Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Saai braaf?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Izzie_Anneke
Zeer actief

Saai braaf?

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Nu Izzie hier een half jaar is en ik haar steeds beter leer kennen, kan ik ook beter vergelijken met mijn vorige hond. En Izzie is wel heel erg uberbraaf. Ze sloopt niet, jat niet, peert em niet, volgt commando's vrijwel altijd op etc etc.

Luna daarentegen.... :F:
- heeft een keer de koelkast open gekregen wat een feestelijke thuiskomst betekende;
- joeg op mollen die ze keurig losliet bij Los, maar oh, wat is een balletje dat kan lopen leuk;
- versnipperde kranten en kussens;
- vrat zonnebrillen (nooit gewone, geen idee vanwaar de voorkeur maar in 13 jaar is het me 4 keer gebeurd);
- zorgde ervoor dat ik keurig opruimde want jatte alle eetbaars dat bleef liggen;
- snapte 'Hier' prima maar kwam meestal op ongeveer 1 meter afstand bij me met een blik van "ik moest hier toch zijn"
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Soms merk ik dat ik het stoute gewoon mis, is dat raar dan? Wie weet ontwikkelt Izzie haar ondeugendheid nog maar hoe vaak ik Luna ook verwenst heb, het was toch ook wel lachen met haar.
(Overigens zit Izzie misschien nog wel dieper dan Luna in mijn hart, maar daar gaat het nu niet om :mann:)
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Saai braaf?

Ongelezen bericht door Punzel »

Haha nee dat is niet raar, iedereen houdt toch van een eigen soort karakter bij een hond. Zelf houd ik wel van een rustige, brave hond zonder al te veel 'gedoe'. Bij katten daarentegen ben ik dan wel weer net als jij, een wat moeilijkere of ondeugende kat vind ik heerlijk. Maar ik heb nu drie totaal verschillende katten, voor elk humeur één :engel:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik ben blij dat ik niet 2x Sultan heb, maar ook blij dat ik niet 2x Luna heb :D

Luna is ook saai braaf en Sultan wat drukker en inderdaad wat stouter. Juist dat ik van allebei wat heb, maakt het zo leuk! 2 keer Sultan pff dan ben ik na een dag wel moe hoor, Luna 2 keer zal ik denk snel een 3e hond erbij willen voor wat meer sport en pit :)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Alhoewel ik meer van het brave, 'saaie' ben, kan ik (nu ik er eenmaal aan gewend ben :mrgreen: ) niet zonder het ondeugende en humorvolle van Finn. Je leert wel even twee stappen vooruit denken om dan vervolgens toch nog verrast te worden door iets waar je niet aan gedacht hebt :LOL:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Sulluna schreef:Ik ben blij dat ik niet 2x Sultan heb, maar ook blij dat ik niet 2x Luna heb :D

Luna is ook saai braaf en Sultan wat drukker en inderdaad wat stouter. Juist dat ik van allebei wat heb, maakt het zo leuk! 2 keer Sultan pff dan ben ik na een dag wel moe hoor, Luna 2 keer zal ik denk snel een 3e hond erbij willen voor wat meer sport en pit :)
Ja kijk, dit wordt een beetje 'be careful what you wish for'. Er komt een keer een reutje erbij hier dus ik ben voorzichtig met wensen om stouterigheid. Dat maakt het risico op een heerschap wat in de lampen hangt te groot :mann:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik heb hier ook een hele brave Izzy, leert snel en volgt alles goed op. Nu ze loops is , is ze buiten niet heel aardig, maar heb naar haar geen omkijken. Ben ik haar kwijt buiten roep ik even en komt ze aan rennen, is geen ruzie zoeker. Binnen doet ze ook alles braaf wat ik aan dr vraag, graag en snel ook. Alleen af en toe in iets smerigs rollen doet ze graag. Kortom Izzy is best perfect, en super lief.

