Nou vind dat hij hier door te gaan trappen toch wel degelijk zijn geduld verliest. Agressie lost agressie op naar mijn idee dus beter vanuit rust op te lossen. En ja ben 2x zwaar gebeten en beide keren vanuit rust opgelost.S@ndr@ schreef:dat vind ik ook en , zijn geduld verliest hij al nooit- in ieder geval niet voor de cameraLuna87 schreef:Vind je dat echt? Ik vind dat een zelfverzekerde houding, agressief is echt iets heel anders.toots schreef:Het gaat nu om tegen de vloer drukken.Nanna schreef:Hier in de buurt loopt een Laikateef die heel hoog in rang is.
Honden die brutaal zijn en haar alfastatus niet accepteren krijgen eerst een waarschuwing. Gaan ze dan toch door dan worden ze even vakkundig tegen de grond geschoffeld. Alles zonder bloedvergieten hoor.
Maar daarna is het wel over en zijn de verhoudingen glashelder.
Nou weet een hond natuurlijk veel beter wanneer hij dat middel in moet zetten dan wij. Sommige mensen douwen hun hond om niks tegen de vloer.
Maar bij cm zie je ook op andere manieren een agressieve houding.
Het tegen de vloer drukken op het juiste moment is eigenlijk niet eens het punt.
Het beeld continu geeft eigenlijk aan dat hij een agressieve houding heeft. Assertief is wat hij zegt dat het is maar in feiten zie je meerdere honden toch op agressieve wijze benaderd worden en dat is het beeld wat iig geschetst wordt.
Nou zou ik zeker niet beweren dat hij altijd agressief is maar dat is het beeld wat de kijkers zien, niet met honden
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
CM - wat je normaal niet ziet
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: CM - wat je normaal niet ziet
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zelfde geldt in mijn ogen voor vechtende honden. Vanuit rust bereik je veel meer alleen blijven de meeste mensen niet rustig. Honden in paniek op de grond gooien en worstelend daar houden, slaan, trappen, schreeuwen zie je vaak eerder
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ga niet worstelen met honden want dat leg ik af... knokken is wel op de grond en heel snel. Daar hoef je niks voor te worstelen of vast te houden.crutz schreef:Zelfde geldt in mijn ogen voor vechtende honden. Vanuit rust bereik je veel meer alleen blijven de meeste mensen niet rustig. Honden in paniek op de grond gooien en worstelend daar houden, slaan, trappen, schreeuwen zie je vaak eerder
En CM doet alles vanuit rust...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Ik zie 1 keer dat been naar voren gaan. Dus geduld verliezen en agressief reageren? Sorry hoor, maar ik vind dat lichtelijk overdreven. Kan het nog begrijpen ook als er een hond zo in je klauwen bijt. Dit vond ik geen snep meer in de trant van 'en nou oprotten', het beest bleef lekker hangen.crutz schreef:Nou vind dat hij hier door te gaan trappen toch wel degelijk zijn geduld verliest. Agressie lost agressie op naar mijn idee dus beter vanuit rust op te lossen. En ja ben 2x zwaar gebeten en beide keren vanuit rust opgelost.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Dat ben ik absoluut met je eens, Ik zag Gol echt niet haar pootjes om de andere hond heenslaan om hem tegen de grond te houdenTara schreef:Jullie gaan wel allemaal voorbij aan het feit dat honden elkaar niet fysiek tegen de grond werken.Gollum schreef:Ik heb Gol ook wel eens een hond tegen de grond zien pinnen. Dat was binnen een paar seconden duidelijk. Niet dat geworstel wat ik mensen soms zien doen.
Dat is namelijk altijd een actie vanuit de hond die zich overgeeft zelf. De 'agressor' houdt ze altijd met dreigen en zonder lichaamscontact daar. De onderwerping is een reactie op gedrag vanuit de agressor, en die raakt andere honden op zo'n moment echt niet aan hoor. Dat is een heleboel gekrijs, maar er wordt niks fysiek tegen de grond geduwd zoals CM en aanhangers doen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Nou, er woont hier een zwh teef die Apple toch echt tegen de grond drukt met haar gewicht als ze de kans krijgt. Zonder veel andere signalen of dreigementen.Tara schreef:Malinois schreef:Xena heeft zowel Xavi als Xito ook weleens tegen de grond gepind als ze haar wilden dekken met de loopsheid. En óf dat werkte...Nanna schreef:Glenn is ooit, na wat aanrandingspogingen zijnerzijds,door een Greyhounddame tegen de grond gewerkt en hij kreeg voor drie cent de elNanna schreef:Hier in de buurt loopt een Laikateef die heel hoog in rang is.
