Zoals ik al eerder plaatste is Madison op zondag 9 augustus door een andere hond gegrepen. Madison en ik waren een weekendje op Urk, de bewuste hond met zijn/ haar eigenaren waren met een boot. Zij lagen met deze boot in ieder geval deze zondag in de haven, pal aan zee. 's Morgens toen ik met Madison langsliep kon de eigenaresse haar hond nog net in bedwang houden. 's Middags niet en de hond (zwart, gemiddelde grootte, ras geen idee) vloog bovenop Madison. De hond was niet aangelijnd, Madison wel. Zij schrok en maakte aanstalten ervan door te gaan. Gelukkig bleef ze staan toen ik haar rustig bij me riep. Hierop heb ik de eigenaresse aangesproken op dit incident en aangegeven dat ik ervan baal, dit was de derde keer al die week. De eigenaresse merkte op dat de andere twee keer niet haar hond was geweest

. Nee dat klopt, maar toch zou het op zijn zachts gezegd erg jammer zijn dat mijn lieve, goed opgevoede, betrouwbare hond mogelijk verpest of angstig wordt. We hebben dit kort en rustig besproken waarop ik verder ben gegaan. Pas later constateerde ik een diepe bijtwond die niet heelde. Spoelen en antibiotica bleken niet afdoende en vandaag is Madison geopereerd aan een abces, gevolg van de bijtwond. Zie hieronder de foto's. Ik heb dit incident ook op FB gezet in de hoop dat zich een eigenaar meldt. Hier doe ik hetzelfde, misschien schrijft/leest de eigenaresse mee op het hondenforum?
De operatie is gelukkig goed verlopen. Madison is in diepe slaap