Een Santos
Moderator: moderatorteam

Floortje schreef:Kans is groot dat ze uiteindelijk toch voor een stamboom schipperkepup gaan, maar als iemand de gouden tip heeft voor een gepaste herplaatser, dan kunnen zij een zeer goed huisje bieden!
toots schreef:Het is een Vlaams ras. Maar dankt zijn naam volgens wiki iig ook aan de scheepvaart.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schipperke
Wandelen jou oom en tante weleens in de omgeving van Leiden? Daar kwam ik laatst een stel tegen die hun oppashond van hun dochter als ik het me goed meen te herinneren uitlieten ,een labradoodle, en die mij aanspraken omdat ik Wolfje bij me had. Ze vertelde dat ze onlangs hun hondje waren verloren , een shipperke , en nu weer op zoek gingen naar een nieuwe. Ik heb even met ze staan praten en ze vertelde echt vol liefde over hun overleden hondje.Floortje schreef:Update:
Vandaag heb ik mijn oom en tante gesproken. Ze krijgen over een paar weken toch weer een schipperke-pup!
Na een tijd in het herplaatscircuit rondgekeken te hebben (ik heb ze de links uit dit topic doorgestuurd, een andere tante heeft flink meegeholpen en zelf hebben ze uiteraard ook fanatiek gezocht) zijn ze toch weer bij de schipperke rasvereniging terecht gekomen.
Herplaatsers waren niet beschikbaar bij de vereniging, dus hebben ze zich op toch op de pup wachtlijst laten zetten.
Een fokker had een nestje en ondanks dat ze ze nog lang niet aan de beurt waren hebben ze toch de fokker gemaild met hun verhaal.
De fokker wilde eigenlijk zelf een teefje aanhouden, maar had al veel honden. En blijkbaar sprak het verhaal van mijn oom en tante haar zo goed aan dat ze besloten heeft dat teefje toch bij hun te plaatsen.![]()
Mijn oom en tante zijn ook helemaal blij, want ze vertelden mij dat ze toch echt iets misten in hun leven, zo zonder hond, maar vooral zonder schipperke.
Als ze er is zal ik wat foto's vragen en ze hier plaatsen.

Nee, dat zijn ze niet geweest. Ze wonen in het oosten.Tineke schreef:Wandelen jou oom en tante weleens in de omgeving van Leiden? Daar kwam ik laatst een stel tegen die hun oppashond van hun dochter als ik het me goed meen te herinneren uitlieten ,een labradoodle, en die mij aanspraken omdat ik Wolfje bij me had. Ze vertelde dat ze onlangs hun hondje waren verloren , een shipperke , en nu weer op zoek gingen naar een nieuwe. Ik heb even met ze staan praten en ze vertelde echt vol liefde over hun overleden hondje.Floortje schreef:Update:
Vandaag heb ik mijn oom en tante gesproken. Ze krijgen over een paar weken toch weer een schipperke-pup!
Na een tijd in het herplaatscircuit rondgekeken te hebben (ik heb ze de links uit dit topic doorgestuurd, een andere tante heeft flink meegeholpen en zelf hebben ze uiteraard ook fanatiek gezocht) zijn ze toch weer bij de schipperke rasvereniging terecht gekomen.
Herplaatsers waren niet beschikbaar bij de vereniging, dus hebben ze zich op toch op de pup wachtlijst laten zetten.
Een fokker had een nestje en ondanks dat ze ze nog lang niet aan de beurt waren hebben ze toch de fokker gemaild met hun verhaal.
De fokker wilde eigenlijk zelf een teefje aanhouden, maar had al veel honden. En blijkbaar sprak het verhaal van mijn oom en tante haar zo goed aan dat ze besloten heeft dat teefje toch bij hun te plaatsen.![]()
Mijn oom en tante zijn ook helemaal blij, want ze vertelden mij dat ze toch echt iets misten in hun leven, zo zonder hond, maar vooral zonder schipperke.
Als ze er is zal ik wat foto's vragen en ze hier plaatsen.