Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewicht Duitse Herder .... nu met foto's

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Gewicht Duitse Herder .... nu met foto's

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb altijd gedacht dat mijn Duitse Herder teefje klein was, nu begin ik daar toch aan te twijfelen :19:
Moeder is niet al te groot, +/- 26 KG, vader is een "normale doorsnede" D.H.

Toen ik haar kreeg met 8 weken woog ze 1,9 Kg. Volgens verschillende Internet sites zou ze 4 tot 8 Kg moeten wegen.
Een paar weken verder was ik met haar bij de DA voor haar vaccinaties, ze woog ton 4,5 Kg, stond daar een jongen met een beer van een herder op z'n arm bleek die beer even oud als de mijne te zijn. :o
Zegt de DA "ja dat is zo'n super pedigree import uit Portugal, die zijn altijd groter"

Nu 6 maanden (en een paar zakken puppy voer verder) weegt ze 20,3 KG. Ze ziet er goed uit, een energieke glimworm :I:
Ik schreef gisteren met een familie lid uit Nederland die een DH reu heeft van 9 maanden die ook 20 KG weegt en volgens haar niet veel groter gaat worden.

Hoeveel weegt/woog jullie DH met 6 maanden?
Laatst gewijzigd door mosquito1980 op 15 sep 2015 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Gewicht Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Winni is bijna 6 maanden en die weegt 23 kilo, uit 2 vrij forse ouders. Tay was altijd vrij licht, zelfs nu met zijn ruim 2 jaar is hij 32 kilo en dus nog vrij licht vergeleken bij andere reuen. Er is gewoon enorm veel verschil in bouw, dus je kan echt niks vergelijken. Het hangt er ook nog vanaf of het een showlijn is of een werklijn, een showlijn lijkt altijd eerder al wat forser en dus zwaarder te worden, terwijl bij de werklijnen je enorme verschillen hebt. En bij de lookalikes kan je helemaal niks zeggen. Tessa is 6 jaar en weegt 25 kilo, een heel slank teefje.

En over jouw familielid. Tot ongeveer een jaar dacht ik dat ik een kleine reu had. Maar een cm groter dan zijn volle zusje, maar qua gewicht hetzelfde of zelfs lichter. Maar hij is wel 6 cm groter geworden dan zijn zusje en is nog steeds aan het uitzwaren. Ze groeien heel lang door, ook in de breedte, met 9 maanden kan je nog niks zeggen. 20 kilo klinkt als weinig, maar hoe groot is die? Is het een kleine reu, dan is het minder licht dan bij een grote reu. De reuen die ik ken zijn pas met ruim 3 helemaal uitgegroeid in de breedte.

Wat hij precies woog met 6 maanden zal ik ff nakijken.

EDIT: Er is dus ook geen normale doorsnee DH reu. Als je 3 reuen naast elkaar zet die op elkaar lijken kunnen er nog kilo's verschil in zitten. ;)
mosquito1980
Zeer actief

TessaThomas schreef:Winni is bijna 6 maanden en die weegt 23 kilo, uit 2 vrij forse ouders. Tay was altijd vrij licht, zelfs nu met zijn ruim 2 jaar is hij 32 kilo en dus nog vrij licht vergeleken bij andere reuen. Er is gewoon enorm veel verschil in bouw, dus je kan echt niks vergelijken. Het hangt er ook nog vanaf of het een showlijn is of een werklijn, een showlijn lijkt altijd eerder al wat forser en dus zwaarder te worden, terwijl bij de werklijnen je enorme verschillen hebt. En bij de lookalikes kan je helemaal niks zeggen. Tessa is 6 jaar en weegt 25 kilo, een heel slank teefje.

En over jouw familielid. Tot ongeveer een jaar dacht ik dat ik een kleine reu had. Maar een cm groter dan zijn volle zusje, maar qua gewicht hetzelfde of zelfs lichter. Maar hij is wel 6 cm groter geworden dan zijn zusje en is nog steeds aan het uitzwaren. Ze groeien heel lang door, ook in de breedte, met 9 maanden kan je nog niks zeggen. 20 kilo klinkt als weinig, maar hoe groot is die? Is het een kleine reu, dan is het minder licht dan bij een grote reu. De reuen die ik ken zijn pas met ruim 3 helemaal uitgegroeid in de breedte.

Wat hij precies woog met 6 maanden zal ik ff nakijken.

