Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn mensen toch snel aangebrand tegenwoordig!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Wat zijn mensen toch snel aangebrand tegenwoordig!

Ongelezen bericht door Inge »

renee-uk schreef:
Inge schreef:
blondie schreef:
renee-uk schreef:ach
ik moest oprotten naar mijn eigen land toen ik zei dat er ook een stop op een flex zat.
dat dat gezegd werd door iemand met een accent tien keer erger dan het mijne, was zo komisch dat ik in plaats van kwaad te worden keihard lachend doorgelopen ben.
zit nu weer te grijnzen terwijl ik dit opschrijf :mrgreen:
Hoe zeg je dat eigenlijk op zijn Engels?
Bugger off to your own country? :U:
bijna goed, het was fuck off ;)
En ik maar denken dat die engelsen zo beschaafd waren :W:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge schreef: En ik maar denken dat die engelsen zo beschaafd waren :W:
niet dus, fucking in elke zin en vaak wel meerdere keren ook.
bovendien was ze net zo min engels als ik :F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Inge schreef:
blondie schreef:Het ging mij meer om "op de flexlijn zit een stop" :engel:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
:goeie:

ze heten retractable leashes, flexi is het bekendste merk en wat ik zei was 'you've got a brake on that flexi, you know'
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Reactie was dan vast "Fuck that Brake, Fuck off to your own country, redneck!!

Ja zucht ook in Engeland korte lontjes dus :engel: was vast een bekende van je, want ergens denk ik dat een onbekende aan jou niet kan horen dat je niet van engelse komaf bent.
Neem ik zo aan hoor, de meeste Nederlanders in het buitenland nemen vaak snel dialect en accenten over van de gesproken taal.
renee-uk
Zeer actief

blondie schreef:Reactie was dan vast "Fuck that Brake, Fuck off to your own country, redneck!!

Ja zucht ook in Engeland korte lontjes dus :engel: was vast een bekende van je, want ergens denk ik dat een onbekende aan jou niet kan horen dat je niet van engelse komaf bent.
Neem ik zo aan hoor, de meeste Nederlanders in het buitenland nemen vaak snel dialect en accenten over van de gesproken taal.
wel hoor, dat horen ze bij de eerste zin al, ze kunnen alleen mijn accent niet thuisbrengen.
redneck is amerikaans, niet engels ;)
Afbeelding

Miranda N.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda N. »

Ik denk dat mensen tegenwoordig steeds intoleranter worden.........
Minder geaccepteerd wordt en men overal iets van moet vinden dan wel moet zeggen.

En dan merk ik dat het vaak de ouderen die dat doen/zijn.

Ik roep altijd : de natuur is van ons allemaal
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik doelde op je rode haar. Een "buitenlander"zou dat er zomaar uitgooien.
Wat dat accent betreft, ok. Ik had een conflict met de Ieren toen ik ze verzocht Engels tegen me te praten destijds toen ik Spanje werkte met toeristen uit Groot Brittannië. :oohja:
Foutje bedankt hahaha. Over korte lontjes gesproken :oeps:
Die dachten dat mijn moedertaal Engels was.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Miranda N. schreef:Ik denk dat mensen tegenwoordig steeds intoleranter worden.........
Minder geaccepteerd wordt en men overal iets van moet vinden dan wel moet zeggen.

Ik denk dat je altijd al mopperaars had in alle tijden en ook zijn er altijd mensen die roepen in onze tijd bla bla, die mensen komen ook in elke generatie voor.
Ze gebruiken nu alleen andere taal en in plaats dat ze met een hoivork achter je aan komen hebben ze nu een mitrailleur
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Miranda N. schreef:Ik denk dat mensen tegenwoordig steeds intoleranter worden.........

Dus ook van de mensen die niet zo van honden houden en in een gebied lopen waar honden aangelijnd horen te zijn. Zij hebben net zo veel recht daar te lopen. Niet iedereen heeft kennis van hondengedrag en dat hoeven ze ook helemaal niet te hebben. Als je hond ongevraagd bij mensen terechtkomt en je merkt dat ze er niet van gediend zijn, verontschuldig je je daarvoor, maar eigenlijk moet je je hond in de gaten houden dat hij dit niet doet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een pup die niks doet gewoon loopt? Die heeft net zoveel recht daar te lopen als die mensen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Heel gevaarlijk, dat zie je zo. Zelfs als hij kwispelend en zonder verder aandacht aan hen te besteden tussen mensen door loopt :engel:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tessa&Luna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Tessa&Luna »

heel herkenbaar... Zeker als je hond alleen vrolijk langs de mensen loopt. Wat ik zo irritant vind is dat ze dan geluidjes gaan maken met hun mond. Nu denkt Luna elke keer als iemand dat doet dat ze wat lekkers krijgt.... Waardoor ze naar mensen toe loopt die ook niets met honden te maken willen hebben.