Honden die brutaal zijn en haar alfastatus niet accepteren krijgen eerst een waarschuwing. Gaan ze dan toch door dan worden ze even vakkundig tegen de grond geschoffeld. Alles zonder bloedvergieten hoor.
Nou weet een hond natuurlijk veel beter wanneer hij dat middel in moet zetten dan wij. Sommige mensen douwen hun hond om niks tegen de vloer.
Edit: ze zat ooit achter een eekhoorn aan en Topsi vloog mee. Bij de boom waar de eekhoorn inschoot kregen de dames een woordenwisseling over van wie die eekhoorn nou eigenlijk was. Tops tegen de grondTot op de dag van vandaag heeft ze heilig ontzag voor de Laika
Jullie gaan wel allemaal voorbij aan het feit dat honden elkaar niet fysiek tegen de grond werken.Gollum schreef:Ik heb Gol ook wel eens een hond tegen de grond zien pinnen. Dat was binnen een paar seconden duidelijk. Niet dat geworstel wat ik mensen soms zien doen.
Dat is namelijk altijd een actie vanuit de hond die zich overgeeft zelf. De 'agressor' houdt ze altijd met dreigen en zonder lichaamscontact daar. De onderwerping is een reactie op gedrag vanuit de agressor, en die raakt andere honden op zo'n moment echt niet aan hoor. Dat is een heleboel gekrijs, maar er wordt niks fysiek tegen de grond geduwd zoals CM en aanhangers doen.
Heb het ook eerder gezien bij een rottweiler reu bij onze golden teef.
- Gollum
- Zeer actief
Ik denk dat een mens dat nooit zo kan als een hond. Of dat een hond een mens ziet als een soortgenoot.Tara schreef:Nou ja, en exact dát bedoel ik dus.Gollum schreef:Dat ben ik absoluut met je eens, Ik zag Gol echt niet haar pootjes om de andere hond heenslaan om hem tegen de grond te houdenTara schreef:Jullie gaan wel allemaal voorbij aan het feit dat honden elkaar niet fysiek tegen de grond werken.Gollum schreef:Ik heb Gol ook wel eens een hond tegen de grond zien pinnen. Dat was binnen een paar seconden duidelijk. Niet dat geworstel wat ik mensen soms zien doen.
Als je op een écht hondse manier je punt kunt maken moet je dat vooral doen, maar tot die tijd... Doe maar gewoon niet.
En doe al helemaal niet alsof dat een manier is die honden onder elkaar ook toepassen, want dat is gewoon niet zo.
- Gollum
- Zeer actief
Andersom gebeurd het wel regelmatigTara schreef:Welnee, iedereen die dat denkt onderschat honden.Gollum schreef: Ik denk dat een mens dat nooit zo kan als een hond. Of dat een hond een mens ziet als een soortgenoot.
Ik mag dan weliswaar een bitch zijn, maar mijn honden zien me toch echt niet als een hond hoor.
Ik krijg nooit meer het beeld van de vrouw met haar mopshond aan de tiet van mijn netvlies.
-
korthaar
- Zeer actief
Welnee, de hond ruikt het angstzweet en daarom hapt ie.malinois schreef:Ik ga niet worstelen met honden want dat leg ik af... knokken is wel op de grond en heel snel. Daar hoef je niks voor te worstelen of vast te houden.crutz schreef:Zelfde geldt in mijn ogen voor vechtende honden. Vanuit rust bereik je veel meer alleen blijven de meeste mensen niet rustig. Honden in paniek op de grond gooien en worstelend daar houden, slaan, trappen, schreeuwen zie je vaak eerder
En CM doet alles vanuit rust...
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Dit wilde ik ook gaan typen, precies dit. Wie de hond aan het nekvel naar de grond trekt doet iets heel vreemds en tegennatuurlijks voor de hond. Laten we vooral niet doen alsof honden dit onderling doen. En wie het verschil tussen hondse onderwerping en het tegen de grond werken door een mens niet ziet kan zich maar beter ver van dit soort correcties houden want dan mis je mogelijk wel meer signalen.Tara schreef:Malinois schreef:Xena heeft zowel Xavi als Xito ook weleens tegen de grond gepind als ze haar wilden dekken met de loopsheid. En óf dat werkte...Nanna schreef:Glenn is ooit, na wat aanrandingspogingen zijnerzijds,door een Greyhounddame tegen de grond gewerkt en hij kreeg voor drie cent de elNanna schreef:Hier in de buurt loopt een Laikateef die heel hoog in rang is.
