www.otterhound.nl/

-
- Zeer actief
Ik heb er nog eens even over nagedacht maar dat hounds uitsterven is natuurlijk logisch. Wat die honden doen is jagen op wild dat nu beschermd is en daarbij wandel je niet als baas met je hond maar loop je een soort wildpark door of je gaat er met een paard achteraan. Die honden willen rennen en jagen met de neus op de grond langs het water in dit geval. Alles leuk en aardig maar zulke honden krijgen toch hoe dan ook gedragsproblemen als ze rondjes lopen aan de riem?
Er stond laatst een WAANZINNIGE! hound ter herplaatsing hier in Duitsland. Een hond waar ik als een blok voor viel en een hond die uit een laboratorium was vrijgegeven. Wat een prachthond is dat. Maar dan? Een hound, meutehond, okeej, kan niet. Wat doen hounds graag? O ja, los uren rennen met de neus op de grond. Dat gaat hem gewoon niet worden als huishond. Die laboratorium hond misschien wel hoor. Maar een ras gaan fokken als huishond wat er volledig ongeschikt voor is?
Dus hoe dan ook zullen mensen met landgoederen die rassen moeten bewaren. Iedereen hier in de buurt een otterhound gaan adviseren is vragen om problemen
Er stond laatst een WAANZINNIGE! hound ter herplaatsing hier in Duitsland. Een hond waar ik als een blok voor viel en een hond die uit een laboratorium was vrijgegeven. Wat een prachthond is dat. Maar dan? Een hound, meutehond, okeej, kan niet. Wat doen hounds graag? O ja, los uren rennen met de neus op de grond. Dat gaat hem gewoon niet worden als huishond. Die laboratorium hond misschien wel hoor. Maar een ras gaan fokken als huishond wat er volledig ongeschikt voor is?
Dus hoe dan ook zullen mensen met landgoederen die rassen moeten bewaren. Iedereen hier in de buurt een otterhound gaan adviseren is vragen om problemen

