Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitsland, ideaal hondenland!

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Duitsland, ideaal hondenland!

Ongelezen bericht door Le Grand »

We zijn op vakantie geweest naar Duitsland, Sauerland, en behalve dat het daar prachtig is en je er heerlijk kunt wandelen zijn de Duitsers in mijn ogen ook heel hondvriendelijk. We hebben vaak buiten de deur gegeten en hij mocht altijd mee naar binnen, kreeg vaak een bakje water. (Ik ging altijd eerst even vragen of de hond mee naar binnen mag en werd dan vaak een beetje meewarig aangekeken van; " natuurlijk mag de hond naar binnen, domme vraag). Ook als we aan het wandelen waren en we kwamen een andere hond tegen roept iedereen zijn hond bij zich en werd hij aangelijnd of bij zich gehouden. Als we aan het winkelen waren dan mag de hond ook bijna altijd mee naar binnen.
Ik heb hier echt enorm van genoten! Wat relaxt!
We zijn vaak in Zweden geweest en daar is het echt heel anders. Ik vond dit heel gastvrij.

Nog iemand die met hond genoten heeft in Duitsland?
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Duitsland, ideaal hondenland!

Ongelezen bericht door Judith »

Ik ben 4 jaar achtereen met mijn ex vriend 2x per jaar naar Duitsland gegaan omdat zijn ouders daar woonde.
En iedere keer was het bijna "wennen", mensen die standaard hun honden bij zich roepen ipv de hond op je af laten denderen. Overal zijn ze welkom in restaurants.
Dit was overigens in Noord-Oost Duitsland.

Ik wil volgend jaar weer een keer naar Duitsland, ben nu op zoek naar een leuk huisje waar je niemand om je heen hebt en een afgesloten tuin. Is nog een hele zoektocht.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Met zo'n onwijs leuke hond bij je wordt je natuurlijk nooit geweigerd. Haha. (verliefd op je ras)

Maar fijn dat je zulke positieve ervaringen hebt opgedaan.

Ik ben in Duitsland en Belgie en Oostenrijk en Zwitserland geweest met hond en vond het overal wel prima. Dit jaar in Italie was ook een succes. Ze maakten zelfs foto's van Sam, zo leuk vonden ze hem.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb in Duitsland wel 'last' gehad van patsende en loslopende reuen, zonder dat mensen hem direct terug riepen. Maar telt misschien niet dat ze beide keren wel loops was.
Maar erfhonden liepen gewoon los. Nou heb ik verder een sociale hond dus stoort het mij niet erg, maar met loopsheid was het wel beetje onpraktisch. :wink:

Zal wel ook aan de plaats liggen, net zoals in NL.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier ook goede ervaringen in Duitsland. Diverse keren bij de Moezel en Eifel geweest en daar is iedereen heel hondvriendelijk. Vorig jaar in het Beierse woud geweest en ook daar was iedereen heel vriendelijk en waren we overal welkom met de honden. En buiten dat het hondvriendelijk land is, is het ook nog eens prachtig qua natuur!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
SandraMecx
Actief
Mijn ras(sen): West highland white terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door SandraMecx »

Duitsland en Oostenrijk zijn hier ook echt favoriet met de honden
Vorige week in oostenrijk ook weer super ervaringen gehad met/voor de honden.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

In Oostenrijk doet ook niemand moeilijk, al heb je soms weleens een loslopende hond achter je hond aan, vooral toen mijn honden loops waren.

De enige die moeilijk deden waren sommige Duitse toeristen die kwaad riepen dat ik ze aan de lijn moest houden en dat hoeft daar echt niet, waar het moet staan bordjes in de bergen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nou of Oostenrijkers moeilijk doen over honden ... tenminste als ze niet onder controle staan dan heb je ook direct de politie aan de deur ook al is er niets gebeurd beetje verhaal van Laeken. Dat is me verteld door Oostenrijkers dus die weten t prima. Zolang dat wel t geval is dus onder controle nul problemen maar ze mogen er bij jagen/stropen gewoon afgeschoten worden en dat gebeurd ook hoor..
Daarnaast zijn ze erg netjes hebben altijd de honden aangelijnd omdat loslopen daar sowieso verboden was mocht alleen op prive grond. Tenminste in de plaatsen waar ik geweest ben.
En ze houden zich er ook aan...
Klapkaken en aanverwante rassen hebben ze veelal niks mee ... ook dat is me verteld ik heb ze er zelf ook nog nooit gezien. Terwijl ik er ook al een jaar of 18 kom
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heb ik nog nooit meegemaakt, in Hinterglemm lopen niet veel honden, maar de honden die van de mensen daar zijn lopen in het algemeen los.

En wij mogen daar onze honden ook los laten lopen, nou laat ik ze in het dorp nooit loslopen want er lopen de laatste jaren ook veel katten.

Alleen op sommige plekken in de bergen hangen bordjes dat de honden aangelijnd moeten zijn in verband met jachtgebied dat doen we dan natuurlijk ook.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wij zijn 2x met de honden op vakantie geweest in Duitsland. 1x in de Eiffel en 1x naar de Hunsrück(park Hochwald van Landal). Beide keren super goed bevallen. Vooral de enorme uitgestrekte bossen met wandelroutes(die niet goed aangegeven staan, GPS op je telefoon is erg handig). We hebben ons er heel goed vermaakt. We nemen onze honden niet mee als we uit eten gaan, of het moet buiten op een terrasje zijn, daar geen ervaring mee.

Hier liep een enkele erfhond los. De wandelaars hielden hun honden heel goed bij zich.

Deze zomer in Italië geweest, 1 week in de bergen van Emilio-Romagna(Mogdigliana) en 1 week in de bergen van Toscane(Casoli). Daar wel de honden overal mee naar toegenomen. Daar werd je hartelijk welkom geheten, overal meteen een bakje water gekregen. Vooral Hippo stal de show, we konden niet gaan of staan en mensen wilde hem aaien en er zijn tientallen foto's van hem gemaakt :mrgreen: . Met wandelen houden mensen hun hond goed bij zich, wel veel loslopende erfhonden die aangestiefeld kwamen.
Anneke & Timka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Anneke & Timka »

Wij zaten in juli in het Spreewald in Duitsland.
In het hotel waar we zaten lieten ze zelfs Timka voor ons uit als we een paar uur weg waren!
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”