Ik heb het ingesmeerd met honingzalf. Toen ik net weer keek zat er weer een grote gelige natte korst op.
Ik denk dat ik straks maar even groene leem ga halen en de plek groter scheren.
Het doet haar echt pijn, ik vind het best zielig..
Moderator: moderatorteam
Ja ontzettend sneu, ik heb het nog nooit meegemaakt. Gol is best een harde maar gister lag ze helemaal te rillen toen ik met haar bezig was.sbientje schreef:vervelende plek ook. Hier dus een paar weken geleden hetzelfde drama, op 3 plekken tegelijk. Wat een ellende zeg. Pom had er niet zo'n last van op zich, 2 plekken waren vrij snel dicht maar de laatste (bovenop haar kop ook) ging helemaal niet dicht. Duurde echt anderhalve week voor er iets van een korst opzat. Inmiddels is het wel genezen alleen nog steeds een kale plek, arm schaap loopt voor schut ermee. Beterschap voor Gollum!
ik heb ook echt geen idee. Ik dacht dat het kwam door charlie met zijn gesleur in haar nek maar bovenop haar kop is dan weer een rare plek. Daarna dacht ik misschien insectenbeten, want ik had wel wat steekvliegen op haar kop gezien de dagen daarvoor maar.. of het daar nou van kwam. Ik ben er niet achtergekomen. Zet haar nu wel steeds na het zwemmen even onder de douche, hoop gedoe maar hoop dat het helpt..Gollum schreef:Ja ontzettend sneu, ik heb het nog nooit meegemaakt. Gol is best een harde maar gister lag ze helemaal te rillen toen ik met haar bezig was.sbientje schreef:vervelende plek ook. Hier dus een paar weken geleden hetzelfde drama, op 3 plekken tegelijk. Wat een ellende zeg. Pom had er niet zo'n last van op zich, 2 plekken waren vrij snel dicht maar de laatste (bovenop haar kop ook) ging helemaal niet dicht. Duurde echt anderhalve week voor er iets van een korst opzat. Inmiddels is het wel genezen alleen nog steeds een kale plek, arm schaap loopt voor schut ermee. Beterschap voor Gollum!
Ik denk dat het wel een grote plek word ja, ik las dat ik het haar ruim weg moest scheren dus dat ga ik zo maar proberen. Gister heb ik alleen wat geknipt.
Hoe het nou kan? Geen idee.
Ja inderdaad, bovenop de kop is wel een gekke plek dan. Maar bij Gol zou ik ook niet kunnen bedenken waarom ze in haar oksel een plek heeft, ze draagt haar tuig al een tijdje niet meer omdat ik het vond schuren. En Mika bijt haar meestal in de kont dus dat kan het ook niet zijn.sbientje schreef:ik heb ook echt geen idee. Ik dacht dat het kwam door charlie met zijn gesleur in haar nek maar bovenop haar kop is dan weer een rare plek. Daarna dacht ik misschien insectenbeten, want ik had wel wat steekvliegen op haar kop gezien de dagen daarvoor maar.. of het daar nou van kwam. Ik ben er niet achtergekomen. Zet haar nu wel steeds na het zwemmen even onder de douche, hoop gedoe maar hoop dat het helpt..Gollum schreef:Ja ontzettend sneu, ik heb het nog nooit meegemaakt. Gol is best een harde maar gister lag ze helemaal te rillen toen ik met haar bezig was.sbientje schreef:vervelende plek ook. Hier dus een paar weken geleden hetzelfde drama, op 3 plekken tegelijk. Wat een ellende zeg. Pom had er niet zo'n last van op zich, 2 plekken waren vrij snel dicht maar de laatste (bovenop haar kop ook) ging helemaal niet dicht. Duurde echt anderhalve week voor er iets van een korst opzat. Inmiddels is het wel genezen alleen nog steeds een kale plek, arm schaap loopt voor schut ermee. Beterschap voor Gollum!
Ik denk dat het wel een grote plek word ja, ik las dat ik het haar ruim weg moest scheren dus dat ga ik zo maar proberen. Gister heb ik alleen wat geknipt.
