Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bandit & Uzzi

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
bakker
geregistreerd lid

Bandit & Uzzi

Ongelezen bericht door bakker »

Hallo,
ik wil me graag voorstellen. Ik ben Carla en heb 2 honden. Bandit een "belegen" Parson Jack Russel van bijna 12 jaar en Uzzi een puber West Highland White van bijna 9 maanden.
Ik ben zelf 42 jaar, heb een dochter van 11 jaar tel daarbij nog een konijn, een kat en 3 vissen op, dan kom je tot de conclusie dat wij met zijn 9en een huis bewonen. Druk, maar wel gezellig!

Buiten het verzorgen van kind en "veestapel", werk ik als groepsleider in een landelijke instelling voor mensen met een meervoudige beperking.
Als het mooi weer is fiets ik heel graag, ik woon in het Gooi, dus ruimte te over en als het slecht weer is, dan neem ik toch liever de auto.

Wandel veel in de omgeving met de honden, helaas voor hondenbezitters wordt de ruimte waar je hond mag rennen steeds beperkter in het Gooi, overal lopen zo'n beetje runderen en schapen. Leuk om te zien, niet leuk om zo in je vrijheid beperkt te worden. Vaak stap ik dus in de auto en rij met de mannen naar het Spanderswoud, een bos waar je nog heerlijk rustig een uurtje kunt wandelen, zonder het gevoel te hebben dat je in de "Kalverstraat" loopt.

Bandit kreeg ik toen hij 2 jaar oud was, dus is hij 10 jaar bij ons( ik ben 20 jaar ouder geworden pffft!!), een lieve hond, beetje gek, maar ja, het is ook een Jack Russel dus... Uzzi hebben we afgelopen zomer uit Frankrijk meegenomen bij mijn zus vandaan, die heeft Westie's en af en toe een nestje. Was niet de bedoeling om een pup te nemen, maar ik viel compleet voor het karakter van de Westie. Een stabiele, rustige, heel vriendelijke hond, dus zo totaal anders dan wat ik gewend was.

Nou, voor voorlopig lijkt het me wel even genoeg info. Leuk om ervaringen van anderen te lezen en bij vragen advies te kunnen inwinnen.
Veel groeten, Carla.
met een poot van mijn 2 mannen: Bandit en Uzzi!
Hester
Actief

Ongelezen bericht door Hester »

Collega!

Welkom! Gut, wat leuk om jou eens hier te zien! Geef Shannon en je kinderboerderij een knuffel van me! Enne, veel plezier hier!
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...

Afbeelding
Nelsons site!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Welkom hier ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Welkom hier en veel plezier!!! :zwaai:
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Welkom op het forum :zwaai:
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Welkom op het forum en heel veel plezier Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
alma
Zeer actief

Ongelezen bericht door alma »

Welkom :p: Veel plezier op het forum :zwaai:
Afbeelding

Groetjes van Alma
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

:p: Welkom op het forum :ok:
bakker
geregistreerd lid

Hoi Hester !

He, die Hester! :P Ja, dacht nu eens aan jouw advies en ga maar eens rondkijken. Heb nog vragen over Uzzi, lieverd hoor, maar soms denk ik wel eens;GRRRR!! :stoom

Je mist hem nog erg he, ik begrijp hoe je je voelt hoor , heb dit zelf toen met Tess(poes) meegemaakt, hij heeft een speciaal plekje in mijn hart, voor altijd en geen andere kat of hond kan dat vervangen!

Uz is wel een scheet hoor, had nooit gedacht dat ik een Westie zo leuk zou vinden. k'Zou er zo nog 1 bijnemen, stoer, onverschrokken, eigengereid, vreselijk lief en vriendelijk, altijd vrolijk en toch zo beheerst. Met zijn bijna 9 maanden is hij rustiger en veel evenwichtiger dan Bandit, met zijn 12 jaar!

Wil graag een vraag stellen op het forum, maar mag dit nog niet?? Wel een hele toestand hoor, om eindelijk je vraag te kunnen stellen, t'is wel belangrijk, weet echt niet hoe ik dit moet veranderen. Heb met mijn jarenlange hondenervaring dit nog niet eerder meegemaakt.

Wacht nog even af wanneer ik mijn vraag mag stellen, mail je anders nog wel gewoon, misschien weet jij advies?

Groetjes Carla.

[/b]
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Geregeld. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Hester
Actief

Ongelezen bericht door Hester »

Hoi Carla,

Ja, ik mis Nelson nog elke minuut van de dag. Hij was mijn soulmate... :jank:

Maar je mag altijd mailen en inmiddels kan je ook je vragen stellen die je hebt. Wat een dondersteen, die Uzzie.
Maar ik was weg van um, echt waar!
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...

Afbeelding
Nelsons site!
bakker
geregistreerd lid

Hoi hester.

Ja die Uz...

Was laatst in het bos met ze, op een gegeven moment kwamen we een man tegen, zonder hond, dit is natuurlijk heel verdacht!! Bandit liep er als Odie(van die strip met Garfield) langs alsof hij hem niet gezien had en Uz werd helemaal gek! Die liep me daar te grommen en blaffen. Ik moest hem aan de riem doen, want hij wilde aanvallen(zie je het al voor je ;) ).

Prachtig zoals hij er dan bijloopt, zo'n klein mannetje, staartje kaarsrechtop, een voorpootje opgetrokken en een hele zware stem. En gewoon niet door willen lopen, zelfs toen we al zover waren dat we die man allang niet meer zagen, keek'ie steeds om en gromde diep in zijn keel. Hij bleef de rest van de weg strak naast me lopen met z'n staartje naar beneden, hij had er geen plezier meer in!

Ben nu een beetje aan het twijfelen of ik hem zal laten castreren. Hij is niet "lastig", alleen nu hij ouder wordt, wordt hij lelijk benadert door andere reuen, terwijl hij zelf zo vriendelijk is. Hij is al 2 keer aangevallen, ik vind het zo sneu voor hem. De eigenaren van die honden zeggen dan"dat is de natuur", maar in de natuur, dus bij wolven, zijn de maten ook eerlijk verdeelt, als er zo'n kalf van een hond op hem springt, kan hij niks meer beginnen. En ik merk aan hem, dat door die ervaringen hij steeds banger en onderdaniger wordt, terwijl hij dit niet was.

Door Uz heeft Bandit op oudejaarsdag nog gevochten met een Boxer. Die wilde ook even laten zien wie de baas was, nou Bandit is een echte Jack Russel, dus zoiets laat je niet over je kant gaan en je grijpt dus even in!!
Kon ik 31 December nog met Bandit naar de dierenarts, hij had een behoorlijk gat in zijn kop, hechtingen en antibiotica, dat kon er nog net bij :cry: Arme ouwe Ban, heb hem lekker s'avonds een aspirientje gegeven.

Oke, stop nu weer, ga m'n bedje in, groetjes, Carla :zwaai:
Fatima
Vaste gebruiker

Welkom!

Ongelezen bericht door Fatima »

Welkom hier en veel plezier!
:B
Greetz van Lesley&Edwin
Miauw van Snoepey, Mickey en Ricky
Poot van Yoep
ben&jessy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ben&jessy »

welkom hier!!
trotse eigenaresse van 2 honden en 3 katten
ben en jessy
Afbeelding
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Welkom op het forum veel lees en schrijf plezier :ok:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
taimyr
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door taimyr »

Welkom allemaal Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”