Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat moet ik hier nu van vinden ?
Moderator: moderatorteam
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
wat moet ik hier nu van vinden ?
Even over voorval van 2 weken terug waarin Ezio de kans kreeg om (helemaal fout) zijn “ongenoegen” te uiten tegen de overbuurman en zijn 2 Am.staffen (zie; http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=302719 )
Wij hebben dit voorval met overbuurman helemaal uitgesproken met excuses etc. etc. en zelfs nog een rotgevoel overgehouden (“goh wat naar voor die man”) omdat de man zo, op een goede manier, over zijn honden bezig was. Hij zet zich helemaal in om de naam van zijn ras te zuiveren etc. etc. Gaat er mee naar school, clubs, laat ze testen op agressie en wat allemaal nog niet meer.
Enfin, wij vinden dat hij soms wat slordig loopt en dat de honden niet altijd een even vriendelijke indruk maken maar oké, wij hebben ook wel last van een vooroordeel, dachten wij nog.
Hoor ik hem van de week zeggen; “Ezio heeft nog veel geluk gehad want als mijn honden bedreigd worden door een andere hond dan mogen ze zich verdedigen en als ik ze hun gang had laten gaan hadden jullie Ezio in een emmertje op kunnen vegen”. Is dat nu een uitspraak die helpend is om het imago van zijn ras op te krikken of ben ik nou gek ????
Enfin, het zit me een beetje dwars.
Wij hebben dit voorval met overbuurman helemaal uitgesproken met excuses etc. etc. en zelfs nog een rotgevoel overgehouden (“goh wat naar voor die man”) omdat de man zo, op een goede manier, over zijn honden bezig was. Hij zet zich helemaal in om de naam van zijn ras te zuiveren etc. etc. Gaat er mee naar school, clubs, laat ze testen op agressie en wat allemaal nog niet meer.
Enfin, wij vinden dat hij soms wat slordig loopt en dat de honden niet altijd een even vriendelijke indruk maken maar oké, wij hebben ook wel last van een vooroordeel, dachten wij nog.
Hoor ik hem van de week zeggen; “Ezio heeft nog veel geluk gehad want als mijn honden bedreigd worden door een andere hond dan mogen ze zich verdedigen en als ik ze hun gang had laten gaan hadden jullie Ezio in een emmertje op kunnen vegen”. Is dat nu een uitspraak die helpend is om het imago van zijn ras op te krikken of ben ik nou gek ????
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: wat moet ik hier nu van vinden ?
Nee het is geen leuke uitspraak maar wellicht zegt hij het om jullie te wijzen op het gevaar wat Ezio loopt als het nog eens zou gebeuren, en laten we wel wezen als het echt mis gaat trekken zijn honden gezien hun ras aan het kortste eind.
Wellicht wil hij dit met dit soort bangmakerij voorkomen.
Wellicht wil hij dit met dit soort bangmakerij voorkomen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
tja. Ik zeg tegen derden ook wel iets van : volgende keer kan ze een knal voor de kop krijgen.
maar ik doe dat nooit hahahaha. Is het niet gewoon stoerdoenerij van deze meneer? laat het gaan.
maar ik doe dat nooit hahahaha. Is het niet gewoon stoerdoenerij van deze meneer? laat het gaan.

- cornelia
- Zeer actief
Het is dat beeld van Ezio in een emmertje dat me dwars zit
Maar ja, ik vind het echt een maffe uitspraak. Net als je denkt.............
Ach, jullie hebben ook gelijk, laat zitten.
Maar ja, ik vind het echt een maffe uitspraak. Net als je denkt.............
Ach, jullie hebben ook gelijk, laat zitten.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het is niet leuk om zo'n uitspraak ook nog eens aan te moeten horen terwijl je al excuses etc hebt gemaakt.
Ik denk dat hij bedoelt dat als zoiets weer gebeurt dat wel eens heel anders af kan lopen. Beetje stoer praat van "ik laat mijn honden zichzelf verdedigen" want dat doen ze dus vast sowieso wel. Met of zonder dat hij dat wil.
Zijn die honden van hem überhaupt tegen jouw hond uitgevallen op dat moment?
Ik denk dat hij bedoelt dat als zoiets weer gebeurt dat wel eens heel anders af kan lopen. Beetje stoer praat van "ik laat mijn honden zichzelf verdedigen" want dat doen ze dus vast sowieso wel. Met of zonder dat hij dat wil.
