+ 1Neeltje schreef:Dit dus.Apple schreef:Het verschil is dat honden, voor mensen zonder honden kennis, onvoorspelbaar zijn.malinois schreef:Een pup die niks doet gewoon loopt? Die heeft net zoveel recht daar te lopen als die mensen.
En daarnaast kwamen de honden wel door de groep gelopen, dat doe je als gewone wandelaar ook niet.
Als het nou een losloopgebied is kan je wat mij betreft meer maken vind ik, maar bij een aanlijngebied ben je gewoon fout als je je hond los hebt lopen en daarnaast ook niet voldoende onder appèl . Kan gebeuren maar dan is een sorry wel op zn plaats.
Waarom wordt dit gedrag goed gepraat als het eigen honden betreft, maar als een loslopende hond ineens bij een roedel van een eigenaar van het forum komt, begrijpen ze niet dat die weet ik wat voor eigenaar zijn hond niet bij zich houdt?
Ik vind het not done dat je hond(en) door een gezelschap doorlopen, dat het kan gebeuren dat begrijp ik. Maar geen begrip kunnen tonen omdat andere daar niet van gediend zijn gaat mijn pet te boven. En ja dan snap ik dat je soms geïrriteerd kan raken als er voor de zoveelste keer een hond te dicht langs je loopt.
Ik ben een heel groot liefhebber van honden, maar vreemde honden moeten echt niet tegen of dicht langs mij lopen, dit omdat als er een hond per ongeluk tegen mijn knie aan botst dan kan ik dus een paar dagen niet lopen. Misschien had die persoon ook een ''beperking''.
Dus niets is wat het lijkt