Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fokken bordeauxdog met HD???
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
fokken bordeauxdog met HD???
Ik was gisteren aan het surfen voor vrienden. Ze wilden een bordeauxdog, van een broodfokker!!!
Ik heb geprobeerd ze ervan af te praten. ( GELUKT!!!!)
En ik ben dus gaan kijken wat er aan echte fokkers in NL is. Nu kwam ik er een tegen die met een vrouwtje fokte dat hd-D heeft. Nu kwam ik er ok achter dan dit ras bijna nooit hd-vrij is, maar dit vind ik het andere uiterste. Kan dit zomaar?
Ik ben dus geen kenner van het ras, moet ik eerlijk zeggen.
O ja er werd ook gezegd dat die hond er toch geen last van heeft door de spieren, maar dat doe je de toekomstige bazen en pups toch niet aan?
Graag jullie mening.
Mandy
Poot van Ice en Bowie
Ik heb geprobeerd ze ervan af te praten. ( GELUKT!!!!)
En ik ben dus gaan kijken wat er aan echte fokkers in NL is. Nu kwam ik er een tegen die met een vrouwtje fokte dat hd-D heeft. Nu kwam ik er ok achter dan dit ras bijna nooit hd-vrij is, maar dit vind ik het andere uiterste. Kan dit zomaar?
Ik ben dus geen kenner van het ras, moet ik eerlijk zeggen.
O ja er werd ook gezegd dat die hond er toch geen last van heeft door de spieren, maar dat doe je de toekomstige bazen en pups toch niet aan?
Graag jullie mening.
Mandy
Poot van Ice en Bowie
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ken de rasstandaard en de eisen van de rasvereniging van de Bordeaux Dog niet, maar ik kan me niet voorstellen dat de RV fokken met een hond die HD-D heeft goedkeurt.
Bij onze RV (Ned. Vereniging voor Belgische Herdershonden) is het alleen toegestaan met honden te fokken met HD-A en HD-B.
HD-D is wel een zeer ernstige vorm, en als fokker zou ik zelf nooit zo'n hond gebruiken, ongeacht van welk ras deze hond is.
Bij onze RV (Ned. Vereniging voor Belgische Herdershonden) is het alleen toegestaan met honden te fokken met HD-A en HD-B.
HD-D is wel een zeer ernstige vorm, en als fokker zou ik zelf nooit zo'n hond gebruiken, ongeacht van welk ras deze hond is.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
zie http://www.bordeauxdogclub.nl/
voor de fokregelementen van de RV van de Bordeaux Dog:
In aanmerking voor Pupinfo komen nesten die gefokt zijn onder de volgende voorwaarden:
2. De HD-uitslag van een van de ouderdieren mag maximaal HD+ (FCI normering D1+D2 en botafwijking minder dan 3) zijn. Daarbij geldt dat bij een HD+uitslag van een van de ouderdieren slechts de combinatie mag worden gemaakt met een mindere graad HD bij het andere ouderdier.
Oftewel het mag dus gewoon...............
voor de fokregelementen van de RV van de Bordeaux Dog:
In aanmerking voor Pupinfo komen nesten die gefokt zijn onder de volgende voorwaarden:
2. De HD-uitslag van een van de ouderdieren mag maximaal HD+ (FCI normering D1+D2 en botafwijking minder dan 3) zijn. Daarbij geldt dat bij een HD+uitslag van een van de ouderdieren slechts de combinatie mag worden gemaakt met een mindere graad HD bij het andere ouderdier.
Oftewel het mag dus gewoon...............
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Mol
- Zeer actief
er mag gewoon gefokt mee worden bij bd
en ik vind dat de gradatie van hd bij mollosers ander ingesteld moet worden dan als bij bv de DH
het is een ras wat hoegenaamd niet meer probleemloos verkrijg baar is dus met hd of huid problemen of wat dan ook.
hd D zegt mijn in deze geen drol tis meer wat er achter zi.
mol

en ik vind dat de gradatie van hd bij mollosers ander ingesteld moet worden dan als bij bv de DH
het is een ras wat hoegenaamd niet meer probleemloos verkrijg baar is dus met hd of huid problemen of wat dan ook.
hd D zegt mijn in deze geen drol tis meer wat er achter zi.
mol

- Mol
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Er is inderdaad geen Bordeaux Dog HD-vrij, niet volgens de Nederlandse norm in ieder geval. Maar fokken met een HD-D hond vind ik ook wel ver gaan....maar vraag het eens op het BD-forum...daar zitten mensen die er meer verstand van hebben dan ik...
http://www.cv-de-eldorados.nl/phpBB2/in ... 9e52235ab4
Of als je geen zin hebt om je aan te melden dan wil ik het wel voor je vragen...