Zijn die honden van hem überhaupt tegen jouw hond uitgevallen op dat moment?

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Langzaam gaat de herfst beginnen en met vallende blaadjes doen mensen soms heel vreemd
- cornelia
- Zeer actief
Nee, onze druiloor begon dus, heeft er heel even blaffend omheen staan dansen. Nou ja die van hem begonnen dus terug te tetteren maar toen had mijn man die van ons al in zijn nekvel en zo'n beetje het tuinpad over en de gang ingesmeten.Zijn die honden van hem überhaupt tegen jouw hond uitgevallen op dat moment?
Gisteren kwam ik ze tegen op het bospad en moesten we passeren. Toen heeft hij zijn honden laten zitten waarbij ze dus ook aan het tetteren waren. Die van mij weet inmiddels wel beter
Ik moet bekennen dat ik heel even een reflex had van omdraaien maar mijn broer was op visite en liep heerlijk naast mij te kwetteren, de zon scheen, alles was zo relaxed, enfin zo'n perfect moment. Ik zeg tegen Ezio "rechts en volg" en de flow was geweldig. Haha.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
De domheid van deze man past goed bij de nieuwe, eufemistische naam voor Klapkaken.
De overeenkomst laat echter niets te wensen over.

De overeenkomst laat echter niets te wensen over.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- dagmar88
- Zeer actief
Je enfins mij ook.cornelia schreef:Even over voorval van 2 weken terug waarin Ezio de kans kreeg om (helemaal fout) zijn “ongenoegen” te uiten tegen de overbuurman en zijn 2 Am.staffen (zie; http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=302719 )
Hoe loop je slordig? En wat zou er opgekrikt moeten worden?
Het lijkt me vooral hem niet helpen. Maar of het ongelukkig is uitgedrukt dat het anders af had kunnen lopen, hij er van baalt dat zijn honden nu wel op ezio reageren of dat het een rare is kan toch niemand van achter een beeldscherm inschatten.
Fijn dat ezio nu weer beter weet, maar dat gaat niet met iedere hond zo makkelijk. Ik baal(de) met een hond agressieve en angst agressieve hond stevig van dat soort incidentjes, daar heeft het zeker impact op.
Houd je met alles en iedereen rekening, word je door zo iets onbenulligs (weer) heel wat stappen terug gezet.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Vind het jammer dat die man u achteraf nog eens met zoiets komt maar ergens wel begrijpelijk.
Dat ik Maylo net had is hij ook een paar keer gepakt door de zelfde hond en ook een hond die steeds op hem begon te rijden waarop ik mensen vroeg hun hond bij hun te halen en kon steeds zelf ingrijpen.
En dit bleef niet bij 1 x bij de tweede keer gaf ik ook aan dat Maylo te schijterig was om iets terug te doen maar dat het ook anders kon aflopen, heeft uiteindelijk niet echt gewerkt maar dat is wel wat mijn te binnen schoot op dat moment.
Inmiddels is Maylo niet meer zo'n sukkel en regelt het allemaal wel(met vrijwel alle reutjes inmiddels) en hij loopt daardoor nu ook meestal aangelijnd.
Dus ja als een hond zichzelf nu leuk vind dan kunnen ze wel eens de verkeerde aan Maylo hebben, uiteraard ben ik daar zelf bij en krijgt hij de kans niet om kwaad te doen, maar zit er zelf ook niet op te wachten dat er een hond ongevraagd bij me komt ouwehoeren en die jaag ik dan dus ook weg.
Dat ik Maylo net had is hij ook een paar keer gepakt door de zelfde hond en ook een hond die steeds op hem begon te rijden waarop ik mensen vroeg hun hond bij hun te halen en kon steeds zelf ingrijpen.
En dit bleef niet bij 1 x bij de tweede keer gaf ik ook aan dat Maylo te schijterig was om iets terug te doen maar dat het ook anders kon aflopen, heeft uiteindelijk niet echt gewerkt maar dat is wel wat mijn te binnen schoot op dat moment.
Inmiddels is Maylo niet meer zo'n sukkel en regelt het allemaal wel(met vrijwel alle reutjes inmiddels) en hij loopt daardoor nu ook meestal aangelijnd.
