Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenspeelgoedverslaving

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Hondenspeelgoedverslaving

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Die heb ik dus. :piew:
Niet om zelf mee te spelen hoor voordat mensen dat denken :blont: :LOL:

Maar ik kan dus echt niet naar de dierenwinkel/action/boerenbond/tuincentrum gaan zonder hondenspeelgoed te kopen. :19:

Bo haar speelgoed heb ik gedoneerd omdat Max hufterproof speelgoed niks aan vind maar Max heeft echt bakken en bakken vol speelgoed over.

Er is ook zoooveel leuks en als ik dan weer wat leuks zie neem ik dat mee voor Max.

Die hoor ik trouwens nooit klagen :cheer: Max duikt een paar keer per dag in zn berg speelgoed en vindt het meeste ook echt superleuk. Hij maakt er (gelukkig) wel echt veel gebruik van. Ik vind dat zo leuk om te zien hoe hij zich kan vermaken :I:

Zijn er meer van die mafkezen hier? Of ben ik de enige doorgeslagen hondenbaas? :schrik:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hondenspeelgoedverslaving

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik weet me meestal (met moeite) wel in te houden. Maar op zich wel herkenbaar. Ik vermijd dan meestal naar dat soort winkels te gaan. Vandaag echter toch voor de bijl gegaan in de Lidl... (Oke, m'n man had al gezegd dat ik een keer zo'n piepkip voor Elco moest kopen en dan zie je die bij de Lidl liggen. Laten liggen kan dan natuurlijk ook niet meer)
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier doen enkel de knuffels het echt goed. En dan vooral die stomme panda's van de ikea. Die koop ik dus maar steeds...
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris vind het zo leuk om iets nieuws te krijgen. Gewoon het idee dat ik iets uit mijn tas haal en dat voor hem is... dan is hij helemaal lijp en wordt er meteen een hele tijd mee gespeeld.

Volgens mij kan ik net zo goed wat oud speelgoed pakken en dat eens 'als nieuw' uit de tas halen. Denk dat hij er dan weer net zo blij mee is :LOL:

Maar omdat hij het zo ontzettend leuk vind als hij iets nieuws krijg neem ik regelmatig wat voor hem mee. Hij sloopt ook regelmatig wat dus een keer in de zoveel tijd ruim ik zijn speelgoedmand op en gaat er weer veel weg.
moniek&bo
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Ik weet me meestal (met moeite) wel in te houden. Maar op zich wel herkenbaar. Ik vermijd dan meestal naar dat soort winkels te gaan. Vandaag echter toch voor de bijl gegaan in de Lidl... (Oke, m'n man had al gezegd dat ik een keer zo'n piepkip voor Elco moest kopen en dan zie je die bij de Lidl liggen. Laten liggen kan dan natuurlijk ook niet meer)
Ahh Elco is vast blij met z'n piepkip :cheer:
moniek&bo
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Hier doen enkel de knuffels het echt goed. En dan vooral die stomme panda's van de ikea. Die koop ik dus maar steeds...
Knuffels (liefst met piep) vindt Max ook superleuk!
Laatst liep hij met zo'n ding in z'n bekkie door de stad en dacht iemand dat het een echt konijn was :blont:
Even mee opletten dus :mrgreen:
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ja hier ook eentje.
dozen vol boven.
en een bakvol beneden.
en toch maar blijven kopen..... :help:
moniek&bo
Zeer actief

nomo schreef:Morris vind het zo leuk om iets nieuws te krijgen. Gewoon het idee dat ik iets uit mijn tas haal en dat voor hem is... dan is hij helemaal lijp en wordt er meteen een hele tijd mee gespeeld.

