Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemde wil je hond aaien
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Vreemde wil je hond aaien
Soms gaan we met Noah boodschappen halen, dan blijft mijn vriend of ik met Noah buiten wachten. Ik weet niet hoe dat komt, maar echt altijd is er wel iemand die Noah wil aaien. Soms krijg je een heel verhaal te horen dat ze zelf ook een (Duitse) Herder hebben gehad, of hoe mooi ze wel niet is, of hoe lief.
Met Nanni mijn vorige DH, had ik dit echt nooit. Blijkbaar heeft Noah een hele open uitstraling of iets, ze vindt vreemde trouwens ook altijd heel gezellig. Voor mij is het echt wennen, gezien ik dit nooit eerder heb meegemaakt.
Hoe is dat bij jullie? Trekken ze ook vreemde mensen aan? Hoe vindt jouw hond die aandacht?
Met Nanni mijn vorige DH, had ik dit echt nooit. Blijkbaar heeft Noah een hele open uitstraling of iets, ze vindt vreemde trouwens ook altijd heel gezellig. Voor mij is het echt wennen, gezien ik dit nooit eerder heb meegemaakt.
Hoe is dat bij jullie? Trekken ze ook vreemde mensen aan? Hoe vindt jouw hond die aandacht?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Vreemde wil je hond aaien
Jup. Vooral kinderen vinden Elco erg aaibaar. Soms laat ik het toe, meestal kap ik het af. Maar dat is ook afhankelijk van hoe de kinderen het vragen en hoe ik mij voel.
Boomer was enger door z'n formaat. Maar bij hem vond ik het eigenlijk altijd wel prima als ze wilden aaien
Boomer was enger door z'n formaat. Maar bij hem vond ik het eigenlijk altijd wel prima als ze wilden aaien
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Buster moet altijd geaaid . Ligt er aan wie en hoe het gevraagd wordt of ik het wel of niet wil hebben.
Hij is zo mooi en ziet er zo lief uit
en dat is natuurlijk ook zo 
Hij is zo mooi en ziet er zo lief uit
Fenneke en Baloe

-
blondie
- Zeer actief
Ik had het met Bluf en Finn, en nu met Aki gaat het net zo. Regelmatig mensen die ons aanspreken, al dan niet mensen die vroeger zelf Duitse herders hebben gehad of die ze eigenlijk eng vinden maar toch de stoute schoenen aan trekken om op hem af te stappen. Kinderen ook trouwens.
De vorige honden hadden er niet veel van gelukkig, dus met Aki heb ik het gecontroleerd ook van jongs af aan toegestaan, ook gewoon om hoe het met Finn en Bluf ging in mijn achterhoofd. Aki weet dus ook niet beter dan dat hij soms wordt aangehaald, kan wat druk worden, maar kan ook straal negeren, het is net hoe zijn pet staat of wat voor soort persoon het is
Jol kwispelt soms wat, vindt het prima om aangehaald te worden maar doet eigenlijk ook meer haar eigen ding.
De vorige honden hadden er niet veel van gelukkig, dus met Aki heb ik het gecontroleerd ook van jongs af aan toegestaan, ook gewoon om hoe het met Finn en Bluf ging in mijn achterhoofd. Aki weet dus ook niet beter dan dat hij soms wordt aangehaald, kan wat druk worden, maar kan ook straal negeren, het is net hoe zijn pet staat of wat voor soort persoon het is
Jol kwispelt soms wat, vindt het prima om aangehaald te worden maar doet eigenlijk ook meer haar eigen ding.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja, mijn honden trekken ook vaak aaiers.
Mijn honden vinden het altijd prima dus ik ook, anderen mogen best meegenieten van mijn honden.
As we speak ligt Macho bij mijn oudere aan huis gekluisterde buurvrouw op de bank, ze is nogal eenzaam en zei een tijdje terug dat ze het geweldig zou vinden af en toe wat gezelschap te hebben van een hond, nouja prima! Macho geniet van alle aandacht en de speciaal voor hem gekochte lekkernijen en ik vind het fijn dat ik met zoiets simpels haar een fijne avond kan laten hebben.