EDIT: Er is dus ook geen normale doorsnee DH reu. Als je 3 reuen naast elkaar zet die op elkaar lijken kunnen er nog kilo's verschil in zitten. ;)
Laten we zeggen dat zij uit een "werklijn" komt, vader is een getrainde Politie hond en de moeder is een "privé hond" van de instructeur van de honden brigade hier, zij is ook slank gebouwd.
Kwa bouw lijkt zij op haar moeder, kwa kleur op haar vader.
Geen papieren dus, bestaat hier nog niet :tongue:

Wat betreft de reu van familie, ik heb geen idee, zie alleen foto's. Hij zie er wel leuk uit :wink:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik heb nooit pups gehad dus daar kan ik je niks over zeggen. Maar mijn DH reu weegt slechts 28 kg en is 7 jaar.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Haha, nee maar dan heb je wel een idee wat voor type het is. Toen je haar kreeg was ze wel bizar licht. Tay was al vrij licht toen we hem kregen, maar zo licht vind ik echt niet normaal. Maar nu met 6 maanden vind ik 20 kilo niet zo erg, vooral niet als ze er gewoon goed uitziet. Misschien haar schofthoogte eens meten? (ook omdat het leuk is haha)

Winni haar broertjes zijn gemiddeld 5 kilo zwaarder dan haar. :schrik: En haar moeder (familie van Tay) is maar 1 of 2 kilo lichter dan Tay, maar wel 6 cm kleiner. Toch ziet zij er goed uit en Tay ook. Het zegt gewoon weinig die getallen.

Doe eens een foto? :D
mosquito1980
Zeer actief

TessaThomas schreef:Haha, nee maar dan heb je wel een idee wat voor type het is. Toen je haar kreeg was ze wel bizar licht. Tay was al vrij licht toen we hem kregen, maar zo licht vind ik echt niet normaal. Maar nu met 6 maanden vind ik 20 kilo niet zo erg, vooral niet als ze er gewoon goed uitziet. Misschien haar schofthoogte eens meten? (ook omdat het leuk is haha)

Winni haar broertjes zijn gemiddeld 5 kilo zwaarder dan haar. :schrik: En haar moeder (familie van Tay) is maar 1 of 2 kilo lichter dan Tay, maar wel 6 cm kleiner. Toch ziet zij er goed uit en Tay ook. Het zegt gewoon weinig die getallen.

Ze heeft Parvo gehad toen ze 6 weken was, werd verholpen met bloed van mijn 11 jarige Lab. Het zijn dus "bloed verwanten" nu :mrgreen:

Zal vanavond foto's plaatsen 8 weken en 6 maanden
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Kenji zat toen al tegen de 28 kg
Maar dat is een forse teef van 60 cm die nu met haar 8 jaar 33 kg weegt ( en geen grammetje vet )

Ziva , Pinky en Wolfje zaten met 6 mnd ook rond de 20'kg , mss net iets eronder
Maar dat zijn geen overdreven grote en forse teven
Ziva is 56 cm met 25 kg ( 3 jaar )
Pinky is 58 cm met 23 kg ( 15 mnd maar heeft door slecht eten heel mager gestaan , is nu aan t verbeteren )
Wolfje is een zus van Pinky , zij is 57 cm en iets forser dan Pinky . Zij weegt nu 24.5 kg

Toevallig weet ik dat nu omdat we 2 wkn terug bij de dierenarts waren voor de entingen en dan moeten ze ff op de weegschaal
Anders weeg ik ze nooit eigenlijk

Maar zo licht als wat jij schrijft dat je hondje met 8 wkn was , wogen al mijn pups voor ze 2 wkn waren al

Die van m'n ouders was op die leeftijd 1.5 kg en dat is echt niet normaal
Een pup die zo licht is krijg je bij mij niet eens mee , die horen met 8 wkn toch wel rond de 6 kg te zitten

Het is met die hond wel goed gekomen hoor , dat wil zeggen hij is groot geworden
T groot voor de rasstandaard , maar hij is wel te smal voor een reu en mankeert van alles
Hij weegt 38 kg zegt m'n moeder maar hij is wel wat te dik ;)

Kyto van mij is ook niet zo groot en zwaar
Hij weegt 33-34 kg en is nu 4 jaar

Terwijl Ditch mijn Duitse pony was ( combifok en Kenji is z'n halfzus , en Kyto is werklijn )
Hij was 70 cm en woog 45 kg
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Aki was volgens mij qua gewicht en grootte 1 van de kleineren in het nest. Dat heeft hij nu aardig ingehaald. Aak zat met 6 maanden denk ik ook rond de 20 kilo.
Het is nog geen beul van een hond, ik zal hem binnenkort eens wegen.
Mijn teef en reu van weleer hadden als volwassen gewicht 38 kilo voor de reu en 36 kilo de teef. Beiden qua hoogte zaten ze tussen de 60 en 63 cm.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Klopt die was na Aqila ( tegenwoordig Shadow ;) ) de lichtste en kleinste

