Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cavalier King Charles Spaniel met gevoelige darmen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Fatima
Vaste gebruiker

Cavalier King Charles Spaniel met gevoelige darmen

Ongelezen bericht door Fatima »

Hallo!

Sinds 2 weken heb ik een Cavalier pup, genaamd Yoep. Hij heeft vanaf het begin problemen met zijn ontlasting (diarree) en na een paar dagen kwam daar bloed bij. Toen at hij niet meer, affijn, 3x bij de da geweest, tussendoor ontwormd en nu heeft hij net een kuurtje Panacur achter de rug ivm Giardia-parasiet.

Hij krijgt nu hypo-allergeen voer aangezien de pedigree pal pup er onverteerd uit spoot (lekker! :? ) en hij krijgt 2x per dag finidiar, en als klap op de vuurpijl Diarsanyl pasta. Ja echt waar en dat allemaal in zo'n klein menneke :-(

Volgens de da staat dit ras er om bekend darmklachten te hebben, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben echt een beetje ten einde raad, hij doet het verder prima, eet, drinkt, slaapt en speelt en is nu echt een "happy puppy", maar toch weer spuitpoep sinds gisteravond, ondanks alle pillen en pasta's.

Ik ben benieuwd!
Greetz van Lesley&Edwin
Miauw van Snoepey, Mickey en Ricky
Poot van Yoep
dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]
Aantal honden: 1

cavalier

Ongelezen bericht door dana »

hoi lesley,

mijn cavalier zoë was in haar puppentijd ook nogal eens aan de diaree.
niet zo erg als jij beschrijft maar wel vaker als mijn andere hondjes,ze was gevoeliger.
ik heb haar vanaf dag 1 dat ik haar heb versvlees gegeven omdat mijn andere hondjes dat ook aten.de brokjes van de fokker hoefde ze echt niet :kotz: maar de brokjes die de andere toen af en toe aten weer wel(nutro).hahaha slim hondje was het hoor.
ze is nog een tijdje af en toe aan de race gegaan als ze de poep van de waterkippen hier in het recreatiegebied liep te snoepen.
ook dat is gelukkig helemaal over .
ik voer mijn hondjes al een hele tijd alleen nog maar vers(carnibest) en ik heb nooit meer een cavalier die aan de dunne is.
ze kan alles eten en poept keurig 1 soms 2 keer per dag,misschien een tip voor je puppy.
de cavalier is gevoelig maar daar is echt wel wat aan te doen.
heel veel sterkte met je kleine puppenkind.
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

ik heb wel een dobermann, maar een hond die van pup af aan altijd darmklachten heeft gehad, waaronder bijna 6 maanden chronische diaree.
mijn enige advies luidt dan ook: gooi alle brokken weg en ga een complete diepvries vleesvoeding voeren.
sinds qyan geen brokken meer eet nooit meer last van darmklachten en diaree.
qyan voer ik carnibest
hier wat sites:
www.carnibest.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.ahv-breda.nl
www.rodi-petfood.nl
www.ducknatuurvoeding.nl
en een hele handige site is misschien wel www.barfplaats.nl

carnibest en bibi zijn wel ana te raden. het is niet in de winkel verkrijgbaar, maar werken met verkooppunten.
carnibest en bibi hebben beide een groene mix/ fytomix/ kruidenmix.
dit staat vol van de probiotica, d.w.z goede bacterien voor de darmen. uitstekend voor honden met diaree klachten.
echt, gooi die brokken weg en zeker hypoallergenen brokken. van hypoallergene brokken zullen de darmen van je hond nooit sterker worden, alleen maar zwakker.
ook pedigree pal is niet echt aan te raden!!!
als je echt brokken wilt blijven voeren, verdiep je dan eens in brokken met weinig troep:
-farmfood, canex, biofood, cavom, etc. hier zitten geen antioxidanten en andere troep in.

maar......raad je zeker aan om voor andere brokken, toch minimaal 2 weken vers te gaan voeren. zo komt de darmflora weer op peil, wat met al die medicijnen alleen maar verdwijnt.

bij mij komt er in ieder geval geen brok meer in!

succes.

gr wendy
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Kan het verhaal van Qyan alleen maar beamen :ok:
Peet
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”