Mijn honden vinden het altijd prima dus ik ook, anderen mogen best meegenieten van mijn honden.
As we speak ligt Macho bij mijn oudere aan huis gekluisterde buurvrouw op de bank, ze is nogal eenzaam en zei een tijdje terug dat ze het geweldig zou vinden af en toe wat gezelschap te hebben van een hond, nouja prima! Macho geniet van alle aandacht en de speciaal voor hem gekochte lekkernijen en ik vind het fijn dat ik met zoiets simpels haar een fijne avond kan laten hebben.
-
Sterre
Sterre trekt vaak kinderen aan. Sterre is een bruinschimmel met een bruine platen. Kinderen zeggen vaak dat het net is of ze een trui aan heeft. Omdat Sterre het aaien, knuffelen enz. allemaal best vindt, vind ik het ook best. Ze staat gewoon geduldig te kwispelen tot de kinderen uitgeaaid zijn. Ik heb nog nooit vervelende kinderen getroffen. Ze zijn altijd heel lief en zacht tegen Sterre. Dus allemaal prima. Mijn eerste hond (weimaranerteef) vond kinderen eng. Dus haar liet ik nooit aaien.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Mensen stappen continue op Bronco af omdat ze hem willen aaien.
Maakt mij niet zoveel uit, hij vindt het geweldig en ze taaien meestal toch wel meteen af omdat hij als een dolle reageert.
Maakt mij niet zoveel uit, hij vindt het geweldig en ze taaien meestal toch wel meteen af omdat hij als een dolle reageert.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ayleen krijgt wel vaak aandacht. Veel mensen hebben ook een Golden gehad, vertellen ze dan.
Ik vind het prima, ze houdt van aandacht en vind zelf de meeste verhalen ook wel leuk om te horen.
Ik vind het prima, ze houdt van aandacht en vind zelf de meeste verhalen ook wel leuk om te horen.
- Lucia
- Zeer actief
Ik loop zo af en toe met ze naar het centrum, als ik naar een winkel ga waar ze mee naar binnen mogen.
Maar bijna íedereen in zo'n winkel die langs loopt maakt wel een opmerking (positieve gelukkig), of probeert ze aan te halen.
Ik laat het de honden zelf uitzoeken als mensen zelf interesse tonen, Milo gaat met zijn nieuwsgierige neus naar iedereen toe, maar als ze willen aaien duikt hij weg. Peer laat zich prima even aaien.
Maar bijna íedereen in zo'n winkel die langs loopt maakt wel een opmerking (positieve gelukkig), of probeert ze aan te halen.
Ik laat het de honden zelf uitzoeken als mensen zelf interesse tonen, Milo gaat met zijn nieuwsgierige neus naar iedereen toe, maar als ze willen aaien duikt hij weg. Peer laat zich prima even aaien.
- naomi12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising - Aantal honden: 3
Ja, heel veel mensen willen Jaimy aaien. Hij vind aandacht geweldig, dus ik vind het ook wel prima.
Radja krijgt eigenlijk niet zo heel veel aandacht.
Laatst fietste ik met Jaimy een meisje te gemoed. ''ah, wat een schattige hond'' en ze streek zo met haar hand langs rennende Jaimy op.
Nu vind Jaimy dat allemaal wel prima, maar echt handige actie van dat meisje wat het niet.
Radja krijgt eigenlijk niet zo heel veel aandacht.
Laatst fietste ik met Jaimy een meisje te gemoed. ''ah, wat een schattige hond'' en ze streek zo met haar hand langs rennende Jaimy op.