Dus ja als een hond zichzelf nu leuk vind dan kunnen ze wel eens de verkeerde aan Maylo hebben, uiteraard ben ik daar zelf bij en krijgt hij de kans niet om kwaad te doen, maar zit er zelf ook niet op te wachten dat er een hond ongevraagd bij me komt ouwehoeren en die jaag ik dan dus ook weg.
- cornelia
- Zeer actief
Joh, daar moet je je niks van aantrekken.Je enfins mij ook.
Heb je ook gelijk in............ kan toch niemand van achter een beeldscherm inschatten.
- cornelia
- Zeer actief
Wat ik vreemd vind is dat hij het beeld van de destructieve, agressieve (klapkaak) hond wil verbeteren. Honden die als ze eens boos worden een andere hond versnipperen tot hij in een emmertje past klopt m.i. niet in dat plaatje. Dat ze hem op zijn donder zouden geven is nog daar aan toe. Dat wij helemaal fout zaten mag toch ondertussen wel duidelijk zijn en dat dit voor die mens vervelend zo niet hoogst irritant is idem. Het gaat mij alleen om de tegenstrijdigheid in zijn verhaal; "het zijn zachtaardige honden maar maak ze niet boos want dan scheuren ze je aan flarden". Daar maak je de mensen een stuk geruster meeVind het jammer dat die man u achteraf nog eens met zoiets komt maar ergens wel begrijpelijk.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Sommige mensen drukken zich gewoon lomp uit, het zou me niks verbazen als hij bedoelde te zeggen ''Let goed op hem, want een ongeluk zit in een klein hoekje en die twee van mij zouden hem zonder pardon in een gehaktbal kunnen draaien. Laten we alsjeblieft zorgen dat dat niet gebeurd.'' 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hij doet er wel zijn best voor om geen ongelukken te laten gebeuren.cornelia schreef:Nee, onze druiloor begon dus, heeft er heel even blaffend omheen staan dansen. Nou ja die van hem begonnen dus terug te tetteren maar toen had mijn man die van ons al in zijn nekvel en zo'n beetje het tuinpad over en de gang ingesmeten.Zijn die honden van hem überhaupt tegen jouw hond uitgevallen op dat moment?
Gisteren kwam ik ze tegen op het bospad en moesten we passeren. Toen heeft hij zijn honden laten zitten waarbij ze dus ook aan het tetteren waren. Die van mij weet inmiddels wel beteren liep keurig aan een losse lijn naast mij voorbij zonder ook maar een spier te vertrekken. Misschien waren we een beetje te zacht voor hem maar hij weet nu weer beter
![]()
Ik moet bekennen dat ik heel even een reflex had van omdraaien maar mijn broer was op visite en liep heerlijk naast mij te kwetteren, de zon scheen, alles was zo relaxed, enfin zo'n perfect moment. Ik zeg tegen Ezio "rechts en volg" en de flow was geweldig. Haha.
Grootpraat, daar hebben mensen soms behoefte aan.
Of een poging om jullie je te laten realiseren dat zijn honden geen lieve snoepjes zijn?
Laat maar gaan
Jullie hebben Ezio ook wat duidelijk weten te maken
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Hij heeft het niet zo handig gebracht nee, maar ik kan me zijn frustratie wel een beetje voorstellen.cornelia schreef:Wat ik vreemd vind is dat hij het beeld van de destructieve, agressieve (klapkaak) hond wil verbeteren. Honden die als ze eens boos worden een andere hond versnipperen tot hij in een emmertje past klopt m.i. niet in dat plaatje. Dat ze hem op zijn donder zouden geven is nog daar aan toe. Dat wij helemaal fout zaten mag toch ondertussen wel duidelijk zijn en dat dit voor die mens vervelend zo niet hoogst irritant is idem. Het gaat mij alleen om de tegenstrijdigheid in zijn verhaal; "het zijn zachtaardige honden maar maak ze niet boos want dan scheuren ze je aan flarden". Daar maak je de mensen een stuk geruster meeVind het jammer dat die man u achteraf nog eens met zoiets komt maar ergens wel begrijpelijk.![]()
Want je wil zo graag narigheid voorkomen en als een andere hond zo dichtbij komt, wordt dat erg lastig.
Vanmorgen stond ik ook op het punt om maar ook zoiets dergelijks te gaan roepen.