Of als je geen zin hebt om je aan te melden dan wil ik het wel voor je vragen...
Groetjes van Charlotte

- Mol
- Zeer actief
nog maals het is wat er achter zit.Sjalot schreef:Er is inderdaad geen Bordeaux Dog HD-vrij, niet volgens de Nederlandse norm in ieder geval. Maar fokken met een HD-D hond vind ik ook wel ver gaan....maar vraag het eens op het BD-forum...daar zitten mensen die er meer verstand van hebben dan ik...![]()
donna de moeder van rose had HD D ,maar in haar achterlijn zit vrij en overgans klassen,rose heeft zeld TC dat is nu a geloof ik
tis hoe je er mee fokt en wat er achter zit naar mijn meening is erfelijkheid niet allen de boos doener in deze
mol

-
- Zeer actief
moeilijk, maar ik vind dat je als je het echt weet dat het niet goed zit met een hond zijn heupen middels foto's je het eigenlijk niet kan maken om ermee te fokken....maar ik zie hier zoveel verschillenden meningen.
ik weet dat iemand een berner teef heeft laten dekken waarvan ze wist dat de heupen niet in orde waren....heeft ergens in belgie nieuwe foto's laten maken en die konden er zg. wel "net" mee door. alleen werd (gelukkig) de ene pup in nederland geboren, met een nederlandse stamboom met daarop de vermelding hoe het met moeders heupen zat. vond de dame van de teef niet zo geslaagd, ik geloof zelfs dat ze er vreselijk om gehuild heeft....hypocriet noem ik dat. en inderdaad, wat doe je zo'n pup aan als hij kans heeft het ook te krijgen....
ik zou mijn best doen om zo goed mogelijk te selecteren wat dat betreft, maar ja....wie ben ik.
ik weet dat iemand een berner teef heeft laten dekken waarvan ze wist dat de heupen niet in orde waren....heeft ergens in belgie nieuwe foto's laten maken en die konden er zg. wel "net" mee door. alleen werd (gelukkig) de ene pup in nederland geboren, met een nederlandse stamboom met daarop de vermelding hoe het met moeders heupen zat. vond de dame van de teef niet zo geslaagd, ik geloof zelfs dat ze er vreselijk om gehuild heeft....hypocriet noem ik dat. en inderdaad, wat doe je zo'n pup aan als hij kans heeft het ook te krijgen....
ik zou mijn best doen om zo goed mogelijk te selecteren wat dat betreft, maar ja....wie ben ik.
-
- Vaste gebruiker
Het is dus moeilijk om een gezonde bordeauxdog te vinden?
Dat van de HD wordt natuurlijk wel opgevangen door die ontzettend goede bespiering. En ja HD is erfelijk, maar ook zijn er omgevingsfactoren.
Misschien ben ik bevooroordeeld doordat Ice ( Amerikaanse Bulldog)
HD heeft en je dit echt aan hem merkt.
Mandy
Dat van de HD wordt natuurlijk wel opgevangen door die ontzettend goede bespiering. En ja HD is erfelijk, maar ook zijn er omgevingsfactoren.
Mandy
- Mol
- Zeer actief
tuurlijk als fokker moet je ook selecteren op HD, maar je kan niet zomaar een hond uitsluiten op HD als de achterban goed is.lies schreef:moeilijk, maar ik vind dat je als je het echt weet dat het niet goed zit met een hond zijn heupen middels foto's je het eigenlijk niet kan maken om ermee te fokken....maar ik zie hier zoveel verschillenden meningen.
mol

- Mol
- Zeer actief
je heb honden met HD B die het uit gillen van de pijn ,en je heb honden met HD E waar je niks aan ziet tis ook hond gebondenbootje schreef:Het is dus moeilijk om een gezonde bordeauxdog te vinden?
Mandy
mol