Nu vind Jaimy dat allemaal wel prima, maar echt handige actie van dat meisje wat het niet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
riet vertedert zoals ze, als een hond met een missie, met die riem in haar mond rondstapt en soms vragen mensen wel eens of ze geaaid mag.
maar dat mag niet want ze bijt.
jan en gina mochten, mits het gevraagd werd, wel geaaid.
gina vond het heerlijk en jan onderging het lijdzaam
maar dat mag niet want ze bijt.
jan en gina mochten, mits het gevraagd werd, wel geaaid.
gina vond het heerlijk en jan onderging het lijdzaam

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
mijn honden vinden het geweldig alleen kunnen ze niet normaal doen dus ik zeg meestal dat ze heel wild zijn. als mensen effe doorpakken dan niet hoor, maar met zo'n handje over hun kop ja dan willen ze springen.. Mij maakt het niet zo uit, als ik daar iemand blij mee maak.. De honden vinden het geweldig dus
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voorheen met Maylo alleen ook erg vaak of hij geaaid mocht worden, Maylo vind het goed dus dat mag. Als ik het idee had dat Maylo het te druk vond worden dan kapte ik het af en gingen we verder.
Met mijn vorige hond deed ik het net zo alleen die was lang niet zo geliefd op straat, zag er gewoon niet zo aaibaar uit denk ik.
Izzy is nu ook geliefd, voornamelijk kinderen en volwassen mannen. Kinderen vind ze geweldig mannen zijn eng, dus daarbij als ik door heb dat ze bang wordt geef ik dit ook aan. Gaat steeds beter maar het is alsof een blaffend bang hondje soms juist leuk is om te aaien, pas na mijn uitleg dan stoppen ze en krijgen ze Maylo als bonus die zich volledig overgeeft.
Sommige denken overigens wel dat als ze Maylo willen aaien dat een stuk beton gaan aaien of zo. Krijg altijd te horen dat zijn vacht zo lekker zacht is.
Met mijn vorige hond deed ik het net zo alleen die was lang niet zo geliefd op straat, zag er gewoon niet zo aaibaar uit denk ik.
Izzy is nu ook geliefd, voornamelijk kinderen en volwassen mannen. Kinderen vind ze geweldig mannen zijn eng, dus daarbij als ik door heb dat ze bang wordt geef ik dit ook aan. Gaat steeds beter maar het is alsof een blaffend bang hondje soms juist leuk is om te aaien, pas na mijn uitleg dan stoppen ze en krijgen ze Maylo als bonus die zich volledig overgeeft.
Sommige denken overigens wel dat als ze Maylo willen aaien dat een stuk beton gaan aaien of zo. Krijg altijd te horen dat zijn vacht zo lekker zacht is.
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
De laatste twee jaar niet zoveel meer. Daarvoor best vaak, omdat ze voor een labrador best klein is. Dan werd er altijd wel gesteld: 'Oh, die is nog best jong hè?'
Inmiddels is ze daar te grijs voor.
Inmiddels is ze daar te grijs voor.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Komt niet zo vaak voor. Mensen maken wel vaak opmerkingen dat ze ze erg mooi vinden (Mister als zwarte DH zijnde en Lais door combi van bouw/kleur/ridge). Soms willen ze dan ook nog graag aaien, maar helaas willen ze dat dan eigenlijk altijd bij Laissah die het absoluut niet wil, ipv bij Mister die het eigenlijk altijd leuk vindt om geaaid te worden (als echte nepherder
).
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Waarom moeten honden allemaal zo nodig worden geaaid door vreemden? Ik zie het nut er niet zo van in.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Mensen vinden Jorla er lief uitzien met haar terug groeiende vacht. Zij vindt het fijn als mensen haar vrolijk benaderen, maar ze gaat dan wel op zoek naar koekjes. Heel onbeleefd zakkenrollen of snuffelen...
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Vooral kinderen vragen vaak of ze Tommy mogen aaien en zolang ze dat achter zijn hoofd doen is dat meestal geen probleem.
Als hij er geen zin in heeft loopt hij rustig verder.
Als hij er geen zin in heeft loopt hij rustig verder.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Sinds Kaya er niet meer is en ik alleen met Puchu loop, zijn er verbazingwekkend veel mensen en kinderen die
hem even willen aaien (blijkbaar schrikt een Rottweiler dus toch echt af
).
