Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Randdebiel met een staffpup
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Randdebiel met een staffpup
Vanmiddag liep ik in Rotterdam van mijn werk naar de metro, en er fietste iemand langs met een staffpup naast de fiets. Dat beessie was echt niet ouder dan een week of tien.
Het duurde gewoon even voor het tot me doordrong en toen was die gek al een heel eind verder, want hij fietste best hard, en ik kwam niet verder dan heel dommig 'He?' zeggen. Als ik nou jonger en fitter was geweest was ik erachteraan gerend en had ik die knul van zijn fiets gerukt. Ik ben gewoon boos op mezelf dat ik niet sneller reageerde.
Het duurde gewoon even voor het tot me doordrong en toen was die gek al een heel eind verder, want hij fietste best hard, en ik kwam niet verder dan heel dommig 'He?' zeggen. Als ik nou jonger en fitter was geweest was ik erachteraan gerend en had ik die knul van zijn fiets gerukt. Ik ben gewoon boos op mezelf dat ik niet sneller reageerde.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Re: Randdebiel met een staffpup
Als je boos moet zijn dan gewoon maar niet op jezelf. Arm diertje.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik had het laatst in Zwolle.
Wij reden met de auto en kwamen een oudere man tegen met een zwarte (duitse?) herder naast de fiets.
Het arme beest kon bijna niet op zijn achterpoten staan, zo zwak in zijn achterhand. Hij zwabberde alle kanten op en kon de fietser niet bijhouden, maar hij werd meegesleurd.
De tranen sprongen letterlijk in mijn ogen, arm beest. Was dan wel geen pup, maar zo zielig.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Volwassen engelse staffs schijnen soms nog op een pup te lijken. Kan dus best dat de hond niet zo jong was.
- dagmar88
- Zeer actief
GrethavW schreef:![]()
Wij reden met de auto en kwamen een oudere man tegen met een zwarte (duitse?) herder naast de fiets.
Het arme beest kon bijna niet op zijn achterpoten staan, zo zwak in zijn achterhand. Hij zwabberde alle kanten op en kon de fietser niet bijhouden, maar hij werd meegesleurd.
De tranen sprongen letterlijk in mijn ogen, arm beest. Was dan wel geen pup, maar zo zielig.
Als één van mijn honden permanent zo slecht zou lopen was het einde verhaal.
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou ik mag oud en bijziend zijn maar ik kan echt nog wel een volwassen Engelse staff van een pupje onderscheiden hoor. Het was geen Engelse denk ik, meer die wat langere zwabberpootjes van een Amstaff en echt een ienemienie dingetje met een verbijsterd hijgend gezichtje. En het is achteraf gelul natuurlijk, maar ik kan me nu voorstellen dat mensen impulsief met een klapkaakje thuiskomen. Als er ooit een volgende keer komt douw ik zo'n hondje in mijn jaszak en neem ik het mee. (Andere mensen die er liepen reageerden ook verbaasd en verontwaardigd, die mogen dan de discussie uitvechten.Valerie schreef:Volwassen engelse staffs schijnen soms nog op een pup te lijken. Kan dus best dat de hond niet zo jong was.
Nee serieus, dit was echt een heel jong puppeding, dat was overduidelijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Hanneke2 schreef:En het is achteraf gelul natuurlijk, maar ik kan me nu voorstellen dat mensen impulsief met een klapkaakje thuiskomen. Als er ooit een volgende keer komt douw ik zo'n hondje in mijn jaszak en neem ik het mee.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Precies.dagmar88 schreef:GrethavW schreef:![]()
Zo is er hier ook één ja. Arm beest gilt er nog bij ook. Maar ja, wat kun je er mee he, volgens de baas hoort het zo.
Je durft er ook niets van te zeggen. Dikke kans op een grote bek terug, of als je pech hebt, een rechtse hoek.
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh ik zou dan toch wel even de discussie aangaan en als er niet naar me geluisterd werd desnoods dreigen met dierenpolitie en weet ik wat.dagmar88 schreef:GrethavW schreef:![]()
Zo is er hier ook één ja. Arm beest gilt er nog bij ook. Maar ja, wat kun je er mee he, volgens de baas hoort het zo.