Dan houdt ik het toch liever bij rasgroep 1v.d Lupinehof schreef:dit is bij na mijn weten alle mollosers het geval.Tamara/Bayko schreef:Persoonlijk zou ik dus geen hond willen hebben van een ras waar het zo slecht mee gesteld is dat er van de rasvereniging met HD-D honden gefokt mag worden
mol![]()

- Mol
- Zeer actief
tja ieder zijn keuze, ik ben van meening dat hd niet perdefenietie het einde van je hond betekent.Tamara/Bayko schreef:Dan houdt ik het toch liever bij rasgroep 1v.d Lupinehof schreef:dit is bij na mijn weten alle mollosers het geval.Tamara/Bayko schreef:Persoonlijk zou ik dus geen hond willen hebben van een ras waar het zo slecht mee gesteld is dat er van de rasvereniging met HD-D honden gefokt mag worden
mol![]()
Niet dat die rassen allemaal kerngezond zijn, maar daar zou ik dan wel een beter gevoel over hebben dan dat ik een pup koop waarvan ik weet dat de kans groot is dat ie HD zal ontwikkelen.
en het is ook mijn steven om een hond zo gezond mogelijk te fokken ,dus die overeenkomst blijft het zelfde.
mol

- Ursula
- Zeer actief
Daarom heb ik ook effe "dop" wat de Bordeauxdog betreft. Ooit komt er wel weer één hoop ik, maar dan moet er op dit gebied wel wat veranderd zijn.Tamara/Bayko schreef:Persoonlijk zou ik dus geen hond willen hebben van een ras waar het zo slecht mee gesteld is dat er van de rasvereniging met HD-D honden gefokt mag worden
Life is great with a Molosser by your side!!!

- Ursula
- Zeer actief
Dat ben ik zeker met je eens, maar ik vind met name de BD erg achteruitgegaan de laatste 3 Ã 4 jaar. Ook is 't inderdaad zo dat honden met minder zware HD soms veel meer last hebben dan honden met zwaardere HD. Ik wil dolgraag ooit weer een BD, maar op 't moment is de gemiddelde leeftijd lijkt wel 5 als ik van 't clubblad uit moet gaan waar de memoriam artikelen in staan. Dat vind ik veel te jong!v.d Lupinehof schreef:dit is bij na mijn weten alle mollosers het geval.Tamara/Bayko schreef:Persoonlijk zou ik dus geen hond willen hebben van een ras waar het zo slecht mee gesteld is dat er van de rasvereniging met HD-D honden gefokt mag worden
mol![]()
Die van mij waren allebei bijna 7 geworden en volgens iemand binnen de NMMC moest ik niet klagen, had ik mazzel gehad.....

- Mol
- Zeer actief
als je kwalitijd wil moet je in rusland wezen die hebben zo'n 7 jaar trug alle kwalitijd op gekocht.Ursula schreef:Dat ben ik zeker met je eens, maar ik vind met name de BD erg achteruitgegaan de laatste 3 Ã 4 jaar. Ook is 't inderdaad zo dat honden met minder zware HD soms veel meer last hebben dan honden met zwaardere HD. Ik wil dolgraag ooit weer een BD, maar op 't moment is de gemiddelde leeftijd lijkt wel 5 als ik van 't clubblad uit moet gaan waar de memoriam artikelen in staan. Dat vind ik veel te jong!v.d Lupinehof schreef:dit is bij na mijn weten alle mollosers het geval.Tamara/Bayko schreef:Persoonlijk zou ik dus geen hond willen hebben van een ras waar het zo slecht mee gesteld is dat er van de rasvereniging met HD-D honden gefokt mag worden
mol![]()
Die van mij waren allebei bijna 7 geworden en volgens iemand binnen de NMMC moest ik niet klagen, had ik mazzel gehad.....
mol