Puchu vindt het prima, die laat zich lekker aaien, maar het liefste heeft hij een beloning ervoor (vreetzak) en als
die uitblijft, dan kijkt hij na een minuutje om zich heen 'zullen we weer verder vrouwtje?'
Een keer deed er een meisje wel heel erg enthousiast en dat vond hij niet zo leuk, hij vond het maar vreemd en
liep achteruit, dus toen ben ik maar doorgelopen, verder vindt hij het allemaal prima.
hem even willen aaien (blijkbaar schrikt een Rottweiler dus toch echt af
Puchu vindt het prima, die laat zich lekker aaien, maar het liefste heeft hij een beloning ervoor (vreetzak) en als
die uitblijft, dan kijkt hij na een minuutje om zich heen 'zullen we weer verder vrouwtje?'
Een keer deed er een meisje wel heel erg enthousiast en dat vond hij niet zo leuk, hij vond het maar vreemd en
liep achteruit, dus toen ben ik maar doorgelopen, verder vindt hij het allemaal prima.
Laatst gewijzigd door Caro. op 13 sep 2015 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JustJoyce
- Zeer actief
Chef trekt iedereen aan, van oud naar jong, maar hij moet zelf niets hebben van kinderen.
Overal waar we zijn ben ik meer met Chef mee door de aandacht dan Chef met mij.
Ze vragen het overigens altijd wel netjes.
Overal waar we zijn ben ik meer met Chef mee door de aandacht dan Chef met mij.
Ze vragen het overigens altijd wel netjes.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Jet was populairder dan Otto. Die loopt ook meestal straal door.

Groetjes,
Sandra
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier ook altijd Mila.Nanna schreef:Altijd Glenn. Waarschijnlijk door de handige aai-hoogte en de gelijkenis met Lassie.
Ik moet Glenn dan altijd even vasthouden want anders loopt ie ijskoud door
Mila vindt het wel (even) leuk om door kinderen geaaid te worden, dus dat mag dan wel. Als ze er genoeg van heeft, loopt ze weg. Door de meeste onbekende volwassenen laat ze zich niet graag aaien. Als ze zelf toenadering zoekt, mogen mensen haar wel aaien.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Veel kinderen vragen altijd of ze mogen aaien.
Ik zeg dan altijd wat goed dat je het vraagt want je weet nooit wat een hond doet.
Ik zeg dan altijd wat goed dat je het vraagt want je weet nooit wat een hond doet.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Mirri schreef:Veel kinderen vragen altijd of ze mogen aaien.
Ja dat valt mij ook steeds meer op .
Het wordt blijkbaar goed besproken op scholen ofzo.
Ik geef de kinderen ook altijd een pluim
Fenneke en Baloe

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ja, Sam trekt vaak mensen aan. Sam vindt het heerlijk als hij geaaid wordt en ik vind dat prima. Andersom als ik een hond tegenkom, die ik heel graag wil aaien bijv., dan vraag ik het eerst.

-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Nee Pukie straalt uit dat het verstandiger is om haar niet aan te raken en zeker hier in Spanje schrikt dat af.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Fleurtje moet niets hebben van vreemden.
Lut vind het heerlijk om door kinderen geaaid te worden. Daar loopt ze gelijk kwispelend op af. Volwassenen, alleen als ik na een kort praatje met vreemden zeg dat het goed is. Om haar in het donker te aaien wordt een heel ander verhaal.
Lut vind het heerlijk om door kinderen geaaid te worden. Daar loopt ze gelijk kwispelend op af. Volwassenen, alleen als ik na een kort praatje met vreemden zeg dat het goed is. Om haar in het donker te aaien wordt een heel ander verhaal.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het is gewoon dat flapoortje bij Noah
en ze heeft een lieve uitstraling
Apple haar hele lijf zegt 'aai mij!! Aai mij!!' die maakt gewoon zelf daardoor altijd contact met vreemden, mensen die dat leuk vinden gaan daar dan op in
Daarnaast vinden veel mensen haar uiterlijk natuurlijk ook grappig
Apple haar hele lijf zegt 'aai mij!! Aai mij!!' die maakt gewoon zelf daardoor altijd contact met vreemden, mensen die dat leuk vinden gaan daar dan op in
Daarnaast vinden veel mensen haar uiterlijk natuurlijk ook grappig
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Ti Jay trekt ook veel mensen aan.
