Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn mensen toch snel aangebrand tegenwoordig!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Wat zijn mensen toch snel aangebrand tegenwoordig!

Ongelezen bericht door Inge »

Zo loop je met 2 jonge honden (Seppe van 6 maanden en Spikey van 10 maanden) in een druk wandelbos. Veel loslopende honden, daar staat het bos ook om bekend (mag officieel niet maar is een bos van Philips waar eigenlijk nooit gecontroleerd wordt dus alles loopt daar altijd los).

Op een gegeven moment, we zijn al op de terugweg richting auto, loopt er een groepje van 5 volwassenen ons tegemoet. Seppe loopt er tussendoor, doet verder niets, kwispelt alleen in een lage blije houding. Als wij hen passeren zeggen we vriendelijk goedendag, waarna ineens k*thond gezegd wordt. :80: Mijn zussie reageert gelijk met "doe ff normaal" waarna er een scheldpartij losbreekt...we moeten de honden vasthouden etc. Zussie reageert gelijk weer dat de honden niets gedaan hebben, alleen tussen hen door gelopen zijn, maar mensen zijn niet voor rede vatbaar. Ik zeg zussie maar niet te reageren en door te lopen.
Tuurlijk was ik fout dat ik Seppe niet bij me hield, maar er was werkelijk niets aan de hand.... hij liep alleen tussen hen door, sprong niet, drong zich niet op....
Ga dan niet in een druk bos lopen waar alle honden loslopen denk ik dan...
Maar goed, mensen kunnen blijkbaar niet op een normale manier van te voren even aangeven dat ze liever hebben dat je de honden bij je houdt of zo, maar moeten achteraf direct gaan schelden.
Maar goed dat ik Numa niet bij me had :schrik:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Re: Wat zijn mensen toch snel aangebrand tegenwoordig!

Hier is alles aanlijngebied :wink: maar dit is een bos waar half Valkenswaard met sociale honden ze laat loslopen. Ik heb daar nog nooit een aangelijnde hond gezien (daarom loop ik er ook niet met Numa, als ik hem bij me heb ga ik in een bos waar niemand ooit komt lopen).
Het was mega-druk, we zijn denk ik zo'n 20 mensen met loslopende honden tegengekomen in 3 kwartier tijd.
Seppe is een jonge hond die soms nog bananen in zijn oren heeft en dus helaas nog niet feilloos komt als ik hem roep, maar hij is heel sociaal en vriendelijk.

Ik verbaas me gewoon over de reactie van die mensen, waarom kan dat niet op een normale manier gezegd worden, dan hadden ze gelijk een excuus van me gehad (ook al was er niets aan de hand).... maar direct gaan schelden? Dat vind ik gewoon niet normaal. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind het wel onbeschoft. Mijn moeder is erg bang voor herders maar dan zou ze nog het fatsoen hebben om vriendelijk te vragen of de hond geroepen kan worden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Natuurlijk is het onbeschoft en ja, je hoort je honden even terug te roepen als er mensen aankomen, maar meteen
gaan schelden vind ik dan weer zo overtrokken.
Vráág gewoon even of je de hond terug wil roepen, klaar. Heel wat prettiger voor iedereen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Misschien kwam dat schelden door angst geen idee, maar mensen die wandelen in een bos en zelf geen honden hebben staan er waarschijnlijk ook niet bij stil dat loslopen gedoogt wordt daar, misschien waren ze voor het eerst.
Schelden vind ik altijd belachelijk trouwens en zeker naar een hond dan roep je kut baas wand die lijnt niet aan.
maar nog is dat wat overdreven
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Als iemand nul aanleiding geeft dat hij/zij bang is voor honden, en de mijne zouden niet zo debiel enthousiast zijn maar gewoon langslopen, zou ik ze ook niet per se aanlijnen of terugroepen hoor. Dat gescheld is echt nergens goed voor, roep dan even vantevoren idd. Ik word zo moe van mensen die meteen beginnen te tokken he. Wordt steeds erger lijkt het wel. Ik sprak laatst een paar kinderen aan op iets (met van die zuignap pijlen op de flatdeur en mijn auto schieten, lekker op je eigen spullen doen). Die hadden dan weer niet het lef om recht in mijn gezicht brutaal te doen maar toen ze wegliepen durfden ze nog wel net hard genoeg kutwijf te zeggen :D Vind ik best brutaal, ouder dan 12 waren ze iig niet.
twinkeltje
moderator

