Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heerlijk! Die katten op straat die niet bang zijn van honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Heerlijk! Die katten op straat die niet bang zijn van ho

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ach, er zijn wel meer mensen die me raar vinden, kan ik echt niks om geven. Die kat is van de buren en zit anders ook bijna dagelijks in mijn eigen tuin, dan moet ik Duke zeker ook binnen houden?

Maar nogmaals, dat anderen mensen daar anders over denken is hun goed recht. Ieder zijn manier.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Shiloh86 schreef:Ach, er zijn wel meer mensen die me raar vinden, kan ik echt niks om geven. Die kat is van de buren en zit anders ook bijna dagelijks in mijn eigen tuin, dan moet ik Duke zeker ook binnen houden?

Maar nogmaals, dat anderen mensen daar anders over denken is hun goed recht. Ieder zijn manier.
Soms is het fijn om ook andere manieren te horen. Je kan er je eigen dingen uit halen, want tja niemand weet alles. En tja elke hond is weer anders. Wat bij pup a werkte, werkt niet bij pup b. Alhoewel het nou vaak ook weer niet extreme uitersten zijn maar meer nuance verschillen...
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Oh daar ben ik het helemaal mee eens gyanty.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wil je je kat niet bij je houden, ga dan ook niet janken als poekie de verkeerde hond tegenkomt.
Wat een bizarre opmerking, om meerdere redenen.
Reken maar dat ik mijn ogen uit mijn kop zou janken. Zoals ik zou doen bij ieder wezen dat ik lief heb en die zijn hoofd buiten de voordeur steekt en daardoor verongelukt.

En wat een denigrerende term: poekie. Vind je dat nou nodig?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Katten die bang zijn zijn juist gevaarlijk, Een kat in het nauw maakt nou eenmaal rare sprongen ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

kooi schreef:
Wil je je kat niet bij je houden, ga dan ook niet janken als poekie de verkeerde hond tegenkomt.
Reken maar dat ik mijn ogen uit mijn kop zou janken. Zoals ik zou doen bij ieder wezen dat ik lief heb en die zijn hoofd buiten de voordeur steekt en daardoor verongelukt.

Het klinkt wat hard maar zo is het wel. Je neemt nou eenmaal een risico door je kat buiten te laten lopen. Ik probeer dat risico voor de buurtkatten zo klein mogelijk te houden, maar het kan altijd mis gaan he. Mijn buurman heeft een kat die wat rondzwerft. Behoorlijk mensenschuw maar de honden wekken wel haar nieuwsgierigheid. Ik heb met de buurman overlegd dat we moeten oppassen in de hal bij ons, als de kat daar loopt hebben we echt een probleem want ik vertrouw Coda er echt niet mee. Hij zorgt dus dat de kat ofwel bij hem binnen, of buiten is maar niet in de hal loopt zonder toezicht, en ik zorg dat Coda nooit los loopt in de hal voor het geval dat. Dan zijn er altijd nog buren die de deur open houden als de kat toch naar binnen wil, dus ik heb al een aantal keer moeten ingrijpen. Als zoiets op straat gebeurt schiet de kat er snel vandoor, maar ze verschuilt zich ook wel eens in de bosjes waar we vervolgens langs lopen. Dan heb ik niks door en neemt Coda plotseling een duik die bosjes in. Tot nu toe altijd goed gegaan en ik zou me echt zwaar lullig voelen als het wel eens fout gaat, maar dat risico is er he :ugh: Ik vind het knap lastig in ieder geval, want uiteindelijk ben ik als hondeneigenaar degene die de meeste verantwoordelijk moet nemen om de veiligheid van zijn kat een beetje te waarborgen.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb een keer een kat meegemaakt die samenwerkte met een maltezertje.

