Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag i.v.m het enten van niet gechipte pups
Moderator: moderatorteam
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Vraag i.v.m het enten van niet gechipte pups
Mijn pups zijn afgelopen donderdag ingeënt, ze hebben allemaal een Europees paspoortje gekregen, ze zijn nog niet gechipt, ik wacht nog op de Raad van Beheer.
Ik heb al wel de paspoorten meegehad van de dierenarts, terwijl deze de pups dus niet heeft geïdentificeerd, overal om me heen hoor ik dat dit niet mag, wel een vaccinatieboekje, maar absoluut geen europees paspoort.
Weet iemand hier of dat zo is? En wat de consequenties zijn voor een dierenarts, als hij zoiets doet?
Ik heb al wel de paspoorten meegehad van de dierenarts, terwijl deze de pups dus niet heeft geïdentificeerd, overal om me heen hoor ik dat dit niet mag, wel een vaccinatieboekje, maar absoluut geen europees paspoort.
Weet iemand hier of dat zo is? En wat de consequenties zijn voor een dierenarts, als hij zoiets doet?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Vraag i.v.m het enten van niet gechipte pups
Maar heeft de DA ze dan gechipt? Het mag inderdaad niet, omdat de chip barcode geseald moet in het boekje. Maar er zijn nogal wat DA's die denken dat ze ook stamboomhonden moeten chippen, en er dan een zogenaamde bastaardchip in douwen.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Nee de DA heeft ze niet gechipt, heb gezegd dat komt de Raad van Beheer doen, daar wacht ik alweer 3 weken op, nog geen bericht van ze gehad.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan had de DA volgens mij inderdaad geen boekjes mogen uitgeven. Raar, volgens mijn DA hebben ze daar allemaal bericht over gekregen toen die regel werd ingevoerd.
Hoe oud zijn de pups nu? Ik kreeg pas bericht een paar dagen voor de chipper kwam dus dat is niet heel ongewoon. Toen waren ze net 6 weken dus konden met 6.5 week geënt worden.
Hoe oud zijn de pups nu? Ik kreeg pas bericht een paar dagen voor de chipper kwam dus dat is niet heel ongewoon. Toen waren ze net 6 weken dus konden met 6.5 week geënt worden.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Ze zijn nu 9,5 week oud, is niet de eerste keer hoor, nest hiervoor heb ik ook al zolang moeten wachten eer ik eindelijk bericht kreeg dat ze kwamen chippen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu weet ik dat Chihuahua's doorgaans ouder zijn als ze verhuizen, maar ik had daarmee dus echt een probleem gehad. Zou er wel achteraan bellen als ik jou was, met een beetje pech ben je op mysterieuze wijze van het to-do-lijstje verdwenen.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Ja, ik ga morgen inderdaad maar eens even bellen haha
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Chihuahua schreef:Mijn pups zijn afgelopen donderdag ingeënt, ze hebben allemaal een Europees paspoortje gekregen, ze zijn nog niet gechipt, ik wacht nog op de Raad van Beheer.
Dierenarts mag inderdaad geen paspoorten uitgeven aan niet gechipte dieren. (Netzoals dat de pups namen moeten hebben in het paspoort, niet zijnde pup1, pup 2, etc.)
Als chipper nog niet is geweest mag dierenarts wel paspoort aanmaken, maar pas met de klant meegeven op moment dat de dieren gechipt zijn. Dus dan moet het nest nogmaals komen om chips uit te lezen en daarna mag het paspoort pas mee.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Ik vraag me af wat de consequenties zijn voor zo'n dierenarts die het wel doet? Zijn daar dan straffen, of boetes aan verbonden?yukon schreef:Chihuahua schreef:Mijn pups zijn afgelopen donderdag ingeënt, ze hebben allemaal een Europees paspoortje gekregen, ze zijn nog niet gechipt, ik wacht nog op de Raad van Beheer.
Dierenarts mag inderdaad geen paspoorten uitgeven aan niet gechipte dieren. (Netzoals dat de pups namen moeten hebben in het paspoort, niet zijnde pup1, pup 2, etc.)
Als chipper nog niet is geweest mag dierenarts wel paspoort aanmaken, maar pas met de klant meegeven op moment dat de dieren gechipt zijn. Dus dan moet het nest nogmaals komen om chips uit te lezen en daarna mag het paspoort pas mee.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hoe kan een DA de pups dan de eerste enting geven?
Die eerste enting is toch bij veel nesten nog rond de 6 weken en de chipper komt geregeld later. ...........
Als alle pups geënt zijn kan de barcode daarna toch in het boekje geplakt worden?
Die eerste enting is toch bij veel nesten nog rond de 6 weken en de chipper komt geregeld later. ...........
Als alle pups geënt zijn kan de barcode daarna toch in het boekje geplakt worden?