Waarom zou iemand moeten aangeven dat hij niet van honden houd of bang is misschien hadden ze verwacht dat de honden vanzelf bij de baas geroepen zouden worden.
Als ik mensen zie wandelen zonder hond hou ik altijd mijn honden bij me naast me
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

twinkeltje schreef:Waarom zou iemand moeten aangeven dat hij niet van honden houd of bang is misschien hadden ze verwacht dat de honden vanzelf bij de baas geroepen zouden worden.
Als ik mensen zie wandelen zonder hond hou ik altijd mijn honden bij me naast me
dat kan.. ik zou dat neit doen als die van mij echt alleen zouden passeren.

edit - denk ik, weet ik eigenlijk niet zeker. Meestal roep ik ze sowieso wel even terug
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik roep Kiyoshi ook niet terug hoor. Als mensen al niet tegen een langslopende hond kunnen gaan ze maar op een hutje op de hei wonen. Ik ga geen excuses aanbieden voor mijn bestaan. Zoek 't lekker uit zeg.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Haha, een knulletje die op het voetpad fietste en mij achterop kwam zei tegen mij dat ik niet zo agressief moest doen.

Ik zei gewoon rustig dat hij even geduld moest hebben, ik stond net mijn honden aan te lijnen en hij kwam hevig bellend aan op de fiets, maar ik stond met mijn rug naar hem toe dus zag hem niet maar hij kan ook een keer bellen dan hoor ik het ook wel.

Geeft niet dat hij op het voetpad fietste, want het naastliggende fietspad was geblokkeerd door een tractor die overdwars stond, maar hij hoeft niet zo ongeduldig te zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

In een (gedoog) losloop gebied zou ik ook niet mensen negerende honden bij me roepen. Tússen een groep mensen doorlopen zou ik wel proberen te voorkomen of een verontschuldigend gezicht bijtrekken. Gelijk gaan schelden is natuurlijk van de zotte.

Hier nu al een paar keer het omgekeerde gehad: 2 vrouwen en 2 honden die de honden loslaten in strikt aanlijn park. Losloop is aan overkant weg. Honden zijn stuiterballen die komen buurten dus ik heb wel eens (dringend) gevraagd of honden nu geroepen konden worden want mijn honden willen geen contact. Mijn stel zal niet direct bijten hoor, maar hebben wel een duidelijke mening over stuiterballen in hun persoonlijke zône :engel:
Nu werd ik laatst ook voor mij uit het niets opeens uitgescholden. Ik was een trut en mocht daar niet lopen want mijn honden konden toch niet met anderen honden :80: Ik liep dus kennelijk in een strikt aanlijn park hún kant op en nu hadden ze de honden bij zich moeten roepen. Pffff :blauwoog:
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Is niet echt iets van tegenwoordig hoor. Mijn buurvrouw liep met een jonge Boy (dat is dus 16 jaar geleden) op het strand van Scheveningen. Zo ook een moeder en een kindje dat net kon lopen. Boy loopt naar het kindje, en het kindje valt. Tja, daar is erg weinig voor nodig bij een net lopend kindje. Buurvrouw grijpt Boy in zijn kladden, wil hem aanlijnen en pats!!! Zo de hand van die moeder tegen haar wang :80:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Valerie schreef:Ik roep Kiyoshi ook niet terug hoor. Als mensen al niet tegen een langslopende hond kunnen gaan ze maar op een hutje op de hei wonen. Ik ga geen excuses aanbieden voor mijn bestaan. Zoek 't lekker uit zeg.
Als je met Kiyoshi je klapkaak bedoeld, zie ik als hondenliefhebber toch liever dat deze aangelijnd is. En dat Poolhondje van je eigenlijk ook wel. Die vertrouw ik ook voor geen meter.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

