Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teefje druppelt vaak urine in huis- struviet in urine
Moderator: moderatorteam
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
- Aantal honden: 1
Teefje druppelt vaak urine in huis- struviet in urine
Eerst dacht ik dat het water was, maar Amy laat vaak wat druppels urine vallen. Ook als ze net uit geweest is. Dit is al zo sinds ik haar heb. De ene dag is het erger dan de andere. Is het incontinentie of onzekerheid? Ze is in Griekenland als straathond gesteriliseerd en weer op straat gezet. Is vast lopende band werk geweest. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Ze lijkt er verder geen last van te hebben.
Wie heeft hier ervaring mee en is er wat aan te doen?
Ze lijkt er verder geen last van te hebben.
Wie heeft hier ervaring mee en is er wat aan te doen?
Laatst gewijzigd door Sientje op 04 okt 2015 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Re: Teefje druppelt vaak urine in huis
Incontinentie kan zeker door het steriliseren komen. Volgens mij maakt het niet eens zoveel uit of het lopende band werk is geweest of niet. De hond van mijn ouders had er ook last van en werd ook wat erger naar mate ze ouder werd. Er kan soms wel wat aan te doen zijn qua medicatie volgens mij.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Klopt. Onze teef werd ook incontinent na haar castratie, daar kreeg ze Propalin voor, hielp prima.maaiike17 schreef:Incontinentie kan zeker door het steriliseren komen. Volgens mij maakt het niet eens zoveel uit of het lopende band werk is geweest of niet. De hond van mijn ouders had er ook last van en werd ook wat erger naar mate ze ouder werd. Er kan soms wel wat aan te doen zijn qua medicatie volgens mij.

- Sientje
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reactie. Dan zal ik de dierenarts eens bellen. Ik ruim het met liefde op, maar geen urine op de vloer is toch wel fijner.... 

- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
En Kira is ook lek, ze krijgt propalin en heeft ( of eigenlijk wij) hebben geen last meer van gedruppel.
Groetjes, Terry
- bionca
- Actief
Hier ook een die nog wel eens wat laat lopen heeft hier niet echt met de steralisatie te maken volgens mij aangezien dat al meerdere jaren terug gedaan is voor het begon. moest eerst een plas inleveren (liefst ochtend uriene) maar nu krijgt ze euserin als medicatie en nu gaat het redelijk goed al zeg ik het zelf.

- Sientje
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Mijn ouders hadden ook twee gacastreerde teefjes die druppelden. Met propalin geen last meer. Het schijnt vaak voor te komen. Dus als blaasontsteking is uitgesloten zal het best kunnen dat het door het castreren komt. 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nikkie van ons is niet gecastreerd en zij lekt altijd als ze loops is geweest. Als ze buiten is zorg ik ervoor dat ze zeker drie keer achter elkaar plast dan is het lekken minder.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Mijn oudje had dat ook, die was in het asiel gesteriliseerd.
Ze lekte het ergst na het wandelen dan kon ze ergens liggen en dan liep de urine eruit.
Ik heb een tijdje een medicijn gehad die dan de sluitspier stimuleerde, maar ben daar mee opgehouden.
Toen ze een jaar of 9 was hield het op (vraag niet waarom, ik heb geen idee)
Ze lekte het ergst na het wandelen dan kon ze ergens liggen en dan liep de urine eruit.
Ik heb een tijdje een medicijn gehad die dan de sluitspier stimuleerde, maar ben daar mee opgehouden.
Toen ze een jaar of 9 was hield het op (vraag niet waarom, ik heb geen idee)
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ja hoor, daar kunnen ook wat jaren overheen gaan. Het hoeft niet steriliseren --> direct incontinent te zijn. Mijn gok is dat het bij de hond van TS daar dus ook aan ligt. Je hoort het helaas best vaak.bionca schreef:Hier ook een die nog wel eens wat laat lopen heeft hier niet echt met de steralisatie te maken volgens mij aangezien dat al meerdere jaren terug gedaan is voor het begon. moest eerst een plas inleveren (liefst ochtend uriene) maar nu krijgt ze euserin als medicatie en nu gaat het redelijk goed al zeg ik het zelf.

-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Mijn hond heeft het ook, vooral tijdens diep slapen. Enurace pilletjes op advies van de da. Heel vervelend maar het is niet anders.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla 
- Sientje
- Zeer actief
Ben bij de dierenarts geweest en Amy haar urine is onderzocht. PH-waarde was te hoog en er zat struviet in de urine.
Waarschijnlijk door de Orijen en vers vlees volgens de dierenarts. Omdat niet duidelijk is of het druppelen door de sterilisatie komt of door de struviet, heb ik Enurace (pilletjes voor de sluitspier van de blaas) en Vétoquinol (een pasta tegen de struviet). Over 2 weken moet ik weer urine inleveren.
Het verwart me wel dat op die tube pasta staat dat het de PH waarde van de urine verhoogt. Volgens de dierenarts moest die juist omlaag.
De kans is groot dat ik Amy dieetvoeding moet gaan geven. Daar baal ik wel een beetje van omdat ik graag voer met een hoog vleesgehalte voer, maar blijkbaar is het niet geschikt voor Amy.
Waarschijnlijk door de Orijen en vers vlees volgens de dierenarts. Omdat niet duidelijk is of het druppelen door de sterilisatie komt of door de struviet, heb ik Enurace (pilletjes voor de sluitspier van de blaas) en Vétoquinol (een pasta tegen de struviet). Over 2 weken moet ik weer urine inleveren.
Het verwart me wel dat op die tube pasta staat dat het de PH waarde van de urine verhoogt. Volgens de dierenarts moest die juist omlaag.
De kans is groot dat ik Amy dieetvoeding moet gaan geven. Daar baal ik wel een beetje van omdat ik graag voer met een hoog vleesgehalte voer, maar blijkbaar is het niet geschikt voor Amy.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Teefje druppelt vaak urine in huis- struviet in urine
Die tube zou ik nog even navragen als ik jou was.
- Sientje
- Zeer actief
Re: Teefje druppelt vaak urine in huis- struviet in urine
Oh, ik vergis me volgens mij dan... De urine was te zuur, maar de PH-waarde was tegen de 8? Het klinkt tegenstrijdig allemaal. Zal morgen even met de assistente bellen.