Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje gezocht (schipperke-achtig)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Hondje gezocht (schipperke-achtig)

Ongelezen bericht door Valerie »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een Santos :mrgreen: River8 kan meer over hem vertellen want ze heeft hem in de opvang :wink:
*Ineke*
Zeer actief
Mijn ras(sen): IJslandse Hond

Ongelezen bericht door *Ineke* »

Op dierenasiels.com staat een Schipperke.

Zoeken bij kleine gezelschapshonden.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Volgens mij komen ze niet zo heel veel voor in het herplaatscircuit en zijn ze ook best snel weer geplaatst, er zijn best wel liefhebbers voor volgens mij.
Alma en ik hebben er enkele jaren geleden een geplaatst die herplaatst moest worden en die is bij een kennis van mij terecht gekomen en verblijft weleens hier.
En ik moet zeggen ik ben er stiekem verliefd op geworden en het is een ras wat zeker hoog op mijn verlanglijstje staat.

Dit is Wolfje,

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Update:
Vandaag heb ik mijn oom en tante gesproken. Ze krijgen over een paar weken toch weer een schipperke-pup!

Na een tijd in het herplaatscircuit rondgekeken te hebben (ik heb ze de links uit dit topic doorgestuurd, een andere tante heeft flink meegeholpen en zelf hebben ze uiteraard ook fanatiek gezocht) zijn ze toch weer bij de schipperke rasvereniging terecht gekomen.

Herplaatsers waren niet beschikbaar bij de vereniging, dus hebben ze zich op toch op de pup wachtlijst laten zetten.
Een fokker had een nestje en ondanks dat ze ze nog lang niet aan de beurt waren hebben ze toch de fokker gemaild met hun verhaal.

De fokker wilde eigenlijk zelf een teefje aanhouden, maar had al veel honden. En blijkbaar sprak het verhaal van mijn oom en tante haar zo goed aan dat ze besloten heeft dat teefje toch bij hun te plaatsen. :cheer:

Mijn oom en tante zijn ook helemaal blij, want ze vertelden mij dat ze toch echt iets misten in hun leven, zo zonder hond, maar vooral zonder schipperke.

Als ze er is zal ik wat foto's vragen en ze hier plaatsen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je hebt voorspellende gaven Floortje :lol1:
Floortje schreef:Kans is groot dat ze uiteindelijk toch voor een stamboom schipperkepup gaan, maar als iemand de gouden tip heeft voor een gepaste herplaatser, dan kunnen zij een zeer goed huisje bieden!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

toots schreef:Het is een Vlaams ras. Maar dankt zijn naam volgens wiki iig ook aan de scheepvaart.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schipperke
:neenee:

Lees dit ook maar eens dan: http://www.schipperke.nu/oorsprong_nl.html
Er zijn meerdere pagina's waarin de oorsprong en het gebruik van het Schipperke beschreven worden.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Floortje schreef:Update:
Vandaag heb ik mijn oom en tante gesproken. Ze krijgen over een paar weken toch weer een schipperke-pup!

Na een tijd in het herplaatscircuit rondgekeken te hebben (ik heb ze de links uit dit topic doorgestuurd, een andere tante heeft flink meegeholpen en zelf hebben ze uiteraard ook fanatiek gezocht) zijn ze toch weer bij de schipperke rasvereniging terecht gekomen.

Herplaatsers waren niet beschikbaar bij de vereniging, dus hebben ze zich op toch op de pup wachtlijst laten zetten.
Een fokker had een nestje en ondanks dat ze ze nog lang niet aan de beurt waren hebben ze toch de fokker gemaild met hun verhaal.

De fokker wilde eigenlijk zelf een teefje aanhouden, maar had al veel honden. En blijkbaar sprak het verhaal van mijn oom en tante haar zo goed aan dat ze besloten heeft dat teefje toch bij hun te plaatsen. :cheer:

Mijn oom en tante zijn ook helemaal blij, want ze vertelden mij dat ze toch echt iets misten in hun leven, zo zonder hond, maar vooral zonder schipperke.

Wandelen jou oom en tante weleens in de omgeving van Leiden? Daar kwam ik laatst een stel tegen die hun oppashond van hun dochter als ik het me goed meen te herinneren uitlieten ,een labradoodle, en die mij aanspraken omdat ik Wolfje bij me had. Ze vertelde dat ze onlangs hun hondje waren verloren , een shipperke , en nu weer op zoek gingen naar een nieuwe. Ik heb even met ze staan praten en ze vertelde echt vol liefde over hun overleden hondje.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Tineke schreef:
Floortje schreef:Update:

Wandelen jou oom en tante weleens in de omgeving van Leiden? Daar kwam ik laatst een stel tegen die hun oppashond van hun dochter als ik het me goed meen te herinneren uitlieten ,een labradoodle, en die mij aanspraken omdat ik Wolfje bij me had. Ze vertelde dat ze onlangs hun hondje waren verloren , een shipperke , en nu weer op zoek gingen naar een nieuwe. Ik heb even met ze staan praten en ze vertelde echt vol liefde over hun overleden hondje.
Nee, dat zijn ze niet geweest. Ze wonen in het oosten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”