Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is dit kennelhoest?
Moderator: moderatorteam
-
Kimmie
is dit kennelhoest?
vorige week woensdag is Lois geopereerd op een grote kliniek,en sinds gisteren( 9 dagen later) is zij begonnen met hoesten, eigenlijk begon het met het blaffen dat ze zo ongeveer erin stikte zo hard hoestte ze, eerst dacht ik dat er iets in haar keel zat maar daar is niets te vinden en verder hoest ze gewoon niet,alleen als ze zich heel erg druk maakt.
gisteravond heeft ze tijdens het hoesten ook slijm gebraakt.
vanmorgen toen we net wakker waren,zijn de honden altijd erg druk,en begon ze weer vreselijk te hoesten,maar eenmaal buiten en ook nu is het helemaal weg.
ze toont verder helemaal niet ziek,eet heel goed ,drinkt goed..is verder gewoon normaal..
kan dit kennelhoest zijn?
ik heb nog nooit een hond met kennelhoest gehad en maandag moeten de hechtingen bij mijn eigen DA eruit gehaald worden,is wel handig dan haar niet mee te nemen daar naar binnen denk ik?
gisteravond heeft ze tijdens het hoesten ook slijm gebraakt.
vanmorgen toen we net wakker waren,zijn de honden altijd erg druk,en begon ze weer vreselijk te hoesten,maar eenmaal buiten en ook nu is het helemaal weg.
ze toont verder helemaal niet ziek,eet heel goed ,drinkt goed..is verder gewoon normaal..
kan dit kennelhoest zijn?
ik heb nog nooit een hond met kennelhoest gehad en maandag moeten de hechtingen bij mijn eigen DA eruit gehaald worden,is wel handig dan haar niet mee te nemen daar naar binnen denk ik?
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: is dit kennelhoest?
Dat klinkt inderdaad als kennelhoest.
Zou de d.a. eerst even bellen en niet zomaar erheen. Snel beginnen met behandeling zodat het niet chronisch wordt.
Zou de d.a. eerst even bellen en niet zomaar erheen. Snel beginnen met behandeling zodat het niet chronisch wordt.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Klinkt idd als kuch. Maar tuurlijk kan ze mee, zullen wel meer zieke honden bij de DA komen
(een vd redenen dat m'n honden in de auto wachten en buitenom binnen komen en niet via de wachtkamer)
Maar gewoon even overleggen wat je DA wil.
Incubatietijd van kuch is dacht ik 1-2 weken dus ze kan het daar maar ook elders opgelopen hebben.
Incubatietijd van kuch is dacht ik 1-2 weken dus ze kan het daar maar ook elders opgelopen hebben.
-
Kimmie
ze komt ip niet van het terrein af hier, vandaar dat ik die kliniek erbij vermeldt,ze is verder niet buiten geweest of met andere honden in aanraking gekomen als daar de afgelopen weken.
maar moet ik er nu nog iets verder aan doen? zolang ze rustig is hoest ze helemaal niet,alleen als ze gaat blaffen ( nou ja,klinkt nu als een schore zeehond en daarna gaat ze vreselijk hoesten) ,of als ze zich drukker maakt.
ik zal maandag bij de DA wel even buiten wachten en even bij de balie melden dat ik kennelhoest vermoedt..
hmmz ze is nu aan het spelen en weer vreselijk aan het hoesten, hoe erg besmettelijk is het? ik heb hier 8 honden,waaronder een oudje van 14...
maar moet ik er nu nog iets verder aan doen? zolang ze rustig is hoest ze helemaal niet,alleen als ze gaat blaffen ( nou ja,klinkt nu als een schore zeehond en daarna gaat ze vreselijk hoesten) ,of als ze zich drukker maakt.
ik zal maandag bij de DA wel even buiten wachten en even bij de balie melden dat ik kennelhoest vermoedt..
hmmz ze is nu aan het spelen en weer vreselijk aan het hoesten, hoe erg besmettelijk is het? ik heb hier 8 honden,waaronder een oudje van 14...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hoeft ze nu niet meer te scheiden. Voor t hoesten zijn ze al besmettelijkKimmie schreef:ze komt ip niet van het terrein af hier, vandaar dat ik die kliniek erbij vermeldt,ze is verder niet buiten geweest of met andere honden in aanraking gekomen als daar de afgelopen weken.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Waaraan is ze geopereerd?
-
Kimmie
aan haar voorpoot is ze geopereerd ( arthroscopie) .
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ah oké. Hebben ze het gewricht schoon gemaakt?
Zolang ze niet echt benauwd is lijkt me kennelhoest wel waarschijnlijk, irritatie door beademing zou ook nog kunnen.
Beterschap!
Zolang ze niet echt benauwd is lijkt me kennelhoest wel waarschijnlijk, irritatie door beademing zou ook nog kunnen.
Beterschap!
-
Kimmie
nee het verhaal is nogal lang en technisch wat er aan de hand is...
maar geen gewricht schoon gemaakt.
maar ik heb net op kennelhoest gegoogeld en daar was een filmpje van een hond die exact hetzelfde kucht als lois..
goed lois is niet ziek verder dus hoop dat ze binnen een paar dagen eraf is,maar ben wel bang dat ze mijn oudje besmet / besmet heeft en die moet echt niet heel ziek worden...
maar geen gewricht schoon gemaakt.
maar ik heb net op kennelhoest gegoogeld en daar was een filmpje van een hond die exact hetzelfde kucht als lois..
goed lois is niet ziek verder dus hoop dat ze binnen een paar dagen eraf is,maar ben wel bang dat ze mijn oudje besmet / besmet heeft en die moet echt niet heel ziek worden...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Kennelhoest en als het erg wordt zou ik Natterman Bronchicum geven. Wel de laagste dosering.
Dat helpt vaak goed. Af en toe honing kan ook, maar de Natterman (wel die Bronchicum dus!) is hoestonderdrukkend zodat de ontstoken keel kan genezen.
Als ze geen koorts krijgen hoef je er niet verder mee naar een dierenarts.
Dat helpt vaak goed. Af en toe honing kan ook, maar de Natterman (wel die Bronchicum dus!) is hoestonderdrukkend zodat de ontstoken keel kan genezen.
Als ze geen koorts krijgen hoef je er niet verder mee naar een dierenarts.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Als ze verder niet ziek is zou ik er niet teveel aan doen. Een hoestdrankje wil nog wel eens helpen. Hier hebben ze het ook eens opgelopen via de hondenschool. Wel ingeent maar dat zegt blijkbaar ook niet veel. Maar ze waren alle 3 met een paar dagen weer beter. Hopen dat je oudje er niks van mee krijgt.