-
- Zeer actief
- Ursula
- Zeer actief
Ja, dat weet ik nog wel dat ze Belmondo the Red Powerpack (halfbroer van mijn Macho) (trots!) en een topper van een Mastino hebben gekocht. Dat waren ook de rassen waar ik me destijds in verdiepte, of de Russen nou nog meer toppers van bepaalde rassen hebben gekocht weet ik niet.v.d Lupinehof schreef:als je kwalitijd wil moet je in rusland wezen die hebben zo'n 7 jaar trug alle kwalitijd op gekocht.Ursula schreef:Dat ben ik zeker met je eens, maar ik vind met name de BD erg achteruitgegaan de laatste 3 Ã 4 jaar. Ook is 't inderdaad zo dat honden met minder zware HD soms veel meer last hebben dan honden met zwaardere HD. Ik wil dolgraag ooit weer een BD, maar op 't moment is de gemiddelde leeftijd lijkt wel 5 als ik van 't clubblad uit moet gaan waar de memoriam artikelen in staan. Dat vind ik veel te jong!v.d Lupinehof schreef:dit is bij na mijn weten alle mollosers het geval.Tamara/Bayko schreef:Persoonlijk zou ik dus geen hond willen hebben van een ras waar het zo slecht mee gesteld is dat er van de rasvereniging met HD-D honden gefokt mag worden
mol![]()
mol
Belmondo vond ik trouwens een hele mooie hond, goed van proporties enzo, maar eerlijk gezegd vond ik 'm wel te groot hoor, want de BD was officieel een middenslag hond en na Belmondo zijn ze bijna allemaal echt kistkalven gaan fokken..... Ik was blij dat Macho niet zo achterlijk groot is geworden. Macho had dezelfde moeder als Belmondo.

- Mol
- Zeer actief
rusland koopt momenteel over heel de wereld top honden wegUrsula schreef:Ja, dat weet ik nog wel dat ze Belmondo the Red Powerpack (halfbroer van mijn Macho) (trots!) en een topper van een Mastino hebben gekocht. Dat waren ook de rassen waar ik me destijds in verdiepte, of de Russen nou nog meer toppers van bepaalde rassen hebben gekocht weet ik niet.v.d Lupinehof schreef:als je kwalitijd wil moet je in rusland wezen die hebben zo'n 7 jaar trug alle kwalitijd op gekocht.Ursula schreef:Dat ben ik zeker met je eens, maar ik vind met name de BD erg achteruitgegaan de laatste 3 Ã 4 jaar. Ook is 't inderdaad zo dat honden met minder zware HD soms veel meer last hebben dan honden met zwaardere HD. Ik wil dolgraag ooit weer een BD, maar op 't moment is de gemiddelde leeftijd lijkt wel 5 als ik van 't clubblad uit moet gaan waar de memoriam artikelen in staan. Dat vind ik veel te jong!v.d Lupinehof schreef: dit is bij na mijn weten alle mollosers het geval.
mol![]()
mol
Belmondo vond ik trouwens een hele mooie hond, goed van proporties enzo, maar eerlijk gezegd vond ik 'm wel te groot hoor, want de BD was officieel een middenslag hond en na Belmondo zijn ze bijna allemaal echt kistkalven gaan fokken..... Ik was blij dat Macho niet zo achterlijk groot is geworden. Macho had dezelfde moeder als Belmondo.
en er zit echt wereld kwalitijd, maar je moet het weten te vinden daar.
ik vind dat je gelijk heb kwa groote de BD hoort middenslag hond te zijn,kleiner dan de BM maar er lopen godomme honden die ten groote zijn van nijlpaarden ,ik vind het ook niet moi meer.
ze krijgen se zelfde kwalen als de Mastino slecht in het skelet zittende traage massieve honden, ze zouden nooit meer het werk kunnen doen waar ze orspronkelijk voor gefokt zijn.
mol