alinelaila schreef:
Wolfsblut schreef:
Valerie schreef:Ik roep Kiyoshi ook niet terug hoor. Als mensen al niet tegen een langslopende hond kunnen gaan ze maar op een hutje op de hei wonen. Ik ga geen excuses aanbieden voor mijn bestaan. Zoek 't lekker uit zeg.
Als je met Kiyoshi je klapkaak bedoeld, zie ik als hondenliefhebber toch liever dat deze aangelijnd is. En dat Poolhondje van je eigenlijk ook wel. Die vertrouw ik ook voor geen meter.
:roll: :scratch:
Ben je weer op dreef?
Voor sommigen rassen kun je nu eenmaal beter op je hoede zijn.
Ze hebben niet voor niets een slechte reputatie.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wolfsblut schreef:

Noujah :denken:

Als hondenliefhebber zou ik het liefst alle honden los zien lopen en als een hond van een bepaald ras gewoon prima sociaal is dan maakt het mij niks uit.

Maar op de wereld leven niet alleen hondenliefhebbers en daar heb je toch rekening mee te houden! Helaas dat wel.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
twinkeltje
moderator

Wolfsblut zegt alleen dat hij sommige rassen niet vertrouwd dat kan toch
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Het zal me glansrijk jeuken als er iemand iets lelijks tegen mijn hond zegt.
Dat iemand iets negatiefs over mijn hond zegt boeit mij ook niet... dat iemand ipv normaal te communiceren direct in gescheld verzandt vind ik dan wel weer storend. Doe gewoon normaal.
Groetjes Inge
Afbeelding

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Inge schreef:
Cleva schreef:Het zal me glansrijk jeuken als er iemand iets lelijks tegen mijn hond zegt.
Dat iemand iets negatiefs over mijn hond zegt boeit mij ook niet... dat iemand ipv normaal te communiceren direct in gescheld verzandt vind ik dan wel weer storend. Doe gewoon normaal.
Is niet meer dan een handicap van de persoon in kwestie.
En met handicaps toon je een beetje begrip, daarna houdt het op..
Wiel
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Biet schreef:
Inge schreef:
Is niet meer dan een handicap van de persoon in kwestie.
En met handicaps toon je een beetje begrip, daarna houdt het op..
Dat dus. Is een ander z'n gebrek.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Wolfsblut schreef:
Nahh, arme Kiyoshi :LOL: :I:
Ik denk dat mijn Labrador gevaarlijker is :F:
Wolfsblut
Zeer actief

Gollum schreef:
Wolfsblut schreef:
Nahh, arme Kiyoshi :LOL: :I:
Ik denk dat mijn Labrador gevaarlijker is :F:
Vergis je maar niet. Kiyoshies zijn zeer strijdvaardig.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Haha ja hij likt je zo dood :mrgreen:

Ik heb hem een paar keer mogen ontmoeten en het is echt een heerlijke hond, naar mensen en naar honden. Ik zou hem zo willen hebben.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Het reageren met "doe ff normaal" lokt natuurlijk ook wel wat uit.
Je kan ook vragen wat er precies aan de hand is.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Tja ,je kan zelf ook veel doen daaraan hoor. Wij liepen laatst in de polder ,de hele weg had ik ze aangelijnd en bij een heel lang kaal stuk dacht ik;nou nu mogen ze toch wel even los:vanuit het niks ja hoor Groen autootje van Staatsbosbeheer! :80:

Die man begon al meteen heel lelijk over boetes en sancties en over hoeveel euros andere mensen wel niet betaald hadden voor zon vergrijp.

