Emma schreef:nou, bovenstaande is misschien iets extreem, maar inderdaad. ik vind dat als je een hond hebt, die het in zich heeft om een andere hond heel erg toe te takelen, het wel gewenst is, deze met muilkorf uit te laten.kooi schreef:Als je twee honden hebt waarvan je weet dat die bij een fysieke ontmoeting met een andere hond ertoe in staat zijn om die andere hond tot een bloederige massa te verscheuren, hoor je met die honden niet in het openbaar thuis.
Een mooi stuk heidegrond kopen, hut erop, hek erom heen en heerlijk genieten van je geweldige best friends...
Deze man legt met zijn bedreiging, want dat is het, de verantwoording voor zo'n gebeurtenis bij jou neer.
Wat jij daarvan moet vinden weet ik niet, maar dit is wat ik ervan vind. Ik zou overwegen om een gesprekje te voeren met de wijkagent.
dat een hond eens op een andere hond afloopt, tja dat gebeurd zo vaak. en een hond (je) wat verder alleen eens wil snuffelen, moet kunnen vind ik. als je hond daar zo extreem op reageert, zou ik dus vooorzorg maatregelen treffen, en de hond gemuilkorft uitlaten.
ik vind het ook wel irritant, als een loslopende hond, mijn aangelijnde honden gaan uitdagen, want onze buster weegt bijna 40kg, en die wil dan ook gaan spelen met die hond, en dan moet ik buster strak vast houden (Buster wil wel eens een poot opleggen, en bij een chihuahua is dat niet handig), en dat is gewoon irritant.
maar tja, dat is dan maar zo. als ik me dat erg aan ga trekken, loop je niet meer leuk. want dat hoort er een beetje bij. dat gebeurd gewoon.
Hoe wilde je het vetgedrukte vaststellen?
Normale honden lopen echt niet zomaar op een hond agressieve hond af om even gezellig te snuffelen. Alleen hele jonge of sociaal gebrekkige.
Plaat voor de kop, zelf op mot uit. Voor sociale honden net zo goed op zijn minst niet fijn en met wat pech schadelijk. Een beetje baas houdt daar rekening mee.
Ik ga mijn hond niet standaard muilkorven omdat een ander zijn/haar sociale wonder niet onder controle heeft of zelf te dom is om los te lopen.