- Ursula
- Zeer actief
Nee, inderdaad en dan had Bootje het over dat dat wel opgevangen wordt door de zware bespiering, maar ook die bespiering vind ik bij de huidige BD's wel heel erg ver te zoekenv.d Lupinehof schreef:rusland koopt momenteel over heel de wereld top honden wegUrsula schreef:Ja, dat weet ik nog wel dat ze Belmondo the Red Powerpack (halfbroer van mijn Macho) (trots!) en een topper van een Mastino hebben gekocht. Dat waren ook de rassen waar ik me destijds in verdiepte, of de Russen nou nog meer toppers van bepaalde rassen hebben gekocht weet ik niet.v.d Lupinehof schreef:als je kwalitijd wil moet je in rusland wezen die hebben zo'n 7 jaar trug alle kwalitijd op gekocht.Ursula schreef: Dat ben ik zeker met je eens, maar ik vind met name de BD erg achteruitgegaan de laatste 3 Ã 4 jaar. Ook is 't inderdaad zo dat honden met minder zware HD soms veel meer last hebben dan honden met zwaardere HD. Ik wil dolgraag ooit weer een BD, maar op 't moment is de gemiddelde leeftijd lijkt wel 5 als ik van 't clubblad uit moet gaan waar de memoriam artikelen in staan. Dat vind ik veel te jong!
mol
en er zit echt wereld kwalitijd, maar je moet het weten te vinden daar.
ik vind dat je gelijk heb kwa groote de BD hoort middenslag hond te zijn,kleiner dan de BM maar er lopen godomme honden die ten groote zijn van nijlpaarden ,ik vind het ook niet moi meer.
ze krijgen se zelfde kwalen als de Mastino slecht in het skelet zittende traage massieve honden, ze zouden nooit meer het werk kunnen doen waar ze orspronkelijk voor gefokt zijn.
mol

Het eerste jaar (ruim) doen eigenaren al zowieso weinig met hun BD als het goed is en dan daarna kunnen ze weinig meer doen omdat dan allerlei kwaaltjes de kop op komen steken, heel jammer en zonde van een o zo mooi ras! Maar op die manier kun je nooit bespiering krijgen natuurlijk! De BD moet ietsjes lager zijn dan de BM maar wel met voldoende massa en breedte, na Belmondo zijn ze inderdaad lijkt wel gewoon "St. Bordeau Bernards à la Mastino" gaan fokken... heel triest!
Belmondo was one of a kind, het is jammer dat veel fokkers toen ineens zo achterlijk groot zijn gaan fokken omdat Belmondo het goed deed. Ik ben blij dat mijn BD-tjes net voor de Belmondo hype gefokt zijn.
Ik vond 't wel zonde dat Jan Belmondo verkocht toen! Hij had 'm al zoveel opgeleverd, hij heeft heel Nederland 3 x in de rondte gedekt, ik denk zelf niet dat ik 'm weggedaan had, ik had 'm gehouden, het was echt een heel lief beest!!!
Maar, ik denk dat er weinig honden meer echt 't werk kunnen doen waar ze ooit oorspronkelijk voor gefokt zijn hoor

- Mol
- Zeer actief
kijk dat hij hem heeft weg gedaan kan ik me voor stellen,zo'n bod laat je niet lopen
en kijk hij was in proportie hij klopte gewoon,en een hoop fokker zijn het gaan overdrijven en dat is jammer.
en ik zie nu en dat meen ik geen weg meer terug voor de BD omdat er gewoon weg niet goed op gefokt word ,het lijkt wel of men de standaart aane wilgen heeft gehangen, het lijken wel buldoggen met 3 jaar ze zakken geoon door hun schouder bespiering heen.
mol

en kijk hij was in proportie hij klopte gewoon,en een hoop fokker zijn het gaan overdrijven en dat is jammer.
en ik zie nu en dat meen ik geen weg meer terug voor de BD omdat er gewoon weg niet goed op gefokt word ,het lijkt wel of men de standaart aane wilgen heeft gehangen, het lijken wel buldoggen met 3 jaar ze zakken geoon door hun schouder bespiering heen.
mol

- Ursula
- Zeer actief
En toch blijf ik hopen en dromen........................ dat 't ooit wel weer goedkomt met zev.d Lupinehof schreef:kijk dat hij hem heeft weg gedaan kan ik me voor stellen,zo'n bod laat je niet lopen![]()
mol

Enne, ik had m'n maatje voor al 't geld in de wereld niet weggedaan, zit ik met een dikke portemonnaie en een groot schuldgevoel naar de hond toe. Dan maar een lege knip zonder schuldgevoel

