Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

FCI zwitserland

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

FCI zwitserland

Ongelezen bericht door maart »

Net Diana Van De Berkt met Bert gezien op afdeling C.
Een mooie prestatie, helaas in het stellen eruit en dat kost een boel punten, lullige pakwerkers ook, ik hoop dat er geen ongelukken gebeuren zo :ugh: (ze zijn heel laat met mouw te presenteren)
Maar toch een goede start met 84 punten, gefeliciteerd :ok:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: FCI zwitserland

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Nice, succes zo meteen, tot morgen!
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Die rot live stream kost weer geld natuurlijk. Ik had gehoopt dat je als premium member wel gewoon mocht kijken. Jij ook succes zo Maart!
maart
Zeer actief

Ruun 78 pakwerk, hij had er geen zin in vandaag, wat een slechte vertoning :schrik:
2 verstekken niet gedaan, sloom zijn, paar slechte beten, slechte bewaking... hij heeft eens getoond hoe het niet moet :engel:

maar soit, dat kan nu eenmaal ook al eens, als het slecht is, mag dat ook gezegd worden :lol1:
maart
Zeer actief

grem 90 speuren (1 voorwerp overlopen), dat is ook van een Belg.
Nog een Nederlandse dame (geen idee hoe ze heet echter) met een mechel 90 appel, mooi gewerkt dat, keurder houdt wel van vrolijke honden precies, geen onnatuurlijke houdingen etc... leuk om dat ook eens beloond te zien worden.

De Tjech Martin met Antrax 91 gehoorzaamheid. Vb van wat de KM dus niet graag ziet, zo een voorgeprogrammeerde hond. Ik kan me wel in zijn visie vinden eigenlijk. (looppas die niet meer is als een versnelde wandelpas moet hij ook niet, en dat werd dus ook opgemerkt en vermeld bij puntendeling)
maart
Zeer actief

de deelnemende labrador was maar een kort voorstelling helaas, DK in gehoorzaamheid
TessaThomas
Zeer actief

Serieus? Waarom? Ik zat al raar te kijken bij de trainingsfoto's, moest even 2 keer goed kijken voordat het doordrong dat het echt een labrador was.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jammer van Ruuns feestje maar goed... er komen nog 2 onderdelen!
Jammer van die lab... had hem graag verder willen zien
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:de deelnemende labrador was maar een kort voorstelling helaas, DK in gehoorzaamheid
Een lab??? Apart maar waarom een DK? En wel net t onderdeel waar je zou verwachten dat ook een lab (zeker als hij zich gekwalificeerd heeft) de minste problemen zou moeten hebben.
maart
Zeer actief

crutz schreef:
maart schreef:de deelnemende labrador was maar een kort voorstelling helaas, DK in gehoorzaamheid
Een lab??? Apart maar waarom een DK? En wel net t onderdeel waar je zou verwachten dat ook een lab (zeker als hij zich gekwalificeerd heeft) de minste problemen zou moeten hebben.
lag af en is bij het schot het publiek in gerend ofzo (van horen zeggen, niet zelf gezien)
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

maart schreef:
crutz schreef:
lag af en is bij het schot het publiek in gerend ofzo (van horen zeggen, niet zelf gezien)
Dat is ook wat wij gehoord hebben. Zelf met voet op de lijn wilde de hond niet blijven
CharlesvdBerkt
Zeer actief

maart schreef:Net Diana Van De Berkt met Bert gezien op afdeling C.
Een mooie prestatie, helaas in het stellen eruit en dat kost een boel punten, lullige pakwerkers ook, ik hoop dat er geen ongelukken gebeuren zo :ugh: (ze zijn heel laat met mouw te presenteren)
Dat is vaak de ellende als je als 2 moet starten op een dergelijk evenement.
Ze moeten er allemaal nog inkomen dus ook de pakwerkers. Wel lullig als het je overkomt

Dee eerste hond trouwens ook bovenop de mouw en ook de 3e en 4e zagen er niet goed uit.
Frans Jansen - voorzitter werkhondencommissie FCI - heeft er toen wat van gezegd en vandaag zag het er allemaal beter uit
Jeannettebo
Zeer actief

CharlesvdBerkt schreef:
maart schreef:Net Diana Van De Berkt met Bert gezien op afdeling C.
Dat is vaak de ellende als je als 2 moet starten op een dergelijk evenement.
Ze moeten er allemaal nog inkomen dus ook de pakwerkers. Wel lullig als het je overkomt