Is niks meer van te zien , en bij Shadow ook niet
Alhoewel ze wel de kleinste vh nest is gebleven , ze is nu net zo groot als mama Ziva
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
blondie
Zeer actief

En gewicht zegt natuurlijk ook niet alles over de grootte :wink:
Er is een verschil ook in bouw en hoogte vindt ik. Bluf was echt een grote teef, terwijl mijn reu Finn niet écht een grote reu was, maar hij zag er weer wat forser uit.
Aki is nu ruim een jaar en moet nog wat breder worden, hoger zal hij niet worden, in mijn ogen is het nog steeds een niet al te grote reu, maar hij is mooi in proporties en valt volgens mij binnen de standaard van de duitse herder. Hij is niet kleiner dan 60 cm in ieder geval.

Bij mijn teef stonden ze wat te drukken, die was precies 60 cm :mrgreen: , ik moet er nog steeds om lachen, want Finn was 63 cm, en als ze naast elkaar liepen was er nauwelijks verschil te zien in hoogte :LOL: Bluf leek soms zelfs groter met die lange stelten van haar.
mosquito1980
Zeer actief

TessaThomas schreef:Haha, nee maar dan heb je wel een idee wat voor type het is. Toen je haar kreeg was ze wel bizar licht. Tay was al vrij licht toen we hem kregen, maar zo licht vind ik echt niet normaal. Maar nu met 6 maanden vind ik 20 kilo niet zo erg, vooral niet als ze er gewoon goed uitziet. Misschien haar schofthoogte eens meten? (ook omdat het leuk is haha)

Afbeelding

3 dagen bij ons, een kleine appendix achter mijn 40 KG (60 cm) Labrador

Afbeelding

Mini wacht hond. :schrik:

Afbeelding

6 maanden, 20 KG, 50 cm (ongeveer) :I:
Bertinabvd
Actief

Re: Gewicht Duitse Herder .... nu met foto's

Ongelezen bericht door Bertinabvd »

Onze Baris is 3 jaar, 65 cm groot en weegt normaal tussen de 36 en 38 kg

Als pup zat hij gemiddeld op het schema van 1 kg per week.
Met zes maanden zat hij ergens rond de 25 kg als ik b het me goed herinner
Cjeld Baris von der Grünen Aue
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Bertinabvd schreef:Onze Baris is 3 jaar, 65 cm groot en weegt normaal tussen de 36 en 38 kg

Mooie hond Baris. :D

Ja, ze begon met 1,9 Kg 8 weken oud, de eerste weken bij mij groeide ze inderdaad bijna 1,5 KG per week, na een paar weken groeide ze 1 KG per week.
Met 20+ Kg nu heeft ze zich aardig op gewicht gegeten :tongue:
blondie
Zeer actief

Bertinabvd schreef:Onze Baris is 3 jaar, 65 cm groot en weegt normaal tussen de 36 en 38 kg

Baris ziet er groot en machtig uit, in mijn ogen veel groter dan mijn Finn van destijds. En die woog op goed gewicht ook max 38 kilo. En dan was mijn Finn nog een kleine reu ook.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

mosquito1980 schreef:

Afbeelding

3 dagen bij ons, een kleine appendix achter mijn 40 KG (60 cm) Labrador

Afbeelding

Mini wacht hond. :schrik:

Afbeelding

6 maanden, 20 KG, 50 cm (ongeveer) :I:
:I: :I:
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Wat een prachtige hond!Die is toch mooi opgedroogd he :D
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
TessaThomas
Zeer actief

Inderdaad een hele knappe dame!
mosquito1980
Zeer actief

TessaThomas schreef:Inderdaad een hele knappe dame!
:-D
blondie
Zeer actief

wat een leuke dame zeg!
Ik ben vandaag bij de dierenarts geweest voor de entingen en een check. Aki is van 2-6-2014 en woog 3-9-2014 10,7 kg.
Vandaag 25-9-2015 woog hij 31,4 kg. Hoogte hebben we niet gemeten..
Voor de zekerheid gevraagd of ze hem niet te mager vindt, maar oh hoe fijn :engel: dierenarts vindt hem perfect!
Altijd goed om te horen :lol1:
Bertinabvd
Actief

Ongelezen bericht door Bertinabvd »

Hier was onze Baris een beetje aangekomen... 41 kg :O:
Beetje te zwaar voor hem, dus nu op dieet en manlief geeft hem meer beweging.
Volgende week gaan we weer wegen.
Maar ja dat krijg je als je samen met je vrouwtje op de bank ligt en het sporten tijdelijk stil staat :8):
Cjeld Baris von der Grünen Aue
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”