Extra vroeg gaan lopen in afgelegen gebied. Een vrouw met een labrador die mij achterop kwam. Hond richting mij en Bronco, die stuurde ik weg. Maar tot 3x toe terug komen. Eigenaresse zei niets, nada, noppes.
Dus ik maar de andere kant op.
1 km verderop weer een dame met, jawel, weer een labrador. Haar hond fixeerde al op 20 m afstand..........ooohhhh, die van mij is niet zo lief riep ze.
En bijna in paniek.........nu komt ze natuurlijk nooit terug. (Pffff, waarom loopt die rotzak dan los!!!). Na een flinke brul van mij liep de hond om mij heen. Ik loop maar gauw door hoor, zegt dat mens. Ja, doe dat.
Maar ik word daar een beetje verdrietig van.
Zoals Dagmar ook al zei, iedere keer ga je weer een paar stappen terug.
Ik zorg dat de mijne niemand lastig valt, mag ik dan aub hetzelfde verwachten.
(waarom durf ik nou nooit eens van me af te bekken
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik denk dat de man dit idd mogelijk al waarschuwing bedoelde. Het is voor hem waarschijnlijk ook schrikken geweest en als het fout was gegaan had jullie hond waarschijnlijk ernstige verwondingen op gelopen maar buurman had waarschijnlijk toch ook de pineut met gevaarlijke bijtgrage klapkaakeigenaar geweest, dus kan me wel voorstellen dat hij nu wel wat uhm duidelijker taal gebruikt om het zo maar te zeggen. Ik zou denk ik ook alles er aan doen om jullie hond nu zo ver mogelijk uit de buurt te houden en dat werkt beter als mensen een beetje bang zijn
Ik zou de boodschap dus wel serieus nemen ook. De man doet zijn uiterste best om te voorkomen dat zijn geliefde honden iets te pakken krijgen, maar dat wordt lastig als er iets ineens voor je staat en dan had hij er nog twee dus het is gewoon heel goed afgelopen door ingrijpen van de man.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
99%! Dat is meer dan ik vermoede. Dat is echt meer dan 1% ergernis. Nu schatte ik de algemene gehoorzaamheid van de Nederlandse hond. (opvoeding van de baas) al niet zo hoog in. Maar is het niet een goed idee, om heel goed er oven na te denken voor men een hond of kat neemt?Nanna schreef:Verwachten wel. Het gaat alleen never nooit gebeuren. Ik denk zelfs dat, naarmate de opvoedkundige kwaliteiten op alle fronten verdwijnen, het zelfs erger gaat worden.GrethavW schreef: Ik zorg dat de mijne niemand lastig valt, mag ik dan aub hetzelfde verwachten.![]()
Ik kom in 99% van de ontmoetingen honden tegen die niet goed luisteren. Nou zijn de mijne ook niet de besten op dat front hoor
Ik denk vaak, dat een stenen hondje op de schoorsteenmantel van de Action een geweldig alternatief is voor een echte levende, van vlees en bloed, hond.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ik snap het wel, misschien bedoelt hij alleen te zeggen om voorzichtiger te zijn omdat het ook heel fout had kunnen aflopen.cornelia schreef:Wat ik vreemd vind is dat hij het beeld van de destructieve, agressieve (klapkaak) hond wil verbeteren. Honden die als ze eens boos worden een andere hond versnipperen tot hij in een emmertje past klopt m.i. niet in dat plaatje. Dat ze hem op zijn donder zouden geven is nog daar aan toe. Dat wij helemaal fout zaten mag toch ondertussen wel duidelijk zijn en dat dit voor die mens vervelend zo niet hoogst irritant is idem. Het gaat mij alleen om de tegenstrijdigheid in zijn verhaal; "het zijn zachtaardige honden maar maak ze niet boos want dan scheuren ze je aan flarden". Daar maak je de mensen een stuk geruster meeVind het jammer dat die man u achteraf nog eens met zoiets komt maar ergens wel begrijpelijk.![]()
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lijkt me een prima idee, maar je bereikt de mensen niet die "een hond" willen (en dat zijn er heel veel).nyckle schreef:99%! Dat is meer dan ik vermoede. Dat is echt meer dan 1% ergernis. Nu schatte ik de algemene gehoorzaamheid van de Nederlandse hond. (opvoeding van de baas) al niet zo hoog in. Maar is het niet een goed idee, om heel goed er oven na te denken voor men een hond of kat neemt?Nanna schreef:Verwachten wel. Het gaat alleen never nooit gebeuren. Ik denk zelfs dat, naarmate de opvoedkundige kwaliteiten op alle fronten verdwijnen, het zelfs erger gaat worden.GrethavW schreef: Ik zorg dat de mijne niemand lastig valt, mag ik dan aub hetzelfde verwachten.![]()
Ik kom in 99% van de ontmoetingen honden tegen die niet goed luisteren. Nou zijn de mijne ook niet de besten op dat front hoor
Ik denk vaak, dat een stenen hondje op de schoorsteenmantel van de Action een geweldig alternatief is voor een echte levende, van vlees en bloed, hond.
