Bij kennelhoest kan heel goed ook een bacterie een rol spelen , bordetella bronchiseptica heet die. En door de schade die door virussen aan de luchtwegen wordt toegebracht kunnen ook nog andere bacteriën hun kans grijpen. Antibiotica bij verdenking van longontsteking vind ik geen slecht idee.
Oh en carporal is ook een ontstekingsremmer, soortgelijk als metacam.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is dit kennelhoest?
Moderator: moderatorteam
- kipo
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: is dit kennelhoest?
Oh wat een ellende dat ze allemaal tegelijk ziek zijn
Heel veel beterschap!
Heel veel beterschap!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja kan bacterieel zijn maar hoeft dus niet. Ik zei ook niet dat ze moest stoppen met de ab maar ontstekingsremmer erbijkipo schreef:Bij kennelhoest kan heel goed ook een bacterie een rol spelen , bordetella bronchiseptica heet die. En door de schade die door virussen aan de luchtwegen wordt toegebracht kunnen ook nog andere bacteriën hun kans grijpen. Antibiotica bij verdenking van longontsteking vind ik geen slecht idee.
Oh en carporal is ook een ontstekingsremmer, soortgelijk als metacam.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Kimmie
gelukkig werkt de AB ,nookie en buddy zijn beide koortsvrij..pfff was echt even bang dat het nog slechter zou worden.De koortsremmer heb ik niet gegeven,of zouden jullie dat wel doen? ( is ook een ontstekingsremmer nl)
nookie heeft alleen echt heel vastzittend slijm,die pruttelt gewoon,de snot komt ook haar neus uit...we hebben nu een soort bisolvon gehaald en gegeven aan buddy,nook en oudje Tino,ook hij hoest zich helaas de longen uit zijn lijf...
,was er al bang voor.
morgenochtend mijn eigen DA bellen ,zeker voor meer AB , en de honden verder na laten luisteren op hun longen..
nookie heeft alleen echt heel vastzittend slijm,die pruttelt gewoon,de snot komt ook haar neus uit...we hebben nu een soort bisolvon gehaald en gegeven aan buddy,nook en oudje Tino,ook hij hoest zich helaas de longen uit zijn lijf...
morgenochtend mijn eigen DA bellen ,zeker voor meer AB , en de honden verder na laten luisteren op hun longen..
- kipo
- Zeer actief
Ik zie het, had niet goed gekeken;)malinois schreef: Ja kan bacterieel zijn maar hoeft dus niet. Ik zei ook niet dat ze moest stoppen met de ab maar ontstekingsremmer erbij
@Kimmie fijn dat de koorts weg is.