Kwamen we haar in haar eentje tegen, dan was die kat poeslief en gaf ze kopjes, tot groot plezier van Otto. Maar als die mensen dat Maltezertje buiten hadden... die sloeg aan en dan ging die kat regelrecht in de aanval. Daarna weer in haar eentje en weer poeslief kopjes geven. Na een tijdje was Otto er wel klaar mee ;)

En niet te vergeten die dove witte bitch hier, die brengt alle honden die hier over de vloer komen, respect bij. Een keer logeerde de golden retriever van een vriendin bij me en die was gek op poesjes (jagen, dus). Maar sinds dat logeerpartijtje taalde hij niet meer naar katten op straat :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb hier in de buurt ook dankbaar gebruik gemaakt van niet-bange katten. Schoonzusje heeft een kat die goed op honden reageert. Maar we komen niet heel vaak bij haar thuis. Dus om het met die kat goed te laten gaan, heb ik met Elco hier in de buurt geoefend. Ik heb vooral geoefend op rustig blijven bij katten, niet zo zeer contact leggen met katten. Gevolg is dat Elco inderdaad heel kalm reageert op katten, veel respect voor ze toont en heel goed op de subtiele signalen reageert. En als een kat er vandoor gaat, loopt Elco kalm de andere kant op. Bij schoonzusje in huis zoekt hij altijd waar de kat is (interessante geur ;) ), ziet haar reactie en geeft haar de rust en ruimte die ze wenst.
kooi
Zeer actief

Maeve schreef:
kooi schreef:

Het klinkt wat hard maar zo is het wel. Je neemt nou eenmaal een risico door je kat buiten te laten lopen. Ik probeer dat risico voor de buurtkatten zo klein mogelijk te houden, maar het kan altijd mis gaan he. Mijn buurman heeft een kat die wat rondzwerft. Behoorlijk mensenschuw maar de honden wekken wel haar nieuwsgierigheid. Ik heb met de buurman overlegd dat we moeten oppassen in de hal bij ons, als de kat daar loopt hebben we echt een probleem want ik vertrouw Coda er echt niet mee. Hij zorgt dus dat de kat ofwel bij hem binnen, of buiten is maar niet in de hal loopt zonder toezicht, en ik zorg dat Coda nooit los loopt in de hal voor het geval dat. Dan zijn er altijd nog buren die de deur open houden als de kat toch naar binnen wil, dus ik heb al een aantal keer moeten ingrijpen. Als zoiets op straat gebeurt schiet de kat er snel vandoor, maar ze verschuilt zich ook wel eens in de bosjes waar we vervolgens langs lopen. Dan heb ik niks door en neemt Coda plotseling een duik die bosjes in. Tot nu toe altijd goed gegaan en ik zou me echt zwaar lullig voelen als het wel eens fout gaat, maar dat risico is er he :ugh: Ik vind het knap lastig in ieder geval, want uiteindelijk ben ik als hondeneigenaar degene die de meeste verantwoordelijk moet nemen om de veiligheid van zijn kat een beetje te waarborgen.
Natuurlijk is het nu eenmaal zo dat er risico's zijn, praat me er niet van.
Maar hier wordt van de kat van de buurvrouw een gebruiksvoorwerp gemaakt om de hond te trainen. Het is toch geen dummy?
Benieuwd wat zo'n buurvrouw daarvan vindt, een goede buur....je weet het.
Natuurlijk blijf je eindverantwoordelijk voor wat er met je buitenkat gebeurt. Maar je verwacht toch een zekere common sense van mensen, vooral als ze zelf ook huisdieren hebben? Een beetje meer zoals jij ermee omgaat. :idea:

als het de hond inderdaad zijn oog kost, zou je toch raar opkijken als buurvrouw zegt: "Je nam dat risico, nu moet je maar niet janken dat Fikkie het zonder oog moet doen?"
Shiloh86
Zeer actief

Die kat liep echt geen gevaar hoor! Dat is heel zijn karakter niet, dat straalde heel zijn houding niet uit en al zou die al gehapt hebben, dan was het een mini hapje met een super zachte bek en had hij die kat nooit te pakken gekrijgen. Zelfs een klein balletje stuitert 20 keer voor hij hem te pakken heeft. Bovendien stond ik er met mijn neus bovenop en de lijn echt maar NET slap. Liever met mij er naast terwijl ik Duke aan de riem heb, dan als ze allebei zonder supervisie en Duke vrij elkaar een keer treffen in de tuin.