Edit: ze zat ooit achter een eekhoorn aan en Topsi vloog mee. Bij de boom waar de eekhoorn inschoot kregen de dames een woordenwisseling over van wie die eekhoorn nou eigenlijk was. Tops tegen de grondTot op de dag van vandaag heeft ze heilig ontzag voor de Laika
Jullie gaan wel allemaal voorbij aan het feit dat honden elkaar niet fysiek tegen de grond werken.Gollum schreef:Ik heb Gol ook wel eens een hond tegen de grond zien pinnen. Dat was binnen een paar seconden duidelijk. Niet dat geworstel wat ik mensen soms zien doen.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Whut?Tara schreef:Jullie gaan wel allemaal voorbij aan het feit dat honden elkaar niet fysiek tegen de grond werken.
Ja, echt wel, hoor. En grof ook.
Ik heb het Skadi een paar keer zien doen. En dan een poot erop om er zeker van te zijn dat ze blijven liggen. Met die blik erbij.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wow, wat lees ik nu tussendoor?Gollum schreef: Ik krijg nooit meer het beeld van de vrouw met haar mopshond aan de tiet van mijn netvlies.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Coda deed het met al haar pups, en Bizzy moet het soms nog ontgelden. Die gaat dan ook heel braaf en ontspannen liggen, dat zie ik eigenlijk maar zelden wanneer mensen een hond tegen de grond werken. En dan blijft het effect ook uit denk ik.Miranda schreef:Whut?Tara schreef:Jullie gaan wel allemaal voorbij aan het feit dat honden elkaar niet fysiek tegen de grond werken.![]()
Ja, echt wel, hoor. En grof ook.
Ik heb het Skadi een paar keer zien doen. En dan een poot erop om er zeker van te zijn dat ze blijven liggen. Met die blik erbij.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Met de bek aan het nekvel sleurend?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier leggen ze elkaar ook plat en ook de volwassenen de puppen .
Ben het weekend nog gebeten door een teckel in mijn bovenbeen en die heeft echt een rottrap gehad.
Ben het weekend nog gebeten door een teckel in mijn bovenbeen en die heeft echt een rottrap gehad.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Neeltje
Tuurlijk. De teckel die ze hier bedoelen was echt wel een lief hondje. De vriendinnen mochten niet bij elkaar op de bank en niet bij elkaar in bed. Natuurlijk hebben zij niet goed gehandeld, maar ik zou hier toch ook echt niet met koekjes en klikjes gaan werken. Opzouten met die handel.bouvierpoedel schreef:Hier leggen ze elkaar ook plat en ook de volwassenen de puppen .
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ze nog nooit naar beneden getrokken hoor... op hun rug/zij gekwakt heel simpel in een split second. Ik ga toch geen krachtmeting aan...Lothian schreef:Dit wilde ik ook gaan typen, precies dit. Wie de hond aan het nekvel naar de grond trekt doet iets heel vreemds en tegennatuurlijks voor de hond. Laten we vooral niet doen alsof honden dit onderling doen. En wie het verschil tussen hondse onderwerping en het tegen de grond werken door een mens niet ziet kan zich maar beter ver van dit soort correcties houden want dan mis je mogelijk wel meer signalen.Tara schreef:Malinois schreef:Xena heeft zowel Xavi als Xito ook weleens tegen de grond gepind als ze haar wilden dekken met de loopsheid. En óf dat werkte...Nanna schreef:Glenn is ooit, na wat aanrandingspogingen zijnerzijds,door een Greyhounddame tegen de grond gewerkt en hij kreeg voor drie cent de elNanna schreef:Hier in de buurt loopt een Laikateef die heel hoog in rang is.
En of dat duidelijk was. Hoefde er ook niet op te gaan zitten of wat dan ook kon er gewoon rechtop staan...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
haha ja_Leonie schreef:Wow, wat lees ik nu tussendoor?Gollum schreef: Ik krijg nooit meer het beeld van de vrouw met haar mopshond aan de tiet van mijn netvlies.![]()
Wat erg!
http://www.huffingtonpost.com/2012/10/1 ... 74596.html
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Gollum
- Zeer actief
Ik was al zo vriendelijk er en linkje van te makenM@scha schreef:ik ga echt niet klikken!
-
korthaar
- Zeer actief
Het lijkt natuurlijk alsof de teckel rustiger wordt, maar dank je de koekoek het zijn alleen de spieren die verzuren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is dus wat anders dan CM vaak doet (of deed).malinois schreef:Ik heb ze nog nooit naar beneden getrokken hoor... op hun rug/zij gekwakt heel simpel in een split second. Ik ga toch geen krachtmeting aan...
En of dat duidelijk was. Hoefde er ook niet op te gaan zitten of wat dan ook kon er gewoon rechtop staan...
Dat is onmiskenbaar wel een krachtmeting.
(en dan heb ik het niet over die teckel op dat filmpje.)
