Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wrat

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Wrat

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Toto had al een maand of wat een wrat net naast zijn mondhoek, hij had er geen last van en volgens mij was het zo'n jongehondenwrat dus onschuldig. Hij kreeg er ook niet meer bij, je hoort wel dat honden er heel veel in hun bek krijgen, maar Toto dus gelukkig niet. Ik las dat extra vit. B en omega 3 zou kunnen helpen dus dat heb ik hem een tijdje gegeven. Het ding werd wel akelig groot, in een soort puntmutsvorm van bijna een centimeter. :80:

Maar vorige week begon hij te verschrompelen en hing uiteindelijk nog aan een klein draadje vel, en nu is hij weg. :cheer: Ik denk dat hij er gewoon vanaf is gevallen. Er zit nog een klein kaal plekje nu, en ik hoop maar dat hij niet terugkomt, maar voorlopig ben ik blij, en geen tig euro armer omdat mijn DA er waarschijnlijk in had willen prikken en er een AB-kuur tegenaan had gegooid.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Wrat

Ongelezen bericht door Yara »

Slim idee! Fijn dat het geholpen heeft. Dat scheelt zeker weer tig euries. En fijn dat je het met ons wilt delen. Kan altijd eens van pas komen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Yara schreef:Slim idee! Fijn dat het geholpen heeft. Dat scheelt zeker weer tig euries. En fijn dat je het met ons wilt delen. Kan altijd eens van pas komen.
Ja ik had het niet eerder verteld omdat ik geen zin had in al die goedbedoelde adviezen van dat ik toch maar even langs de DA moest. :D Vroeger liep ik ook met elk bultje meteen naar de DA, maar dat doe ik niet meer. Bij alle bulten in mijn dieren waar de DA in al die jaren in heeft geprikt is er nog nooit iets ernstigs uitgekomen, en als mijn kinderen vroeger een wratje hadden liep ik ook niet meteen naar de HA.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino01 »

Wat fijn dat het wratje weg is. Gelukkig prikt mijn DA niet zo heel snel. Toen Elmo 2 wratjes kreeg zei hij die verdwijnen vanzelf en ja hoor toen Elmo zijn weerstand beter werd verdwenen de wratjes.
Hanneke2
Zeer actief

Pino01 schreef:Wat fijn dat het wratje weg is. Gelukkig prikt mijn DA niet zo heel snel. Toen Elmo 2 wratjes kreeg zei hij die verdwijnen vanzelf en ja hoor toen Elmo zijn weerstand beter werd verdwenen de wratjes.
Wees maar blij met die DA. Ik heb verder niks te klagen hoor, mijn DA is deskundig genoeg en echt stiklief voor de honden en de katten, maar als je binnenkomt en hallo zegt ben je al een paar tientjes kwijt en dat gaat me steeds meer irriteren. Voor je het weet heb je ook antibiotica en pijnstillers in je handen, ook als dat misschien niet echt nodig is.

En wat jij zegt is ook precies wat ik hier en daar las; die wratten verdwijnen vanzelf als jonge honden een 'volwassen' immuunsysteem en een goeie weerstand krijgen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pom had het een tijdje terug ook. Echt ineens zo'n pinnetje aan haar wang.. bloedde ook steeds wat, dan ratste ze er weer een stuk af (of charlie deed dat per ongeluk). uiteindelijk was het ook echt groot, en lelijk! en ineens wassie weg. Kan niet eens meer vinden waar ie heeft gezeten. Heel apart wel, maar ik klaag niet
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Enzi heeft ook een wrat op zijn kin gehad, viel er ook vanzelf af.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”