-
- Zeer actief
Kijk, ik denk daar toch heel anders over. Hounds als beagle ed zijn al jaren en jaren gefokt als huisdier. Plus dat ik beagles ook als erg lastig ken. Soms lukt het. Soms klik je er een flex aan en dwingt jou wandelen af. En ze zoeken de hele dag vreten omdat ze geen wild kunnen zoeken.
De otterhounds hebben nog op geen enkele manier selectie gehad op huisdierschap. Itt beagles en bassethounds.
In Engeland gaan de hounds in elk geval niet door als huisdier. Alleen hun stem al en het feit dat ze vreselijk weglopen.
De otterhounds hebben nog op geen enkele manier selectie gehad op huisdierschap. Itt beagles en bassethounds.
In Engeland gaan de hounds in elk geval niet door als huisdier. Alleen hun stem al en het feit dat ze vreselijk weglopen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb ooit op Crufts een prachtige, niet stinkende Otterhound gezien.
Het hoeft dus blijkbaar inderdaad niet.
Het hoeft dus blijkbaar inderdaad niet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Over stinken gepsroken: jaren geleden kwam ik tijdens de wandeling regelmatig iemand tegen met een stel Bergamasco's en die stonken echt een uur in de wind;ik kwam eens de wachtkamer van de da binnen toen die persoon er ook zat (we hadden blijkbaar dezelfde da) met het hele stel en ik ben maar op de gang gaan wachten omdat de lucht niet te harden was.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Ok, prima maar totaal oneens. Ten eerste kun je een husky gewoon geven wat hij nodig heeft. Je gaat met je mountainbike de bossen in en de hond doet exact waar hij voor gefokt is. Huskies lopen en liepen ook van oorsprong niet los. Staffords idem. Gewoon doodnormale huisdieren en als ze al hun oorspronkelijke taak deden dan vochten ze hooguit een paar keer in hun leven. Daartussen geen extreme behoeften.Nanna schreef:Husky's zijn ook loeiers en weglopers en smerige jagers (de beste jagers die ik ken iig). En nu?laeken schreef: In Engeland gaan de hounds in elk geval niet door als huisdier. Alleen hun stem al en het feit dat ze vreselijk weglopen.
Hetzelfde met Staffords en Pitbulls. Zijn hondenkillers maar zat mensen die daar geen probleem mee hebben en ze een aangelijnd houden en er een muilkorf om hangen en tóch dol zijn op het beestje.
Mijn Whippet joeg op konijnen. Zat ik ook niet mee
Verreweg de meeste rassen hebben nadelen. Het is maar net waar je mee wilt dealen.
Whippet moet gewoon dagelijks even de benen strekken.
Alles goed en aardig en leuk om allemaal meningen te lezen hoor, maar een hound als huisdier is geen kattenpis vaak. Zeker een harde hound als de otterhounds niet. Als jullie dat prima huisdieren vinden en denken dat dat ras gered kan worden als show en gezinshond dan zou dat best kunnen. Ik denk daar echter heel anders over. Hounds zijn fenomenale honden en toch loopt er niemand rond met een koppel foxhounds die de rol als huishond toebedeeld hebben gekregen. Bestaat vast maar gemiddeld genomen heeft zo'n hond een veel en veel te zwaar behoefte schema. Ik zou zelf gek worden van zo'n prachtige jachthonden die ik dan aan een flex moet gaan uitlaten. Die honden hoor je te paard en in een meute uit te laten.
-
- Zeer actief
Ja natuurlijk. En een papegaai is ook een prima huisdier als je de vleugels knipt. Ik vind echt dat een hound aan de riem gewoon een papegaai is zonder vleugels. Misschien werkt het maar dit soort honden nooit loslaten terwijl ze extreem specifieke fok achter zich hebben die 100% gericht is op dat loslopen dan kan ik daar niet achter staan.Tara schreef:Een kenmerk van brakken is nu juist hun enorm sociale instelling, dat maakt ze bijna bij uitnemendheid geschikt als huisdier.
De behoeftes die beagles en alle andere brakken hebben zal echt niet veel anders of minder zijn dan die van de otterhound hoor.
Dat Beagles de vreet hebben omdat ze geen wild kunnen vinden vind ik een beetje gezocht, labradors hebben ook de vreet en dat zijn geen zelfstandige jagers, dus dat verband zie ik niet zo. Je zult er alleen wel altijd rekening mee moeten houden dat ze makkelijk weglopen. Maar goed, dat heb je met zoveel honden, dus als je er mee kunt leven dat je je hond moeilijk tot niet los kunt laten lopen weet ik zeker dat je aan een otterhound ook een prima huishond kunt hebben hoor.
-
- Zeer actief
Net nog even het internet op gedoken. Foxhounds hebben zoveel behoefte aan rennen dat ze dat ongeveer 6 uren per dag kunnen volhouden. Ze zijn liever onder honden dan onder mensen staat er en ze zijn extreem vernielzuchtig in huis. Je moet ze heel consequent opvoeden en al ben je een sportman die elke dag 2 uur gaat hardlopen is dat volgens de kenners niet voldoende.
Wil niet vervelend doen maar dat noem ik geen huisdieren.
-
- Zeer actief
Over de otterhound precies hetzelfde gevonden onder otterhounds as pets op Google. Super moeilijke honden die lastig op te voeden zijn. Niet veilig zijn met kleine dieren die wegrennen. Nooit opgeven als ze een spoor hebben. Elke dag willen zwemmen en daarbij alles in hun vacht meenemen. Super harde blaf.
Dus dat is leuk in een buurt met swiffers, rijtjeshuizen en kleine losloopgebieden.
Dus dat is leuk in een buurt met swiffers, rijtjeshuizen en kleine losloopgebieden.
Waar ik in Frankrijk woonde was er iemand met twee Foxhound broers. Hij klom 's avonds op zijn mountainbike, liet de honden hem omhoog de berg op trekken, liet ze vervolgens los en crosste dan een uur lang met de honden voor hem uit door de bergen. Dat vonden ze geweldig.laeken schreef:Net nog even het internet op gedoken. Foxhounds hebben zoveel behoefte aan rennen dat ze dat ongeveer 6 uren per dag kunnen volhouden. Ze zijn liever onder honden dan onder mensen staat er en ze zijn extreem vernielzuchtig in huis. Je moet ze heel consequent opvoeden en al ben je een sportman die elke dag 2 uur gaat hardlopen is dat volgens de kenners niet voldoende.
Hij hield ze niet in huis, ze loeiden als een gek (ik heb een hond nog nooit zulke geluiden horen maken), en ze hielden helemaal niet van het leven in een huis. Ze hadden een grote ren op het gras met een paar struiken en hun eigen tuinhuis met kleedjes om op te liggen.
Ze leken heel tevreden en de man vond het heerlijk omdat het heel zelfstandige honden waren en zodra ze die mountainbike zagen werden ze helemaal dol. Hij had een heel hechte band met zijn honden, het straalde er van af. Maar hij hield ze dus niet als echte huishond.
Hij zei ook dat de Foxhound geen gemakkelijk ras was om in huis te houden omdat ze een heel lage bijtgrens hebben?
- pioenroos
- Zeer actief
In het mantrailen worden bloedhonden en ook andere grote brakken dus gebruikt. Ik weet niet of die honden binnen leven allemaal en het zijn natuurlijk maar een paar handvol mensen per land die zich ermee bezighouden.
Bloedhonden worden in de VS ook als trailers gebruikt door politie volgens mij.
Zou voor de otterhound en bloedhond niet ook gelden als nadeel dat ze zo verschrikkelijk groot zijn? Een zelfstandige beagle of kleine brak kan je nog wel aan de lijn houden of in huis ronddirigeren, dat wordt met die bakbeesten toch anders. En nogmaals, de hoeveelheid kwijl
Zou voor de otterhound en bloedhond niet ook gelden als nadeel dat ze zo verschrikkelijk groot zijn? Een zelfstandige beagle of kleine brak kan je nog wel aan de lijn houden of in huis ronddirigeren, dat wordt met die bakbeesten toch anders. En nogmaals, de hoeveelheid kwijl