Ik heb ook een Maylo, die volgens bulldog begrippen nog best redelijk snel leert, om het vervolgens niet meer uit te voeren. Geeft ook commentaar als ie wat moet doen van me, blijft nu netjes bij me lopen buiten maar had er in het begin een handje van om zijn eigen route uit te stippelen en liet je rustig even wachten als hij ergens stond en je riep. Zit en af zijn zijn favoriete commando's(bij commando op valt hij voor dood neer, bij commando sta blijft hij zitten of liggen en dat is met meerdere commando's) en daarna is er geen beweging meer in te krijgen. Sloopt graag je inboedel. Dat ik hem net had vroeg ik mezelf wel eens af waar in aan begonnen was. Het is maar goed dat het zo'n slijmerd is, hij komt er 9 van de toen keer nog goed mee weg bij me met die sullige kop van hem.

Mijn vorige teefje, was ook niet de makkelijkste. Eten stelen als ze de kans kreeg. kleine dingen slopen. Veelvuldig blaffen om niks. grommen, en zelf een keer uitgehaald toen ze gecorrigeerd werd. Deed niet aan commando's aanleren was bij haar ook niet te doen. Ze wilde wel geaaid worden maar was verder onafhankelijk van de mens, tenminste dat dacht ze. Buiten kon ze niet met honden dus bijna nooit los buiten en goed opletten of er geen loslopende honden aan kwamen. Als je niks van haar verwachte was ze best braaf en lief, maar kon ook de grootste etter zijn als het er op aan kwam.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

:LOL: Ik kan me er wel iets bij voorstellen, ik hou van een goede balans, daar zoek ik mijn honden ook op uit :F: Braaf als in luisteren wanneer het moet en toch lekker stout, die twinkeling in de ogen ten teken dat ze iets uit gaan vreten :I:
Ik hou van honden met een kop erop :love: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik ben ook wel blij met wat balans. Amy is ondeugend, energiek en een lolbroek, Mila is veeleisend en vrij gehoorzaam en Amoz is supermakkelijk (ook al kent hij geen commando's). Ik kan erg lachen om Amy's apenstreken, maar met drie Amy's zou het een chaos worden. Van drie Mila's zou ik overspannen worden en drie Amozzen lijkt me wat saai. Ze houden elkaar en mij zo mooi in balans. :lol1:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik hou wel van de balans. De ondeugende kop als ze in de modder ligt, of hoe ze mensen stiekem in palmt. :lol1:
Maar teveel gedoe wil ik niet, wil mijn leven niet helemaal aanpassen aan een moeilijke hond. Ben blij dat ik haar overal mee naar toe kan nemen en ze makkelijk is met mensen en (de meeste) dieren.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik hou van saaie en brave honden. Die passen nl. prima bij mijn saaie en brave inborst. Dus ik heb altijd collies gehad, want dat zijn brave mutsen. Maar ik moet zeggen dat toen ik Bonnie ontmoette, ik plát ging voor haar ondeugende streken.
Ze maakte me altijd aan lachen en bracht zonneschijn in mijn leven. Veel meer dan mijn collies. Dus sinds ik haar heb gehad, wil ik altijd zo'n slimme apekop in mijn leven want die brengen toch heel wat lollig leven in de brouwerij.
En eerlijk gezegd is Maggie weliswaar even slim en gehaaid als Bonnie, maar ze haalt het (nog?) niet met de apestreken.
Jammer genoeg.
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Bailey is toevallig vorige week weer begonnen met een aantal apenstreken. Ik vind het heerlijk :I:
Ze was inderdaad echt een tijd saai braaf.
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Thomas schreef:Bailey is toevallig vorige week weer begonnen met een aantal apenstreken. Ik vind het heerlijk :I:
Ze was inderdaad echt een tijd saai braaf.

Dan is er dus nog hoop :F:
En het is een tricky balans, ik geniet ook ontzettend van Izzie haar zachtaardige baasgerichtheid. Het viel me alleen laatst op dat de ondeugendheid miste, maar wie weet komt die nog.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”