Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Walky dog ervaringen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Walky dog ervaringen

Ongelezen bericht door billy »

Heeft iemand ervaring met de Walky dog, dat lijkt me handiger als de springer en ik wil er dan 2 aan de fiets maken :cheer: ik heb zojuist met ze gefietst maar als je je handen aan het stuur kunt houden lijkt me ook wel wat :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Walky dog ervaringen

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb er een liggen.
Vind het veel minder prettig dan een springer, er komt veel meer directe kracht op waardoor het makkelijk scheef gaat zitten, en het trekt ook je fiets uit balans daardoor.
Het zit ook sneller in de weg bij het fietsen.
Ik heb er nog een liggen mocht je interesse hebben (alleen zonder bevestigingmateriaal aan de fiets, ivm fiets gestolen, maar die zijn los te koop)
billy
Erelid

Maar de hondjes zijn niet zo groot, gaat het dan ook al scheef zitten?
Ik weet niet of ik nog interesse heb als ik het zo lees :mrgreen:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb hier nog een oude springer liggen. Mocht je die willen proberen als alternatief. Wel zwaar om te versturen denk ik en verzendkosten zou je dan zelf moeten betalen :engel:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik heb er eentje en ik vind hem prettig fietsen, met een hond die niet gaat sprinten of onverwacht de andere kant op loopt, belangrijk detail :mrgreen:
Mijn borders zitten als een os te trekken aan dat ding voor we vertrekken en hij gaat inderdaad snel scheef zitten. Het uit balans gaan heb ik geen ervaring mee en als je hem ver genoeg naar achteren zet zit ie ook niet in de weg.
Ik heb geen ervaring met de springer dus kan niet echt vergelijken.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 26 sep 2015 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
billy
Erelid

Ik heb een elektrische vouwfiets, en om daar nu 2 springers op te gaan zetten lijkt me een heel gedoe en de fiets moet ook in de auto mee kunnen vandaar die Walky dog :wink:
Afbeelding
billy
Erelid

-Saskia- schreef:Ik heb er eentje en ik vind hem prettig fietsen, met een hond die niet gaat sprinten of onverwacht de andere kant op loopt, belangrijk detail :mrgreen:
Mijn borders zitten als een os te trekken aan dat ding voor we vertrekken en hij gaat inderdaad snel scheef zitten. Het uit balans gaan heb ik geen ervaring mee en als je hem ver genoeg naar achteren zet zit ie ook niet in de weg.
Ik heb geen ervaring met de springer dus kan niet echt vergelijken.
Dat klinkt al positief :ok: maar is het snel scheef zitten ook geen kwestie van goed aandraaien van de schroeven of zeg ik iets doms :D
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

billy schreef:Dat klinkt al positief :ok: maar is het snel scheef zitten ook geen kwestie van goed aandraaien van de schroeven of zeg ik iets doms :D
Klopt, regelmatig strakker aandraaien helpt. En toch trekt Frank hem voor we vertrekken af en toe nog een stukje scheef. Maar goed, die trekt ook als een achterlijke aan dat ding.
Jij hebt twee kleine terriërs toch? Daar voorzie ik echt geen problemen mee.
Ik heb hem destijds ook gekocht net omdat je hem er met een seconde af hebt zonder dat je hem volledig moet demonteren.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

billy schreef:Maar de hondjes zijn niet zo groot, gaat het dan ook al scheef zitten?
Hier wel, gekocht voor Apple, maar die loopt de eerste meters mee, maar na 2 minuten denkt ze, de groeten :mrgreen:
Maar misschien is het ook de combi van kleine fiets geweest met misschien niet voldoende aandraaien hoor waardoor ik er geen fan van ben
billy
Erelid

-Saskia- schreef:
billy schreef:Dat klinkt al positief :ok: maar is het snel scheef zitten ook geen kwestie van goed aandraaien van de schroeven of zeg ik iets doms :D
Klopt, regelmatig strakker aandraaien helpt. En toch trekt Frank hem voor we vertrekken af en toe nog een stukje scheef. Maar goed, die trekt ook als een achterlijke aan dat ding.
Jij hebt twee kleine terriërs toch? Daar voorzie ik echt geen problemen mee.
Ik heb hem destijds ook gekocht net omdat je hem er met een seconde af hebt zonder dat je hem volledig moet demonteren.
Dat lijkt me juist zo handig :ok:
Afbeelding
billy
Erelid