De otterhound kwijlt toch niet? Bloedhond wel, maar dat staat me van de otterhound niet bij. Ik vind het prachtige honden, maar veels te groot.pioenroos schreef:In het mantrailen worden bloedhonden en ook andere grote brakken dus gebruikt. Ik weet niet of die honden binnen leven allemaal en het zijn natuurlijk maar een paar handvol mensen per land die zich ermee bezighouden.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, klopt, en ze zijn verdomd goed, schijnt.pioenroos schreef:Bloedhonden worden in de VS ook als trailers gebruikt door politie volgens mij.
Maar je zou zeggen dat die andere brakken dat ook kunnen, toch?
- pioenroos
- Zeer actief
Er traint ook een bracco italiano mee, gaat idd ook als een trein zover ik kan zien. Enige verschil wat ik als leek met weinig ervaring kan zien is dat de brak ietwat onbesuisd isMarjoleine schreef:Ja, klopt, en ze zijn verdomd goed, schijnt.pioenroos schreef:Bloedhonden worden in de VS ook als trailers gebruikt door politie volgens mij.
Maar je zou zeggen dat die andere brakken dat ook kunnen, toch?

De bloedhond aan het werk zien is heel anders: die neus gaat aan de grond en komt niet los totdat het slachtoffer gevonden is. Ik snapte ook opeens die rare koppen toen: die zijn pas 'kloppend' in een hoek naar beneden

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat die honden in zo'n omgeving ook tot hun recht komen en gelukkig zijnManu schreef:Waar ik in Frankrijk woonde was er iemand met twee Foxhound broers. Hij klom 's avonds op zijn mountainbike, liet de honden hem omhoog de berg op trekken, liet ze vervolgens los en crosste dan een uur lang met de honden voor hem uit door de bergen. Dat vonden ze geweldig.laeken schreef:Net nog even het internet op gedoken. Foxhounds hebben zoveel behoefte aan rennen dat ze dat ongeveer 6 uren per dag kunnen volhouden. Ze zijn liever onder honden dan onder mensen staat er en ze zijn extreem vernielzuchtig in huis. Je moet ze heel consequent opvoeden en al ben je een sportman die elke dag 2 uur gaat hardlopen is dat volgens de kenners niet voldoende.
Hij hield ze niet in huis, ze loeiden als een gek (ik heb een hond nog nooit zulke geluiden horen maken), en ze hielden helemaal niet van het leven in een huis. Ze hadden een grote ren op het gras met een paar struiken en hun eigen tuinhuis met kleedjes om op te liggen.
Ze leken heel tevreden en de man vond het heerlijk omdat het heel zelfstandige honden waren en zodra ze die mountainbike zagen werden ze helemaal dol. Hij had een heel hechte band met zijn honden, het straalde er van af. Maar hij hield ze dus niet als echte huishond.
Hij zei ook dat de Foxhound geen gemakkelijk ras was om in huis te houden omdat ze een heel lage bijtgrens hebben?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Alleen is een bracco Italiano geen brakpioenroos schreef:Er traint ook een bracco italiano mee, gaat idd ook als een trein zover ik kan zien.Marjoleine schreef:Maar je zou zeggen dat die andere brakken dat ook kunnen, toch?

Dat zal die onstuimigheid ook wel verklaren, want een bracco is een staande hond en die hebben toch een andere insteek bij het uitwerken van sporen dan brakken.