Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fokken
Moderator: moderatorteam
- simone20
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): jack russel terrier
fokken
Wie kan mij vertellen hoe vaak een teef in een jaar officieel mag gedekt worden. Ik ken een kennel die zijn teven 2 tot drie keer per jaar laten dekken. Is dat normaal dit wil dus zeggen elke loopsheid jaar in jaar uit.
Ik zekf vindt het niet normaal en jullie.
Ik zekf vindt het niet normaal en jullie.
groetjes van simone
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Mol
- Zeer actief
uhhm jaMartijn schreef:Uh...mis ik nou wat of is 1 x per 12 en 2x per 24 hetzelfde?Hutsje schreef:Ligt aan de regels van de rasvereniging. Bij de ene is dat 1 keer in de 11 of 12 maanden en/of bij de ander is het 2 keer per 24 maanden. Als iemand geen lid is kan die dus doen wat hij wil en is het een de pupkoper daar goed op te letten.

mol

- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee,want dan mag er tussen 2 nesten ook 8 maanden tussen zitten,dus zeg maar 2x achter elkaar en dan een tijd weer niet.Er zijn nml. ook rassen die maar ongeveer 1x per jaar loops zijn en dan is het wel eens handiger om er niet een loopsheid tussen te laten b.v. omdat ze dan boven een bepaalde leeftijd zouden komen.Martijn schreef: Uh...mis ik nou wat of is 1 x per 12 en 2x per 24 hetzelfde?
Gr. Christa
- Hutsje
- Zeer actief
Het gaat er dus om dat je de teef 2 loopsheden achter elkaar mag laten dekken in 24 maanden (dus twee jaar). Als de teef in het eerste jaar 2 keer achter elkaar gedekt wordt moet je na het 2e nest een jaar wachten. Bij 1 keer in de 11 tot 12 maanden, dus dekkingen om de loopsheid komt het neer op 1 keer per jaar.Martijn schreef:Uh...mis ik nou wat of is 1 x per 12 en 2x per 24 hetzelfde?Hutsje schreef:Ligt aan de regels van de rasvereniging. Bij de ene is dat 1 keer in de 11 of 12 maanden en/of bij de ander is het 2 keer per 24 maanden. Als iemand geen lid is kan die dus doen wat hij wil en is het een de pupkoper daar goed op te letten.

- simone20
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): jack russel terrier
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
nee ik vind het absoluut niet normaal om je teef elke loopsheid te laten dekken en dat jaar in jaar uitsimone20 schreef:maar is dat niet veel deze mensen laten hun hond elke loopsheid dekken.
Dat mag toch helemaal niet volgens mij mag een teef maar een keer per jaar gedekt worden en niet elke loopsheid
een keer in het jaar met tussenpozen van 11-12 maanden tot het volgedne nest, en dat , ervanuitgaande dat alles normaal is verlopen bij de voorgaande zwangerschappen en bevallingen en dat de teef in superconditie is en dat alles rondom de geboorte e.d ook nog een sallemaal goed is gegaan dan zou je drie nestjes kunnen fokken, misschien 4, de teef moet minstens 2 a 3 jaar zijn voor het eerste nest en maximum 5 jaar voor het eerste nest en niet ouder dan 7 voor het laatste nest.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Hutsje schreef:Ligt aan de regels van de rasvereniging. Bij de ene is dat 1 keer in de 11 of 12 maanden en/of bij de ander is het 2 keer per 24 maanden. Als iemand geen lid is kan die dus doen wat hij wil en is het een de pupkoper daar goed op te letten.
Ook als iemand lid is kan hij doen wat hij wil omdat er niet naar de hond gekeken wordt maar naar de persoon die lid is. Als je dus je teef niet op je eigen naam hebt staan; kan die gewoon elke loopsheid gedekt worden. Zelfs met 9 maanden al en dan kun je nog gewoon tussen de fokkers op de lijst staan die volgens de regels van de rasvereniging fokken. Vreemde zaak vind ik het dat de rasvereniging daar niet op let.
- Hutsje
- Zeer actief
Ik ben het helemaal met je eens Marijke! Ik meld alleen het reglement, en ga ervan uit dat goede fokkers zich daar aan houden. Ik vind het ook heel vreemd en een slechte zaak dat er niet goed opgelet wordt (waar ik trouwens mijn twijfels over heb, want zo groot is het wereldje niet). Maw, soms wordt er (te) veel door de vingers gezien.bulletjebe schreef:Hutsje schreef:Ligt aan de regels van de rasvereniging. Bij de ene is dat 1 keer in de 11 of 12 maanden en/of bij de ander is het 2 keer per 24 maanden. Als iemand geen lid is kan die dus doen wat hij wil en is het een de pupkoper daar goed op te letten.
Ook als iemand lid is kan hij doen wat hij wil omdat er niet naar de hond gekeken wordt maar naar de persoon die lid is. Als je dus je teef niet op je eigen naam hebt staan; kan die gewoon elke loopsheid gedekt worden. Zelfs met 9 maanden al en dan kun je nog gewoon tussen de fokkers op de lijst staan die volgens de regels van de rasvereniging fokken. Vreemde zaak vind ik het dat de rasvereniging daar niet op let.
Of topic: Hoe is het trouwens met jullie? En de honden, al helemaal thuis in je nieuwe onderkomen?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Hutsje schreef:Ik ben het helemaal met je eens Marijke! Ik meld alleen het reglement, en ga ervan uit dat goede fokkers zich daar aan houden. Ik vind het ook heel vreemd en een slechte zaak dat er niet goed opgelet wordt (waar ik trouwens mijn twijfels over heb, want zo groot is het wereldje niet). Maw, soms wordt er (te) veel door de vingers gezien.bulletjebe schreef:Hutsje schreef:Ligt aan de regels van de rasvereniging. Bij de ene is dat 1 keer in de 11 of 12 maanden en/of bij de ander is het 2 keer per 24 maanden. Als iemand geen lid is kan die dus doen wat hij wil en is het een de pupkoper daar goed op te letten.
Ja, ik denk ook wel dat ze het weten want je kunt het zo lezen op de webpagina van de betreffende fokker. Maar reglementair kan de rasvereniging hier niks aan doen. Al blijf ik het vreemd vinden dat ze bemiddelen voor fokkers die honden van een ander in huis hebben en dus niet volgens de regels gefokte pups. Hetzelfde geldt voor dekreuen die niet in bezit zijn van de persoon die lid is van de vereniging. Wat stellen die regels dan nog voor als ze niet in het belang van de hond zijn.
Of topic: Hoe is het trouwens met jullie? En de honden, al helemaal thuis in je nieuwe onderkomen?
Ja, we zijn al helemaal thuis, op wat afwerkingen na, hier en daar. De honden vinden het ook fijn hier.