Vermoed ik zo
- cornelia
- Zeer actief
Nou, ik snap het dus niet. Enerzijds boos worden op de vooroordelen en anderzijds ze dan gaan lopen bevestigen. Nogmaals, hadden ze mijn hond op dat moment een corrigerende snauw/knauw gegeven dan had ik dat bij wijze van spreken nog toegejuicht. Maar als je als eigenaar van die 2 zelf al het vermoeden hebt dat je honden gaan reageren met versnipperen (het dus fout afloopt) kun je m.i. niet meer spreken over; het zijn van die zachtaardige honden. Of ben ik nu de enige die denkt dat zo'n reactie van een hond (versnipperen) op een dergelijke situatie nogal zwaar is, buiten proporties en dat het dus wat opgefokte jongens zouden zijn die dus nergens tegen kunnen en meteen maar de grove middelen inzetten. Het hoeft niet altijd te gaan over "wie er begint" denk ik dan (hoewel ik het 100% er mee eens ben dat voorkomen voor iedereen zo veel prettiger is dan genezen. Nogmaals de mea culpa's zijn hier niet van de lucht hoor.)Cindy52 schreef:Ik snap het wel, misschien bedoelt hij alleen te zeggen om voorzichtiger te zijn omdat het ook heel fout had kunnen aflopen.cornelia schreef:Wat ik vreemd vind is dat hij het beeld van de destructieve, agressieve (klapkaak) hond wil verbeteren. Honden die als ze eens boos worden een andere hond versnipperen tot hij in een emmertje past klopt m.i. niet in dat plaatje. Dat ze hem op zijn donder zouden geven is nog daar aan toe. Dat wij helemaal fout zaten mag toch ondertussen wel duidelijk zijn en dat dit voor die mens vervelend zo niet hoogst irritant is idem. Het gaat mij alleen om de tegenstrijdigheid in zijn verhaal; "het zijn zachtaardige honden maar maak ze niet boos want dan scheuren ze je aan flarden". Daar maak je de mensen een stuk geruster meeVind het jammer dat die man u achteraf nog eens met zoiets komt maar ergens wel begrijpelijk.![]()
Maar in dit geval dacht ik later; toch niet te hopen dat iemand per abuis eens een hoek omloopt en tegen ze aanloopt of iets anders doet waardoor ze zich geprovoceerd voelen.
Honden die zo extreem reageren op wat hun niet zint kun je m.i. geen "zachtaardige honden" noemen.
Nou IK weet ondertussen wel wat ik er van vind, haha.
- Tineke
- Zeer actief
Dat lijkt me toch echt wezenlijk anders dan op eigen terrein en wat naar ik begreep viel Ezio ze daar aan.cornelia schreef:Maar in dit geval dacht ik later; toch niet te hopen dat iemand per abuis eens een hoek omloopt en tegen ze aanloopt of iets anders doet waardoor ze zich geprovoceerd voelen.
Honden die zo extreem reageren op wat hun niet zint kun je m.i. geen "zachtaardige honden" noemen.
Nou IK weet ondertussen wel wat ik er van vind, haha.
Rio was echt de goedheid zelf maar zou daar ook veel sterker op hebben gereageerd dan een hond die om de hoek komt toevallig.
Onze laatste vakantie stond er plots een hond in onze tuin van de buren die ergens onderdoor gekropen was.
Micron zag hem als eerste en was er , zelfs op een vakantieadres ,als de kippen bij om te laten weten dat de hond ,ook een reu ,moest opzouten.
