Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gollums eerste hotspot, foto toegevoegd

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Gollums eerste hotspot

Ongelezen bericht door rose »

Sterkte dan maar allebei met die plekken, hier gelukkig nog niets dit jaar, ik hoop dat dat zo blijft. Ze hebben wel minder gezwommen als in andere zomers, misschien dat het daar ligt?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

rose schreef:Sterkte dan maar allebei met die plekken, hier gelukkig nog niets dit jaar, ik hoop dat dat zo blijft. Ze hebben wel minder gezwommen als in andere zomers, misschien dat het daar ligt?
Geen idee, Gol is altijd een waterrat geweest, zomer en winter. Het is nu ook zo rot om haar eruit te houden. Loop ik speciaal een andere route, weg van de strandjes, vind ze weer een grote plas waarin ze tot haar oksels wegzakt :oeps:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik spoel pom nu na iedere zwemwandeling af.. maar dat helpt dus ook nog niet echt. Ik heb echt geen idee waar het door komt. Bij pom zijn het overigens niet echt ernstige hotspots, zodra ik het haar eraf knip drogen ze direct in maar ja... kan haar moeilijk helemaal kaalknippen
Gollum
Zeer actief

Net terug, er bleek een bacteriële infectie bij te zitten. De dierenarts heeft best een stuk kaalgeschoren, Gol ziet er niet uit. Maar goed, nu kan ik het wel goed zien.
Ik heb shampoo meegekregen waar ik haar 2 keer in de week mee moet wassen.
rose
Zeer actief

Hopen maar dat het vlot helpt.
Gollum
Zeer actief

Nou inderdaad! Arme schat.
Gollum
Zeer actief

Afbeelding

:(
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Re: Gollums eerste hotspot, foto toegevoegd

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Och jeetje wat een rauwe plek zo. Beterschap!

Lola loopt ook nog steeds met een plek, maar beduidend minder dramatisch als dit. Arme gollum :(
Gollum
Zeer actief

-Lilo- schreef:Och jeetje wat een rauwe plek zo. Beterschap!

Lola loopt ook nog steeds met een plek, maar beduidend minder dramatisch als dit. Arme gollum :(
Ja kut he, was ik nou maar wat eerder gegaan. Maar goed, ik wist niet dat het geinfecteerd was. De dierenarts zei dat ik dat kan ruiken maar ik ben snotverkouden, mijn neus doet het niet op het moment.
Dat word nog lachen straks met die shampoo, ik moet het 10 minuten in laten werken. Gelukkig hoeft het maar twee keer per week.
-Lilo-
Zeer actief

Gollum schreef:

Ja kut he, was ik nou maar wat eerder gegaan. Maar goed, ik wist niet dat het geinfecteerd was. De dierenarts zei dat ik dat kan ruiken maar ik ben snotverkouden, mijn neus doet het niet op het moment.
Dat word nog lachen straks met die shampoo, ik moet het 10 minuten in laten werken. Gelukkig hoeft het maar twee keer per week.
Haha, zul jij een schone badkamer hebben steeds :mrgreen: ik ben dan altijd blij met onze douchecabine, dat is toch gauwer schoon dan de heeeeele badkamer :p
Gollum
Zeer actief

-Lilo- schreef:
Gollum schreef:

Haha, zul jij een schone badkamer hebben steeds :mrgreen: ik ben dan altijd blij met onze douchecabine, dat is toch gauwer schoon dan de heeeeele badkamer :p
hahaha ja een douchecabine zou zeker schelen! Dan zou ik mijn eigen kleding misschien aan kunnen houden :LOL:
Dat word 10 minuten truukjes oefenen in de badkamer denk ik zodat ze niet gaat liggen. Of zou de shampoo liggend ook goed inwerken?
Ik ga het vanavond maar gewoon uitproberen.
-Lilo-
Zeer actief

Gollum schreef:
-Lilo- schreef:
Gollum schreef:

hahaha ja een douchecabine zou zeker schelen! Dan zou ik mijn eigen kleding misschien aan kunnen houden :LOL:
Dat word 10 minuten truukjes oefenen in de badkamer denk ik zodat ze niet gaat liggen. Of zou de shampoo liggend ook goed inwerken?
Ik ga het vanavond maar gewoon uitproberen.
Liggend zal vast ook goed gaan, het gaat om de huid lijkt me. Maar staand zou ook mijn voorkeur hebben...
Gollum
Zeer actief

Stepper schreef:Zo he wat een rotplek :( hopelijk werkt de shampoo snel welke heb je etiderm ofzo?
Ja klopt, etiderm voor oppervlakkige pyodermie.
Gollum
Zeer actief