Alleen jammer voor de mensen dat Ti Jay niet geaaid wenst te worden.
En redelijk wat mensen balen daar echt van, ohh maar hij ziet er zo zacht uit, net een beer
Ja hij is ook heerlijk zacht om te aaien, alleen niet door vreemde mensen.
Mensen gaan dan toch vaak proberen zijn aandacht te krijgen, maar er kan zelfs geen kwispel vanaf, interesseert hem echt 0,0.
Ti Jay denkt alleen, als jij mij met rust laat dan laat ik jou met rust
Dus blijft het bij bewonderen en worden er redelijk vaak foto's van hem gemaakt
Alleen jammer voor de mensen dat Ti Jay niet geaaid wenst te worden.
En redelijk wat mensen balen daar echt van, ohh maar hij ziet er zo zacht uit, net een beer
Ja hij is ook heerlijk zacht om te aaien, alleen niet door vreemde mensen.
Mensen gaan dan toch vaak proberen zijn aandacht te krijgen, maar er kan zelfs geen kwispel vanaf, interesseert hem echt 0,0.
Ti Jay denkt alleen, als jij mij met rust laat dan laat ik jou met rust
Dus blijft het bij bewonderen en worden er redelijk vaak foto's van hem gemaakt

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik vind het echt bloed irritant. Of dat je overduidelijk bezig bent de aandacht van je hondje te krijgen zodat hij de passerende mensen negeert en dat ze hem dan gaan roepen. Aaargh flikker toch op! Je ziet toch dat ik tegen hem zeg dat het niet mag.
Ben er nog niet zo geslaagd in om te zeggen dat ik het niet wil. 9 van de 10 keer als ik het wel probeer word ik aangekeken of ik een idioot ben. "Ooh maar dat moet toch kunnen" .... "Oooh vind het niet erg hoor, ik ben wel herders gewend" ja jij vind het niet erg, maar ik wel en de persoon die na jou langs komt wel!
Inmiddels vind Duke alle mensen leuk. TE leuk. Hij springt dus ook tegen andere mensen op en gaat er eigenlijk altijd naar toe, als ik niet in (probeer te) grijp(en). OOK naar mensen die daar dus niet van gediend zijn en hoe groter hij wordt, hoe meer mensen er niet van gediend gaan zijn natuurlijk. Ik ben daar heel hard op aan het oefenen en het is nog een jonge hond, dus kan echt niet verwachten dat dat perfect gaat, maar als mensen hem dan gaan roepen wordt het wel heeeeel erg moeilijk.
Ik snap ook gewoon echt niet wat het mensen bezield om een hond te gaan roepen! Als je een hond wilt aaien dan moet je er zelf maar 1 nemen.
Ben er nog niet zo geslaagd in om te zeggen dat ik het niet wil. 9 van de 10 keer als ik het wel probeer word ik aangekeken of ik een idioot ben. "Ooh maar dat moet toch kunnen" .... "Oooh vind het niet erg hoor, ik ben wel herders gewend" ja jij vind het niet erg, maar ik wel en de persoon die na jou langs komt wel!
Inmiddels vind Duke alle mensen leuk. TE leuk. Hij springt dus ook tegen andere mensen op en gaat er eigenlijk altijd naar toe, als ik niet in (probeer te) grijp(en). OOK naar mensen die daar dus niet van gediend zijn en hoe groter hij wordt, hoe meer mensen er niet van gediend gaan zijn natuurlijk. Ik ben daar heel hard op aan het oefenen en het is nog een jonge hond, dus kan echt niet verwachten dat dat perfect gaat, maar als mensen hem dan gaan roepen wordt het wel heeeeel erg moeilijk.
Ik snap ook gewoon echt niet wat het mensen bezield om een hond te gaan roepen! Als je een hond wilt aaien dan moet je er zelf maar 1 nemen.