Man zijn reactie was inderdaad niet handig dat had inderdaad wel anders gekund

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Die meneer kwam wel erg grof uit de hoek, al weet ik natuurlijk niet hoe hij het bedoelde. Maar als het een onhandig overgebrachte waarschuwing was snap ik de intentie wel eerlijk gezegd.
Mijn Diem is niet leuk naar (veel) andere reuen en sommige teven. Nu geloof ik niet zo dat hij voor de kill gaat. Wellicht dat hij zelfs niet echt zou bijten. Maar een hoop poeha maken en de 'tegenpartij' het liefs een meter diep onderschoffelen staat wel hoog op zijn wensenlijst, vrees ik.
Ik wil dat niet hebben. Ik wil niet dat hij zich met dat soort zaken bezig houdt en ik wil al helemaal niet het risico lopen dat hij wel schade (mentaal of fysiek) maakt bij de ander.
Ik loop dus niet in losloopgebied met hem en hij komt nooit van de lijn. En buurtende honden wil ik weghebben, snel. En als een vriendelijk verzoek om de hond bij te houden geen reactie oplevert bij de andere eigenaar en ik de hond ook zelf niet goed weggestuurd krijg dan gil ik dus dat de mijne een rotzak is en bijt. En als ze nu niet snel de hond weghalen ik niet insta voor de gevolgen. Gelul allemaal, want ik zal altijd instaan voor de gevolgen en kost wat het kost contact tussen de honden voorkomen maar het werkt vaak wel om de andere eigenaar vlotter in actie te krijgen
Mijn Diem is niet leuk naar (veel) andere reuen en sommige teven. Nu geloof ik niet zo dat hij voor de kill gaat. Wellicht dat hij zelfs niet echt zou bijten. Maar een hoop poeha maken en de 'tegenpartij' het liefs een meter diep onderschoffelen staat wel hoog op zijn wensenlijst, vrees ik.
Ik wil dat niet hebben. Ik wil niet dat hij zich met dat soort zaken bezig houdt en ik wil al helemaal niet het risico lopen dat hij wel schade (mentaal of fysiek) maakt bij de ander.
Ik loop dus niet in losloopgebied met hem en hij komt nooit van de lijn. En buurtende honden wil ik weghebben, snel. En als een vriendelijk verzoek om de hond bij te houden geen reactie oplevert bij de andere eigenaar en ik de hond ook zelf niet goed weggestuurd krijg dan gil ik dus dat de mijne een rotzak is en bijt. En als ze nu niet snel de hond weghalen ik niet insta voor de gevolgen. Gelul allemaal, want ik zal altijd instaan voor de gevolgen en kost wat het kost contact tussen de honden voorkomen maar het werkt vaak wel om de andere eigenaar vlotter in actie te krijgen
- cornelia
- Zeer actief
Nee, zij stonden aan het begin van "ons" terrein, het pad door onze voortuin naar de deur. Vandaar dat ik ook geloof dat het bij Ezio vooral te maken had met een, misplaatst, gevoel van "jullie komen steeds op mijn terreinDat lijkt me toch echt wezenlijk anders dan op eigen terrein en wat naar ik begreep viel Ezio ze daar aan.
W.s. dat het feit dat Ezio helemaal niet reageerde later op het bospad dus ook voor een deel te maken had met het neutrale van die plek, geen territorium gedoe. Ezio reageert n.l. nooit op passerende, blaffende, honden want vind dit over het algemeen eng + dat hij afgelopen periode weer een stuk beter in ons "reglement" zit.
- cornelia
- Zeer actief
Dat kan ik helemaal volgen en gelijk heb je.pioenroos schreef:Die meneer kwam wel erg grof uit de hoek, al weet ik natuurlijk niet hoe hij het bedoelde. Maar als het een onhandig overgebrachte waarschuwing was snap ik de intentie wel eerlijk gezegd.
Maar jouw methode is toch anders dan dit achteraf(ook in de buurt) rond te "communiceren")
Laatst gewijzigd door cornelia op 12 sep 2015 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Als je twee honden hebt waarvan je weet dat die bij een fysieke ontmoeting met een andere hond ertoe in staat zijn om die andere hond tot een bloederige massa te verscheuren, hoor je met die honden niet in het openbaar thuis.
Een mooi stuk heidegrond kopen, hut erop, hek erom heen en heerlijk genieten van je geweldige best friends...