- Mol
- Zeer actief
tja hij is daarom ook fokker en jij liefhebberUrsula schreef:En toch blijf ik hopen en dromen........................ dat 't ooit wel weer goedkomt met zev.d Lupinehof schreef:kijk dat hij hem heeft weg gedaan kan ik me voor stellen,zo'n bod laat je niet lopen![]()
mol![]()
Enne, ik had m'n maatje voor al 't geld in de wereld niet weggedaan, zit ik met een dikke portemonnaie en een groot schuldgevoel naar de hond toe. Dan maar een lege knip zonder schuldgevoel

maar inderdaad laten we het hopen dat ze het nog recht kunnen breijen
mol

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
nou ik benniet zo bang voor die HD tis en blijft wel een molosser hou daar rekening meeHutsje schreef:De keerzijde van dit verhaal is dat er gefokt mag worden met D en C combinaties, en dit zolang de fokker dit wil. Ik ken stambomen van honden waarop de uitslag niet boeven de C uitkomt. Dat lijkt me nu niet echt ten goede komen aan de rassen.
ik ben wel van meening dat het erfelijk is maar niet in die maten die nu worden gesteld.
ik denk en met mijn ook een antal DA's 40 % vererving 60% milieu
mol

- Mol
- Zeer actief
ik vind dat je de maatstaven van herders niet kan toe passen op molloserscrutz schreef:van wat ik begrepen heb krijg je in Belgie van St Hubertus GEEN stamboom als beide ouders HD-C of erger hebben, dat is in elk geval een goede ontwikkeling
weet overigens niet of dit ook voor molossers geld, maar in elk geval wel voor herdersmaar ik neem aan dat zo'n regeling algemeen is
mol

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Was het maar zo.crutz schreef:van wat ik begrepen heb krijg je in Belgie van St Hubertus GEEN stamboom als beide ouders HD-C of erger hebben, dat is in elk geval een goede ontwikkeling
weet overigens niet of dit ook voor molossers geld, maar in elk geval wel voor herdersmaar ik neem aan dat zo'n regeling algemeen is

-
- Actief
Hmmm zou er echt geen enkele BD meer zijn in Nederland die HD vrij is?
Er zijn nog genoeg andere Molossers te vinden die wel HD vrij zijn, zowel bij de Bullmastiff, Mastiff en Mastino.
Wij hebben nu een pup van 20 weken in huis. Haar moeder is een Bordeauxdog en de vader een Mastino.
Het nest was een ongelukje bij een oude collega van mijn vriend.
Beide ouders hebben geen stamboom en ik heb wel een tijdje getwijfeld of we er verstandig aan deden een pup uit dit nest te nemen.
Totdat ik de ouders in het echt zag. En zag hoe mooi en lief ze waren en nog belangrijker hoe geweldig hun gangwerk was.
Pappa Angels was pas 11 maanden maar maakt geweldige bokke-sprongen en rent graag door het bos en heeft een enorm uithoudingsvermogen.
Nee ik maak me niet meer zoveel zorgen. Bella heeft echte Mastino-poten en ook een enorm uithoudingsvermogen (tot vervelends toe)
Al let ik wel goed op dat ze voldoende rust krijgt.
Tja een HD uitslag zegt mij zo ook niet alles.
Als een ouderdier HD plus heeft maar de voorouders allemaal vrij zijn of HD tc hebben zou ik best een pup uit zo'n nest willen.
Er zijn nog genoeg andere Molossers te vinden die wel HD vrij zijn, zowel bij de Bullmastiff, Mastiff en Mastino.
Wij hebben nu een pup van 20 weken in huis. Haar moeder is een Bordeauxdog en de vader een Mastino.
Het nest was een ongelukje bij een oude collega van mijn vriend.
Beide ouders hebben geen stamboom en ik heb wel een tijdje getwijfeld of we er verstandig aan deden een pup uit dit nest te nemen.
Totdat ik de ouders in het echt zag. En zag hoe mooi en lief ze waren en nog belangrijker hoe geweldig hun gangwerk was.
Pappa Angels was pas 11 maanden maar maakt geweldige bokke-sprongen en rent graag door het bos en heeft een enorm uithoudingsvermogen.
Nee ik maak me niet meer zoveel zorgen. Bella heeft echte Mastino-poten en ook een enorm uithoudingsvermogen (tot vervelends toe)

Al let ik wel goed op dat ze voldoende rust krijgt.
Tja een HD uitslag zegt mij zo ook niet alles.
Als een ouderdier HD plus heeft maar de voorouders allemaal vrij zijn of HD tc hebben zou ik best een pup uit zo'n nest willen.