- dagmar88
- Zeer actief
Hanneke2 schreef: ik zou dan toch wel even de discussie aangaan en als er niet naar me geluisterd werd desnoods dreigen met dierenpolitie en weet ik wat.
Wat gaan die doen? Een week in de bosjes liggen posten? De hond wordt verder goed genoeg verzorgd.
Leuk heeft het dier het niet, maar je kunt geen (dieren)politie bellen voor een gammele hond of rare baas. Dan had daar bij je vorige hond ook mee gedreigd kunnen worden, of bij iedere kortademige kortsnuit, bejaarde artose slenteraar etc.
Eerder dan dat het dier zichtbare beschadigingen heeft kun je niets.
Ze zijn inmiddels beiden wat ouder, dus hoop voor de hond dat het niet meer lang duurt en er geen nieuwe komt
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja kom op zeg. Bij mijn vorige hond mochten mensen er ook wat van zeggen en dan kon ik precies uitleggen hoe en wat, maar helaas werd er vooral achter mijn rug om geluld over dat ik hem te laat (of te vroeg!) heb laten inslapen. Nou, boeie. Ik heb naar alle eer en geweten het moment bepaald waarop het klaar was, en daar heb ik lang en goed over nagedacht.dagmar88 schreef:Hanneke2 schreef: ik zou dan toch wel even de discussie aangaan en als er niet naar me geluisterd werd desnoods dreigen met dierenpolitie en weet ik wat.
Nee, dat hóórt zo.
Wat gaan die doen? Een week in de bosjes liggen posten? De hond wordt verder goed genoeg verzorgd.
Leuk heeft het dier het niet, maar je kunt geen (dieren)politie bellen voor een gammele hond of rare baas. Dan had daar bij je vorige hond ook mee gedreigd kunnen worden, of bij iedere kortademige kortsnuit, bejaarde artose slenteraar etc.
Eerder dan dat het dier zichtbare beschadigingen heeft kun je niets.
Ze zijn inmiddels beiden wat ouder, dus hoop voor de hond dat het niet meer lang duurt en er geen nieuwe komt
En ik zeg er wat van als ik zie dat een hond ongelukkig is of slecht behandeld wordt. Het zal niet altijd effect hebben, maar je bek houden heeft zeker geen effect. Moet ik dan zo'n knul met een uitgeputte pup de volgende keer gewoon maar weer lekker langs laten fietsen? Want ik kan er toch niks aan doen?
- dagmar88
- Zeer actief
Gaat het niet om. Wat de één zielig vindt, is voor de ander normaal. Die herder eigenaar denkt ook goed te handelen, anderen weten gewoon niet waar ze het over hebbenHanneke2 schreef:Ja kom op zeg. Bij mijn vorige hond mochten mensen er ook wat van zeggen en dan kon ik precies uitleggen hoe en wat, maar helaas werd er vooral achter mijn rug om geluld over dat ik hem te laat (of te vroeg!) heb laten inslapen. Nou, boeie. Ik heb naar alle eer en geweten het moment bepaald waarop het klaar was, en daar heb ik lang en goed over nagedacht.
Hanneke2 schreef: En ik zeg er wat van als ik zie dat een hond ongelukkig is of slecht behandeld wordt. Het zal niet altijd effect hebben, maar je bek houden heeft zeker geen effect. Moet ik dan zo'n knul met een uitgeputte pup de volgende keer gewoon maar weer lekker langs laten fietsen? Want ik kan er toch niks aan doen?
Maar goed, het heeft geen nut, of werkt eerder averechts wanneer mensen daar niet voor open staan.
Dreigen al helemáál niet. Hooguit voor je eigen gemoedsrust, dat je er toch maar mooi wat van gezegd hebt. Dat is niet "iets doen".
Als het mis is krijgt de hond er buiten beeld de frustratie van de baas nog bij.
Kijk dan waar het beestje woont.
Ik knoop wel een praatje aan, maar als daar niet op ingegaan wordt en er echt niets mee gedaan kan worden houdt het op.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Valerie schreef:Volwassen engelse staffs schijnen soms nog op een pup te lijken. Kan dus best dat de hond niet zo jong was.
inderdaad. van lola dachten ze altijd dat ze een jonge pup was tot ze grijs werd