Als alles genezen is denk ik dat ik haar vanaf dan maar naar een trimmer breng. Hoe ouder ze word hoe dichter de vacht lijkt het wel. De dierenarts stond er ook van te kijken. Ik krijg haar blijkbaar niet goed meer ontwold.
rose
Zeer actief

Kun je niet alleen die plek wassen? Zodat zij niet helemaal onder de douche hoeft? Ziet er akelig uit zeg, geef haar maar een dikke knuf.
Gollum
Zeer actief

rose schreef:Kun je niet alleen die plek wassen? Zodat zij niet helemaal onder de douche hoeft? Ziet er akelig uit zeg, geef haar maar een dikke knuf.
Ja dat is ook de bedoeling. Maar er word toch een groot oppervlak nat aangezien ik de stralen niet direct op de wond wil zetten, dat doet zeer.
rose
Zeer actief

Ja jakkes, water in een wond doet altijd zeer :blauwoog: Doe je ook iets met haar weerstand? Is misschien ook wel handig.
Gollum
Zeer actief

rose schreef:Ja jakkes, water in een wond doet altijd zeer :blauwoog: Doe je ook iets met haar weerstand? Is misschien ook wel handig.
Nog niet aan gedacht eigenlijk, wat zou jij adviseren?
rose
Zeer actief

Je zou het even na moeten googlen, maar Sam had vorig jaar een duister gist (malassia ofzo) in zijn oren en dat kon zich ontwikkelen door een verminderde weerstand. Toen ben ik daar heel druk mee geweest, maar nu geef ik nog 2/3 x wekelijks wat chlorella, omega 3 capsules en we zitten met z'n drietjes sinds kort aan de kefir.
Gollum
Zeer actief

rose schreef:Je zou het even na moeten googlen, maar Sam had vorig jaar een duister gist (malassia ofzo) in zijn oren en dat kon zich ontwikkelen door een verminderde weerstand. Toen ben ik daar heel druk mee geweest, maar nu geef ik nog 2/3 x wekelijks wat chlorella, omega 3 capsules en we zitten met z'n drietjes sinds kort aan de kefir.
Omega 3 geef ik wel regelmatig, ze hebben naast de capsules ook regelmatig verse vette vis.
Ik zal eens googelen naar de rest :ok:

Het douchen ging wel goed, ik heb de stralen links op haar rug gezet en met mijn hand water geschept tegen de wond. Shampoo eerst ingemasseerd en afgespoeld, daarna nog een keer en 5 a 10 minuten laten zitten volgens de beschrijving. Het deed haar evengoed zeer merkte ik.
Hopelijk werkt het snel!
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Die plek ziet er vervelend uit! Toch maar goed dat je even langs de DA bent geweest!
Kiyo zijn oksel was weer helemaal goed, totdat ik even een half uurtje niet opgelet heb en er weer een nieuwe plek zat :ugh: Nu dus weer een shirt aan en hopen dat het snel beter is. Zo lang hij een shirt aan heeft, doet hij er niks mee, maar als dat uit gaat is het meteen weer krabben helaas. Beterschap voor Gollum!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

Sira heeft nu ook twee keer vlak achter elkaar een hotspot gehad... Zou het aan het weer liggen ofzo?

Geven jullie ook iets om de weerstand te verbeteren, en zo ja, wat?

edit: sorry, zie dat deze vraag twee posts hoger is beantwoord ;)
Gollum
Zeer actief

De shampoo die ik heb is wel goed zeg! Ik vind het er vandaag al minder vurig uitzien dan gister! :ok:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Dat is fijn :ok: Hopelijk wordt het nu snel beter, ziet er naar uit zeg :ugh:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Luna87 schreef:Dat is fijn :ok: Hopelijk wordt het nu snel beter, ziet er naar uit zeg :ugh:
Het is ook zo'n rotplek onder die oksel, daar is continue wrijving natuurlijk van het lopen.
De dierenarts was wel erg positief over die shampoo in ieder geval, ze vond een vervolgafspraak ook niet nodig. Dit moet het gaan doen. Voor de infectie dan, de oorzaak van de hotspots weten we niet. Ik gok op beschadigingen van de bramenstruiken die zijn gaan broeien door de dikke vacht.
Dus uit de struiken houden en maar eens een trimmer raadplegen.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Gollum schreef:Als alles genezen is denk ik dat ik haar vanaf dan maar naar een trimmer breng. Hoe ouder ze word hoe dichter de vacht lijkt het wel. De dierenarts stond er ook van te kijken. Ik krijg haar blijkbaar niet goed meer ontwold.
Dat kan ik je zeker aanraden :ok: Diem is een castraat met een poolhondenvacht. Ik hield hem zelf goed bij, dacht ik. Tot ik het zelf fysiek niet meer kon. Eerste trimmer deed het zoals ik, gewoon goed borstelen. Op advies van iemand bij een andere trimmer geweest en wát een verschil! Zij ontwolt hem echt helemaal en daarna wordt hij goed gewassen en helemaal doorgelucht met de waterblazer. Z'n vacht voelt heerlijk luchtig aan. Vorige keer heb ik hem ook maanden nauwelijks zien krabben en na nat worden is hij lekker snel droog.