Apple schreef:
billy schreef:Maar de hondjes zijn niet zo groot, gaat het dan ook al scheef zitten?
Hier wel, gekocht voor Apple, maar die loopt de eerste meters mee, maar na 2 minuten denkt ze, de groeten :mrgreen:
Maar misschien is het ook de combi van kleine fiets geweest met misschien niet voldoende aandraaien hoor waardoor ik er geen fan van ben
Wat vraag je ervoor :wink: ik zag dat de aansluiting alleen 20 euro kost
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Hier ook ervaring met de walky dog, gekocht omdat je hem tijdens de wandeling makkelijker meedraagt dan een springer. Ik heb een bevestiging op twee fietsen, op de ene zit ie klemvast, op de andere draait ie mee en zakt zelfs omlaag. Daar moet eigenlijk een extra stukje rubber of zo onder, om hem strakker te kunnen aandraaien.

Ik zou niet weten hoe je er twee aan één fiets moet bevestigen, bedoel je aan elke kant één? Maar dan nog passen die koppelingsstukken toch niet onder het zadel?

Je zou ook de hondjes met een koppelstuk aan elkaar kunnen vastmaken. En dan de walky dog aan het tuig van de hond die het dichtst naast de fiets loopt bevestigen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb die Walky Dog gehad voor m'n Huskies, en als er een ras hard trekt...echter nooit last van gehad. Vond het een prima ding :ok:
billy
Erelid

*Wolf* schreef:Hier ook ervaring met de walky dog, gekocht omdat je hem tijdens de wandeling makkelijker meedraagt dan een springer. Ik heb een bevestiging op twee fietsen, op de ene zit ie klemvast, op de andere draait ie mee en zakt zelfs omlaag. Daar moet eigenlijk een extra stukje rubber of zo onder, om hem strakker te kunnen aandraaien.

Ik zou niet weten hoe je er twee aan één fiets moet bevestigen, bedoel je aan elke kant één? Maar dan nog passen die koppelingsstukken toch niet onder het zadel?

Je zou ook de hondjes met een koppelstuk aan elkaar kunnen vastmaken. En dan de walky dog aan het tuig van de hond die het dichtst naast de fiets loopt bevestigen.
Wat een verschillende ervaringen :wink:

Ik heb ruimte genoeg onder het zadel om er 2 te bevestigen dat was meer voor het idee dat ze achter elkaar kunnen lopen, maar een koppelstuk is ook een goed idee :ok:

Ik vind de springer zo'n groot ding om te zien, en ik heb al van alles op mijn vouwfietsje :wink:

Ik ga toch de Walky dog proberen zag ze al staan op MP eerst maar eentje kijken hoe het bevalt.
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik heb ze beide gehad. Het bevestingingsstuk van de springer paste niet op mijn nieuwe fiets, dus ik ben over gegaan naar de walky. Het voordeel van de springer vind ik die veer, maar met kleinere honden denk ik dat je daar niet veel aan hebt.
Het voordeel van de walky is het gemak waarmee je de stang bevestigd, ik kreeg dat ding waarmee de springer vast zat nooit eraf. En ik kan mijn vouwfiets met de bevestiging van de walky erop wel helemaal inklappen, maar met de springer niet meer.
Aan de springer is wel makkelijker een tweede lijn te bevestigen, bij de walky is dat ook gelukt, maar daarvoor moet ik het ding eerst uit elkaar halen. En zelfs met twee trekkende honden eraan schoof bij mij de walky nauwelijks.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik heb de walky dog op de step, dat is ideaal, maar nu doet Sam ook niet maf zeg maar naast de step.

Op de fiets had ik altijd een springer. Voor Sam vond ik het geen verschil uitmaken, maar omdat de walky dog veel simpeler is, vond ik dat juist op de step handig. De springer is wel meer solide denk ik, maar dus minder 'handzaam'. Als je makkelijke hondjes hebt, die niet onwijs uit de bocht vliegen, dan koos ik voor de walky dog. Ik heb op de step ook de mogelijkheid voor 2 walky dogs i.v.m. logeerhonden en dat gaat ook prima.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Je hebt ook een koppelstuk die je aan het achterwiel bevestigd voor de Walky Dog:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”