Laatst had ik een discussie met een vriendin, hardlopende mensen op het honden strand.......
die dan boos worden als er een hond op hen af komt rennen. Wie is er dan fout? De hond was gewoon enthousiast en de vrouw gillen en armen hoog, de honden begrepen deze reactie totaal niet dus bleven om haar heen dollen. Zij schelden, en boos.

Aan de ene kant dus: ja niet gaan wandelen op plekken waar losloopgebieden zijn, want waar moet je anders nog lopen met je hond? Anderzijds, mensen houden van honden of haten ze... als ze zeuren dan zeuren ze graag :(
Tessa&Luna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Tessa&Luna »

heel herkenbaar... Zeker als je hond alleen vrolijk langs de mensen loopt. Wat ik zo irritant vind is dat ze dan geluidjes gaan maken met hun mond. Nu denkt Luna elke keer als iemand dat doet dat ze wat lekkers krijgt.... Waardoor ze naar mensen toe loopt die ook niets met honden te maken willen hebben.

Laatst had ik een discussie met een vriendin, hardlopende mensen op het honden strand.......
die dan boos worden als er een hond op hen af komt rennen. Wie is er dan fout? De hond was gewoon enthousiast en de vrouw gillen en armen hoog, de honden begrepen deze reactie totaal niet dus bleven om haar heen dollen. Zij schelden, en boos.

Aan de ene kant dus: ja niet gaan wandelen op plekken waar losloopgebieden zijn, want waar moet je anders nog lopen met je hond? Anderzijds, mensen houden van honden of haten ze... als ze zeuren dan zeuren ze graag :(
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Inge schreef:Heel gevaarlijk, dat zie je zo. Zelfs als hij kwispelend en zonder verder aandacht aan hen te besteden tussen mensen door loopt :engel:
Maar Inge, dat zién mensen niet!

En andersom trouwens ook. Gisteren kwam ik in buitengebied een pakje brengen. Ligt daar een pracht van een Mechel pup op de oprit. Nou ja, ik heel omzichtig op die oprit draaien, en eenmaal de auto uit moest ik dat puppenbuikje even kroelen. Hij kwam ook maar al te graag naar me toe. Maar de eigenaresse vond dat een iets minder goed plan. "Hij moet straks wel de boel bewaken hoor!"

Misschien moet anders iedereen een bordje ophouden? Ik wil graag dit en dat?
Miranda N.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda N. »

Neeltje schreef:

Dus ook van de mensen die niet zo van honden houden en in een gebied lopen waar honden aangelijnd horen te zijn. Zij hebben net zo veel recht daar te lopen. Niet iedereen heeft kennis van hondengedrag en dat hoeven ze ook helemaal niet te hebben. Als je hond ongevraagd bij mensen terechtkomt en je merkt dat ze er niet van gediend zijn, verontschuldig je je daarvoor, maar eigenlijk moet je je hond in de gaten houden dat hij dit niet doet.
Klopt, en van mij mogen die mensen daar lopen :E:
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Neeltje schreef: Dus ook van de mensen die niet zo van honden houden en in een gebied lopen waar honden aangelijnd horen te zijn. Zij hebben net zo veel recht daar te lopen. Niet iedereen heeft kennis van hondengedrag en dat hoeven ze ook helemaal niet te hebben. Als je hond ongevraagd bij mensen terechtkomt en je merkt dat ze er niet van gediend zijn, verontschuldig je je daarvoor, maar eigenlijk moet je je hond in de gaten houden dat hij dit niet doet.
Voor mij geldt dit ook in een losloopgebied, maar daar ging het niet over. Het ging over de reactie van die mensen en die slaat nergens op.
kipo
Zeer actief

Tessa&Luna schreef:heel herkenbaar... Zeker als je hond alleen vrolijk langs de mensen loopt. Wat ik zo irritant vind is dat ze dan geluidjes gaan maken met hun mond. Nu denkt Luna elke keer als iemand dat doet dat ze wat lekkers krijgt.... Waardoor ze naar mensen toe loopt die ook niets met honden te maken willen hebben.