Volgens mij kan ik net zo goed wat oud speelgoed pakken en dat eens 'als nieuw' uit de tas halen. Denk dat hij er dan weer net zo blij mee is :LOL:

Maar omdat hij het zo ontzettend leuk vind als hij iets nieuws krijg neem ik regelmatig wat voor hem mee. Hij sloopt ook regelmatig wat dus een keer in de zoveel tijd ruim ik zijn speelgoedmand op en gaat er weer veel weg.
Ahh wat leuk! Morris lijkt me inderdaad ook wel zo'n blij ei. :I:
Heerlijk!

Hier sneuvelt ook wel eens wat. Of er raakt tijdens het wandelen wat kwijt of het verdwijnt onder een kast ofzo.
moniek&bo
Zeer actief

krullie schreef:ja hier ook eentje.
dozen vol boven.
en een bakvol beneden.
Ben ik dus toch niet de enige. :engel:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

In dierenwinkels kan ik de verleiding vaak wel weerstaan, vanwege de prijs, echt belachelijk duur vind ik. Soms kijk ik wel eens wat afgeprijsd is, maar het meeste komt van rommelmarkten (zie topic in de koffiecorner :mrgreen: ) of de action. En wc rolletjes doen het ook altijd goed :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple zorgt er wel voor dat ik niet zo maar speeltjes koop :mrgreen:
Knuffels met vulling sloopt ze, met een bal in huis slaapt ze niet meer (gooi nou!) en iets met een irritante piep is voor ons niet leuk :mrgreen:
Ze is vooral gek op haar platte eekhoorn knuffel, misschien dat ik er eens een paar bij koop. :mrgreen:
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

moniek&bo schreef:
krullie schreef:ja hier ook eentje.
dozen vol boven.
en een bakvol beneden.
Ben ik dus toch niet de enige. :engel:
nee.... :Q:
soms ben ik blij dat hij wat sloopt.
goed excuus om wat nieuws te kopen.... :schrik:
nomo
Zeer actief

Ik koop voor Morris vaak ook goedkoop. Wat van de action of (de al eerder genoemde :mrgreen:) panda van de ikea, hij heeft liever Knorrig het varken, maar die is duurder :engel:
De Welkoop heeft hier vaak een bak met afgeprijsd spul bij de kassa staan. Daar komt dus ook nog wel eens wat van mee naar huis.

En ach, als ik hem dan zó blij zie stuiteren dan is het al de moeite waard. Blij ei is het inderdaad :I:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Bij de action enzo koop ik te vaak wat voor Shib.
Hij sloopt alles, maar dat vindt hij juist zo leuk :cheer:
En ik ben zo'n sucker dat ik ook nog allerlei delen van speeltjes bewaar die Shib iedere dag weer uit z'n speelgoedbak haalt.
En ik maar weer opruimen en opruimen en opruimen :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

nomo schreef:Ik koop voor Morris vaak ook goedkoop. Wat van de action of (de al eerder genoemde :mrgreen:) panda van de ikea, hij heeft liever Knorrig het varken, maar die is duurder :engel:
De Welkoop heeft hier vaak een bak met afgeprijsd spul bij de kassa staan. Daar komt dus ook nog wel eens wat van mee naar huis.

En ach, als ik hem dan zó blij zie stuiteren dan is het al de moeite waard. Blij ei is het inderdaad :I:
Dat varken hebben ze hier nog nooit gehad. Ben ik dan te goedkoop voor.... :engel:
moniek&bo
Zeer actief

Ik ruim eigenlijk alleen op als ik ga stofzuigen.

Eerst deed ik dat paar keer per dag. Maar als ik alles terug doe in de bak denkt max: 'oja, die is leuk!' 'Oja die ook' etc etc dus dan pakt hij alles er weer uit haha
Het commando 'opruimen' kent hij helaas niet.