Zelfs vogels hapt hij niet naar. Net bij het avond rondje, ik loop grasveld op. Zit daar een kat met een gevangen dode duif. Kat druipt af en Duke is ontzettend nieuwsgierig naar die duif. We lopen langs, Duke snuffelt die kant op. Vliegt die duif ineens op en weg, bleek dus helemaal niet dood te zijn. Duke schrikt, springt een beetje weg en kijkt verdwaasd die duif achterna. Terwijl hij als hij even kan achter elke vogel aan rent. Die kat liep echt geen gevaar. Zo zit die hond gewoon niet in elkaar, maar hij als enge katten verschrikker heeft wel een duif gered ;) .

Als ik had gedacht dat die kat ook maar enig gevaar liep, had ik het nooit gedaan.

Maar goed, dat gaan sommige hier toch niet geloven :19: dus daar laat ik het maar bij wat betreft de risico's.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

TessaThomas schreef:
dagmar88 schreef:
TessaThomas schreef:Ik vind het doodeng. :schrik: Die kattennagels kunnen lelijke infecties veroorzaken, ik ken een hond die daardoor zijn oog kwijtraakte. Maar aan de andere kant, onze hond vroeger leerde op die manier wel dat er met onze katten niet gesold kon worden. :LOL: Ik hoop dat Duke geleerd heeft dat je katten met rust laat en niet dat je beter sneller kunt zijn dan de kat. ;) Wel handig dat je wist hoe die kat zou reageren! Ik ken maar een paar katten hier en een paar rennen weg en een paar vallen gericht aan. Ik zou wel zo'n kat willen die blijft zitten om te oefenen!

:engel: Weekje of twee lenen? Ramses is op het moment bijzonder irritant, maar hij kan wel met honden overweg :mrgreen:
Of jij leent die van mij even? :engel: Vooral die teven. :LOL:

:mrgreen: Ik heb aan één teef wel genoeg.
kooi
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Die kat liep echt geen gevaar hoor! Dat is heel zijn karakter niet, dat straalde heel zijn houding niet uit en al zou die al gehapt hebben, dan was het een mini hapje met een super zachte bek en had hij die kat nooit te pakken gekrijgen. Zelfs een klein balletje stuitert 20 keer voor hij hem te pakken heeft. Bovendien stond ik er met mijn neus bovenop en de lijn echt maar NET slap. Liever met mij er naast terwijl ik Duke aan de riem heb, dan als ze allebei zonder supervisie en Duke vrij elkaar een keer treffen in de tuin.

Zelfs vogels hapt hij niet naar. Net bij het avond rondje, ik loop grasveld op. Zit daar een kat met een gevangen dode duif. Kat druipt af en Duke is ontzettend nieuwsgierig naar die duif. We lopen langs, Duke snuffelt die kant op. Vliegt die duif ineens op en weg, bleek dus helemaal niet dood te zijn. Duke schrikt, springt een beetje weg en kijkt verdwaasd die duif achterna. Terwijl hij als hij even kan achter elke vogel aan rent. Die kat liep echt geen gevaar. Zo zit die hond gewoon niet in elkaar, maar hij als enge katten verschrikker heeft wel een duif gered ;) .

Als ik had gedacht dat die kat ook maar enig gevaar liep, had ik het nooit gedaan.

Maar goed, dat gaan sommige hier toch niet geloven :19: dus daar laat ik het maar bij wat betreft de risico's.
Weet je, ik probeer je alleen aan het nadenken te zetten. Ik geloof best dat je hondje een lieverd is, zo ziet hij er ook wel uit. En die kat is een lefgozertje, mooi voor hem. Anderen hier hebben je gewezen op het risico dat je hondje loopt. Jij zegt dat je dat risico bereid bent te dragen. Maar je riskeert ook het dier van een ander en dat is niet netjes. Het zijn dieren en ze bevinden zich in het verkeer. Teveel is onvoorspelbaar. Je zou het maar moeten uitleggen aan je buurvrouw als de kat wel van schrik onder een auto loopt. Als je excuus dan is: dan moet je hem maar niet naar buiten laten, dan kom je daar niet mee weg. Ook niet voor jezelf, schat ik zo in.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