zou ik wel doen ja.. lijkt me niet bevorderlijk.. De zee ofzo kan wel denk ik trouwensGollum schreef:Ja inderdaad, bovenop de kop is wel een gekke plek dan. Maar bij Gol zou ik ook niet kunnen bedenken waarom ze in haar oksel een plek heeft, ze draagt haar tuig al een tijdje niet meer omdat ik het vond schuren. En Mika bijt haar meestal in de kont dus dat kan het ook niet zijn.sbientje schreef:ik heb ook echt geen idee. Ik dacht dat het kwam door charlie met zijn gesleur in haar nek maar bovenop haar kop is dan weer een rare plek. Daarna dacht ik misschien insectenbeten, want ik had wel wat steekvliegen op haar kop gezien de dagen daarvoor maar.. of het daar nou van kwam. Ik ben er niet achtergekomen. Zet haar nu wel steeds na het zwemmen even onder de douche, hoop gedoe maar hoop dat het helpt..Gollum schreef:Ja ontzettend sneu, ik heb het nog nooit meegemaakt. Gol is best een harde maar gister lag ze helemaal te rillen toen ik met haar bezig was.sbientje schreef:vervelende plek ook. Hier dus een paar weken geleden hetzelfde drama, op 3 plekken tegelijk. Wat een ellende zeg. Pom had er niet zo'n last van op zich, 2 plekken waren vrij snel dicht maar de laatste (bovenop haar kop ook) ging helemaal niet dicht. Duurde echt anderhalve week voor er iets van een korst opzat. Inmiddels is het wel genezen alleen nog steeds een kale plek, arm schaap loopt voor schut ermee. Beterschap voor Gollum!
Ik zal Gol maar even uit het water houden denk?
Arme Gol, daar gaat ze echt niks van snappen. Maar ja, het moet maar even.sbientje schreef:zou ik wel doen ja.. lijkt me niet bevorderlijk.. De zee ofzo kan wel denk ik trouwensGollum schreef:
Ik zal Gol maar even uit het water houden denk?
Mijn vriend ook niet! Hij dacht dat ze gewoon in de stront had gerold en vond me raar toen ik hotspot zeiStapper schreef:citaat van hondenpage: Zorg wel dat je hond voorlopig uit het water blijft want anders kan de wond niet goed genezen. Mocht je je hond toch willen laten zwemmen, ga dan met hem naar zee. De wond reinigt hierdoor heel goed.
Ik had namelijk geen idee wat een hotspot was, lang leve google

Oh joh!GrethavW schreef:Onze Newfoundlanders hadden het ook regelmatig.
Alle bovenstaande behandelingen geprobeerd. Wat een gedoe en vooral gesmeer en het duurde best lang voordat het over was.
Door alle handelingen en smeersels hadden de honden juist de neiging om er aan te zitten.
Totdat ik er achter kwam, dat als ik niets deed, de plek het snelst genezen was.
Dus gewoon de eerste korst met vastgeplakte haren met rust laten. Binnen de kortste keren was het genezen en daarna kamde ik de loszittende haren op de plek voorzichtig weg.
Ik weet dat het er niet echt gezond uit ziet, maar dat valt dus enorm mee. Als het nat blijft en gaat smetten is het natuurlijk wat anders, dan moet je wel gaan knippen.
Maar als het droog en hard is, ookal is het met haren, gewoon met rust laten.
Ik durfde niet te scherenbouvierpoedel schreef:Hotspot niet te kort scheren anders krijgen ze weer jeuk van de stoppels .
Naah ook al! Wat stom ook in die oksel. Beterschap!Crista schreef:Toevallig dat meer honden er op dit moment last van hebben!
Kiyo heeft sinds maandag een hotspot in zijn oksel ook en ik heb geen idee waar het vandaan komt.. Insectenbeet zou kunnen, maar ik denk eerder aan een (allergische) reactie op iets aangezien zijn andere oksel ook wat rood is. Het was echt een flinke smetplek en ik heb het schoongemaakt met sodawater. Daarna voorkomen dat hij er aan krabt of likt dus hij loopt rond in een verknipt shirt. Het is nu al kleiner geworden, maar soms nog wel wat nattig. Hoop dat het snel over is en bij jullie hondjes ook!
Ik weet nog wel toen Gollums poten waren geschoren voor het infuus dat het echt maanden duurde voordat het haar helemaal terug was. Ze zag er niet uit!sbientje schreef:Hier is op 1 plek het haar er finaal af, en dat duurt best lang voordat t weer doorkomt. Ik hoop dat t nu bijna zover is. Het is wel bruin geworden, de huid :') valt iets minder op dus..
met scheren gaat het nog wel, maar hier is het haar gewoon finaal uitgerukt.. Maar volgens mij begint het nu terug te komenGollum schreef:Oh joh!GrethavW schreef:Onze Newfoundlanders hadden het ook regelmatig.
Alle bovenstaande behandelingen geprobeerd. Wat een gedoe en vooral gesmeer en het duurde best lang voordat het over was.
Door alle handelingen en smeersels hadden de honden juist de neiging om er aan te zitten.
Totdat ik er achter kwam, dat als ik niets deed, de plek het snelst genezen was.
Dus gewoon de eerste korst met vastgeplakte haren met rust laten. Binnen de kortste keren was het genezen en daarna kamde ik de loszittende haren op de plek voorzichtig weg.