Soms koop ik wel de duurdere speeltjes. Maar max krijgt ook regelmatig gewoon wat van de action ofzo.
Laatst gewijzigd door moniek&bo op 28 sep 2015 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
nomo
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
nomo schreef:Ik koop voor Morris vaak ook goedkoop. Wat van de action of (de al eerder genoemde :mrgreen:) panda van de ikea, hij heeft liever Knorrig het varken, maar die is duurder :engel:

Dat varken hebben ze hier nog nooit gehad. Ben ik dan te goedkoop voor.... :engel:
Moet zeggen dat het varken wel steviger is dan de panda. Op 1 Knorrig gaan er 3 panda's doorheen. Wat dat betreft is goedkoop wel duurkoop :LOL:
Ach, als ik weer eens in een gulle bui ben mag er wel weer een Knorrig mee naar huis :engel:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

:mann:

Totaal niet herkenbaar. "Veel" is sowieso relatief. Maar veel speelgoed heeft ze voor speciale gelegenheden. Ze heeft een kong als we naar vrienden gaan, een kongbal die ik buiten kan gooien en die ze niet kapot knaagt, veel flostouwen voor tussendoor die na een week of 2 afgeragd en weggegooid worden, haar knuffeltje van toen ze pup was komt af en toe uit de stapel als ze zich wat onzekerder lijkt te voelen, haar olifantenflos als we gaan wandelen (da's haar redirectie-dingetje om de 'spanning' van het gaan wandelen alvast op te botvieren), ballen omdat ze daar gek op is...pffft. Zo kan ik wel even door gaan :piew:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier ook best veel speelgoed, hoofdzakelijk knuffels en ballen, want die zijn favoriet :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Eerst sloopte Jigzy alles dus toen moest ik wel :engel: nu puilt de speelgoedbak buiten, ligt er spul in de kast en nog spul buiten. Meestal rennen ze 1x een rondje ermee en dan is de lol eraf :hmmm: en ik blijf maar kopen. Nylabones blijven wel favoriet, daar speelt ze echt vaak mee.
Kiyoshi rent soms rond met een ikeabal in zijn mond (die Jigzy dan weer afpakt, dan heeft hij geen zin meer).
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

moniek&bo schreef:Die heb ik dus. :piew:
Niet om zelf mee te spelen hoor voordat mensen dat denken :blont: :LOL:

Maar ik kan dus echt niet naar de dierenwinkel/action/boerenbond/tuincentrum gaan zonder hondenspeelgoed te kopen. :19:

Bo haar speelgoed heb ik gedoneerd omdat Max hufterproof speelgoed niks aan vind maar Max heeft echt bakken en bakken vol speelgoed over.

Er is ook zoooveel leuks en als ik dan weer wat leuks zie neem ik dat mee voor Max.

Die hoor ik trouwens nooit klagen :cheer: Max duikt een paar keer per dag in zn berg speelgoed en vindt het meeste ook echt superleuk. Hij maakt er (gelukkig) wel echt veel gebruik van. Ik vind dat zo leuk om te zien hoe hij zich kan vermaken :I:

Zijn er meer van die mafkezen hier? Of ben ik de enige doorgeslagen hondenbaas? :schrik:
Ik heb het ook. Het wordt wel minder de laatste tijd, Pol wordt binnenkort drie en eigenlijk hebben we alles al. Ja inderdaad, erg, maar ze speelt nog steeds overal mee. Een deel ligt boven, en vooral in het weekend horen we haar de trap op trippelen en dan komt ze ons uit bed verleiden met het Allerleukste Speeltje Ooit. Dat vinden wij heel leuk en schattig. :-)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb voor Ita twee ballen, een flos en een todje als speelgoed.
Die liggen te liggen.
Als ze iets mee in de mand wil jat ze mijn laarzensokken :mrgreen:

Natuurlijk zijn er wel veel verschillende apporteerdingen.
Maar daar "spelen" we alleen samen mee :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn honden zijn zielig, want ze hebben helemaal geen speelgoed :jank: Niets blijft er langer dan 5 minuten heel, dus er kan sowieso niets in huis blijven liggen, ik ben veel te bang dat ze iets opeten. Af en toe koop ik bij de kringloop een zak vol knuffels, die mogen ze dan uit elkaar trekken. Van een oude spijkerbroek maak ik ook weleens een speeltje (paar knopen erin). Echte speeltjes koop ik nooit.
Wel hebben ze voor buiten bellen en flosstouwen om samen met mij mee te spelen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik koop haast niets. Lotje had alles binnen 5 minuten gesloopt. Tot een paar weken geleden, had ik een knuffel naar beneden gehaald en die heeft het tot vanavond gehaald. Net nu ik vandaag een nieuw speeldje heb gekocht om te kijken of het goed gaat. Het speeldje leeft nog, eens zien hoe lang deze het uithoudt. Ze heeft wel heel veel kauwbotten en één bal waar ze gek op is, maar om een of andere reden niet kapot maakt.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Mijn slopers houden van mollen. Als in, álles mollen wat voor hen bedoeld is.
En als één van de twee dan eens een speeltje zó leuk vind dat het niet gemold word, pakt de ander het wel weer om het vervolgens alsnog professioneel te shredderen.

Desondanks heb ik een bak vol speelgoed. Waar ze amper in geinteresseerd zijn, want het meeste is al dééls gesloopt en dan is het niet leuk meer.

Ik haal af en toe wat nieuw spul bij de Action. Vooral de spikeballetjes zijn een énorm succes hier bij allebei. Ook met mate trouwens, want als ze ze vaak hebben kijken ze daar ook niet meer naar om.

Knuffels zijn favoriet maar overleven niet langer dan enkele minuten, over het algemeen. De zeldzame gevallen mogen een uurtje mee. Ik ga dus regelmatig op ''gratis zak knuffels'' of ''gratis doos knuffels'' advertenties af... ;)
Afbeelding
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje

Ongelezen bericht door anniek16 »

De mijne slopen niks helaas :D waardoor ik nu meer kilo speeltjes dan hond heb. Ikzelf koop trouwens nooit iets eigenlijk. Familie en vrienden vinden het zielug als de hondjes niks krijgen op mijn of vriends verjaardag of sinterklaas en kerst etcetera, of zomaar eens natuurlijk. Ze spelen er amper mee, Nowah sabbelt alleen haha en katootje is alleen maar gek op haar balletjes, die ze niet kapot krijgt.
Ik moet maar eens weer gaan sorteren bedenk ik me nu. :roll:
~Anniek
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik haal ook te vaak nieuwe dingen eigenlijk, en ze heeft maar een paar favorieten waar ze echt mee speelt. Het meeste ligt hier dus voor de sier. Favoriet zijn de Kong Braidz en die Ikea pluche voetballen, daar heeft ze er een behoorlijk aantal van versleten. Voor buiten de Kong Aqua en frisbees. Laatst een Jolly Tug Bumble Bee gekocht en die vindt ze helemaal te gek, een keer geen miskoop :cheer:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik vind heel veel leuk, maar laat het lekker liggen.
Het is toch zinloos en wordt binnen een paar seconden gesloopt.
Net als jij met Bo had, alleen hufterproof speelgoed hier. Wat in praktijk 1 zwarte kong en een paar boomstammen betekend.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik koop nooit speelgoed want dat slopen ze binnen 5 minuten helemaal. Het enige wat ze hebben is een paar flos touwen en een voetbal. Voor de rest slepen ze met boomstammen en grote takken en blokken hout rond. Dat ligt hier in de boomwal en daar vermaken ze zich prima mee. Ook lekker goedkoop :wink:
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ik heb geen hond maar wel hondenspeelgoed :Q:
Gelukkig kwam er een opvanghond zodat ik excuus had om het te hebben en nog paar dingetjes te kopen. En misschien ook gelukkig dat hij het een en ander gesloopt heeft zodat ik een volgende keer weer goed excuus heb :mann:

Katten heb ik wel en ook regelmatig opvangkittens, je wilt niet weten wat ik allemaal voor die draken heb :schrik:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”