kooi schreef: Zo pak ik dat aan...als ik geen risico's wil, dan neem ik liever helemaal geen katten, dan eentje die ik moet binnen houden.
Goed idee Kooi!
Shiloh86
Zeer actief

kooi schreef:Het zijn dieren en ze bevinden zich in het verkeer. Teveel is onvoorspelbaar. Je zou het maar moeten uitleggen aan je buurvrouw als de kat wel van schrik onder een auto loopt.
Er is daar gaan verkeer. Geen auto's, geen fietsers, geen scooters... nada...
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

kooi schreef:
Weet je, ik probeer je alleen aan het nadenken te zetten. Ik geloof best dat je hondje een lieverd is, zo ziet hij er ook wel uit. En die kat is een lefgozertje, mooi voor hem. Anderen hier hebben je gewezen op het risico dat je hondje loopt. Jij zegt dat je dat risico bereid bent te dragen. Maar je riskeert ook het dier van een ander en dat is niet netjes. Het zijn dieren en ze bevinden zich in het verkeer. Teveel is onvoorspelbaar. Je zou het maar moeten uitleggen aan je buurvrouw als de kat wel van schrik onder een auto loopt. Als je excuus dan is: dan moet je hem maar niet naar buiten laten, dan kom je daar niet mee weg. Ook niet voor jezelf, schat ik zo in.
Wel een beetje hypocriet dit. Jouw kat riskeert net zo goed vanalles. Die valt misschien ook wel honden aan op straat of poept in andermans tuin of loopt net voor een auto langs zodat iemand de schrik van z'n leven krijgt. Maar dat is dan wel allemaal oké? En een kat onder de auto is gewoon een risico wat je loopt als je je kat buiten laat. Daar lopen honden waar de kat van kan schrikken ja maar net zo goed duizend andere dingen. Ik neem aan dat je dat allemaal goed overweegt voordat je je kat los buiten laat lopen dus zo verbaasd zou je dan niet moeten zijn.
Shiloh86
Zeer actief

En wat als jou kat de ogen uitkrabt van mijn hond die vrij los loopt in zijn eigen achtertuin.... wat is dan jou excuus? Moet je je hond maar niet in je tuin laten?
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Shiloh86 schreef:En wat als jou kat de ogen uitkrabt van mijn hond die vrij los loopt in zijn eigen achtertuin.... wat is dan jou excuus? Moet je je hond maar niet in je tuin laten?
Dat die hond kennelijk op mijn kat is aangevlogen en deze zich verdedigde. Het is dan niet een weloverwogen actie van mij. Van goh, laat ik eens mijn kat bij die pup in de tuin zetten, want die bijt niet echt, die hapt alleen zacht. Dat is zo'n zachtaardig beestje. Kijken of mijn kat daar wat van leert. :scratch:
Shiloh86
Zeer actief

Hoe weet je zo zeker dat die hond je kat aanvalt. En niet je kat die hond?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Toen Jigzy een gat in haar oog gemept kreeg door een kat deed ze echt niets. Ze rook aan een bosje wat toch redelijk normaal is voor een hond. Het is wel handig om schuld af te schuiven als kateigenaar. Overigens heb ik honderden euro's moeten betalen om haar oog te redden. Je kunt natuurlijk nooit iemand aansprakelijk stellen als je geen flauw idee hebt waar dat beest thuis hoort.
Als er een kat in mijn tuin komt en zij krijgt die te pakken.. dan wordt het bidden denk ik.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu is als pup aangevlogen door een kat. Kwam zo onder een auto vandaan gestormd terwijl we op de stoep ons laatste rondje liepen. Hij vindt katten interessant maar wel eng. Als ze weg rennen vindt hij het leuk, maar zodra het stil zit komt hij piepend naar zijn mama :mrgreen:

Uma is dan weer een krijsend speenvarken. Vliegt alle kanten op en ik weet vrij zeker dat zij de nagels voor lief neemt en ze molt. Laat ik niet toe, ze loopt nergens los.
Zodra wij een tuin hebben gaan de honden daar los. En ik ga niet als een havik die schutting in de gaten houden of er misschien een kat binnen komt. Als ik er een zou zien zou ik er alles aan doen om te voorkomen dat een van de dieren gewond zou raken maar het zou toch wel de omgekeerde wereld zijn zeg. Je honden niet loslaten in je tuin.