Deze man legt met zijn bedreiging, want dat is het, de verantwoording voor zo'n gebeurtenis bij jou neer.
Wat jij daarvan moet vinden weet ik niet, maar dit is wat ik ervan vind. Ik zou overwegen om een gesprekje te voeren met de wijkagent.
Een mooi stuk heidegrond kopen, hut erop, hek erom heen en heerlijk genieten van je geweldige best friends...
Deze man legt met zijn bedreiging, want dat is het, de verantwoording voor zo'n gebeurtenis bij jou neer.
Wat jij daarvan moet vinden weet ik niet, maar dit is wat ik ervan vind. Ik zou overwegen om een gesprekje te voeren met de wijkagent.
- dagmar88
- Zeer actief
Joehoe.cornelia schreef:Nogmaals, hadden ze mijn hond op dat moment een corrigerende snauw/knauw gegeven dan had ik dat bij wijze van spreken nog toegejuicht.
Ik wil helemaal geen snauw, nog geen grommetje, rimpelneus of opgetrokken wenkbrauw; er wordt simpelweg niets zelf geregeld buiten de roedel.
Als de ander die snauw niet accepteert heb je een probleem.
Al zouden ze "zachtaardig" (wat bedoel je daar mee, hond sociaal?) zijn, met een stafford trek je altijd aan het kortste eind bij zulke incidenten.
- Tineke
- Zeer actief
Oke dat had ik dan precies andersom begrepencornelia schreef:Nee, zij stonden aan het begin van "ons" terrein, het pad door onze voortuin naar de deur. Vandaar dat ik ook geloof dat het bij Ezio vooral te maken had met een, misplaatst, gevoel van "jullie komen steeds op mijn terreinDat lijkt me toch echt wezenlijk anders dan op eigen terrein en wat naar ik begreep viel Ezio ze daar aan.". "Hun" terrein is 3 deuren + nog wat verderop.
W.s. dat het feit dat Ezio helemaal niet reageerde later op het bospad dus ook voor een deel te maken had met het neutrale van die plek, geen territorium gedoe. Ezio reageert n.l. nooit op passerende, blaffende, honden want vind dit over het algemeen eng + dat hij afgelopen periode weer een stuk beter in ons "reglement" zit.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
nou, bovenstaande is misschien iets extreem, maar inderdaad. ik vind dat als je een hond hebt, die het in zich heeft om een andere hond heel erg toe te takelen, het wel gewenst is, deze met muilkorf uit te laten.kooi schreef:Als je twee honden hebt waarvan je weet dat die bij een fysieke ontmoeting met een andere hond ertoe in staat zijn om die andere hond tot een bloederige massa te verscheuren, hoor je met die honden niet in het openbaar thuis.
dat een hond eens op een andere hond afloopt, tja dat gebeurd zo vaak. en een hond (je) wat verder alleen eens wil snuffelen, moet kunnen vind ik. als je hond daar zo extreem op reageert, zou ik dus vooorzorg maatregelen treffen, en de hond gemuilkorft uitlaten.
ik vind het ook wel irritant, als een loslopende hond, mijn aangelijnde honden gaan uitdagen, want onze buster weegt bijna 40kg, en die wil dan ook gaan spelen met die hond, en dan moet ik buster strak vast houden (Buster wil wel eens een poot opleggen, en bij een chihuahua is dat niet handig), en dat is gewoon irritant.
maar tja, dat is dan maar zo. als ik me dat erg aan ga trekken, loop je niet meer leuk. want dat hoort er een beetje bij. dat gebeurd gewoon.
- Tineke
- Zeer actief
Nou vooralsnog hebben die honden dat niet gedaan toen ze daar daadwerkelijk de kans voor hadden en Ezio bij ze in de buurt was, wat niet weg neemt dat als hij echt in de veronderstelling is dat ze dit wel zouden kunnen doen hij daar maatregelen voor dient te treffen. Als jouw hond het niet houd bij een snauwtje dan ligt daar imo meer verantwoording om dat te voorkomen.kooi schreef:Als je twee honden hebt waarvan je weet dat die bij een fysieke ontmoeting met een andere hond ertoe in staat zijn om die andere hond tot een bloederige massa te verscheuren, hoor je met die honden niet in het openbaar thuis.