Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond wacht een week bij vriend in de put

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Hond wacht een week bij vriend in de put

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Afbeelding

VASHON ISLAND -
Een week lang werden de twee basset hounds Phoebe en Tillie in het Amerikaanse Vashon Island vermist. Totdat een man in een bos alarm sloeg. Wat bleek? Een van de honden was in een regenput gevallen en de andere hond was al die tijd als trouwe vriend bij haar gebleven.
De man die alarm sloeg, zag dat een hond al een paar keer op zijn terrein liep waarna hij de dierenreddingsorganisatie Vashon Island Pet Protectors belde. Ze riepen in het bos vlakbij het terrein meerdere malen de namen van de vermiste honden. Uiteindelijk klonk er eindelijk een zachte ´woef´ van hondje Tillie.
De vrijwilligers snelden erop af en zagen een paar minuten later iets heel bijzonders toen ze aankwamen op 'de plek des onheils', waar Tillie en Phoebe zich een week hebben bevonden.
Tillie zat in een ravijn en rustte haar hoofd op de betonnen rand van een regenput, waar Phoebe in was gevallen. De hond deed er alles aan om te overleven. Gelukkig kon ze boven het water blijven door op betonpuin te zitten. De randen waren helaas te hoog om er uit te kunnen klimmen.
De hele week lang, op de paar minuten na dat Tillie hulp probeerde te vinden, is haar trouwe vriendin bij haar gebleven om Phoebe te steunen.
Vashon Island Pet Protectors vond het zo´n bijzonder verhaal, dat de organisatie de foto´s en de reddingsactie heeft gedeeld op Facebook. Duizenden mensen zijn ontroerd geraakt door de onvoorwaardelijke vriendschap van deze trouwe viervoeters.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hond wacht een week bij vriend in de put

Ongelezen bericht door Feather__ »

:I: wat lief.
En gelukkig kon het hondje boven het water blijven.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Nou dat is inderdaad wel speciaal.

Moest alleen stiekem wel een beetje lachen om de foto, het lijkt echt nog geen 80cm diep. Toch best lullig dat die hond daar niet uit kon komen :mrgreen:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ahh gossie. Honde liefde :-)
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Lizzie. schreef:Afbeelding

VASHON ISLAND -
Een week lang werden de twee basset hounds Phoebe en Tillie in het Amerikaanse Vashon Island vermist. Totdat een man in een bos alarm sloeg. Wat bleek? Een van de honden was in een regenput gevallen en de andere hond was al die tijd als trouwe vriend bij haar gebleven.
De man die alarm sloeg, zag dat een hond al een paar keer op zijn terrein liep waarna hij de dierenreddingsorganisatie Vashon Island Pet Protectors belde. Ze riepen in het bos vlakbij het terrein meerdere malen de namen van de vermiste honden. Uiteindelijk klonk er eindelijk een zachte ´woef´ van hondje Tillie.
De vrijwilligers snelden erop af en zagen een paar minuten later iets heel bijzonders toen ze aankwamen op 'de plek des onheils', waar Tillie en Phoebe zich een week hebben bevonden.
Tillie zat in een ravijn en rustte haar hoofd op de betonnen rand van een regenput, waar Phoebe in was gevallen. De hond deed er alles aan om te overleven. Gelukkig kon ze boven het water blijven door op betonpuin te zitten. De randen waren helaas te hoog om er uit te kunnen klimmen.
De hele week lang, op de paar minuten na dat Tillie hulp probeerde te vinden, is haar trouwe vriendin bij haar gebleven om Phoebe te steunen.
Vashon Island Pet Protectors vond het zo´n bijzonder verhaal, dat de organisatie de foto´s en de reddingsactie heeft gedeeld op Facebook. Duizenden mensen zijn ontroerd geraakt door de onvoorwaardelijke vriendschap van deze trouwe viervoeters.
Ik vind dit eigenlijk wel een beetje zielig. Hoe weten ze dat, hebben ze de honden een week lang geobserveerd ofzo? Zo ja, zielig dat ze ze een week hebben laten zitten :engel:
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Het ziet er wel heel sneu uit op de foto. Maar inderdaad het is helemaal niet hoog daar kan die hond toch zo uit springen zou je denken? Misschien dat het op de foto minder diep lijkt dat kan ook. Maar fijn dat ze gered zijn.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Yara schreef:Het ziet er wel heel sneu uit op de foto. Maar inderdaad het is helemaal niet hoog daar kan die hond toch zo uit springen zou je denken? Misschien dat het op de foto minder diep lijkt dat kan ook. Maar fijn dat ze gered zijn.
De hond in de put lijkt me ook al wat ouder hoor. En een basset. Dus zomaar 80 cm springen (uit stand) zal ook niet lukken, denk ik zo :19:

Moet wel gelijk terugdenken aan een paar jaar terug hier. Een man is 's ochtends vroeg (uur of 5) zijn hond aan het uitlaten en wordt doodgestoken. Toen ze hem vonden zat hondje heel trouw naast zijn dode baas :jank:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Yara schreef:Het ziet er wel heel sneu uit op de foto. Maar inderdaad het is helemaal niet hoog daar kan die hond toch zo uit springen zou je denken? Misschien dat het op de foto minder diep lijkt dat kan ook. Maar fijn dat ze gered zijn.
Een Basset?
Dat denk ik niet.
En het lijkt me wel meer dan 80 cm hoog vanaf de grond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ranetje schreef:
Een Basset?
Dat denk ik niet.
En het lijkt me wel meer dan 80 cm hoog vanaf de grond.
Ik zie ook een basset in een ondiepe put hoor.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Bassets staan nou niet erg bekend om hun lenige lichaam. :tongue: Wel sneu, gelukkig hebben ze ze op tijd gevonden.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik ben niet bekent met bassets maar ze zijn niet al te lenig zo te lezen. Best sneu voor dat arme dier dat die daar een week gezeten heeft.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tillie de Basset was waarschijnlijk even vreten bij de Mac halen en liet haar vriend even wacht houden bij de put. :mann: :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tillie de Basset was waarschijnlijk even vreten bij de Mac halen en liet haar vriend even wacht houden bij de put. :mann: :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Hondenliefde :I:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wel een mooi putje om de hond overheen te laten springen.
Werd vroeger - en misschien nog wel? - bij de politiehonden training gebruikt.

Train ook met de put, want een apport zou daar theoretisch in kunnen belanden natuurlijk:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”