Ik bleef aardig,en legde hem uit dat de honden de hele weg aangelijn d waren en dat ik ze NET pas los had gedaan (wat ook zo was dus.)
En vervolgens meteen een vraag gesteld over de nieuwe aanplant en de stille kern die daar komt,compleet met wilde paarden en koeien.
Nou dat was meneer zn stokpaardje,hij ontdooide ter plekke, hij wilde eigenlijk boos blijven maar kon niet anders dan meegaan in onze vriendelijke taal :D En hij vertelde met plezier over alle nieuwtjes van Staatsbosbeheer en wenste ons nog een leuke wandeling wel aangelijnd he!

gelukkig was mn vaste wandelvriendin er niet bij met haar grote sla bek ,dan was het vast en zeker heel anders afgelopen en waren we met een dikke boete en een naar gevoel weer naar huis gegaan.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het lot van de herder-eigenaar denk ik :wink: Ik heb dat nooit. Mijn honden negeren ook, en Bizzy wil ook nog wel eens zo dóór een groep mensen lopen (waarom ook er omheen?) maar ze wil dan geen aandacht van ze dus maakt geen contact. En steevast wordt ze dan geaaid, even snel een handje over haar rug of mensen die zich omdraaien om haar terug te lokken. Waarop ze dan ietwat beledigd kijkt en snel doorloopt :mrgreen: Laatst was er zelfs iemand die haar probeerde vast te houden en op te tillen terwijl ze langs liep. Ze was helemaal verontwaardigd! En Coda ook trouwens, die stond er meteen naast. Maar nee, nooit negatieve reacties eigenlijk. Zal misschien toch angst zijn, een herder komt imposanter over? Al gaan die mensen dat nooit toegeven natuurlijk :mann:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:
Heavy schreef:Waarschijnlijk reactie uit pure angst.
Nee, dat geloof ik niet. Ik zie geen logisch lijntje tussen bang zijn en scheldconcerten. Dat vind ik te makkelijk.
Maar waarom reageren ze dan zo op herders en niet op retrievers bijvoorbeeld?
Valerie
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Ik heb geen klapkaak. Maar van mij mag jij gerust wegrennen hoor :ok: hoe harder hoe beter.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Je weet niet of dat in dit geval ook zo was. Ze hadden op zijn minst even aan kunnen geven niet van honden gediend te zijn vind ik.
In Zeeland op een landweg kwamen ons fietsers achterop. Ik riep de honden en liet Aki afgaan. Jol bleef nog wat scharrelen. 1 mevrouw fietste met een dank je door, de andere stopte en stapte af. Of ik aub de herder toch ook vast wilde houden, ze was er als de dood voor.
Mijn vriend keek wat raar, en ik ging gehurkt naast Aki zitten en hield hem voor de mevrouw goed zichtbaar vast.
Dank je wel zei ze nog, prima. Ben er een beetje aan gewend geraakt dat mensen huiveriger zijn voor bepaalde herders.
Ik houd er rekening mee, maar ik wil geen scheldtirades of mensen die bij voorbaat gaan lopen blaten over "die teringhond" als hij niets doet :19:.
Maar goed, hahaha ik kan het wel niet willen, maar het gebeurd toch, daar kan ik ook weinig aan veranderen :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Gollum schreef:Haha ja hij likt je zo dood :mrgreen:

Ik heb hem een paar keer mogen ontmoeten en het is echt een heerlijke hond, naar mensen en naar honden. Ik zou hem zo willen hebben.
Ruilen voor Corani ? :mann:
Gollum
Zeer actief

Valerie schreef:
Gollum schreef:Haha ja hij likt je zo dood :mrgreen:

Ruilen voor Corani ? :mann:
Dat is niet eerlijk :jank:
Hij mag er wel gewoon bij :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”