Ook in een losloopgebied hebben mensen het recht om ongestoord te lopen. Je hond mag er los van de lijn. Niet los van elke vorm van controle.
Neeltje

kipo schreef:
Neeltje schreef: Dus ook van de mensen die niet zo van honden houden en in een gebied lopen waar honden aangelijnd horen te zijn. Zij hebben net zo veel recht daar te lopen. Niet iedereen heeft kennis van hondengedrag en dat hoeven ze ook helemaal niet te hebben. Als je hond ongevraagd bij mensen terechtkomt en je merkt dat ze er niet van gediend zijn, verontschuldig je je daarvoor, maar eigenlijk moet je je hond in de gaten houden dat hij dit niet doet.
Voor mij geldt dit ook in een losloopgebied, maar daar ging het niet over. Het ging over de reactie van die mensen en die slaat nergens op.
Het zou zo maar eens de zoveelste hond zijn die hun komt lastig vallen, dan kan op een gegeven moment de maat vol zijn.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:
kipo schreef:
Het zou zo maar eens de zoveelste hond zijn die hun komt lastig vallen, dan kan op een gegeven moment de maat vol zijn.
Hij kwam niet lastig vallen hij liep gewoon... en hij heeft minstens zoveel recht daar te lopen als die mensen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kipo
Zeer actief

Neeltje schreef: Het zou zo maar eens de zoveelste hond zijn die hun komt lastig vallen, dan kan op een gegeven moment de maat vol zijn.
En zo kun je nog tig smoezen voor een kuthumeur bedenken, maar het blijft een overtrokken reactie.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Inge schreef:Afbeelding
Heel gevaarlijk, dat zie je zo. Zelfs als hij kwispelend en zonder verder aandacht aan hen te besteden tussen mensen door loopt :engel:
Niet om hem af te kraken, ik vind hem zelf heel leuk met die oren, maar iemand kennende die echt bang is voor Mechelse en Duitse Herders is dit al een enge hond. :wink: Oren staan, lichte ogen. En heeft het ras niet mee.
Als hondenliefhebber is het misschien lastig voor te stellen, zeker als het je eigen hond is, maar hier in de buurt hebben ze helaas een slechte naam door sommige erfhonden. De buurman merkte het ook, zijn MH was een half jaar en mensen waren al bang voor zijn jonge puber.
Wel vervelend, kan ik mij voorstellen, zeker omdat hij er nog zo jong uit ziet.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik snap ook niet dat mensen bang zijn voor een pup van een maand of 5. Ik ging toen mijn honden nog jong waren wel vaker met ze ergens in een winkelstraat lopen. Wel aan de riem natuurlijk. Maar ik kreeg alleen maar leuke reacties dat mensen ze zo leuk vonden en ze wilde aaien. Dus ik denk dat deze mensen gewoon zelf een beetje overspannen reageren om niks. Die hond heeft hun toch niet aangevallen of zo? Liep alleen maar langs. Als je daar al om moet schelden :denken:

Maar ik ben wel erg blij dat ik heel erg achteraf woon en zelden of nooit mensen of honden tref als ik met de honden ga lopen. Als ik al die verhalen hier lees dan krijg je daar toch de zenuwen van. Wat je ook doet het is nooit goed.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:
Neeltje schreef: Het zou zo maar eens de zoveelste hond zijn die hun komt lastig vallen, dan kan op een gegeven moment de maat vol zijn.
En zo kun je nog tig smoezen voor een kuthumeur bedenken, maar het blijft een overtrokken reactie.
Lees jij wel Neeltje? :roll:
Hij viel hen helemaal niet lastig, hij liep tussen hen door en besteedde helemaal geen aandacht aan ze.
En voor de duidelijkheid, hij liep een meter of 5 voor me, dus mensen hadden alle gelegenheid om een signaal af te geven dat ze niet gediend waren van honden. Ze reageerden ook pas toen wij hen voorbij liepen en goedendag zeiden (Seppe en Spikey waren inmiddels dus alweer een meter of 5 voorbij hen), pas toen kwam er een signaal in de vorm van kuthond :19:
Die reactie was op zijn zachts te zeggen nogal vreemd. :U: En mensen die zo reageren zonder op voorhand ook maar 1 signaal te hebben afgegeven negeer ik verder en krijgen ook geen sorry meer. Alle andere mensen wel....
Toen we een half uur daarvoor een vrouw tegenkomen met een wat angstig (loslopend) boomertje waar Seppe aan snuffelde (wat dat hondje dus niet prettig vond, er gebeurde verder niets en Seppe liep gelijk mee toen ik hem riep) heb ik wel sorry gezegd, gewoon omdat ik dat vervelend vond.
Overigens hadden alle hondenliefhebbers die we tegenkwamen direct door dat Seppe nog jong is.
Groetjes Inge
Afbeelding

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Cleva schreef:
_Leonie schreef:ik vind hem zelf heel leuk met die oren, maar iemand kennende die echt bang is voor Mechelse en Duitse Herders is dit al een enge hond. :wink:
In een land van 16 miljoen inwoners met 2,2 miljoen honden accepteer ik dat soort nulkennis niet. Elke achtste inwoner is een hond.
Als je niet genoeg van honden snapt dat een pup van een maand of 5 niet eng is dan zoek je het maar lekker uit met je geschifte gedoe.
Ik weet niet waar zulke fobiewokkels vandaan komen maar daar hoef je als populatie geen rekening mee te gaan houden, hoor.