Dee eerste hond trouwens ook bovenop de mouw en ook de 3e en 4e zagen er niet goed uit.
Frans Jansen - voorzitter werkhondencommissie FCI - heeft er toen wat van gezegd en vandaag zag het er allemaal beter uit
Hoe is het bij jullie bij het speuren gegaan?
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief

We komen maart iedere dag wel tegen maar hebben haar nog geen 1 keer zien werken met ruuntje

Vandaag wel een enorm chaotische organisatie met speuren. We hebben wel 8 keer moeten verkassen voordat er gespeurd kon worden
Jeannettebo
Zeer actief

CharlesvdBerkt schreef:We komen maart iedere dag wel tegen maar hebben haar nog geen 1 keer zien werken met ruuntje

Vandaag wel een enorm chaotische organisatie met speuren. We hebben wel 8 keer moeten verkassen voordat er gespeurd kon worden
Ik heb jullie vanochtend ook gezien, maar ivm die chaos etc, heb ik me niet voorgesteld. Ik was bij Dagmar kijken.
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Jeannettebo schreef: Hoe is het bij jullie bij het speuren gegaan?
Na 8 keer verplaatsen kon Diana eindelijk gaan speuren en heeft ze 94 punten gehaald
Jeannettebo
Zeer actief

Mooi :ok: succes morgen met de laatste loodjes.
Morgen heb ik wss geen tijd om te komen kijken
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Jeannettebo schreef:
Ik heb jullie vanochtend ook gezien, maar ivm die chaos etc, heb ik me niet voorgesteld. Ik was bij Dagmar kijken.
Sorry Jeannette we hebben wel de nodige mensen gezien maar moesten iedere keer weer achter iemand aan racen om op de speurlocatie te komen die uiteindelijk niet de speurlocatie bleek te zijn.
Jeannettebo
Zeer actief

Ik weet het, daarom wilde ik niet storen.
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Mooi :ok: succes morgen met de laatste loodjes.
Morgen heb ik wss geen tijd om te komen kijken

Dankje
en wie weet heb je toch nog een gaatje in de agenda
Diana moet omstreeks 15.30 uur appel doen doen
Jeannettebo
Zeer actief

Om 14:30 trouwt een collega van me en het is anderhalf uur rijden naar jullie toe.... Ik moet dan even afwegen of ik dat eerste laat schieten en gewoon de hele dag weer kom kijken.
Afbeelding
maart
Zeer actief

CharlesvdBerkt schreef:We komen maart iedere dag wel tegen maar hebben haar nog geen 1 keer zien werken met ruuntje

het speuren is echt een ramp he :ugh:
1 van de spoorleggers mag zelfs al geen sporen meer leggen :schrik:
TessaThomas
Zeer actief

Het is wel een aparte bedoeling inderdaad! Maar wel allebei goede punten! :cheer:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Klinkt niet als een heel professionele wedstrijd als ik hier lees wat er al mis is gegaan of niet gesmeerd loopt. Jammer.
Succes Maart en Diana met wat nog komen gaat!
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Hieronder even een verslagje van Diana wat ze op haar FB heeft gezet:
Goed nu het verhaal over het speuren pfffff. voor ik het neerschrijf wil ik wel kwijt dat het hier in zwitserland volgende maand gaat sneeuwen en dat de boeren nu , net voor het gaat regenen en ga maar door, opeens alles gaan maaien. dus pure overmacht voor de organisatie. het is per slot de broodwinning van de boeren dus ondanks alle afspraken die gemaakt zijn dus toch maaien.
vanochtend om 10 voor 10 waren we op het verzamelpunt aangekomen. 1 uur en 10 minuten voor vertrek dus ruim op tijd zou je zeggen. niets was minder waar. we kwamen aan en moesten direct onze auto weer in. tegen onze coach Jos was gezegd dat we NU moesten vertrekken, dus zo gezegd zo gedaan. super steile hellingen waar onze auto bijna niet tegenop kon en dus steeds trager omhoog ging. maar goddank eindelijk op bestemming. daar aangekomen kregen we onmiddelijk de mededeling dat we vergeten waren onze lijn te meten bij de verzamelplaats. ja ja hadden ze dus eerst moeten melden dat dat daar moest gebeuren. Jos weer alles recht getrokken en de lijn gemeten op de locatie.
maar helaas was het onze locatie niet. we waren dus meegestuurd met de groep die voor ons was. Weer naar een nieuwe locatie maar daar had de boer gemaaid dus weer verkassen en dat ging maar door en door en door. in totaal zijn we 9 keer verkast. auto open , speurlijn eruit, speurlijn er weer in, kar weer dicht. bertje werd drukker en drukker en drukker.

