Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijtende honden in het vizier.
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bijtende honden in het vizier.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Bijtende honden in het vizier.
.... waarop de staatssecretaris aangaf dat op het ministerie van Veiligheid en Justitie wordt gewerkt aan een landelijk protocol bijtincidenten die in iedere gemeente zou moeten gelden. Het is de bedoeling dat met het protocol ook de problemen rondom aangiftes wordt aangepakt.
dat zou al een hele stap vooruit zijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
De steeds vaker voorkomende en meestal ook zeer ernstige bijtincidenten tussen honden is ook de politiek niet ontgaan. Zo constateert de VVD dat het voor slachtoffers van gebeten honden in veel gevallen bijna onmogelijk is om aangifte te doen bij de politie. Het blijkt dat de politie bij bijtincidenten niet goed weet hoe ze met aangiftes en meldingen om moet gaan. Dit probleem heeft de VVD bij een eerder overleg al aangestipt, waarop de staatssecretaris aangaf dat op het ministerie van Veiligheid en Justitie wordt gewerkt aan een landelijk protocol bijtincidenten die in iedere gemeente zou moeten gelden. Het is de bedoeling dat met het protocol ook de problemen rondom aangiftes wordt aangepakt. De VVD vraagt bij het VAO of de staatssecretaris in een brief kan aangeven binnen welke termijn een landelijk protocol is opgesteld en ingevoerd. De staatssecretaris heeft hierop aangegeven dat ze voor 1 november van dit jaar hierover een brief aan de Tweede Kamer stuurt.
Nou, ben heel benieuwd.
Die achterlijke partij voor de dieren ook. Hoe ondermijn je een prima voorstel.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Hmm, het is allemaal nog helemaal los.. Máár wat super fijn dat het elk geval besproken wordt. Dat de bijtincidenten zijn toegenomen ( hond-hond), geloof ik direct en ik vind dat weldegelijk een groot probleem. Dat je vervolgens mij de politie tegen een muur aanloopt wanneer je een melding van zo'n incident doet, is ook bekend.
Ik hoop écht dat er nu eens duidelijke consequenties gaan komen. Zo'n cursus, vind ik een goed idee maar zal er denk ik niet van komen. Ik ben benieuwd waar dit op gaat uitlopen!
Ik hoop écht dat er nu eens duidelijke consequenties gaan komen. Zo'n cursus, vind ik een goed idee maar zal er denk ik niet van komen. Ik ben benieuwd waar dit op gaat uitlopen!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
dagmar88 schreef:De steeds vaker voorkomende en meestal ook zeer ernstige bijtincidenten tussen honden is ook de politiek niet ontgaan. Zo constateert de VVD dat het voor slachtoffers van gebeten honden in veel gevallen bijna onmogelijk is om aangifte te doen bij de politie. Het blijkt dat de politie bij bijtincidenten niet goed weet hoe ze met aangiftes en meldingen om moet gaan. Dit probleem heeft de VVD bij een eerder overleg al aangestipt, waarop de staatssecretaris aangaf dat op het ministerie van Veiligheid en Justitie wordt gewerkt aan een landelijk protocol bijtincidenten die in iedere gemeente zou moeten gelden. Het is de bedoeling dat met het protocol ook de problemen rondom aangiftes wordt aangepakt. De VVD vraagt bij het VAO of de staatssecretaris in een brief kan aangeven binnen welke termijn een landelijk protocol is opgesteld en ingevoerd. De staatssecretaris heeft hierop aangegeven dat ze voor 1 november van dit jaar hierover een brief aan de Tweede Kamer stuurt.
Nou, ben heel benieuwd.
Eigenaren van gebeten honden zal dat wel moeten zijn