-
Chihuahua
- Zeer actief
Het boekje moet dan bij de dierenarts achterblijven, die krijg je dan mee de volgende enting als de pups zijn gechipt, zo gaat het tenminste bij de andere fokkers die ik ken.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Mede op verzoek van de KNMvD heeft de Raad van Beheer (RvB) al haar fokkers een advies gestuurd betreffende het chippen en vaccineren van pups met de komst van het nieuwe EU-dierenpaspoort. In het advies geeft de RvB aan dat het beter is de afspraak voor de eerste vaccinatie na het chippen te plannen. De Raad van Beheer tracht om alle rashondenpups te identificeren voor de leeftijd van 7 weken. Voor uitzonderlijke gevallen steunt de RvB de voorgestelde aanpak van de KNMvD: niet gechipte aangeboden dieren kunnen al wel gevaccineerd worden, maar er zal een nieuwe afspraak gemaakt moeten worden voor de administratieve afhandeling en de afgifte van het EU-dierenpaspoort.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Oh op zo'n manierChihuahua schreef:Het boekje moet dan bij de dierenarts achterblijven, die krijg je dan mee de volgende enting als de pups zijn gechipt, zo gaat het tenminste bij de andere fokkers die ik ken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tegenwoordig komen ze juist heel vroeg chippen. Mijn Hava's zijn ook op 5,5 week gechipt.
Ik vroeg daar nog naar vanwege hun formaat, en toen zei ze dat ze chihuahua's ook zo vroeg doen en dat het nooit problemen geeft.
In verband dus met dat paspoortgedoe.
Het verbaast me dus erg, die 9,5 week.
Ik vroeg daar nog naar vanwege hun formaat, en toen zei ze dat ze chihuahua's ook zo vroeg doen en dat het nooit problemen geeft.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Ze hebben tegenwoordig idd een kleinere naald om te chippen, dat weet ik.Marjoleine schreef:Tegenwoordig komen ze juist heel vroeg chippen. Mijn Hava's zijn ook op 5,5 week gechipt.
Voor het hele DNA gebeuren, betaalde ik mijn rekening en kreeg ik altijd nog voor de 6 weken een briefje, en dan kwamen ze ook nooit later dan 7 weken.
Heb het nu al voor de derde keer eigenlijk dat ik heel lang moet wachten.... Misschien komt het door de drukte? Geen idee....
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier komt de chipper eigenlijk altijd voor of op de 6 weken. Betaal de AG wel altijd direct want pas na betalen wordt het dossier doorgezet. Dus stuur de namen ook altijd zsm door.
De dierenarts moet chipnummer aan naam en paspoortnummer koppelen daarom mogen de paspoorten nog niet mee.
De dierenarts moet chipnummer aan naam en paspoortnummer koppelen daarom mogen de paspoorten nog niet mee.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Had een nest waar ze pas met 13 weken oud kwamen chippen.
En een nest waar ze onaangekondigd aan de deur stonden , jawel hoor heb je voicemal ingesproken . Bleek een telefoon nr van een andere regio van jaren terug .
Dat gezeik met een entingsboekje of paspoort vind ik te achterlijk voor woorden Alsof je pup met een entingsboekje niet het land uit kan komen of met een ingehouden paspoort.En dat gedoe met pups van 6 weken tot 8 weken aan en afmelden.
Als je iets verzint moet je het ook netjes op elkaar aan laten sluiten door diegeen die erin meespelen .
En een nest waar ze onaangekondigd aan de deur stonden , jawel hoor heb je voicemal ingesproken . Bleek een telefoon nr van een andere regio van jaren terug .
Dat gezeik met een entingsboekje of paspoort vind ik te achterlijk voor woorden Alsof je pup met een entingsboekje niet het land uit kan komen of met een ingehouden paspoort.En dat gedoe met pups van 6 weken tot 8 weken aan en afmelden.
Als je iets verzint moet je het ook netjes op elkaar aan laten sluiten door diegeen die erin meespelen .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Chihuahua
- Zeer actief
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet, alle FCI pups worden door de Raad van Beheer allemaal in een database gezet, en dan moet je ze erbovenop nog registreren, en weer afmelden, dubbel werk lijkt mij???
-
Aniway
Wat is het verschil tussen een stamboomchip en een gewone/bastaard-chip?Maeve schreef:Maar heeft de DA ze dan gechipt? Het mag inderdaad niet, omdat de chip barcode geseald moet in het boekje. Maar er zijn nogal wat DA's die denken dat ze ook stamboomhonden moeten chippen, en er dan een zogenaamde bastaardchip in douwen.
Zijn die van de Raad van Beheer dan anders?
Een andere code of sticker of zo iets?
Hoe kan je aan een sticker in het paspoortje zien of er een stamboom bij een hond hoort of niet?
Of kan alleen een dierenarts dat uitlezen met een chipreader?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
RvB chip start met 528 14, stamboomloos met of wel 528 XX ofwel zelfs zonder de land code.Aniway schreef:Wat is het verschil tussen een stamboomchip en een gewone/bastaard-chip?Maeve schreef:Maar heeft de DA ze dan gechipt? Het mag inderdaad niet, omdat de chip barcode geseald moet in het boekje. Maar er zijn nogal wat DA's die denken dat ze ook stamboomhonden moeten chippen, en er dan een zogenaamde bastaardchip in douwen.
Zijn die van de Raad van Beheer dan anders?
Een andere code of sticker of zo iets?
Hoe kan je aan een sticker in het paspoortje zien of er een stamboom bij een hond hoort of niet?
Of kan alleen een dierenarts dat uitlezen met een chipreader?