daarna werd mij verteld dat ik Bertje over moest hevelen naar een ander auto omdat de auto met aanhanger de bochten naar beneden niet kom maken. op dat moment brak ik even en begon spontaan te janken. dit was echt te gortig. niet normaal meer.
gelukkig hadden charles en de teamleider dit door net als de organisatie en besloten ons via een andere route met eigen auto te laten rijden.

aangekomen eindelijk op de plek waar we zouden speuren, werd er geloot en begon het wachten. er werd een plek aangewezen waar mijn spoor zou liggen maar later bleek dat het het spoor van nummer 3 was en ik had nummer 6 geloot. Eindelijk werden we naar de goede plaats gestuurd en moesten we dus wederom verkassen.
kunnen jullie het nog volgen ??
daarna een zware bonje op de speurvelden tussen de organisatie over een auto die over het spoor zou zijn gereden wat niet waar bleek te zijn.
nummer 4 en 5 hadden de locatie aangewezen gekregen maar de locatie voor mijn nummer moest nog effe gezocht worden ha ha ha. kwijt of zo ??
gelukkig was dat niet zo maar het was wel een compleet andere wei ofwel een zware werk weide. Gelukkig heeft de KM daar rekening mee gehouden.

Aanzet was goed, eerste stukje kon Bert net wat intensiever zoeken, voorwerp overtuigend verwezen maar lag naast zijn pootjes. daarna diep zoekend en zeker weg , feilloos hoek genomen, iets versnellen en weer terug in goede tempo. tweede hoek super haaks , geen aanmerking, derde balk diep overtuigend zoeken, voorwerp zelfde verhaal, 3e hoek ook super haaks, vierde balk ook correct zoeken, diep en intensief, laatste hoek iets erover heen , zelf corrigerend, laatste balk ook diep en intensief en laatste voorwerp zelfde verhaal. over 94 punten.

Ik stond te bibberen op mn benen na al die ellende maar Bert heeft zich top gedragen en bewezen dat ie alles aan kan,. trots op mijn vent ( je)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje zeg, wat knap dat Diana na al die stress en steeds weer ergens anders naartoe moeten samen met Bertje zo goed heeft kunnen speuren!
maart
Zeer actief

Knap gedaan !
Op mijn spoor lag er ook een erg duidelijke verleiding, ik denk van een brommer of dergelijk. Komt de speurhondtraining wel goed van pas, Runar kan daar wel mee om gelukkig. (en gelukkig is het een keurmeester die zelf ook verstand van speuren heeft)

Het volledige Franse team is gediskwalificeerd, normaal moest ik om 17u appel doen, dat is nu verplaatst naar 12.45u. De dag zal gauw om zijn zo :lol1:
KJerro om 12.20u pakwerk en dan morgen nog 2 belgen en dan zit dit WK er ook al weer op.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:Knap gedaan !
Op mijn spoor lag er ook een erg duidelijke verleiding, ik denk van een brommer of dergelijk. Komt de speurhondtraining wel goed van pas, Runar kan daar wel mee om gelukkig. (en gelukkig is het een keurmeester die zelf ook verstand van speuren heeft)

Het volledige Franse team is gediskwalificeerd, normaal moest ik om 17u appel doen, dat is nu verplaatst naar 12.45u. De dag zal gauw om zijn zo :lol1:
KJerro om 12.20u pakwerk en dan morgen nog 2 belgen en dan zit dit WK er ook al weer op.
Waarom die volledige diskwalificatie??
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Enne succes allemaal natuurlijk
Afbeelding
maart
Zeer actief

malinois schreef:
maart schreef:Knap gedaan !

Waarom die volledige diskwalificatie??
foto's op fb verschenen waarop een prikband te zien was, de foto's zijn doorgestuurd naar de organisatie :ugh:
hoe laag kan iemand gaan, maar soit, dat is ook 'sport' zeker :roll:

gans het team (op 1 iemand na) was erbij echter bij het nemen van die foto, dus wrevel binnen het team is er in geval niet.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”