-
Kimmie
ze is gisteren begonnen met hoesten en doet het nu ook als ze zich druk maakt,maar verder helemaal niet ziek ( merk verder niets aan haar,ze heeft geen koorts ,eet super goed enz) kan het dan nu nog erger worden?
ik ga het zeker onthouden als evt de anderen ook ziek worden,knijp hem echt voor de oude hond...die kan zoiets helemaal niet hebben.
en ik moet langs maandag bij de DA om de hechtingen eruit te laten halen,maar zal met haar buiten wachten en daar zeggen dat ze hoest.
ik kan zeker niets extra's geven aan het oudje om ( een beetje) te voorkomen dat hij ziek wordt?ben daar echt bang voor,hondje is oud en zijn weerstand zal niet zo sterk zijn als bij die jonge honden.
ik ga het zeker onthouden als evt de anderen ook ziek worden,knijp hem echt voor de oude hond...die kan zoiets helemaal niet hebben.
en ik moet langs maandag bij de DA om de hechtingen eruit te laten halen,maar zal met haar buiten wachten en daar zeggen dat ze hoest.
ik kan zeker niets extra's geven aan het oudje om ( een beetje) te voorkomen dat hij ziek wordt?ben daar echt bang voor,hondje is oud en zijn weerstand zal niet zo sterk zijn als bij die jonge honden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou hier wil de da t wel weten vooraf en dus ook niet in de wachtkamer...crutz schreef:Klinkt idd als kuch. Maar tuurlijk kan ze mee, zullen wel meer zieke honden bij de DA komen(een vd redenen dat m'n honden in de auto wachten en buitenom binnen komen en niet via de wachtkamer)
Ik zou er ook niet blij mee zijn overigens als ik daar met Xena zou zitten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Kimmie
bij ons ook hoor,als je zegt dat je een hoestende hond hebt moet je buiten wachten,dus ik meldt me maandag en zeg meteen dat ze hoest,en dan blijf ik buiten wachten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies en lijkt me logisch ook... er zitten nl ook gewoon gezonde honden en pups die alleen maar geent hoeven te worden of voor een apk'tje.Kimmie schreef:bij ons ook hoor,als je zegt dat je een hoestende hond hebt moet je buiten wachten,dus ik meldt me maandag en zeg meteen dat ze hoest,en dan blijf ik buiten wachten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik ga er van uit dat de meeste er niet voor zweetvoeten komen. Daarom dat ik als ik wacht (met m'n honden in de auto) mensen vraag hun hond bij zich te houden als ze die rond laten scharrelen. Hoef geen ellende mee naar huis te nemenmalinois schreef:Precies en lijkt me logisch ook... er zitten nl ook gewoon gezonde honden en pups die alleen maar geent hoeven te worden of voor een apk'tje.Kimmie schreef:bij ons ook hoor,als je zegt dat je een hoestende hond hebt moet je buiten wachten,dus ik meldt me maandag en zeg meteen dat ze hoest,en dan blijf ik buiten wachten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat snap ik maar hier worden mensen met een kuchende hond of een hond met een ander besmettelijk verdacht iets gelukkig toch echt naar buiten verwezen hoor. Als je vooraf belt (wat moet alleen op afspraak) en je zegt dat je hond kennelhoest heeft wordt dus ook verteld buiten te blijven en wordt je via de achteringang apart gehouden van de rest bij voorkeur als laatste van t spreekuur. Ik laat geen pup alleen in de auto voor een enting. De rest zal wel om en om moeten omdat ik niet met 3 tegelijk naar binnen kan. En 9 van de 10 kwamen de laatste keer idd alleen voor zweetvoeten (dus entingen etc) gezien de boekjes. Honden scharrelen hier iig niet rond allemaal kort aangelijnd tenminste de keren dat ik er was en das niet zo vaak gelukkig.crutz schreef:Nou ik ga er van uit dat de meeste er niet voor zweetvoeten komen. Daarom dat ik als ik wacht (met m'n honden in de auto) mensen vraag hun hond bij zich te houden als ze die rond laten scharrelen. Hoef geen ellende mee naar huis te nemenmalinois schreef:Precies en lijkt me logisch ook... er zitten nl ook gewoon gezonde honden en pups die alleen maar geent hoeven te worden of voor een apk'tje.Kimmie schreef:bij ons ook hoor,als je zegt dat je een hoestende hond hebt moet je buiten wachten,dus ik meldt me maandag en zeg meteen dat ze hoest,en dan blijf ik buiten wachten.