Ik heb ineens een herinnering aan een stagiaire op het werk, jaren geleden. Die kreeg het voor elkaar om eerder naar huis te mogen als ze een spin had gezien. Ze was hysterisch bang voor spinnen en na "een fobische aanval" kreeg ze altijd migraine, het arme popke. Ze moest dan opgehaald worden door haar vriend. Op zonnige vrijdagmiddagen, meestal.

Flikker toch op met je enge gezeur. Mensen lopen niet scheldend door als ze bang zijn. Hou toch op.
hahaha! Wanneer mensen echt fobisch zijn is dat ook best eng hoor. Ik heb wel eens iemand helemaal hysterisch zien worden inclusief hyperventilatie en de hele rataplan bij het aanzien van mijn Labradorpup. Ik dacht dat ze er in zou blijven! Heel gek.

Ik kan het me niet zo goed voorstellen. Ik ben zo'n kut die geluidjes gaat lopen maken naar alle honden :oeps: :mann:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

malinois schreef:Een pup die niks doet gewoon loopt? Die heeft net zoveel recht daar te lopen als die mensen.
Het verschil is dat honden, voor mensen zonder honden kennis, onvoorspelbaar zijn.
En daarnaast kwamen de honden wel door de groep gelopen, dat doe je als gewone wandelaar ook niet.
Als het nou een losloopgebied is kan je wat mij betreft meer maken vind ik, maar bij een aanlijngebied ben je gewoon fout als je je hond los hebt lopen en daarnaast ook niet voldoende onder appèl . Kan gebeuren maar dan is een sorry wel op zn plaats.
kipo
Zeer actief

Nou sorry hoor, maar ik zou me in die situatie ook niet verontschuldigd hebben. De groeten.
Neeltje

Inge schreef:
kipo schreef:
Lees jij wel Neeltje? :roll:
Hij viel hen helemaal niet lastig, hij liep tussen hen door en besteedde helemaal geen aandacht aan ze.
En voor de duidelijkheid, hij liep een meter of 5 voor me, dus mensen hadden alle gelegenheid om een signaal af te geven dat ze niet gediend waren van honden. Ze reageerden ook pas toen wij hen voorbij liepen en goedendag zeiden (Seppe en Spikey waren inmiddels dus alweer een meter of 5 voorbij hen), pas toen kwam er een signaal in de vorm van kuthond :19:
Die reactie was op zijn zachts te zeggen nogal vreemd. :U: En mensen die zo reageren zonder op voorhand ook maar 1 signaal te hebben afgegeven negeer ik verder en krijgen ook geen sorry meer. Alle andere mensen wel....
Toen we een half uur daarvoor een vrouw tegenkomen met een wat angstig (loslopend) boomertje waar Seppe aan snuffelde (wat dat hondje dus niet prettig vond, er gebeurde verder niets en Seppe liep gelijk mee toen ik hem riep) heb ik wel sorry gezegd, gewoon omdat ik dat vervelend vond.
Overigens hadden alle hondenliefhebbers die we tegenkwamen direct door dat Seppe nog jong is.
Ja, ik heb het goed gelezen en tussen hen door lopen, zou voor hen al lastig vallen kunnen betekenen. Ik ken genoeg mensen die daar niet op staan te wachten.
Neeltje

Apple schreef:
malinois schreef:Een pup die niks doet gewoon loopt? Die heeft net zoveel recht daar te lopen als die mensen.
Het verschil is dat honden, voor mensen zonder honden kennis, onvoorspelbaar zijn.
En daarnaast kwamen de honden wel door de groep gelopen, dat doe je als gewone wandelaar ook niet.
Als het nou een losloopgebied is kan je wat mij betreft meer maken vind ik, maar bij een aanlijngebied ben je gewoon fout als je je hond los hebt lopen en daarnaast ook niet voldoende onder appèl . Kan gebeuren maar dan is een sorry wel op zn plaats.
Dit dus.

Waarom wordt dit gedrag goed gepraat als het eigen honden betreft, maar als een loslopende hond ineens bij een roedel van een eigenaar van het forum komt, begrijpen ze niet dat die weet ik wat voor eigenaar zijn hond niet bij zich houdt?
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Op puppycursus was er een cursusist die bang was voor Xavi.. Xavi was toen 10 weken oud. Op de vraag van de instructeur waarom ze dan bang was zei ze.. omdat het een pitbull is. Dat het een pupje was maakte voor haar niks uit.
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef:
Apple schreef:
Dit dus.

Waarom wordt dit gedrag goed gepraat als het eigen honden betreft, maar als een loslopende hond ineens bij een roedel van een eigenaar van het forum komt, begrijpen ze niet dat die weet ik wat voor eigenaar zijn hond niet bij zich houdt?
:mrgreen: Je gaat toch niet doen alsof mensen hier een probleem hebben met een hond die zonder contact te maken langsloopt?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”