Het zou hier niet eens aan de orde komen, dus opzouten hoeft ook niet.Neeltje schreef:Tuurlijk. De teckel die ze hier bedoelen was echt wel een lief hondje. De vriendinnen mochten niet bij elkaar op de bank en niet bij elkaar in bed. Natuurlijk hebben zij niet goed gehandeld, maar ik zou hier toch ook echt niet met koekjes en klikjes gaan werken. Opzouten met die handel.bouvierpoedel schreef:Hier leggen ze elkaar ook plat en ook de volwassenen de puppen .
BP lag je op de grond dan, dat je in je bovenbeen bent gebeten?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Maar, dat zegt toch ook niemandmalinois schreef:
Ik heb ze nog nooit naar beneden getrokken hoor... op hun rug/zij gekwakt heel simpel in een split second. Ik ga toch geen krachtmeting aan...
CM gaat dus wel die krachtmeting aan. letterlijk een strijd om wie de leider is en hij gebruikt fisiek geweld zo durf ik het zelfs te noemen , jij zegt dat je het niet ziet. Vind ik raar want daar hoef je dus geen echte kenner voor te zijn
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
CM gebruikt ook verbaal geweld, in lichaamstaal dan.
Iedereen heeft altijd de mond vol over lichaamstaal maar daar kun je ook grof mee zijn hoor. Daar kun je gewelddadig mee zijn.
Bizar dat niemand dat ziet.
Iedereen heeft altijd de mond vol over lichaamstaal maar daar kun je ook grof mee zijn hoor. Daar kun je gewelddadig mee zijn.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ach, wij hebben hier het bewijs van een verkloot hondje (tenminste als ik haar zo op mag halen) door stommiteit en niks van honden weten maar wel naar CM kijken
En dat plat drukken en dat geruk aan de lijn en dat gecorrigeer om niks.
Dan kan je wel zeggen dat dat ééncelligen zijn maar ik denk dat 9 van de 10 mensen niks van het wezen hond snappen.
Dan is dus 90 % van de bevolking ééncellig
Ik weet ook heel weinig van honden trouwens.
Maar bij ons mogen ze wel zijn wat ze zijn.
Namelijk een hond.
En tot nu toe gaat dat best aardig
En dat plat drukken en dat geruk aan de lijn en dat gecorrigeer om niks.
Dan kan je wel zeggen dat dat ééncelligen zijn maar ik denk dat 9 van de 10 mensen niks van het wezen hond snappen.
Dan is dus 90 % van de bevolking ééncellig
Ik weet ook heel weinig van honden trouwens.
Maar bij ons mogen ze wel zijn wat ze zijn.
Namelijk een hond.
En tot nu toe gaat dat best aardig
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Marjoleine schreef:CM gebruikt ook verbaal geweld, in lichaamstaal dan.
dat is de agressie waar meerdere mensen het hier over hebben. tenminste, zo is hoe ik dat zie

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Marjoleine schreef:CM gebruikt ook verbaal geweld, in lichaamstaal dan.
Ja dat verbale dat is bij hem bijna constant aanwezig, die grote houding echt de macho zeg maar.
Ik denk echter dat bij sommige honden dit juist de houding is die nodig is. Maar dat bij veel honden dit dus averechts werkt.
Maar wat je ook ziet en is dat honden letterlijk in een hoek gedreven worden en je ziet de angst of boosheid in de hond en CM betreed dan die ''zone en wordt gebeten'' ik zou al denken die hond gaat bijten die voelt zich alles behalve op zijn gemak ik doe een stap terug. En van daaruit rustig weer een stapje verder. Maar ik denk dat veel mensen gewoon een soort blinde vlek hebben voor CM.
Ieder mens verliest wel eens zijn geduld of maakt fouten, ik meer dan eens hoor.
Alleen hij presenteert zijn methode en leert het aan anderen en is daarmee een voorbeeld.
En ik vind hem geen geschikt voorbeeld juist vanwege zijn agressieve houding.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 17 sep 2015 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is ook hoe ik het zie (en noem) en zoals in het filmpje in de OP ook te zien is.M@scha schreef:dat is de agressie waar meerdere mensen het hier over hebben. tenminste, zo is hoe ik dat zieMarjoleine schreef:CM gebruikt ook verbaal geweld, in lichaamstaal dan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En ik zie dat als zelfverzekerdheid (en ik heb geen blinde vlek hoor Toots. Ik zie t nu eenmaal anders jij.)ranetje schreef:Dat is ook hoe ik het zie (en noem) en zoals in het filmpje in de OP ook te zien is.M@scha schreef:dat is de agressie waar meerdere mensen het hier over hebben. tenminste, zo is hoe ik dat zieMarjoleine schreef:CM gebruikt ook verbaal geweld, in lichaamstaal dan.