-
Kimmie
nou...Red liep ook al flink te hoesten vanmorgen... het wachten is op wanneer Lotus ook begint ,die ligt de hele dag zo ongeveer te bekken met lois...
en dan zal de rest waarschijnlijk ook wel gaan volgen ,denk ik.....
ik zal trouwens inderdaad even morgenochtend bellen naar de praktijk wat ze willen,misschien willen ze als kennelhoest bekend is,inderdaad dat je als laatste komt.
ik zal trouwens inderdaad even morgenochtend bellen naar de praktijk wat ze willen,misschien willen ze als kennelhoest bekend is,inderdaad dat je als laatste komt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Neu hoor... Xena liep tussen Xygan en Xavi beide reuen kennelhoest en zij gelukkig niet.Kimmie schreef:nou...Red liep ook al flink te hoesten vanmorgen... het wachten is op wanneer Lotus ook begint ,die ligt de hele dag zo ongeveer te bekken met lois...
Ook de 2 reuen waarmee Xavi meeloopt met de oppas en ook is blijven lopen met zn kennelhoest hebben t niet gekregen. Honing en kinderhoestdrankje doet wonderen

-
Kimmie
nou dat zou heel mooi zijn als ze niet allemaal ziek worden,ik hou de hoop erin!
-
Kimmie
helaas hebben alle 8 de honden kennelhoest inmiddels en buddy is zo ziek geworden vannacht,ik vermoed een longontsteking,hij heeft dikke koorts,ademt heel kort...
dus zo naar de DA met hem.

dus zo naar de DA met hem.
- Yara
- Zeer actief
-
Kimmie
dank je,ja het is hier een hoest koor inmiddels..
en buddy heeft een beginnende longontsteking,AB gekregen en koorts remmers en als hij slechter wordt moet ie opgenomen gaan worden,maar ik hoop dat de AB zijn werk gaat doen.
gelijk voor tino ook AB mee gekregen,oudje begint ook te hoesten en als ik zie hoeveel kracht het hoesten kost bij die jonge honden dat gaat ie niet redden...
dus maar prefentief op de AB...en duimen draaien dat het verder voorbij gaat voor hem..
en buddy heeft een beginnende longontsteking,AB gekregen en koorts remmers en als hij slechter wordt moet ie opgenomen gaan worden,maar ik hoop dat de AB zijn werk gaat doen.
gelijk voor tino ook AB mee gekregen,oudje begint ook te hoesten en als ik zie hoeveel kracht het hoesten kost bij die jonge honden dat gaat ie niet redden...
dus maar prefentief op de AB...en duimen draaien dat het verder voorbij gaat voor hem..
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun je dan niet beter preventief ontstekingsremmer geven naast de ab? AB doet niks bij een virus nl

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een ellende...

-
Kimmie
ze heeft voor Tino en Buddy Clavaseptin ( amoxillin) meegegeven ,en caprodyl tegen de koorts bij Buddy..
nu was dit een andere Da als mijn eigen DA omdat het hier een feestdag is,mag toch wel hopen dat dat goed is??
nu was dit een andere Da als mijn eigen DA omdat het hier een feestdag is,mag toch wel hopen dat dat goed is??
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hopen dat het snel de goede kant op gaat, bah beterschap
-
Kimmie
Nookie heeft ook 40,2 koorts...
wat een ellende zeg,ze gaan nu echt ziek worden ervan...ze heeft nu de AB tabletten en koortsremmers gekregen van Buddy ( wel DA gebeld natuurlijk erover)
wat een ellende zeg,ze gaan nu echt ziek worden ervan...ze heeft nu de AB tabletten en koortsremmers gekregen van Buddy ( wel DA gebeld natuurlijk erover)
- Yara
- Zeer actief
Nou wat een ellende zeg. Die van mij kwamen toen als puppies met kennelhoest van de hondenschool. Yara kreeg het ook maar ze waren er helemaal niet zo ziek van. Beetje hoesten en verder eigenlijk niet. Heftig virus is dit dan. Hoop voor je dat het snel voorbij is. Niks aan zoveel zieke honden.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Metacam is een ontstekingsremmer bijv. Misschien ff informeren bij je da ivm je al aanwezige medicatie zeker icm longontsteking.