Kooi, jij zegt je kat niet bewust in een tuin van een ander neer te zetten. Ik zet mijn hond niet bewust in een kinderboerderij maar ik laat ze ook niet in de buurt ervan los. Om risico uit te sluiten. Om verantwoording te nemen. Je kunt toch niet zo je handen er vanaf trekken?! En dan Shiloh zo'n preek geven? Ik moet er een beetje om lachen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn 6 honden en 6 katten gaan in huis perfect om met elkaar. de katten geven de honden kopjes, de honden likken de katten. maar buiten.......dat is een ander verhaal. alle honden gaan graag achter de katten aan buiten als ze de kans krijgen. toen moppie (kat) voor het eerst in onze tuin liep werd ze weg gejaagd door lorraine (poedel). nu weet lorraine dat moppie bij ons hoort. maar een andere kat in de tuin dat is not done. die moet weg.
ellen
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

De katten in huis zijn eigen. Die in de tuin moeten weg, mogen ook niet op de schutting of schuurdak. Dat laten de hondjes middels gepiep aan de katten weten en die lossen het op.. in het grote buiten willen ze ook achter katten aan. Wat ze er vervolgens mee willen doen geen flauw idee maar ze mogen het niet. Ze lopen ook alleen maar los op het strand of in het bos.
kooi
Zeer actief

Manu schreef:Manu is als pup aangevlogen door een kat. Kwam zo onder een auto vandaan gestormd terwijl we op de stoep ons laatste rondje liepen. Hij vindt katten interessant maar wel eng. Als ze weg rennen vindt hij het leuk, maar zodra het stil zit komt hij piepend naar zijn mama :mrgreen:

Uma is dan weer een krijsend speenvarken. Vliegt alle kanten op en ik weet vrij zeker dat zij de nagels voor lief neemt en ze molt. Laat ik niet toe, ze loopt nergens los.
Zodra wij een tuin hebben gaan de honden daar los. En ik ga niet als een havik die schutting in de gaten houden of er misschien een kat binnen komt. Als ik er een zou zien zou ik er alles aan doen om te voorkomen dat een van de dieren gewond zou raken maar het zou toch wel de omgekeerde wereld zijn zeg. Je honden niet loslaten in je tuin.

Kooi, jij zegt je kat niet bewust in een tuin van een ander neer te zetten. Ik zet mijn hond niet bewust in een kinderboerderij maar ik laat ze ook niet in de buurt ervan los. Om risico uit te sluiten. Om verantwoording te nemen. Je kunt toch niet zo je handen er vanaf trekken?! En dan Shiloh zo'n preek geven? Ik moet er een beetje om lachen.
Fijn, dan is jouw dag ook weer goed.

Als jij het verschil niet begrijpt tussen ervoor kiezen je dier het beste mogelijke leven te bieden in een wereld waarin dat gebruikelijk is en miljoenen anderen dit ook doen, of bewust andermans dier gebruiken als proefobject, kan ik er ook niets aan doen.
Alsof dat kennelijk gebrekkige verantwoordelijksheidsgevoel van de eigenaar een vrijbrief geeft om maar je gang te gaan met het dier.
ik begrijp je vergelijking met de kinderboerderij totaal niet. Buiten iedere proportie. Iemand gebruikte de term 99.9 %..
Ik denk dat 99.9% van de buitenkatten het niet in hun hoofd halen om een buurtuin in te gaan om daar out of the blue de hond te gaan aanvallen en ernstig te verwonden. Het zijn katten hoor, geen leeuwen.
Van dat idee moet ik dan weer een beetje lachen.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Uit de keuken Kooi! :engel:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Leuk dat jij erom kan lachen, Kooi. Zulke katten hebben wij wel in de buurt. Of hadden, want ik kom ze gelukkig nooit meer tegen. Geen ernstige schade bij de honden, ik stond lekker dichtbij, dus makkelijker slachtoffer. Ik heb een hele tijd met een bezem of emmer water een rondje gelopen, voordat mijn honden de tuin in mochten. En met uitlaten stak ik serieus over als ik bepaalde katten zag, of liep compleet de andere kant op.