Toevallig is hij net vanmorgen voor een tweede keer geweest. Hij kan zo een Andrélon reclame in! ("Je haar danst!")

Edit: Honingzalf is trouwens verzachtend én antibacterieel, misschien als aanvulling? Het is wel lekker, dat is misschien een nadeel met andere honden in huis :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

pioenroos schreef:
Gollum schreef:Als alles genezen is denk ik dat ik haar vanaf dan maar naar een trimmer breng. Hoe ouder ze word hoe dichter de vacht lijkt het wel. De dierenarts stond er ook van te kijken. Ik krijg haar blijkbaar niet goed meer ontwold.
Dat kan ik je zeker aanraden :ok: Diem is een castraat met een poolhondenvacht. Ik hield hem zelf goed bij, dacht ik. Tot ik het zelf fysiek niet meer kon. Eerste trimmer deed het zoals ik, gewoon goed borstelen. Op advies van iemand bij een andere trimmer geweest en wát een verschil! Zij ontwolt hem echt helemaal en daarna wordt hij goed gewassen en helemaal doorgelucht met de waterblazer. Z'n vacht voelt heerlijk luchtig aan. Vorige keer heb ik hem ook maanden nauwelijks zien krabben en na nat worden is hij lekker snel droog.

Toevallig is hij net vanmorgen voor een tweede keer geweest. Hij kan zo een Andrélon reclame in! ("Je haar danst!")

Edit: Honingzalf is trouwens verzachtend én antibacterieel, misschien als aanvulling? Het is wel lekker, dat is misschien een nadeel met andere honden in huis :mrgreen:
Ja ik had al eerder over een waskuur gelezen, dat lijkt me wel wat voor Gol! Ze heeft ook veel wol op plekken waar ik niet goed kan kammen zoals op de poten. Dat is veel te bottig.
Honingzalf gebruikte ik inderdaad al maar het ging evengoed mis. De andere honden taalden er niet naar eigenlijk.
Ik doe nu maar voor de zekerheid alleen even die shampoo en kom er verder niet aan. De volgende wasbeurt doe ik haar wel helemaal onder de douche om wat haar weg te krijgen, ze is ontzettend aan het ruien.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Gollum schreef:De andere honden taalden er niet naar eigenlijk.
Das fijn, ik kan het hier niet meer gebruiken want Mies ziet het als een traktatie. Ze stalked Diem gewoon om het van hem af te likken :hmmm:
Gollum schreef:De volgende wasbeurt doe ik haar wel helemaal onder de douche om wat haar weg te krijgen, ze is ontzettend aan het ruien.
De trimmer was vanmorgen ook onder de indruk van Diems vacht :schrik: Het zweet stond volgens mij nog op haar voorhoofd toen ik hem ophaalde :engel: Ze zei dat veel honden fors verharen op het moment.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

pioenroos schreef:
Gollum schreef:De andere honden taalden er niet naar eigenlijk.
Das fijn, ik kan het hier niet meer gebruiken want Mies ziet het als een traktatie. Ze stalked Diem gewoon om het van hem af te likken :hmmm:
Gollum schreef:De volgende wasbeurt doe ik haar wel helemaal onder de douche om wat haar weg te krijgen, ze is ontzettend aan het ruien.
De trimmer was vanmorgen ook onder de indruk van Diems vacht :schrik: Het zweet stond volgens mij nog op haar voorhoofd toen ik hem ophaalde :engel: Ze zei dat veel honden fors verharen op het moment.
haha dat mag niet van Gollum :mrgreen: Waarschijnlijk taalden ze er daarom ook niet naar.
Mika mag haar ogen soms soppen, van Rani accepteert ze beklikken maar verder geen polonaise aan haar lijf. Ook naar mensen, ik mag alles (soms onder protest) maar bij de dierenarts is het een drama. Gelukkig heb ik een hele leuke die erg lief maar ook zelfverzekerd en doortastend is. En ze kan honden goed lezen.

De andere twee verharen ook als een malle. Heb ik net gezogen, komt er een hond voor een kroel en het kan weer opnieuw :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”