Ik weet dat het er niet echt gezond uit ziet, maar dat valt dus enorm mee. Als het nat blijft en gaat smetten is het natuurlijk wat anders, dan moet je wel gaan knippen.
Tja ik ben zo'n miep die gelijk gaat kijken, voor hetzelfde geld heeft ze wel een diepe bijtwond. Gelukkig zit ze er ook niet aan, die foam lijkt wel wat verkoeling te geven. Ze kan er ook lastig bij dus dat scheelt.
Ik durfde niet te scherenbouvierpoedel schreef:Hotspot niet te kort scheren anders krijgen ze weer jeuk van de stoppels .![]()
Ik heb met een verbandschaartje voorzichtig wat haar weggeknipt, het meeste kwam er uitzichzelf al af toen ik het schoonmaakte.
Naah ook al! Wat stom ook in die oksel. Beterschap!Crista schreef:Toevallig dat meer honden er op dit moment last van hebben!
Kiyo heeft sinds maandag een hotspot in zijn oksel ook en ik heb geen idee waar het vandaan komt.. Insectenbeet zou kunnen, maar ik denk eerder aan een (allergische) reactie op iets aangezien zijn andere oksel ook wat rood is. Het was echt een flinke smetplek en ik heb het schoongemaakt met sodawater. Daarna voorkomen dat hij er aan krabt of likt dus hij loopt rond in een verknipt shirt. Het is nu al kleiner geworden, maar soms nog wel wat nattig. Hoop dat het snel over is en bij jullie hondjes ook!
Ik weet nog wel toen Gollums poten waren geschoren voor het infuus dat het echt maanden duurde voordat het haar helemaal terug was. Ze zag er niet uit!sbientje schreef:Hier is op 1 plek het haar er finaal af, en dat duurt best lang voordat t weer doorkomt. Ik hoop dat t nu bijna zover is. Het is wel bruin geworden, de huid :') valt iets minder op dus..
Bij een andere dierenarts oefde haar poten helemaal niet geschoren te worden, die pakte zo de ader
Nou ja.....over het algemeen wist ik wel of onze honden gebeten waren of niet. En dat was nooit, want ze vochten niet.Gollum schreef:Oh joh!GrethavW schreef:Onze Newfoundlanders hadden het ook regelmatig.
Tja ik ben zo'n miep die gelijk gaat kijken, voor hetzelfde geld heeft ze wel een diepe bijtwond. Gelukkig zit ze er ook niet aan, die foam lijkt wel wat verkoeling te geven. Ze kan er ook lastig bij dus dat scheelt.
De mijne vechten ook niet maar spelen soms te wild. Mika heeft wel eens een pluk haar uit Gollums kont getrokken wat een lelijke plek werd. Rani speelt ook lekker happerig, en ik heb natuurlijk geen ervaring met hotspots tot nu toe.GrethavW schreef:Nou ja.....over het algemeen wist ik wel of onze honden gebeten waren of niet. En dat was nooit, want ze vochten niet.Gollum schreef:Oh joh!GrethavW schreef:Onze Newfoundlanders hadden het ook regelmatig.
Tja ik ben zo'n miep die gelijk gaat kijken, voor hetzelfde geld heeft ze wel een diepe bijtwond. Gelukkig zit ze er ook niet aan, die foam lijkt wel wat verkoeling te geven. Ze kan er ook lastig bij dus dat scheelt.![]()
Maar serieus, sinds ik er niets meer aan deed ging het echt veel sneller over.
Alleen misschien de haren erom heen iets korter knippen, maar de haren in/op de korst gewoon laten zitten.
Je ziet wel of de korst mooi droog is, of dat er troep onder zit. Dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Maar de hotspot moet droog zijn en blijven. Alle smeersels zorgen er alleen maar voor dat het weer vochtig is, waardoor het weer langzamer geneest.
En met 2 newfies heb je echt ruime ervaring met hotspots.

Heb ik inderdaad gedaan, geen vlo te zien. Ik had ze een paar weken geleden allemaal ontvlooid dus dat had ik ook niet verwacht. En ze is wel vaker gebeten door een vlo dus het zou me gek lijken dat ze na 9 jaar daar opeens een hotspot van krijgt.Nanna schreef:Kijk meteen even na of ze vlooien heeft of niet. Dat wil ook weleens een aanstichter van hotspots zijn.
Het ene ras wil er wel gevoeliger voor zijn dan het andere. Rottweilers, Bullmastiffs en Berners zijn berucht.
Naaah bij Pom ook? Wat is dat toch?sbientje schreef:hier hetzelfde, het blijft maar doorgaan.. een plek dicht en dan ontdek ik weer een andere