Het is niet nodig om een ander belachelijk te maken, omdat jij iets nog nooit meegemaakt hebt. En dat is algemeen bedoeld.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

kooi schreef:
Manu schreef:Manu is als pup aangevlogen door een kat. Kwam zo onder een auto vandaan gestormd terwijl we op de stoep ons laatste rondje liepen. Hij vindt katten interessant maar wel eng. Als ze weg rennen vindt hij het leuk, maar zodra het stil zit komt hij piepend naar zijn mama :mrgreen:

Fijn, dan is jouw dag ook weer goed.

Als jij het verschil niet begrijpt tussen ervoor kiezen je dier het beste mogelijke leven te bieden in een wereld waarin dat gebruikelijk is en miljoenen anderen dit ook doen, of bewust andermans dier gebruiken als proefobject, kan ik er ook niets aan doen.
Alsof dat kennelijk gebrekkige verantwoordelijksheidsgevoel van de eigenaar een vrijbrief geeft om maar je gang te gaan met het dier.
ik begrijp je vergelijking met de kinderboerderij totaal niet. Buiten iedere proportie. Iemand gebruikte de term 99.9 %..
Ik denk dat 99.9% van de buitenkatten het niet in hun hoofd halen om een buurtuin in te gaan om daar out of the blue de hond te gaan aanvallen en ernstig te verwonden. Het zijn katten hoor, geen leeuwen.
Van dat idee moet ik dan weer een beetje lachen.
Hier wonen wel een paar zwart-witte leeuwen :mrgreen:
Ik weet in ieder geval al dat ik niks ga zeggen als een van de honden in eigen tuin een kat te pakken krijgt. Ik schuif hem wel ergens de bosjes in.
Shiloh86
Zeer actief

kooi schreef: Ik denk dat 99.9% van de buitenkatten het niet in hun hoofd halen om een buurtuin in te gaan om daar out of the blue de hond te gaan aanvallen en ernstig te verwonden. Het zijn katten hoor, geen leeuwen.
Joh, weet je hoeveel buiten katten er wel niet zijn? Dat zijn er heel wat meer dan 1000, en in jou percentage van 99,9% betekend dus dat er van elke 1000 er minimaal 1 is die het wel doet. Jammer dat je geen antwoord geeft op de vraag waarom je zo zeker weet dat jou kat niet die hond aanvalt in plaats van een hond jou kat? Is dat toevallig omdat je je kat kent? En weet dat die dat niet doet? Juist... zo ken ik mijn hond dus ook.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Een paar weken terug liet ik samen met mijn vriend de honden uit. Ieder 1 vast. Peer jaagt katten, na hard trainen kan ik hem in ieder geval stil houden, maar nu kwam er een kat vanaf een afstand aanrennen om Peer aan te vallen.
Ik heb vaker katten die blijven zitten, dan ga ik even met een grotere boog erom heen, geen probleem. Maar deze kwam echt met een vaart op ons af, ik kon echt toen de kat op een paar cm van ons af was, mijn voet gebruiken om hem af te weren, en niet zo aardig, maar de kat maakte een zwieper :roll:
Ik ben vervolgend de weg overgestoken, waarna de kat het nogmaals van plan was.

Als ik alleen had gelopen met beide honden, had ik de kat er niet af kunnen houden, en ik hoop toch echt dat nooit zal gebeuren, dan vallen er echt gewonden vrees ik.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”