Voorlopig dus geen hond erbij, maar toch blijf ik kijken op de sites van die stichtingen van buitenlandse honden.
Zie er ook witte herder in en wat podenco (witte staartpunt) Scheutje Saarloos misschien?
Moderator: moderatorteam

Dat is wel erg fijnCrystalclear schreef:net bericht gehad van dutchy adoptions, er is al een gegadigde voor haar. Dus misschien krijgt ze binnenkort al een mooi plekje.
Jammer voor mij, maar fijn voor deze mooie dame.
Danknathalie schreef:Ik ken er wel een paar. Ik vind ze minder leuk dan de moeder, maar een stuk beter dan de vader. Nou is de vader (de witte dus) wel echt zo'n zenuwlijer. Moeder is de leukste en rustigste mechelaar die ik ooit gezien heb. Hartstikke sociaal ook.ranetje schreef:Kennen jullie die kruising Miranda en Nathalie?Miranda schreef:Ik denk dat dit een mechelaar x zwh is.malinois schreef:Aan de tekening denk ik zeker een vleug mechelaar
Zijn dat leuke honden qua karakter/aard?
O wat leuk zeg, ik hoop dat het doorgaat!Crystalclear schreef:ik kreeg van de week ineens een mail van dutchy adoptions dat deze mooie blonde dame (Missy) toch weer beschikbaar is, of ik nog interesse had?
Ja natuurlijk!!! Dus heb ik de vragenlijst ingevuld. Nu kreeg ik net weer bericht en zij denken ook dat Missy bij ons zou passen.
Zij gaan nog even contact opnemen met het asiel daar met betrekking tot een aantal eisen die ik toch wel heb. Maar ze verwachtten dat dit geen probleem zal zijn.
Dus wie weet hebben we er straks een gezinslid bij![]()
Ben al helemaal in blijde afwachting van een volgend bericht van hen
TARAKWat een ontzettend leukie ookStepper schreef:Oeh wat tof! Ik ben in afwachting van de eerste aankomstdata (ik heb ziba geadopteerd, en ze staat sinds vandaag van gereserveerd op geadopteerd wheoeooeoeoeiieieieieieiii! !) dus misschien wel tot dan
Jaaaa Ziba ziet er ook superlief uit!Stepper schreef:Oeh wat tof! Ik ben in afwachting van de eerste aankomstdata (ik heb ziba geadopteerd, en ze staat sinds vandaag van gereserveerd op geadopteerd wheoeooeoeoeiieieieieieiii! !) dus misschien wel tot dan
Als nieuwe baas van het onderwerp mag je datCrystalclear schreef:Ik zeg volmondig en jubelig dank je wel![]()
en sorry voor het kapen van je topic

Overleggen kan altijd. Voor een mastin lijkt mij dit een prima leven verder.Domor schreef:Top dat Missy waarschijnlijk een plaats heeft. En dan zie ik die duitse herder en vraag ik me af, hoe strict houden ze zich aan regel 5 uit hun adoptiecontract?
"De adoptant zal de hond de nodige verzorging en beweging geven in overeenstemming met zijn/haar ras, grootte, en zal de hond altijd binnen in huis laten overnachten en niet houden in een hok, kennel of andere voorziening."
Want op het moment hebben we een Rottweiler als erfhond, maar op een keer zal deze er niet meer zijn (hij is nu 6 en we vinden hem niet best lopen. Er worden waarschijnlijk voor de winter nog foto's gemaakt, we hebben hem sinds augustus). De hond zal zijn aandacht krijgen, uitgelaten worden, goed voer, overdag ook naar binnen mogen mits zindelijk te krijgen maar 's nachts zal hij wel buiten moeten slapen (met goed nachthok uiteraard). Verwachten jullie dat deze organisatie (of welke niet zuid-europese organisatie dan ook) hiervoor openstaat of is dat bij voorbaat nutteloos om naar te informeren?

Crystalclear schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik heb er net gelijk een mailtje uitgegooid